clomid 1e ronde

Discussie in 'MMM clubs' gestart door NicolvdB, 24 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meisje29

meisje29 Niet meer actief

Ohw! Ja dat kan ook nog natuurlijk. Omdat je dan echt kans hebt op een 3/4-ling zeker.

2. monifique

monifique Bekend lid

14 sep 2014
    877
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij ons geven ze een verbod vanaf 3 eitjes. Bij 2 mag je het nog proberen.
    Maar goed, dat is bij mij nog niet het geval.

Wat me nog steeds verbaast is dat sommige meiden de eerste ronde clomid ook zonder controle slikken. Lijkt mij doodeng. Ik heb al een zoontje en hoe graag wij een tweede willen.. een derde is ook welkom. Maar god, ik zou niet moeten denken aan een drieling:) Laat staan de bevalling van een drieling :$

3. meisje29

Aahhh dank je! Ik leer hier elke dag weer bij haha.
    "Normaal" maakt je lichaam dus 1 eitje klaar.
    Maar door de clomid kunnen er 2 eitjes gelijk groeien en springen.
    Of meerdere dus.
    Maar dat komt dus door de clomid toch?

4. NicolvdB

NicolvdB Actief lid

24 okt 2014
    108
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ja dat komt door de clomid.

Vind t ook verbazingwekkend dat niet iedereen controles krijgt. Bij ons zijn er altijd controles anders mag je niet slikken

5. monifique

monifique Bekend lid

14 sep 2014
    877
    0
    16
    NULL
    NULL
    Weet iemand hier ook wat er gebeurt als je eitje niet vanzelf springt?

Ik moet morgen weer terug en mijn eitje moest dan uit zichzelf gesprongen zijn. Anders gaan we weer naar een andere oplossing zoeken.
    Ik vraag me af wat dan het volgende alternatief is?

6. NicolvdB

NicolvdB Actief lid

24 okt 2014
    108
    1
    18
    NULL
    NULL
    Volgens mij moet je dan spuiten. Maar dat weet ik niet zeker. Dat dacht ik weleens gehoord te hebben

7. monifique

monifique Bekend lid

14 sep 2014
    877
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dank je Nicole. Ik lees zoiets nu ook op internet. Naja, ik wacht morgen wel af.. Misschien is hij wel gesprongen. Maar ik voel vooralsnog echt nog helemaal niets, dus het zal wel niet.

8. Belony

Belony Fanatiek lid

11 jun 2014
    1.110
    90
    48
    NULL
    NULL

Ik ben in oktober gestart met Clomid 50mg. In het zkh dacht men dat mijn eitje niet gesprongen was. Bij mij zou de volgende stap zijn dat ze mijn dosering gingen verhogen naar 100mg. Maar misschien verschilt dit per persoon/zkh.

9. NicolvdB

NicolvdB Actief lid

24 okt 2014
    108
    1
    18
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd met je zwangerschap. Bij jou was dus de 1e ronde raak?

10. monifique

monifique Bekend lid

14 sep 2014
    877
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh dan ben ik extra bbenieuwd. In principe slaat de 50 goed aan..

11. Stormpy

Stormpy Bekend lid

3 nov 2014
    710
    360
    63
    NULL
    NULL
    Oh nee nicol wat balen dat het niet aanslaat zeg! Ik hoop dat je snel ongesteld word en met 150 kan beginnen en dat die dan aanslaat!

En bij mij in het Zh is ook een klusverbod bij meer dan 2 eitjes er zijn teveel risico's bij 3/4 lingen moet er eerlijk gezegd ook niet aan denken! Das iets te veel.

Heb wel veel terug moeten lezen aardig doorgekletst haha 😜
    Wel gezellig!

12. Stormpy

Stormpy Bekend lid

3 nov 2014
    710
    360
    63
    NULL
    NULL

Ik hoefde nu niet terug te komen hij zij je weet dat tie over paar dagen springt. Hij zeg bel maar als je ongesteld word of niet of een positieve test heb dus hoop daar natuurlijk op!

En geen stomme vraag hoor voor mij zijn sommigen dingen ook nieuw en snap ik ook niet helemaal dus al vind je het zelfs de domste vraag je kan ze altijd stellen misschien hebben we een antwoord 😊

Ja ik duim voor je mee hoor!

13. monifique

monifique Bekend lid

14 sep 2014
    877
    0
    16
    NULL
    NULL
    Kijk stormpy, bij jou is het dus ook weer anders. Maar wat dan als hij bij jou net als bij mij ook niet springt? De mijne had maandag een omvang van 22x27 enlas nog niet gesprongen. Ben dus echt benieuwd wat dan morgen gebeurt als hij niet is gesprongen.

En dan dus even terugkomend op jouw verhaal. Als jij hetzelfde als ik zou hebben dan kom je er in jouw geval niet achter.. toch? Soms snap ik het ook allemaal niet...:( haha

14. Stormpy

Stormpy Bekend lid

3 nov 2014
    710
    360
    63
    NULL
    NULL

Ja ik had jou verhaal ook gelezen en zat daar dus ook na te denken ik heb werkelijk geen idee. Die man zij ik zie dat tie zowieso gaat springen dus ik hoef geen bevestiging heel raar maar ik hoop dat tie gelijk heeft en anders afwachten denk ik maar 😊

15. monifique

monifique Bekend lid

14 sep 2014
    877
    0
    16
    NULL
    NULL
    Laten we daarijden idd maar vanuit gaan!

Het maakt het alleen zo verwarrend.

16. meisje29

Oke en stel je eitje is groot genoeg en kan elk moment springen. Geeft het ziekenhuis dan advies voor wann te klussen of dat niet ?
    En stel dat hij gesprongen is en het is niet raak, en je wordt ook niet ongesteld.
    Moet je dan een bepaald aantal dagen aanhouden om terug te bellen.
    Want bellen als je niet ongesteld wordt kan wel. Maar dan moet je wel weten wann je ong had moeten worden?!
    Haha ja ik heb soms ineens vragen dat ik denk "oke ik ga hem
    Wel stellen ma misschien vraag ik wel iets heel doms haha"
    Maar goed dan hoor ik het ook vanzelf.
    Vind het zo spannend hihi
    Vandaag begonnen met primolut.
    Ben dus super benieuwd of en wann ik ongesteld wordt.
    We wachten het af.
    Leuk groepje hier 😀👍

17. NicolvdB

NicolvdB Actief lid

24 okt 2014
    108
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb geen idee. In die fase ben ik nog niet aanbeland. Ik ben vandaag met provera begonnen dus ook benieuwd wanneer ik weer ongesteld word. De vorige keer heb ik een extra kuur moeten slikken omdat t niet doorzetten. Toen kon ik pas na 2 wkn na afloop kuur verder. Ik hoop nu eerder verder te kunnen maar dat is afwachten.

18. Stormpy

Stormpy Bekend lid

3 nov 2014
    710
    360
    63
    NULL
    NULL
    Ja ongeveer ze gaven aan dat we om de dag moesten klussen en eergisteren daar maar mee moesten beginnen dus ben benieuwd. En ik heb een app op me telefoon en daar hou ik de dagen bij kijk naar de laatste 2 maanden en hou dan een beetje de langste cycles aan zeg maar hij geeft nu aan dat ik rond 30 dec ongesteld moet worden. Dus als ik het dan niet ben en test negatief dan bel ik gewoon en normaal gesproken (op de laatste keer na dan) krijg ik een week van tevoren al kramp dus weet ik wel wanneer het eraan komt. Hopelijk word je snel ongesteld!😁

19. monifique

monifique Bekend lid

14 sep 2014
    877
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij mij zeiden ze met 22mm dat ik vruchtbaar was en het verstandig was om te klussen. Twee dagen later een groter eitje en toen dezelfde opdracht meegekregen.

Volgens mij is het zo dat ze je op een gegeven moment wegsturen als je eitje is gesprongen. Dan moet je bellen als je zwanger bent, ongesteld bent geworden of bijv. Op cyclusdag 35 (ik noem maar wat.. kan ook cd 50 zijn) ze gaan uit van een maximumaantal cyclusdagen.
    Want als je op cd 20 bijv. Bevrucht bent moet je het 14 dagen later op een test kunnen zien. Zo niet dan had je ongesteld moeten worden. Is dat ook niet het geval dan weten zij dat het weer tijd is om terug te komen en de boel weer op te wekken.

Zo.. heel verhaal. Morgen ga ik weer werken dus dan ben ik er minder haha:p

20. Belony

Belony Fanatiek lid

11 jun 2014
    1.110
    90
    48
    NULL
    NULL
    Dank je wel! Ja klopt. Mijn eisprong bleek een paar dagen later te zijn geweest dan dat men in het zkh dacht. :D

Deel Deze Pagina