Wie gaat (of is er al) beginnen in december? Zou graag gezellig kletsen met dames die rond dezelfde tijd als ik beginnen zodat we elkaar kunnen helpen/adviseren maar vooral aanhoren
Hey LalaS, Nee ik ben nog niet begonnen, moet maandag aanstaande langskomende dan krijg ik prikinstructies en de medicatie mee. Rond de 20e moet ik ongesteld worden dus dan zal het gaan beginnen. Volg jij "lange" of "korte" traject?
Hai! Ik volg het korte traject, ik zal rond de datum dat jij begint dan waarschijnlijk een punctie hebben, net even ervoor hopelijk!
nee, eigenlijk niet.. Wel spannend, maar ik zie er niet echt tegenop. Het spuiten valt me ook alles mee moet ik eerlijk bekennen. En dat terwijl ik van te voren echt bang was daarvoor. Zie jij er tegenop?
Ja vooral het weghalen, het spuiten zie ik minder tegenop omdat ik niet echt "angst" heb daarvoor ofzo. Mijn partner vind dat spuiten echt 100x niks, maar hij is dan ook super bang voor naalden haha Ik vind vooral het je "bloot" geven letterlijk, niet wetende wat je gaat voelen hoeveel je gaat voelen en hoelang het gaat duren (geen controle erover hebben) echt een eng idee. 1 voordeel het kan natuurlijk omdat ik er zo'n ding van maak alleen maar mee vallen straks haha
Haha nee ik vind spuiten ook totaal niet eng.. maar het idee dat ik mezelf moest spuiten vond ik erg vervelend. Mijn man vind dat prikjes en spuiten doodeng, maar nu heeft ie het mij al een aantal keer zien doen en vindt hij het niet erg meer. Ik ben heel erg benieuwd naar de punctie, je hoort er zulke verschillende verhalen over... maatgoed, ik probeer er maar vertrouwen in te hebben dat het allemaal meevalt.. Bevallen schijnt ook niet lekker te zijn
Hallo, Ik zou graag mee willen kletsen! Ik ben sinds begin november aan de pil, en afgelopen maandag begonnen met decapeptyl. Rond kerst komt gonalf er bij. We hebben al twee zoontjes via icsi (allebei uit mijn eerste ICSI, een vers en een cryo). Afgelopen zomer de laatste cryos uit die poging ontdooit maar helaas niet zwanger. Na lang twijfelen toch besloten een verse poging te gaan doen. En daar zitten we dus midden in.
Hallo, Zou ook graag mee kletsen. Wij gaan voor een brusje via IVF. Hebben nog ingevroren embryo's. Voorlopig is het afwachten tot dat ik ongesteld word. En dan kijken of we deze ronde mogen starten. Dus zal december of januari worden. Spuiten vond ik ook niet erg buiten naar het einde toe, buik werd wat gevoeliger en dan werd het insteken wat moeilijker vond ik. De pu viel ook mee maar dat verschilt echt van persoon tot persoon. Heel veel succes allemaal!!! Groetjes
Hoi, ik heb gister de punctie gehad in Düsseldorf. Wij gaan voor een brusje voor onze dochter. Zij is dmv IVF in Düsseldorf ontstaan. Deze keer is er ICSI gedaan. Er zitten nu 4 embryo's in de embryoscoop. Maandag terugplaatsing.
Hier straks de vierde deca zetten. Moet zeggen dat ik de tijd wel EEG snel vind gaan. Heb geluk dat de hele stimulatie fase in m'n vakantie valt. Hoef ik met werk ook niet moeilijk te doen.
@kleintjevoorons : Gezellig dat je mee komt kletsen fijn om met mensen in een "clubje" te zitten die in het zelfde schuitje zitten! Midden in het traject spannend hoor, wel fijn dat je goede ervaring uit het verleden hebt, dat geeft mij dan ook weer hoop haha! @fabace : Spannend heb je al enig idee waarneer je ongeveer je ongesteldheid verwachten kan? Ik hoor inderdaad meer dan aan het eind de buik gevoeliger is, ben benieuwd hoe dat bij mij zal gaan straks. @stiertje73 : Spannend, hoe is het gegaan ? mee gevallen? of tegen hihi! Spannend hoor maandag, hou je ons op de hoogte en dan gezamenlijk aftellen en duimen hihi! @LaLaS : Hoe gaat het ermee? ben je al lekker hormonaal hihi (A)! Ik begin langzaam het elke dag een stukje "spannender" te vinden maar kijk er wel onwijs naar uit ook eigenlijk. We hebben ook grote kans te gaan verhuizen zeer binnenkort naar andere stad dus word spannend allemaal!
Xprincess, denk ergens de 16de. Maar hoop dat ze wat langer uitblijven of dat eisprong wat later is omwille van de sluiting van het labo tussen kerst en nieuw.
De punctie viel wel mee. In Düsseldorf doen ze die gelukkig onder narcose. Nog wel wat napijn gehad, maar die viel met wat paracetamol wel te doen. Nu wachten tot maandag. Hopelijk zijn er dan een paar toppers om terug te plaatsen en in te vriezen. Er zijn hier dus meer dames die al (een) kindje(s) hebben. Ervaren jullie het ook anders als toen je voor de eerste ging? Ik merk dat het wel anders is, ik ben al mama, maar toch heel spannend blijft. En die wachtweken zullen straks ook wel weer killing zijn.
Stiertje, fijn dat zo goed meeviel. Nu is het wachten op maandag, duimen voor een plakker. Ik dacht dat het makkelijker (minder emotioneel) zou gaan omdat nu voor een tweede is. Maar de witte test blijft pijnlijk. Bij elke zwangerschap die zich op Fb aankondigt voel ik een steek van jaloezie. Dus dat vind ik hetzelfde als toen we voor het eerste gingen. Het is enkel van kortere duur omwille van als ik dan mijn zoon bezig zie er een glimlach tevoorschijn komt en ik gelukkig ben dat we onze kleine man hebben.
@kleintjevoorons: Ik vind het wel een mooi idee dat je kindjes uit dezelfde ICSI-poging komen.. @Fabace: Ik merk nu na een week prikken dat mn buik gevoelig is, vind aanraking ook niet prettig nu @stiertje73: Spannend! Hoop dat je over 2,5 week zwanger blijkt te zijn ☺ @xprincess: Het is ook spannend allemaal, je leeft er ook gewoon zo naartoe. Lijkt me wel heftig, dit traject en dan nog misschien een verhuizing erbij Hier gaat het wel redelijk. Ik moet zeggen, ik ben niet chaggerijnig, terwijl ik dat normaal gesproken best snel ben.. Wel ontzettend emotioneel haha huil om alles op tv enzo! Merk dat ik me slecht kan concentreren op andere dingen. Niet dat ik de hele dag hier aan denk, maar ben vooral heel goed in niets doen of dingen die nergens op slaan.. (zoals tv kijken, internet afstruinen etc.)
Punctie onder narcose dat lijkt me ideaal (niet dat het dan niet zwaar is ofzo hoor). Maar ik zie zo tegen die punctie op zeg heel vaak kon het maar onder narcose dan ben ik er tenminste niet bewust bij.. Hoe is het nu? terugplaatsing gehad inmiddels?
Gisteren hadden we de terugplaatsing. Ik heb 1 embryo teruggekregen. Ze hebben er 2 ingevroren. En nummertje 4 kijken ze nog even aan deze week. Ze wisten niet precies wat ie zou gaan doen: stoppen met delen of toch doorgaan. In het laatste geval wordt die ook nog ingevroren. Denk dat ik morgen over een week ga testen. En ja, punctie onder narcose is heel fijn. Mijn eerste punctie in Nederland was echt horror, komt denk ik mede door alle verklevingen in mijn buik vanwege de endometriose. En hoe is het verder hier, meiden??