Clomid 2e ronde

Discussion in 'MMM clubs' started by Blessing2014, Jan 10, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MLT

MLT Actief lid

Jan 23, 2014
    366
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn temperatuur is gezakt naar 36,8. Wordt dus ongesteld...

2. Kara

Kara Fanatiek lid

Dec 2, 2010
    3,037
    15
    38
    Randstad
    Ah nee.... Ik had echt goede hoop voor je :( wat balen
    Hoe ben je er onder?

3. MLT

MLT Actief lid

Jan 23, 2014
    366
    0
    0
    NULL
    NULL
    Best chagrijnig. Het enige voordeel is dat we volgende week op wintersport gaan en ik dus minder voorzichtig hoef te zijn;). Op naar ronde 3. Na ronde 3 moet ik weer terug naar de gynaecoloog.

4. Susy87

Susy87 Lid

Feb 18, 2014
    49
    28
    18
    Hallo

Bij mij is pco vastgesteld vorig jaar in september.. Ik was dec 2012 gestopt met de pil en werd na 8 weken ongesteld daarna 10 weken en toen 4 maand niet.
    Nu ben ik sinds zaterdag begonnen met clomid 50mg en heb ik as maandag een echo.. ben zo benieuwd of het aanslaat..

5. Kara

Kara Fanatiek lid

Dec 2, 2010
    3,037
    15
    38
    Randstad
    MLT, kan me voorstellen. echt niet leuk. ik denk dat je zelf ook echt wel goede hoop had deze ronde. gemeen ook dan, dat je cyclus toch wat langer is dan je gewend was.. Vrij wintersporten is wel een voordeel inderdaad :). Ik ga voor je duimen dat de derde ronde dan raak is, en vervolgstappen niet nodig zijn! weet je al wat er daarna zou komen? hoe dan ook, digitale knuffel, want niet zwanger zijn is niet leuk, maar dat je als 'straf' ook ongesteld bent vind ik altijd dubbel stom.

@Susy, welkom! klinkt of je ook bekend bent met flink onregelmatige cyclussen. Spannend he, zo'n eerste ronde clomid. Ik hoop dat je bij de vrouwen zit bij wie het goed werkt! Gezellig als je hier meekletst.

6. MLT

MLT Actief lid

Jan 23, 2014
    366
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankje voor je lieve berichtje kara! Ben nog niet ongesteld, maar zal vanavond of morgen wel komen.
    Wat de eventuele vervolgstappen hierna na zijn, weet ik niet. Maar ik hoop toch echt op 3x scheepsrecht.
    Jij gaat morgen weer testen toch? Spannend!!! Ik duim voor je!

7. Lon24

Lon24 Bekend lid

Jan 8, 2014
    668
    0
    16
    Zo ik ben weer uit mn slaap ontwaakt haha! Vanmorgen fm gehad. Helaas niks geen groei! Allemaal eitjes van 10mm en bms van 2a3mm. Maar er is nog hoop aldus de fertiliteitsarts haha! Ze gaan me nog volgen tot dag 20 (zit nu op dag 14). Vrijdag moet ik weer komen.

@Mlt: balen zeg! Hoop dat je een beetje kan genieten van je wintersport!

8. Blessing2014

Blessing2014 Actief lid

Jan 5, 2014
    299
    0
    0
    Rotterdam
    Hai ladies,

Hoe gaat het met jullie ik heb net even een paar pagina's teruggelezen. @mlt, dat is balen zeg, maar ook vreemd dat de duivels er nog niet zijn, is er nog kans dat het toch positief wordt ?
    @lon, jammer dat je eitjes niet willen groeien.

Ik zit hier op het wachtbankje zondag is mijn nod, ik laat het allemaal op me afkomen. Gister was ik op een verjaardag, 3 pas geboren babbies super leuk maar dan ga je weer denken wanneer mag ik nou ;(. Ik zat gister ook niet lekker in me vel, kreeg zelfs een aantal vragen of ik zwanger was. Nou ze weten meer dan ik, zou zo graag ja willen zeggen.

@ suzy welkom in deze groep, ik hoop dat het direct lukt bij jouw.

9. MLT

MLT Actief lid

Jan 23, 2014
    366
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ lon, balen dat ze niet gegroeid zijn! Maar zolang de arts hoop heeft, moet jij ook zeker hoop houden!

@ blessing, voor jou ook een spannend weekje dus! Ik vind het ook vreemd dat mijn temp wel omloop was vanochtend (36,9), maar dat ik nog niet ongesteld ben... Net (oke, niet realistisch want is s avonds) was mijn temp 37,5. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik wil mezelf niet voor gek houden, dus ga er gewoon vanuit dat ik morgen ongesteld wordt,

10. MLT

MLT Actief lid

Jan 23, 2014
    366
    0
    0
    NULL
    NULL
    De duivels zijn er hoor...

11. Kara

Kara Fanatiek lid

Dec 2, 2010
    3,037
    15
    38
    Randstad
    MLT, ik wilde net zeggen dat ik even mijn oude gegevens had bekeken en bij de zwangerschap van mijn dochter op de testdag ineens een temperatuurdip had.. maar het is op gang gekomen :( succes met ongesteld zijn... laten we inderdaad hopen dat 3x scheepsrecht is bij je!

Lon, zeker balen! sjit, daar gaat de theorie. neehor, dit moet een goede ronde worden! maar niet fijn dat er geen beweging in zat. afwachten dus weer. wel fijn dat je arts deze keer nog positief was, dat gevoel neem je ook wel mee naar huis. vorige keer was de arts juist negatief toch?

Blessing, wat confronterend zeg zo'n verjaardag. ze moesten eens weten he... ik hoop van gans harte dat je zelf over een jaar op dezelfde verjaardag met trots je kindje kan showen. een droom om aan vast te houden. maar wat lijkt het soms ver weg he. een weg zonder garanties. dat heb ik altijd het meest zware gevonden aan het traject. als iemand je maar kan influisteren dat het ooit komt. dan lukt het wel om nog een jaar te wachten.
    als ik nu ergens ben waarvan ik eventueel een vermoeden heb dat iemand een kinderwens heeft, probeer ik vaak toch iets te laten blijken dat mijn dochter niet makkelijk is gekomen. omdat ik het soms ook zo confronterend vind om zelf de confrontatie te zijn voor anderen (snap je het nog?). ik heb zelfs serieus overwogen om tijdens de zwangerschap een buikband met de tekst 'clomid-baby' erop te zetten. om de vrouwen die daar mee bezig zijn een teken van hoop te geven, en ook herkenning.

goh, ik moet maar eens gaan bankhangen. heb net gesport en ga blijkbaar hele verhalen vertellen hier :p

morgenmiddag ga ik weer testen. eigenlijk zou ik tot vrijdag moeten wachten. of gewoon afwachten of ik ongesteld word. maar ik weet dat ik het toch niet kan laten. nouja, ik houd jullie op de hoogte.

12. Lon24

Lon24 Bekend lid

Jan 8, 2014
    668
    0
    16
    @ Kara: Ja zeker erg balen. Wel fijn dat de arts positief was, maar toch heb ik er niet veel vertrouwen meer in deze ronde, alhoewel het nog zat kan (zit nu op dag 15, ze kunnen gem zn 2 mm per dag groeien, dus dan zou ik op dag 20 wel min eitje van 20mm moeten hebben hahaha!) Hmmm hopen dat mijn theorie gelijk heeft ;)!
    Wel gaf de arts aan, dat er nog een keer verhoogd kon worden met de clomid, en ik daarna over ga op injecties. Alleen deze kunnen juist overstimulatie veroorzaken, en aangezien ik al zoveel ei(blaasjes) heb is de kans aanwezig dat er voor die tijd eerst een operatie noodzakelijk is...... hmm daar schrok ik een beetje van. We zullen het zien, ga nu niet op de zaken vooruit lopen :) misschien valt het allemaal wel mee.

Voor jou succes vandaag met testen, ben erg benieuwd!

@MLT: balen dat je rode duvels zijn gekomen! Sterkte met ongi zijn! Hopen dat volgende ronde raak is!

13. Lon24

Lon24 Bekend lid

Jan 8, 2014
    668
    0
    16
    Hoi Susy.
    Hoe voel je je met de clomid? Last van bijwerkingen of valt het mee? Spannend dat je maandag voor echo moet, welke dag zit je dan?

14. Kara

Kara Fanatiek lid

Dec 2, 2010
    3,037
    15
    38
    Randstad
    Lon, lastig om niet teveel met 'wat als' bezig te zijn of niet? wat voor operatie zou dat zijn dan? over hormonen spuiten heb ik hier veel positieve verhalen gelezen. het kan lastig zijn de juiste dosering te vinden heb ik het idee, maar eenmaal gevonden kan je gerichter te werk gaan en heeft het goede resultaten. maar goed, nu moet ik niet ook op de zaken vooruit gaan lopen natuurlijk! eerst maar blijven duimen voor deze ronde. aan de ene kant is de theorie niet meer haalbaar, maar soms maken ze toch nog een groeispurt... ik hoop het echt voor je.

@hier: getest... en in eerste instantie zag ik helemaal niets. maar als ik de test in het felle daglicht bekijk zie ik wel een heel licht lijntje.
    kan 3 kanten op: indrooglijntje, zwanger maar vroeg getest, er is iets gaande maar gaat niet goed. zo'n test heb ik al eens eerder gehad toen werd het een vmk met 4,5 week. de testen werden toen ook niet goed donker.
    dus.... morgen weer, kijken of ik dan wel iets zie zonder mijn ogen te verdraaien... wel heeel erg spannend zo.

15. Lon24

Lon24 Bekend lid

Jan 8, 2014
    668
    0
    16
    Hoi Kara,
    Tjaa tis wel lastig allemaal. De gyn had er gisteren nog wel wat vertrouwen in, dus ik dacht laat ik dan ook maar positief denken (verwacht er niks van eigenlijk haha ;)).
    Ik weet niet precies hoe die operatie heet. Het gaat er om dat ze de ei(blaasjes, die nu dus niet rijpen) gaan verwijderen. Heb me er verder nog niet erg in verdiept.

Voor jou dus spannend! Hopen dat de streep morgen duidelijker is! :)

16. Blessing2014

Blessing2014 Actief lid

Jan 5, 2014
    299
    0
    0
    Rotterdam
    Hai ladies,

@mlt dat is echt balen.. Op naar de volgende ronde, er gaat een keer komen dat de duivels weg blijven... ( positief blijven denk hoe moeilijk het ook kan zijn).

@ kara, inderdaad ooit zit ik daar met mijn prinsje of prinsesje op z'n verjaardag. Helemaal super ik zie het al helemaal voor me. Eigenlijk zouden we dat echt moeten doen laten zien dat het niet voor iedereen makkelijk is om een kind te krijgen. En durven tonen aan de wereld dat er een baby in buik groeit dankzij clomid. Spannend hoor hopelijk is het lijntje morgen zichtbaarder .... Duim draaien hier!

@Lon, super als de dokter toch zoveel vertrouwen geeft , ook bij jouw blijven we hopen

17. Kara

Kara Fanatiek lid

Dec 2, 2010
    3,037
    15
    38
    Randstad
    bedankt voor jullie draaiende duimen! mijn man heeft net in het keukenlicht zitten staren... maar morgenochtend weer even afwachten...

@blessing: eens! als het hier positief uitpakt, ga ik toch die buikband eens maken..

@lon, hoop dat het niet nodig zal zijn die vervolgstappen. wel knap dat je het ook nog even op afstand kan houden. lijkt me voor nu ook prettig. wie dan leeft wie dan zorgt (of hoe gaat dat gezegde ook alweer..).

fijne avond

18. MLT

MLT Actief lid

Jan 23, 2014
    366
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is voor iedereen nu spannend he, lon bij jou of ze doorgroeien, blessing jouw nod is zondag toch? En kara, duimen voor een positieve test!!!
    Ik heb nu een cyclus van 33 dagen gehad. Wanneer heb ik mijn eisprong dan gehad denken jullie?
    Ik heb nu in ieder geval wel een veel regelmatigere cyclus dan voordat ik met clomid startte, dat is in ieder geval iets. Nu nog zwanger worde. ;).

19. nancce

nancce Lid

Jul 15, 2007
    74
    0
    0
    verzorgende
    rotterdam
    Hoi meiden ben nieuw hier lees al sinds januari mee op jullie forum met plezier, emotie en herkenning.

wil graag mee kletsen en vind fijn dat ik jullie heb gevonden die zelfde mee maken.

zal me even voorstellen ben nancy ben 30 jaar en sinds vorig jaar juli er achter gekomen dat ik pcos heb. Heb gelukkig een lief dochtertje van 5 jaar :)wat overgens 2 jaar heeft geduurt maar wel spontaan (wondertje). Niet wetend dat er wat met mij aan de hand was. In sept 2013 na mm had ik mogen starten met clomid 50 alleen helaas ernstig ziek geworden waarnaar dit niet kon. In januari weer hersteld en na menstruatie gestart met clomid. Precies 1 januari mogen starten. Het bijzondere was dat ik dus na eerste ronde zwanger bleek te zijn, helaas week later bleek dit toch te zijn afgebroken mocht niet zo wezen hele vroege mk :( ( had een voor gevoel omdat me zwangerschaps test in eens negatief aangaf:(
    Hier ben ik echt van slag van geweest omdat ik vol goeie moed deze kuur in ging.
    Gesprek met gyn gehad en die gaf aan dat dit helaas volgens hem vaker voor komt en dat ik de eerst volgende bloeding ( menstruatie, mk) direct weer door moet gaan met tweede ronde clomid.

Die maandag im zh geweest met dit bericht volgende ochtend had ik een onwijze
    bloeding. 3de dag gestart met clomid moest gewoom verder gasn met 50 mg want het was goed aangeslagen de eerste ronde. Nu inmiddels in me eisprong week deze is volgens mij geweest. Uit ovukatie testen kon ik weinig halen want ze gaven iedere dag een lichte streep. Maar had o zettende pijn in me eierstokken ( steken)

Alleen nu raast er steeds door me hoofd een negatief gevoel, ben bang dat nu clomid niet meer gaat aanslaan omdat eerste ronde mis is gegaan, gevoel dat ik geen eispro g heb gehad of krijg, kortom ik ben erg negatief. Morgen heb ik telefonische consult met gyn en ga deze vragen ook stellen.

maar wat vinden jullie denk ik nu te negatief, kan clomid gewoon tweede ronde weer normaal aan slaan na mk? Ben zo onzeker door bah:(

20. Kara

Kara Fanatiek lid

Dec 2, 2010
    3,037
    15
    38
    Randstad
    hi, even kort bericht (ben onderweg):
    test was omowit vanmorgen..

en welkom nancy! wat naar dat het mis ging vorige maand :(. wat betreft clomid kan ik je gerust stellen: mk heeft geen invloed op werking van clomid! ik had tijdens 3e ronde clomid een vmk, 5e ronde met zelfde dosering was het goed raak!

tot later weer!

Share This Page