Clomid 2e ronde

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Blessing2014, 10 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MLT

MLT Actief lid

23 jan 2014
    366
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja laten we hopen dat volgende maand in ieder geval 1 van ons kan zeggen dat ze zwanger is! Of 2, omdat het nu zo'n rot maand is voor iedereen;).
    Volgens mij lopen wij (blessing, kara en ik) ook redelijk gelijk qua cyclus. Ik zit vandaag op dag 3. Nog ongeveer 29 te gaan ;).

2. Lon24

Lon24 Bekend lid

8 jan 2014
    668
    0
    16
    We hebben idd allemaal niet veel geluk deze maand.. Voor iedereen een dikke digi knuffel! En laten we hopen dat het deze keer beter gaat!
    Ik ben vandaag gelijk begonnen met duphaston dus hoop over 10 dgn ongi te zijn en te kunnen beginnen met clomid 150mg.

3. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Goede gedachten allemaal!! En een digi knuffel terug :)
    We lopen inderdaad best gelijk op. We zijn net zo'n stel vriendinnen die te lang samen wonen en waarvan hun cyclussen gelijk gaan lopen :p
    Maar ik hoop ook echt dat iedereen hier binnen afzienbare tijd zwanger mag raken.

fijne avond!

4. nancce

nancce Lid

15 jul 2007
    74
    0
    0
    verzorgende
    rotterdam
    @kara wat rot voor je zeg maar wat onwijs goed dat je niet positief weer je ronde in gaat. Petje af. Ik ben namelijk niet zo positief gek he terwijl voor.mij nog.maar 2de ronde is.
    Mlt, lon24 en blessing voor jullie hopelijk snel goed nieuws. Is iedereen gegund.
    Hebnen jullie voor mij tips om er positief mee om te gaan? Ik moet zeggen dst na mij geplaatste bericht ik wel goeie antwoorden heb gekregen op mij onzekerheid. Hoop zo dat 50 mg deze ronde weer heeft aangeslagen. Hebben jullie na eisprong ook veelmlast van witte afscheiding?

Liefs

5. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    hi nancce, dankjewel. er positief mee omgaan. tja, tips genoeg te vinden hier op het forum, maar volgens mij moet je vooral bedenken wat voor jou werkt. helpt het om een paar zinnetjes vaak te herhalen voor jezelf als je negatief gaat denken? zorg dan voor die zinnetjes.
    helpt het juist om vooral veel afleiding te zoeken? zorg dat je voldoende afleiding hebt..
    mij heeft het altijd erg geholpen om te denken: een baby is nu welkom, of ie nou vandaag komt of over 2 jaar. dat haalde hier de druk van de tijd er een beetje af.
    succes ook!

vandaag weer eerste pilletje clomid. hoop op een goede 2e ronde.

6. Suuzanna

Suuzanna Actief lid

16 feb 2014
    256
    0
    16
    Heyy.. Bedankt voor jullie lieve woorden.
    Ik kijk niet zo vaak op het forum.. Moet nog even achter komen wat ieders verhaal is.

@MLT mijn gyn vertelde dat de metformine ervoor zorgt dat mijn eierstokken een gezondere vorm aannemen.. In hoeverre het "werkt" moeten we nog zien. Ik zit nu op cyclusdag 62. Het duurt elke keer zo lang en maakt me ook wel onzeker. Vandaar dat ik ook provera moet nemen voordat met Clomid kan beginnen.

@Lon24 veel succes en hopen op goed nieuws!!

@kara, ik was inderdaad ook met de pil gestopt met het idee: we zien wel wat er gebeurd.. Het kindje is altijd welkom.
    Als je dan bij de gyn terecht komt en de onderzoeken zijn begonnen.. Dan word de wens op een kindje wel heel sterk..

Fijne week allen.. En ik blijf jullie volgen!

7. Susy87

Susy87 Lid

18 feb 2014
    49
    28
    18
    Hallo

Vandaag echo gehad om te kijken of mijn eitjes aan het groeien zijn,
    Ik had aan iedere kant van mijn eierstok een follikel zitten die wat groter was dan de rest ongeveer 11mm (dag 12 van cyclus) met clomid 50mg de gynaecoloog vond dit nog wel aan de kleine kant :( dus ik denk dat het helaas niet is slaagt en ik volgende maand moet beginnen met clomid 100mg want dat is wat de gynaecoloog ook al zei. Ik krijg vrijdag nog wel weer een echo om te kijken of ze toch nog een groeispurt hebben gemaakt..
    Mijn baarmoeder en eierstokken zien er gelukkig wel normaal uit..

Ik kijk niet zo vaak op deze pagina maar zie dat jullie ongeveer wel allemaal hetzelfde meemaken..
    Ik hoop voor iedereen hier dat ze binnen een paar maand zwanger mogen raken

8. Lon24

Lon24 Bekend lid

8 jan 2014
    668
    0
    16
    Oke dat is spannend dus! Hopen dat ze flink gegroeid zijn vrijdag! Ben benieuwd.
    Veel succes alvast voor vrijdag.

9. Sweetnesz

Sweetnesz Actief lid

20 sep 2013
    264
    26
    28

@ MLT klopt gisteren op cyclusdag 10 een inwendige echo gehad. De arts zag 2 'goede' eitjes 1 van 10 mm en 1 van 12mm. Vrijdag terug voor een echo hopen dat ze dan gegroeid zijn.

10. Sweetnesz

Sweetnesz Actief lid

20 sep 2013
    264
    26
    28
    Wat vreemd hè in ieder zkh zeggen ze blijkbaar iets anders want mijn arts was vrij positief over m'n twee eitjes op cyclusdag 10. De grootste is 12mm. Ik moet ook vrijdag terug. Hij gaf aan dat bij 14/15mm het een goede eisprong kán worden.. Tsja afwachten ;)

11. Blessing2014

Blessing2014 Actief lid

5 jan 2014
    299
    0
    0
    Rotterdam
    Hai ladies,

Hoe gaat het met iedereen? Zoals ik lees zit iedereen in de weken van het slikken en afspraken in het ziekenhuis voor een fm.

Hier dag 3 van de clomid lang leven de opvliegers pffffff, vrijdag naar het ziekenhuis voor een fm.

12. Lon24

Lon24 Bekend lid

8 jan 2014
    668
    0
    16
    Hoi Blessing! Oh fijn he die opvliegers. Ben benieuwd hoe groot/ hoeveel eitjes je hebt! :) Hopen dat het goed aanslaat.
    Ik heb nog 5 tabletten duphaston te gaan en hopen dat ik dan snel ongesteld wordt! Dan kan ik weer beginnen met clomid.

Hoe is het idd met de rest? Tis hier rustig op het forum ;)!

13. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    hi! de eerste week is rustig he? voor jezelf maar ook meteen hier :)

lon, hoop dat je weer snel kan starten met clomid. hoop dat de 150 jouw dosering zal zijn. lukt het met geduldig zijn?

blessing, spannend vrijdag weer. en ooo de opvliegers... hier valt het nog mee moet ik zeggen.

dinsdag heb ik eerste fm, ben benieuwd.

14. Lon24

Lon24 Bekend lid

8 jan 2014
    668
    0
    16
    Hoi Kara,
    Nou mijn geduld begint wel een beetje op te raken haha.. nog 4 tabletjes en dan hoop ik gauw ongesteld te worden! Ik zie nu ook overal vrouwen die zwanger zijn (fb, tv, werk enz) en dat is best frustrerend vind ik. Maar oke bij ons zou het uiteindelijk ook een keer gaan lukken.
    Hoe is het bij jou? Ben benieuwd hoe de fm dinsdag bij je is! Hopen dat ze goed groeien :)!

15. Susy87

Susy87 Lid

18 feb 2014
    49
    28
    18
    @ Sweetnesz
    Ik vind het idd ook raar dat er verschillende normen worden gehanteerd maarja ik was eigenlijk ook van plan om vrijdag te vragen hoe groot een eitje moet zijn om te kunnen springen. . Ik hoop maar dat ze dan 15 of groter zijn dan heeft het deze ronde toch nog misschien een kans van slagen.. :) ben benieuwd naar jullie fm komende weken..

16. Blessing2014

Blessing2014 Actief lid

5 jan 2014
    299
    0
    0
    Rotterdam
    Hai ladies,

@Lon, vervelend hoor hopen dat de pilletjes snel aanslaan zodat je met de clomid kunt beginnen. Elke keer heb ik op dag tien wel grote eitjes van 15 tot 21mm , maar toch elke keer niet raak helaas. Iedereen om ons heen is zwanger bij mij ook echt frustrerend hoor soms. Maar ooit komt het goed met ons.

@ kara, dat is wel fijn dat je niet zoveel last hebt. Vandaag valt het hier ook wel mee met de opvliegers.

17. MLT

MLT Actief lid

23 jan 2014
    366
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ lon, nog ff een paar dagen volhouden en hopelijk kun je dan snel asn de clomid!! Heb je van de dupasthon ook bijwerkingen?

@ blessing en kara, wel fijn dat jullie tussendoor ff metingen krijgen! Dan weet je in ieder geval een klein beetje waar je aan toe bent. En blessing, ik heb nu ook 2 keer een goede eisprong gehad, maar dus ook 2 keer mis geschoten. Mijn arts vertelde dat bij iedere cyclus de kans op een zwangerschap 25% is, ook bij vrouwen die niks slikken.

Ik zit nu op dag 9, en wat vreselijk zijn die opvliegers. Ach het is voor een goed doel!

18. Blessing2014

Blessing2014 Actief lid

5 jan 2014
    299
    0
    0
    Rotterdam
    @mlt, inderdaad lang leve de opvliegers. Maar voor een prinsje of prinsesje heb ik alles over....

19. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    hi!
    dat is ook het nare van geen eigen goede eisprong hebben... we creeren nu hopelijk kansen, maar meer is het ook niet. alhoewel ik graag wil geloven dat we iets meer kans hebben omdat we er bewuster mee bezig zijn, gericht seks hebben, etc.. maar alles wat we nu (letterlijk..) slikken staat in het creeren van kansen. kansen die anderen gewoon gratig krijgen. ik wil niet mijn bitterheid op jullie overbrengen ;), maar dit voelt vaak wel wrang als ik weer een clomid pil neem.
    hopen, duimen, dat een van die kansen benut gaat worden!!

wat je zegt Blessing, voor een klein prins of prinsesje heb je heeeeel veel over. en als mama onder ons kan ik dat ook ongelooflijk hard bevestigen. ik wil graag geloven dat ik door de moeite die het heeft gekost me zeer bewust ben van mijn geluk. iets wat echt een toegevoegde waarde is in het ouderschap, en iets wat ik jullie natuurlijk allemaal enorm gun.

Lon, hoop dat er snel wat gebeurt zodat je geduld niet al te erg op de proef wordt gesteld!

MLT, 3x scheeprecht...?

Susy, vrijdag heb jij fm? wat verwacht je? waar zit je in je cyclus nu?

20. Sweetnesz

Sweetnesz Actief lid

20 sep 2013
    264
    26
    28
    @ Suzy: Ja spannend he? Morgen mogen we weer.... Hoop zo dat 1 of beide eitjes gegroeid zijn. Ik lees ook weleens dat bij een tweede fm de vorige eitjes of 1 van de twee niet meer te zien is.

@MLT: Spannend dus jij mag bijna weer voor een fm langskomen?

Deel Deze Pagina