Clomid 2e ronde

Discussion in 'MMM clubs' started by Blessing2014, Jan 10, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

Mar 6, 2011
    1,284
    0
    36
    Female
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    nee heb geen echo's. Ik heb mn eerste ronde wel eerst echo gehad om te kijken hoe mijn cyclus was en toen aan de chlomid begonnen. op dag 21 bloedprikken. En u aan 2e ronde begonnen en werd verder niks gezegd van bloedprikken of echo's. Maar ik ga daar nog even over bellen

2. Lon24

Lon24 Bekend lid

Jan 8, 2014
    668
    0
    16
    Hmm oke, dat lijkt me niks als er geen controle is. Heb je pcos? Heb je eisprong gehad? En hoeveel clomid slikt je ook al weer?

3. SoProud

SoProud Lid

Jan 4, 2014
    26
    1
    1
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Ik lees graag mee. Bij mij is onverwachts pcos geconstateerd toen we voor een 2e kindje wilden gaan. Zijn nu 8 maanden bezig en ben afgelopen maand na diverse onderzoeken begonnen in de MMM. eerst Primolut om ongesteld te worden en daarna eerste ronde Clomid 50mg. Ik heb helemaal geen bijwerkingen of andere pijntjes gevoeld tijdens de Clomid dus had al een beetje verwacht dat de medicatie niet aan zou slaan.

Vandaag dag 11 van de cyclus en de eerste FM gehad. Helaas niks op te zien. De gyn wil vrijdag nog een keer kijken maar verwacht dat deze dosis te laag is en we het moeten ophogen.

Nu ben ik benieuwd hoe dat zit met ophogen. Moet ik dan eerst weer Primolut slikken en ongesteld worden of kan ik bij wijze van spreken vrijdag meteen overgaan op Clomid 100mg? De gyn was binnen een minuut alweer vertrokken dus heb geen kans gehad een vraag te stellen...grrr

4. Lon24

Lon24 Bekend lid

Jan 8, 2014
    668
    0
    16
    Welkom. Vervelend dat er ook bij jou pco is geconstateerd! Wel fijn dat jullie al een kindje hebben.
    Over clomid, meestal moet je bij ophogen eerst weer primolut slikken en daarna door met clomid 100mg. Tenminste zo deden ze dat bij mij.
    Wel fijn dat je geen bijwerkingen heb gehad!

5. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

Mar 6, 2011
    1,284
    0
    36
    Female
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Er is bij mij niks vastgesteld. Dus geen pcos oid. Ik ben in juni gestopt met de pil en in die tijd 4x zelf ongesteld geworden.
    Vanaf januari in t ziekenhuis. 3x echo gehad, 1 keer bloedonderzoek en toen aan de chlomid. 50 gram slik ik. Vorige ronde een mooie eisprong gehad, mijn waarde was hoog.
    Nu moest ik aan de tweede ronde beginnen,..

6. Suuzanna

Suuzanna Actief lid

Feb 16, 2014
    256
    0
    16
    @lon.. Ik denk dat mijn progesteron laag was, heb er in elk geval geen eisprong gekregen.. Mijn man nam de telefoon op toen de gyn belde voor de uitslag en hij vraagt natuurlijk niet door ;).
    Wel gek, want ik leek het wel te voelen, of zou je voelen wat je graag wilt?
    Ben nu nog steeds niet ongesteld.. Duurt best lang.

@blessings hoe gaat het bij jou?

7. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

Mar 6, 2011
    1,284
    0
    36
    Female
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    @suuzanne: ja je kunt jezelf van alles wijs maken...

8. Kara

Kara Fanatiek lid

Dec 2, 2010
    3,037
    15
    38
    Randstad
    hi allemaal!
    veel gekletst weer. even snel reageren voor de rest van de dag weer begint!

@suuzanna: succes met de 150mg. hopelijk is dat hetgeen je lichaam nodig heeft! houd je het een beetje vol, steeds weer afwachten, kijken, opnieuw ronde in? je progesteron zal dan te laag zijn inderdaad, wijsend op geen/slechte eisprong. WEet je nog wanneer je je eisprong dacht te voelen? en wanneer heb je toen bloedgeprikt? je moet 5-7 dagen daarna bloed prikken om een betrouwbare meting te krijgen namelijk.
    en dankjewel voor je felicitatie! er moet ook gewerkt worden etc, maar er zit zeker een dikke smile op mijn gezicht ja. je eigen geheimpje omdat niemand het nog aan je ziet!

@Nephthys: dankjewel!! ik lees ook regelmatig jouw vorderingen, zo fijn dat je goed en wel op weg bent naar het moederschap!

@Blessing: op de echo zal ik nog niet veel zien, maar hopelijk wel dat ie op de goede plek zit!
    en goede afspraak hor.. met dit hoge tempo van afgelopen maand is het zwaar de beurt aan jullie! hoe zit jij op de wachtbank?

@Melovekane: hier ook altijd fm's gehad, en soms eisprong gevolgd door bloedprikken. is je zoontje ook met hulp verwekt? volgens mij niet? dan is dit allemaal nieuw natuurlijk. succes!

@Lon, hoe is het bij jou? klaag eens even ofzo :p

@SoProud, welkom! en inderdaad wat Lon zegt: eerst bloeding opwekken en dan weer door. Heel fijn dat je al moeder bent, dat voorrecht heb ik ook en gun je iedereen hier.

@de rest: hoe is het bij jullie??

Morgen 8 mei, dus dat betekent echodag. Ben heel benieuwd, maar heb het gevoel dat het wel goed zit, dus daar houd ik me maar aan vast. Test loopt nu mooi op! Kwaaltjes nog niet echt. Ik merk wel dat dingen anders zijn (stoelgang, afscheiding, zeg maar de onsmakelijke dingen ;)), maar nog niet echt last van iets. Is ook nog vroeg natuurlijk. Als het morgen goed zit ga ik me meteen aanmelden voor mvm, hoop zo weer te kunnen beginnen! xx

9. nancce

nancce Lid

Jul 15, 2007
    74
    0
    0
    verzorgende
    rotterdam
    Hey meiden hier ff berichtje nog vanuit rome haahah, straks vlieg ik weer terug. Lekker in me eigen bedje!! Was super hier iedere dsg met me dochter en man samen kaarsjes gebrand hier in de kerk. Dit meer als symbool :)
    @ kara morgen voor mij ook eerste echo spannend he!!!! Ben zo benieuwd heb zelf ook gevoel dat het goed zit maar toch erg spannend he :D

Voor de rest van de meiden welkom en gezellig dat jullie mee kletsen.
    tot later en anders tot. morgen met de uitslag van de echo!
    X

10. MLT

MLT Actief lid

Jan 23, 2014
    366
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kara en nancce, heel veel succes en geluk morgen! Laten jullie ons weten hoe het gegaan is?

Blessing en lon, hoe is het met jullie? Door de vele verhalen heb ik niet alles meer helemaal op een rijtje eerlijk gezegd.

Hll, ben ook benieuwd hoe het bij jou is?!

En de andere meiden, heel veel succes met jullie proces. Vorige maand waren kara, hll en nancce hier de toppers, en nu moeten wij deze stijgende lijn dus ff voortzetten of verbeteren ;). Deze maand 4 zwangeren? Haha!

Hier is het rustig, dag 13 pas. Maar de verbouwing aan de bijkeuken is inmiddels gestart ;).

11. Lon24

Lon24 Bekend lid

Jan 8, 2014
    668
    0
    16
    Hahaha Kara. Mis je mijn geklaag zo? ;)
    Heb net telefoontje gehad van de fa voor de uitslag van het semenanalyse. De zwemmers waren matig, maar niet slecht. Over ong 3 maanden nog een keer controle, want mn vriend heeft waarschijnlijk vorige maand koorts gehad (spatader laten laseren op zn been, en voelde zich toen niet top!). Daarom waarschijnlijk ook deze uitslag.
    Maar hopelijk is dat onderzoek dan niet meer nodig en ben ik dan zwanger :p:p Hahah! Ik leer het nog wel eens om positief te blijven ;).
    Hopelijk gaat het hsg onderzoek volgende week ook goed en ziet alles er prima uit. Dan kunnen we weer verder.

Sorry voor mn ego bericht!
    Hoe is het verder met iedereen?

12. hll88

hll88 Actief lid

Nov 30, 2012
    166
    0
    16
    NULL
    NULL
    #852 hll88, May 7, 2014
    Last edited: May 7, 2014
    hey dames,

kara en nance spannend morgen, ik moet pas op 12 mei kan niet wachten :)

blessing, lon en mlt nu zijn jullie aan de beurt. mei wordt jullie maand

de rest van de dames leuk dat jullie mee kletsen succes hoop dat het.ook julie maand wordt

Hier voel ik me absoluut niet zwanger geen kwaaltjes helemaal niks heb gelezen dat het niet erg is en dat je er juist van moet genieten.Ben er wel blij mee maar maak je toch onzeker daarom duurt wachten voor mij erg lang.

Nancce heb jij nog kwaaltjes?

13. nutts

nutts Fanatiek lid

Apr 13, 2014
    1,973
    590
    113
    ha dames,

even geleden dit omdat mijn schoonvader in het ziekenhuis lag.
    Ik ben nu bezig met de duphaston tabletten en dan op dag 2 beginnen met puregon

14. Suuzanna

Suuzanna Actief lid

Feb 16, 2014
    256
    0
    16
    @Kara, ik denk inderdaad dat er misschien niet tussen de 5-7e dag is geprikt. Het kwam een beetje in de war, omdat ik niet goed wist wat mijn 1e menstruatie dag was. Omdat ik veel bruinverlies heb. Tellen jullie dit wel mee als 1e dag of het echt als het rodevloed is?
    Vandaag dan duidelijk wel ongesteld geworden, de eerste dag. dus vrijdag beginnen met 150mg. Ik hoop zo dat het nu beter gaat. 2 vriendinnen en mijn schoonzus zijn zwanger (allemaal tegelijk!) en ik geniet ontzettend met ze mee. Maar het duurt me voor ons dan natuurlijk veel te lang ;) maar onze tijd komt nog wel!

@Hll, ik kan me goed voorstellen dat je onzeker wordt. Iedere vrouw is anders en heeft andere "kwalen", gelukkig maar. Succes!

lieve meiden, allemaal succes, met wachten, onzekerheden, echo's etc. Fijn om met jullie mee te lezen.
    Kara, succes morgen!

15. nancce

nancce Lid

Jul 15, 2007
    74
    0
    0
    verzorgende
    rotterdam
    @HLL8 he meid ja heb last van maagzuur en me boobs (.)(.) maar dat is wel.per dag wisselend. Meid komt allemaal goed hoor. Als jij 12 mei de echo ziet ga jij je super zwanger voelen ;)

16. nutts

nutts Fanatiek lid

Apr 13, 2014
    1,973
    590
    113
    Ja als je het bewijs op de echo ziet dan gaat het echt leven voor je denk ik.

17. Blessing2014

Blessing2014 Actief lid

Jan 5, 2014
    299
    0
    0
    Rotterdam
    Hoi lady's

Hier gaat alles weg goed. Rustig op de wachtbankje, wel heb ik veel uitslag(puistjes) in me gezicht en een paar bij me boobs hahahaha. Ik weet niet of dit een bijwerking is van de pregnyl, of dat de zwemmer goed op weg is naar zijn bestemming....... Hoop inderdaad dat wij de 4,5,6...... Zwangere zal zijn in deze clubje

@SoProud welkom, minder dat je ook pcos hebt. Maar inderdaad zoals sommige dames hebben gezegd moet je eerst weer een bloeding krijgen zodat je weer aan de clomid kan beginnen. Misschien gebeurt er een wonder en is er vrijdag wel iets te zien.

@kara, spannend hoor morgen. Je zal nog niet veel zien maar wel of je prinsje of prinsesje goed zit.

@nancce, super dat je met je gezin hebt genoten en ook voor jouw ook spannend morgen.

@mlt, je hebt genoeg afleiding om deze dagen door te komen met je verbouwing... Spannend hoop echt dat wij de volgende mogen zijn.

@lon24, inderdaad het zou minder zijn omdat je man ziek beetje koorts had. Daar gaan we van uit dat je niet nogmaals onderzoek moet doen, omdat je lekker ook zwanger zal zijn. Je hsg gaat ook goed komen, gewoon ontspannen erin gaan en het komt goed.

@hll, je moet blij zijn dat je geen kwaaltjes hebt. Je bent gezegend met een relaxe zwangerschap geniet ervan.

18. Kara

Kara Fanatiek lid

Dec 2, 2010
    3,037
    15
    38
    Randstad
    he meiden! even kort, fijn alle updates van iedereen weer! goed bezig.
    en de duimen draaien hier keihard voor jullie allemaal. ik wil heel graag met deze club verhuizen naar het betere gedeelte van het forum :)
    zal morgen uiteraard laten weten hoe het was! bedankt voor al jullie positieve stralingen richting mijn buik, ze komen aan :)
    Lon, niet topzaad tijdens koorts, maar dus zelfs dan niet slecht. toch enigszins bemoedigend. en wel goed om te onderzoeken!
    MLT, klusze, en dan bedoel ik ook echt klusze :D

19. Blessing2014

Blessing2014 Actief lid

Jan 5, 2014
    299
    0
    0
    Rotterdam
    Kara, naar waar wilt je het verhuizen dan ?

20. Kara

Kara Fanatiek lid

Dec 2, 2010
    3,037
    15
    38
    Randstad
    Van 'kinderwens' naar 'zwanger zijn' 😄😉

Share This Page