Zeker spannend weer..! vrijdag zit ik op cd 11, dan zou er dus wel al iets te zien moeten zijn. hoewel ik voorheen altijd pas na dag 19 mijn eisprong had, dus nouja, we gaan het zien. ben nu met 50mg begonnen. vorige keer was het met een combi van 50/100 raak. bij jou zal het nog wel weer even duren voordat je weer voor een echo mag he? hoop dat de duphaston snel zijn werk doet! Blessing, heb je weer een beetje moed weten te verzamelen..?
Oke ben benieuwd! Ja ik moet weer voor echo als ik ongi ben geworden. Dan gaan ze kijken of die ene follikel/ cyste weg is. Als dat zo is mag ik beginnen met clomid 100mg.
Lon, wel fijn dat ze je goed in de gaten houden en aan het begin van een nieuwe cyclus eerst weer kijken (gebeurt ook niet altijd en overal)!
Hai ladies, Sorry ik heb lang niks meer van mezelf laten horen, zat even in een dip;(. Kara dit wordt mijn 3e ronde clomid ik krijg nog steeds maar 50mg. Ik moet 5 feb voor een FM, en dan ga ik ook uitgebreid vragen stellen over hoelang ik de clomid moet blijven gebruiken. Bij mij zit alles goed wordt precies om de 4 weken ongesteld en van binnen alles ok. Ik heb clomid gekregen voor extra stimulatie maar als dat ook niet werkt zit er echt iets anders niet goed. Een stomme vraag hoe kan ik mijn banner aanpassen ?
He Blessing, het kan me goed voorstellen dat je in een dip zit.. je bent al zo'n tijd bezig, en nu lijkt er niets aan de hand, slaat clomid aan en heb je nog steeds geen positieve test in handen gehad. ik kan alle relativerende cijfertjes er wel bij halen, en het gaat vast goed komen, maar wat een onzekerheid he. had je maar op een briefje dat het goed komt.. goed om ook verder te kijken, en het te bespreken met de gyn. gewoon dat je weet waar je aan toe bent. maar ik ga duimen, hopen meid, dat het gewoon niet nodig is en dat je eerstvolgende ei goed benut gaat worden! En je banner aanpassen... weet ik niet (meer)! ik was mijn banner zat omdat ik elke maand een nieuwe instelde volgens mij. volgens mij is hier van binnen al wat gaande: ovulatietest is al wat donkerder, en ik merk ook verandering in slijm zeg maar. morgen eerste fm, dus hoop dat het goed zit
Hai kara, Dat is mooi, hopen dat je morgen mooie eitjes kunt gaan zien en duimen dat het ook raak bij jouw zou zijn. Ja hopen dat ik niet verder de mmm in moet, we moeten positief blijven en ook bij ons zal die test ooit positief worden ..
Hoi allemaal, spannend is het bij iedereen he... blessing: 3 maal is scheepsrecht zeggen ze toch? Ik ga duimen voor je! En voor de rest natuurlijk ook! Ik heb even een vraagje. Vorige keer werd ik op cyclusdag 32 ongesteld (eerste ronde, clomid 50mg). Ik heb toen een goede eisprong gehad (aldus de gynceloog). Maar op welke dag heb ik deze gehad? Op dag 16?
de fm gehad vanmorgen: 4 follikels die aan het groeien zijn. risico voor overstimulatie dus. zondag weer terug, hopelijk is er dan een dominant, anders krijgen we een negatief vrij-advies omdat het risico op een meerlingenzwangerschap te groot is.
MLT, zeker weten doe je dat nooit als je geen echo's hebt gehad rond die tijd, of ovulatietesten/temperatuur hebt gebruikt. het is namelijk afhankelijk van je luteale fase, en die kan varieren tussen 10-16(?) dagen. ik zou gokken dat je eisprong rond dag 18 is geweest, maar zeker weten doe je het niet! misschien komende ronde toch ovulatietesten gaan gebruiken?
Hoi dames, @mlt, dat zeggen ze inderdaad 3 maal is scheepsrecht.. Laten we maar duimen. Dank je dat mee duimt. @ kara, dat is wel mooi dat je zoveel eitjes hebt en dat de clomid zijn werk al goed doet in de eerste fase. Vervelend is dat hè als je teveel eitjes hebt, hopelijk heb je zondag maar twee die echt doorgroeien zodat je lekker kunt gaan klussen....
Hoe is het nu kara? En hoe groot zijn je follikelsnu en nog 4? Vandaag moet je weer heen toch? Blessing hoe is het met jou? En de rest? Ik heb nog 4 tabletjes duphaston te gaan, hopen dat ik gauw ongi wordt daarna. Ik heb nu steeds wat slijmerige afscheiding met iets bloed (licht roze) klinkt beetje vies, kennen jullie dit tijdens het slikken van duphaston?
Hoi! Bedankt voor jullie duimen gedraai ! Het heeft geholpen want vandaag was er een eitje duidelijk dominant, en nog 2 die erachter aan komen. Gelukkig dus positief vrij advies, klein risico op een meerling. Dat risico durven we wel te nemen. Dinsdag moet ik nog een keer heen om bovenstaande te bevestigen. Ze dacht zelf dat ik vanavond/morgen eisprong zou hebben, maar ze groeien bij mij altijd redelijk ver door, dus ik denk ergens verderop in de week. hoe dan ook, ziet er goed uit voor nu in elk geval. blij mee! Lon, hoop ook dat je ongi snel komt! ik heb provera gehad, maar zal zelfde werking hebben. ik ben niet bekend met licht bloed/slijmverlies. klinkt alsof je lichaam zich al langzaamaan aan het voorbereiden is op een bloeding? Blessing, houd het ziekenhuis je nu weer in de gaten voor fm? en heb je weer wat positieve moed bij elkaar weten te rapen voor deze ronde? die driemaal scheepsrecht lijkt me een goede ! ik zal ook voor je duimen MLT, waar zit jij in je cyclus? Ga je deze ronde nog andere methoden gebruiken om je eisprong te traceren? Of lukt het geduldig af te wachten? Succes allemaal weer dames
Dat is goed nieuws voor jou dus kara! Top en dus flink aan de slag haha! Hoe groot waren je follikels nu?
Wat fijn kara!!! Ik zit nu op dag 17. Heb nog niks gebruikt om de eisprong mee te checken, maar we zijn gewoon druk bezig zeg maar . Op de hoeveelste dag zit jij nu? En krijg je na je eisprong ook nog echo's of is het dan gewoon afwachten? Hoe lang duurt jouw cyclus gemiddeld?
Ja zeker fijn! Rechts zat er nog een van 11, 2 van 14 en links een van bijna 18mm. Die linker groeit dus goed door. en misschien komen die andere dan nog mee, maar die zullen dan van verminderde kwaliteit zijn. dinsdag ga ik nog een keer voor een echo omdat ze me de mogelikheid bood zodat we konden zien of ik dan eisprong heb gehad. ook moet ik progesteron laten bepalen, een week na mijn eisprong. daarna gewoon afwachten haha MLT, jij zit dus middenin je vruchtbare dagen! heb je iets gemerkt/gevoeld van een eisprong? nouja, als je hem maar niet mist
Hai ladies, @lon, het gaat goed met me, ja heb weer de moed bij elkaar geraapt. Woensdag moet ik weer voor mijn fm.ik ben benieuwd hoeveel eitjes ik dit maal heb. Nou hopen dat je snel ongein wordt zodat je ook weer verder kunt. @kara, dat is super goed nieuws, het gedraai van ons heeft gelopen. Je moet trouwens wel vaak terug naar het ziekenhuis voor controle. Is dat bij jouw in het ziekenhuis standaard? Ik ben namelijk per cyclus maar een keer voor controle moeten gaan op dag 10.
Fijn Blessing, dat je weer je moed hebt gevonden! Hopelijk heb je woensdag een goede echo, met zicht op een mooi eitje! Lon, nog steeds roze verlies? Ik bedacht me dat ik twee keer ongesteld werd terwijl ik de kuur nog niet had afgemaakt. misschien komt bij jou de bloeding ook wel eerder dan gedacht? En jaa, jullie duimen draaien goed! In elk geval eindelijk een echte kans. Het is bij mijn ziekenhuis niet per se standaard om zo vaak voor een echo te moeten. Het is ook afhankelijk van wat je zelf wil. Maar ze houden het graag goed in de gaten en ruimen altijd tijd voor me in. Als ik dus niet op het 'aanbod' in ga, hoeft het dus niet. Maar het is wel prettig om te zien of dat ei echt goed doorgroeit en 'springt'. Progesteron moet ik wel prikken om de kwaliteit te bepalen van het ei, want voorgaande eieren waren dus bagger.. Bijna op de wachtbank dus. Hoop dat jullie snel naast me kunnen gaan zitten!!