Nee ik heb mijn eisprong ook nooit gevoeld. Heb meestal wel (sorry, beetje ranzig dit...) maar veel witte afscheiding vlak voor mijn eisprong.
Nee de gyn heeft er eigenlijk niet veel over gezegd. Kan overstimulatie zijn. Maar dat zien we dus waarschijnlijk nu deze keer wel (hoop dat het gewoon toeval was en het dus nu wel goed gaat!). Als het weer zo snel gaat krijg ik waarschijnlijk 75mg clomid. Bij 50mg gebeurde er niks namelijk. Ben benieuwd naar morgen iig.
Blessing, ooit trouwen met jullie kindje die de ringen draagt lijkt me nog veeeel mooier ! Niet te missen eitjes volgens de gyn dus.. Nou de duimen draaien. Lon, mooi onderschrift! Die is nieuw.. Toch? bij mijn dochter had ik ook aparte dosering. 75mg (2x50;3x100). Dus dat zou een optie zijn natuurlijk. Maar hopelijk is het niet nodig en gaat het deze ronde goed. En eisprong: niet echt. Wel wat symptomen, en ik voel nu wel dat er iets zit (zullen de follikels zijn denk ik), vooral als ik over hobbels rijd. Maar het springen zelf, nee. En slijm lijkt altijd anders, kan ik niet echt wijs uit worden en dat wil ik ook niet echt eigenlijk.
Haha klopt heb een nieuwe onderschrift. Wist eerst niet hoe dat moest, dus gisteren ff gezocht ('blond').... tis me gelukt! Idd ik hoop ook dat het deze keer aanslaat! We zullen zien
Hoi! Sommige van jullie hebben pcos toch... Maar hoe hebben jullie deze diagnose gekregen? Ik heb waarschijnlijk geen ei sprong van mezelf, maar over pcos heeft de gynaecoloog het nooit gehad... Ik kwam er trouwens ook achter dat mijn moeder de eerste keer ook zwanger is geworden met behulp van clomid, de eerste keer een miskraam en toen kwam ik. Ik ben dus eigenlijk het levende bewijs dat clomid werkt, je moet wat bedenken om moed te houden toch? Maar mijn moeder was dus ook heel onregelmatig ongesteld en is daarom begonnen met clomid. Misschien dat het iets in de familie is. Even gewoon uit nieuwsgierigheid hoor, maar hoe oud zijn jullie?
Hoi MLT. Ik had na het stoppen met de pil steeds een onregelmatige cyclus (29,29,45,100dgn!). Toen hebben mij vriend en een goede vriendin mij geadviseerd is een keer naar de huisarts te gaan. Heeft onderzoeken gedaan en me doorverwezen naar de gyn. Zij zag al direct op de echo dat ik Pcos heb. Maar om dit uit te sluiten, hebben ze bloed laten prikken, en ook hierin was dat duidelijk zichtbaar. Ze gaf aan dat het erfelijk was, maar in mijn familie heeft verder niemand het. Mijn moeder was vrij snel zwanger van mijn broer en ook van mij. Helaas heb ik het dus wel.. Bij jou is dat dan waarschijnlijk wel het geval omdat je moeder het miss ook wel heeft gehad. Ik ben 24 en jij? Bij jou is de gyn helemaal nog niet op een diagnose? Heb je bloed laten prikken en echo's gehad? Ik ben vanmorgen bij de gyn geweest voor uitgangsecho. Alles zag er rustig uit (enorm veel eiblaasjes maar ja dat hoort bij Pcos). Ik mag vandaag weer beginnen met clomid. Jippie... Op gaan de opvliegers
Fijn dat je weer mag beginnen met de clomid, weer een nieuwe ronde met nieuwe kansen! Ook ik was heel onregelmatig ongesteld na het stoppen met de pil, nu een jaar geleden. Toen eerst naar de huisarts en doorverwezen naar de gyn. Toen bloedonderzoek gedaan, was allemaal goed. Toen een inwendige echo gehad, was allemaal goed. Toen gestart met clomid. Daarna nog een aantal keer een inwendige echo gehad (allemaal positief), samenlevingstest (positief) en nadat was gebleken dat ik na de eerste ronde clomid een goede eisprong had gehad, mag ik het nu 3 maanden zonder echo's proberen. Dus bij mij is er eigenlijk geen diagnose gesteld. Ik mocht heel snel aan de clomid begonnen. Bij wat voor echo zagen ze dat jij pcos had en waar zien ze dat aan? Ik ben ook 24.
Oke, dus dat is allemaal wel positief dat alles goed was. Ik heb inwendige echos gehad. Hierin zagen ze een kralen ketting van eiblaasjes in beide eierstokken. Als je op google zoekt zie je het wel op de afbeeldingen. Tis heel apart vind ik. Gelukkig heb ik verder geen overbeharing of overgewicht.
Ik heb het even gegoogled, maar zo zag het er bij mij op de echo's niet uit. Wel fijn dat je geen last hebt van overbeharing over overgewicht! Hoe is het met jullie Kara en blessing?
he! even kort bericht want ik ben een weekendje weg (zit nu bij dochter haar bedje tot ze slaapt )! hier ook pco: moeder heeft broer met clomid gekrehen, mij dpontaan. hier ook kralen ketting bij gyn gezien. in 2008 al gestopt met pil en cyclus rrg onregelmatig (35-160 dagen). in 2010 bij gyn terecht gekomen. ik ben 29 trouwens en maar klein beetje overgewicht, geen over bbharing! gelukkig dat er manieren zijn om ons te helpen. maar het idee dat het ook makkelijker zou kunnen gaan blijft toch knagen af en toe. hebben jullie dat ook? en terecht dar je er goede hoop uit haalt! en lon, fijn dat cyste weg is en je echt nieuwe ronde in kan!
Hoi ladies, @kara, dat zou inderdaad mooi zijn de kleine die de ring brengt op onze trouwdag. @lon, super dat je mag beginnen met clomid. @mlt, nee ik heb ook geen diagnose gekregen dat ik pcos heb, meer voor de extra eisprong.
Bij mij is dit " per toeval " ontdekt dat ik PCOS heb.. na het stoppen met de pil kort een spiraaltje gehad.. beviel niet en toen is er met het eruit halen van het spiraal ontdekt op de echo dat ik .. de bekende kralenkrans had. Gynaecoloog heeft me dit verteld, Aangezien ik dit te horen kreeg wilde wij niet te lang wachten met '' hulp '' aangezien een zwangerschap lang op zich kan wachten. Doormiddel van bloedprikken op waardes, kwam eruit dat ik een verhoogd mannelijk hormoon heb, dat in combinatie met de kralenkrans betekende PCOS. Schijnt dat het aangeboren is, of in families voorkomt. ik ben over twee maandjes 26.
hi allemaal, Steph, welkom! jij ook succes met clomid. ik zie dat je IUI krijgt, ook vanwege verminderde zaadkwaliteit neem ik aan? Hoe gaat het bij jullie? mijn temperatuur was vanmorgen mooi gestegen, dus ik denk dat het een goede eisprong was. vandaag voel ik steekjes in mijn buik, allemaal fijne hoopvolle tekenen!
Hoi Kara, dankjewel Ja helaas IUI vanwege een verminderde zaadkwaliteit van manlief jij uiteraard ook heel veel succes !, ik lees een hoopvol bericht !
Dankjewel! Wanneer staat de IUI gepland? En wat betekent verminderde kwaliteit bij jullie? Slaat de clomid aan bij je? Ik zie dat je ei niet hard gegroeid is afgelopen week? Spannend allemaal he?
We zitten nog in de voorbereiding van IUI, dus eerst kijken welk hormoon het beste aanslaat. de eitje(s) gaan idd niet hard .. had links 2 van 10 mm.. die zijn gestopt met groeien en gister is er rechts 1 aan het groeien van 11 mm.. maar kan nog alle kanten op. Denk wel dat de Clomid zal worden verhoogd. Bij ons was de zaadkwaliteit iets boven de 6 miljoen, vandaar IUI. Ik las dat je al een dochtertje heb ? .. daarna heb je te horen gekregen dat je pcos hebt ? neem ik aan.
spannend dan of dat ene ei wel goed doorgroeit. is het zo dat ze met IUI het liefst meerdere follikels willen laten rijpen ivm slaginspercentage? ik ben inderdaad al zeer gelukkig met mijn dochter. ik besef me ook dat mijn situatie daardoor toch net anders is. de kinderwens is ongetwijfeld net zo groot, maar ik weet dat het ook goed kan komen, hetzij met een beetje hulp. zij is (na 2x mk) gekomen mbv clomid. pco is officieel in 2010 geconstateerd bij me, maar daarvoor wist ik al wel dat er iets niet goed was. na 2,5 jaar zonder pil was er nog steeds geen regelmaat in mijn cyclus. vandaar dus nu weer clomid, ik heb het een kans gegeven zonder, maar dan gebeurt er niets hier.
Ja zeker spannend, wat ik heb begrepen is dat ze een iui starten tussen 1 en 3 follikels, met meer niet i.v.m. een eventuele meerling. het liefst dus 1 of 2 eitjes. Wat een geluk dat je al een prachtig dochtertje hebt! , maar begrijp ook dat het juist zo leuk zou zijn om haar een broertje of zusje te mogen schenken. pff twee mk. is ook niet niks !!.. je hebt dan ook veel te voorduren gehad. Bij mij hetzelfde ik heb de afgelopen maanden gewoon een nette cyclus van 28 dagen met een flinke menstruatie alleen door de pcos geen eisprong.. dat maakt het ookwel een beetje zuur. ik liep ook lang met het idee dat alles alsnog op gang was gekomen maar helaas. hier gebeurde uit zich zelf ook niets.
Even een vraagje; gebruiken jullie ovulatietesten? Ik lees hier veel over op de site. Ik gebruik ze zelf niet/ nog niet. Maar ben benieuwd naar jullie mening. Ik neem vandaag mn laatste clomid 100mg en dan over paar dagen klussen (ik zit dus nu op dag 7). Op welke dag begonnen jullie? Beetje rare vraag misschien maar oke... Hoe is het verder met iedereen? Steph88: Wat spannend allemaal voor jullie!