Welke multivitamine bij IVF/ICSI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Snoepjes, 19 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoepjes

Snoepjes Fanatiek lid

26 mei 2018
    4.574
    3.940
    113
    Vrouw
    Hollandia
    Ik ben benieuwd welke zwangerschapsmulti jullie slikken bij IVF/ICSI. Ik heb al verschillende vitamines gebruikt; Kruidvat, Davitamon, Gravitamon (die laatste werd aangeraden door de kliniek)..
    Je hebt ook veel duurdere vitamines. Werkt dat nou echt beter? Ik zie door de bomen het bos niet meer, haha!

Brand maar los :rolleyes:

2. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.007
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ik slikte multi zwanger van kruidvat :)

3. PBV

PBV Fanatiek lid

6 feb 2018
    1.765
    1.321
    113
    Vrouw
    In het westen
    Ik kreeg van de gyn het advies om de multi vitamines voor zwangeren en de foliumzuur met vitamine D in te nemen.
    Ik moest uitkijken voor de vitamine A. Teveel vitamine A kan schadelijk zijn voor het kindje. Ik mag daarom ook geen normale multivitamine innemen.
    Ik kan gewoon die van de Kruidvat kopen.
    Anders even navragen bij de gyn. :)

Succes met de behandelingen. Hopelijk ben je snel zwanger.

4. Snoepjes

Snoepjes Fanatiek lid

26 mei 2018
    4.574
    3.940
    113
    Vrouw
    Hollandia
    Bedankt voor jullie reacties. Als ik etiketten vergelijk, zit er soms ook flink verschil in de doseringen van de vitamines. Vandaar dat ik het zo lastig kiezen vind. Zijn al lang bezig, al vanalles geslikt, maar wil het "allerbeste" nu we met IVF gaan starten. Stom misschien, maarja wil alle kansen optimaliseren. Je hebt ook nog synthetische en natuurlijke vitamines.. ook zoiets.

Assistente zei eens Gravitamon, maar de arts gaf laatst niet echt een merk aan. In ieder geval foliumzuur, mja dat is bekend haha.

5. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.007
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Hopelijk is t gauw raak:)

Snoepjes vindt dit leuk.
  6. Snoepjes

Snoepjes Fanatiek lid

26 mei 2018
    4.574
    3.940
    113
    Vrouw
    Hollandia
    Dus jij slikt én een multi, én foliumzuur met vit D? Of lees ik verkeerd :)

7. Snoepjes

Snoepjes Fanatiek lid

26 mei 2018
    4.574
    3.940
    113
    Vrouw
    Hollandia
    Hoop t ook! Jij schiet al flink op zeg!!! Voel je je goed? We hebben eens samen in een groepje gekletst.

Kimmetjuh90 vindt dit leuk.
  8. PBV

PBV Fanatiek lid

6 feb 2018
    1.765
    1.321
    113
    Vrouw
    In het westen
    Ja klopt. Dat was het advies van de gyn. Dit is aanvullend op je voeding. Als je voldoende gevarieerd eet krijg je ook deze vitamines binnen.

Snoepjes vindt dit leuk.
  9. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.007
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ja dat weet ik nog! Super kut dat jij me nog niet opgevolgd hebt :(

Heb helaas bekkeninstabiliteit, maar voor de rest voel ik me wel goed :)
    Met de kleine gaat het ook super :)

Snoepjes en PBV vinden dit leuk.
  10. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.007
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    @PBV vind t ook super kut dat ook jij me nog niet opgevolgd hebt :(

Hoop echt voor jullie beide dat t gauw raak mag zijn lieverds♡

PBV en Snoepjes vinden dit leuk.
  11. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Geen IVF hier, wel vitamines.. de kliniek adviseerde de wat duurdere vitamines zoals Solgar. Veel betere opneembaarheid en veel minder toegevoegde zooi zoals in de goedkopere varianten.

nizzie86 vindt dit leuk.
  12. SD90

SD90 Fanatiek lid

3 nov 2017
    2.292
    2.489
    113
    Vrouw
    Ivm vitamines is duurder meestal wel beter. Meer research naar samenstelling, opneembaarheid e.d.
    De merken waarvan ik zeker ben dat ze top zijn van samenstelling, zijn de volgende:
    - Vitortho zwanger meer-in-twee
    - Solgar prenatal nutrients
    - Supple (bijna) zwanger
    - Orthica prena fem

Zou je ook aanraden om een omega 3-supplement te nemen (dezelfde merken hebben er ook van goede kwaliteit - zeker een supplement kiezen waarin geen omega 6 zit, daar hebben de meeste mensen al te veel van).

13. Ila

Ila Fanatiek lid

30 aug 2017
    1.237
    989
    113
    Vrouw
    Ik nam eerst Gravitamon en krillolie, maar gebruik nu het (bijna) zwanger pakket van Supple. Belachelijk duur, maar wat we er al niet voor over hebben, he :rolleyes:. In die van Supple zit actief folaat en dat schijnt beter te zijn dan het gewone foliumzuur (wordt beter opgenomen door je lichaam of zoiets). De andere 2 potjes zijn anti-oxidanten en algenolie. Ik heb het twee keer besteld en ik ben er erg tevreden over, maar als de potjes straks leeg zijn ga ik weer terug op de Gravitamon en krillolie. Vanwege de prijs en het folaat is nu niet per se nodig meer, dus foliumzuur in een multi vind ik prima.
    Heel veel succes met je traject zometeen, hopelijk mag het je alle geluk brengen!

14. Snoepjes

Snoepjes Fanatiek lid

26 mei 2018
    4.574
    3.940
    113
    Vrouw
    Hollandia
    Bedankt dames! Ik ga er straks even voor zitten en alle genoemde multi's opzoeken.

Zag trouwens dat de goedkope van de Hema al de maximale veilige dosering vitamine A bevatten. En dan is hetgeen wat in je voeding zit er nog niet eens bij gerekend! :eek: Bizar vind ik het.

15. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.050
    938
    113
    Vrouw
    Ik slik gravitamon, extra vitamine d3, omega 3 suplement en tarwekiemolie. Maar daar stop ik mee als mijn potje leeg is omdat mijn baarmoederslijmvlies prima is.

Snoepjes vindt dit leuk.
  16. Roverita

Roverita Actief lid

26 jul 2018
    114
    29
    28
    Vrouw
    Hoi!

Ik gebruik de multi natal van Bonusan (ook oa actief folaat), en ook krill-olie. Succes!

Snoepjes vindt dit leuk.
  17. Snoepjes

Snoepjes Fanatiek lid

26 mei 2018
    4.574
    3.940
    113
    Vrouw
    Hollandia
    Bedankt dames. Ik heb uiteindelijk gekozen voor Lucovitaal Magnesium Mama & baby. Zit ook weinig toevoegde rommel in, is een bekend merk en niet duur.

Nu zit er in deze mama capsules visolie, maar ik heb ook nog een grote pot visolie capsules in de kast staan. Is het verstandig deze erbij te slikken of gewoon alleen de vitamines?

18. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.007
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Zou t alleen bij die vitamines houden, wwet nket hoeveel je daarvan extra zou mogen, en of dat exht nodig is als t al in die vitamine zit :)

Snoepjes vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina