Ivf april/mei wie nog meer?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Nietjes, 30 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nietjes

Nietjes Actief lid

12 feb 2013
    165
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij gaan april/mei beginnen met ivf. We zijn nu nog bezig met vooronderzoeken en moeten nog naar de info avond toe. Em. Afhankelijk wanneer de uitslagen binnen zijn gaan we of in april nog starten en anders mei. Wie starten er nog meer april/mei dan kunnen we ervaringen uitwisselen.

2. Tachake

Tachake Actief lid

27 nov 2012
    142
    0
    0
    Semmerzake
    Hey,
    Ik ben op dit moment m'n menstruatie aan het afwachten en dan zijn wij ook vertrokken met het IVF traject.
    Hier zitten de onderzoeken erop en starten we dus in de loop van volgende week.

Bij mij zal de IVF in een natuurlijke cyclus zijn, dus zonder pil.
    Vind het allemaal wel spannend en dat laatste aftellen is nog het lastigste.

Groetjes!

3. Nik

Nik Bekend lid

7 dec 2011
    741
    0
    0
    Zuid Holland
    Hoi, wij hebben de voorlichting afgelopen dinsdag gehad, en de recepten voor de decapeptyl en pregnyl etc. binnen. Eind april is mijn 1e cyclus dag en dan gaan we starten! Eindelijk!
    succes allemaal :)

4. Nietjes

Nietjes Actief lid

12 feb 2013
    165
    0
    0
    NULL
    NULL
    #4 Nietjes, 31 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 31 mrt 2013
    Hoi wij hebben 11-04 de bijeenkomst en horen dan of we nog direct mogen starten of toch een maand later. Ik vind het allemaal erg spannend. Is het voor jullie ook de eerste ivf? Wij gaan voor ons eerste kindje en jullie? Wij werken met een lang schema. Succes allemaal :)

5. Nik

Nik Bekend lid

7 dec 2011
    741
    0
    0
    Zuid Holland
    Hoi,

Bij ons ook de eerste poging voor ons eerste kindje.
    Welke kliniek zitten jullie? Wij bij het MCK in Leiderdorp :)

6. Tachake

Tachake Actief lid

27 nov 2012
    142
    0
    0
    Semmerzake
    Hey,

Bij ons is het de 1e poging voor ons 3e kindje wel al. Dus voor jullie is het vast veel spannender zo voor jullie eerste kindje. Moest het bij ons helemaal niet meer lukken zijn we wel al gezegend met 2 prachtige dochters.
    Wij zijn van BE en gaan naar sint-lucas in Gent.

Ik hoop echt dat jullie snel ook een eerste wondertje mogen laten groeien in jullie buikje!

Groetjes

7. Nietjes

Nietjes Actief lid

12 feb 2013
    165
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij lopen in radboud Nijmegen. Werken ze bij jullie ook met een lang schema? Hoop dat we snel mogen starten. Wij hebben verder nog nooit behandelingen gegaan we gaan van zelf klussen naar IVF. Erg onervaren dus vind het erg spannend allemaal.

8. jan10

jan10 Actief lid

4 aug 2011
    192
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hoi,

Ik zou het fijn vinden om met jullie mee te kletsen.
    Ik zit nu in mijn 2e icsitraject. Vrijdag 5april echo.
    Ik zit in ede en Nijmegen.. Spannend weer!
    Succes allemaal!!!

Lfs jantien

9. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Hoi, ik meld me ook even hier! Vorige week begonnen met prikken voor mijn derde ivf poging alweer. We hebben al wel een geweldige dochter maar zouden er graag nog eentje bij krijgen.
    Aanstaande vrijdag de eerste echo om te kijken hoeveel follikels er aan het groeien zijn. Ik heb er helaas, ivm leeftijd (40) steeds maar erg weinig (1e poging maar 1 eitje, wel embryo en de tweede poging helaas maar 2 eitjes, wel 2 embryo's maar is helaas een miskraam geworden met zes weken zwangerschap....). Driemaal is scheepsrecht hoop ik....
    Succes voor iedereen!

10. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Oja, ik doe nu voor de tweede keer het korte schema. Eerste keer wel lang schema gedaan.

11. Nik

Nik Bekend lid

7 dec 2011
    741
    0
    0
    Zuid Holland
    Wat is het verschil tussen een kort en lang schema? Voor ons eerste behandeling dus weinig ervaring. Wij moeten starten op cyclusdag 1 met prikken. Als ik schema zo bekijk duurt behandeling ong normale cyclus duur. Is dat dan een lang of kort schema?

12. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Hoi,

Hier ook iemand die rond mei begint met IVF. Wij zijn niet bij de info-avond geweest. Ben je er veel wijzer uit geworden ?

Ik heb nog geen prikinstructies gekregen, maar weet al wel welke hormonen ik zal gaan gebruiken.

Veel succes allemaal !!

Oja, wat is het verschil tussen een kort en een lang schema ?

13. Mar75

Mar75 Actief lid

30 dec 2012
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zouden in april onze eerste IVF poging krijgen maar nu mijn man koorts heeft gaat dat waarschijnlijk niet door.... Ik spuit nu bijna 2 weken decapeptyl en moet morgen voor een echo.

14. Nik

Nik Bekend lid

7 dec 2011
    741
    0
    0
    Zuid Holland
    Hoi Scarabee,

Bij de info avond hebben wij de prikinstructies gekregen, verdere info hebben we allemaal via de Gyn gehad.
    Dus wel een stuk wijzer wat betreft wanneer en hoe de hormonen te spuiten. Ik moet beginnen met decapeptyl, daarna samen met menopur en en daarna pregnyl.

succes!!

15. Nietjes

Nietjes Actief lid

12 feb 2013
    165
    0
    0
    NULL
    NULL
    In afwachting om te starten:

Nietjes--1ste kindje--IVF 1 11-04 voorlichting hopelijk dan meer info
    Tachake--3de kindje--IVF 1 wachten menstruatie
    Nik--1ste kindje--wachten menstruatie start april
    Jantien--?--icsi 2-- 5 april echo
    Scarebee--?--wachten op start

Onderdrukkende fase (lange protocol):

Stimulerende fase:
    Mar75-?-- 2 weken decapeptyl
    Poema--2de kindje--IVF 3

Punctie/terugplaatsing/wachtbankje:

16. Nietjes

Nietjes Actief lid

12 feb 2013
    165
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ jantien wij lopen ook in ede in samenwerking met radboud :).

17. Nik

Nik Bekend lid

7 dec 2011
    741
    0
    0
    Zuid Holland
    Hoi Mar,

Mijn vriend had 8 weken terug flinke koorts, waarna zijn zaadtest afgelopen maand heel slecht was. Toch mag ik komende cyclus starten met prikken, en gaan ze zijn zaad deze maand nogmaals testen, mocht het nog niet goed zijn, dan doen ze ICSI ipv IVF.
    Wellicht dat je morgen kan navragen of dit voor jullie ook een mogelijkheid is? Succes!

18. Mar75

Mar75 Actief lid

30 dec 2012
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben bij het intakegesprek aan moeten geven of Icsi een optie voor ons zou zijn. Dus als dat wel kan dan zou het wellicht een optie
    Misschien is hij al goed genoeg hersteld na de koorts met 8 weken wachttijd? Wij hebben zoveel wachttijd niet om te herstellen. Punctie ergens over ca. 2 weken dus dat wordt heel krap.

19. Nik

Nik Bekend lid

7 dec 2011
    741
    0
    0
    Zuid Holland
    Ja misschien wel, en anders is ICSI voor ons ook oke.

Tja, voor icsi heb je natuurlijk veeeeeel minder goede zaadcellen nodig, dus wellicht dat je dan niet voor niks hebt geprikt. Ik hoop het voor jullie! Maar weet er ook nog niet genoeg van hoor. Eerdere zaadtesten waren goed bij ons, en nu door de koorts waarschijnlijk dus niet. Gelukkig mogen we sowieso starten, omdat de behandeling niet anders is, alleen op het lab is er verschil.

20. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Een uitleg van de korte en lange schema's:
    Bij eenling schema begin je eerst met bijvoorbeeld decapeptyl om alles stil te leggen. Daarna, duurde bij mij toen een week of twee,mag je er hormonen bijdrukken om te stimuleren.
    Bij een kort schema begin je direct aan het begin van je cyclus met beide spuiten: in mijn geval dus deca en gonal F. Ik hoop dat ik week of twee moet stimuleren tot de punctie...

Deel Deze Pagina