Escape iui ervaringen??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Danoontje01, 17 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Wij moeten morgen weer voor een fm en hebben er hooguit 3 follikels zitten. We zijn er achter dat t korte traject het niet is voor ons.

Ook twijfelen we heel erg! Wel of niet een punctie?

Iemand ervaringen met escape iui met icsi zaad (1.5 miljoen)

2. Wat kut zeg, bij jullie wil het ook maar niet lukken :( Ik zou voor 3 follikels écht geen punctie doen, maar inderdaad voor een Escape-IUI gaan! Bij ons in de kliniek vinden ze een IUI met minstens 1 miljoen zaadcellen zinvol, daaronder niet. Met 1,5 miljoen zou je dus in principe goed zitten..

3. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ik lees even mee, al heeft een escape IUI voor ons dus geen zin met minder dan 1 miljoen zaadcellen? Vraag me ook af of ze dat doen in het MCK. Ik denk dat wij toch voor een punctie zouden gaan maar meer omdat dit poging 1 is en ik nu toch wel wat succesverhalen heb gehoord. Meid ik hoop dat we allebei goed nieuws te horen krijgen morgen bij de echo! Knuffel!

4. Mar1974

Mar1974 Niet meer actief

Sluit me hierbij aan. Mijn eerste icsi stimulatie is geindigd in een escape iui. had 5 follikels en ze hebben er 3 weggeprikt en 2 zijn gesprongen. Onze opbrengst was maar 800.000, dus eigenlijk te slecht, maar ja wat dan? Een kans is een kans.

Zou lekker die iui doen met 3 follikels

5. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Inderdaad, een IUI doen. Want met 3 follikels is het afwachten of er überhaupt embryo's ontstaan.
    Hier een escape IUI gehad met 1 rietje donorzaad...dat zijn mss 500000 zaadcellen.
    Maar goed, er hoeft er maar 1het doel te bereiken.

Bij volgende stimulatiepoging heb je mss wel meer follikels, dus meer kans. Een poging telt pas mee als er een punctie is geweest voor de verzekering.
    Ik zou de IUI doen, en mijn poging sparen voor betere resultaten.

6. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Doen we ook. Ook omdat we weten dat ik 'beter' kan...
    En als er morgen hoop is dat het er 5 worden wil ik gaan nadenken over een punctie. Maar het is zo morgen 10.00 spannend...

7. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    We gaan voor iui. Heb 2 eitjes. Vanavond pregnyl en dan woensdag inseminatie. Op goede dagen heeft hij 1,5 miljoen dus laten we hopen dat dat woensdag ook is.

8. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Spannend!! Ik wens je veel succes, hopelijk een verbluffend resultaat!!!

9. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Ja ik ga er nuchter in... Maar 2 eitjes en 1.5 miljoen zaadjes komop!!! hahahahaha achja normaal mens heeft er 15 miljoen het verschil is wel groot maar je weet nooit...

10. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Maar als die 15 miljoen allemaal naar de verkeerde eileider zwemmen dan komt er niks van.

Misschien zwemmen die 1.5 miljoen wel prachtig naar de juiste eileider!! of nog beter, als je in beide eierstokken 1 eicel hebt zitten, splitsen ze zich wel op en krijg je een tweeling.

Hoop doet leven, hou hoop!! Wie weet word je aangenaam verrast.

11. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Ik heb 2 eitjes aan de linker kant. En het zaad wordt in je baarmoeder gespoten en geen idee wat het dan doet. Volgens mij zijn de eitjes daar dan al aangekomen of bijna aangekomen.

Omdat ik vanavond Pregnyl zet.... geen idee eigenlijk.
    Weet jij hoe dat zit?

12. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Door de pregnyl springt je ei 34-36 uur later. Daarom heb je na de pregnyl een dag er tussen zitten.
    je eitje blijft in je eileider zitten, en daar komt het zaad ook. dat zwemt vanuit je baarmoeder omhoog. in de eileider vind de bevruchting plaats (als er bevruchting is). dan duurt het nog een dag of 3 voordat de bevruchte eicel in je baarmoeder aankomt. deze gaat zich dan nestelen en hoppa...baby in wording.
    En dit is natuurlijk de goede uitkomst. Bij de andere uitkomst is er geen bevruchting of geen innesteling en dan word je ongesteld zo'n 10-14 dagen na de iui.

13. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Oke spannend. Ik probeer niet zo positief te zijn. Ben al heel blij dat t zo kan en het niet nog een keer verloren gaat.

Deel Deze Pagina