Do's en dont's na terugplaatsing IVF/ICSI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Jufaman81, 7 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Dag dames,

Heb vandaag de terugplaatsing gehad van een mooie embryo. Nu is het natuurlijk 2 weken wachten; 2 heeeeeleeee lange weken!

Zijn er meiden met tips om de tijd gezond en goed door te komen zonder teveel stress. Te denken valt aan voeding, ontspanning, enz.

Oftewel: wat zijn de do's en de dont's in deze 2 lastige wachtweken??

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Liefs jufaman81

2. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Spannend!! Sterkte met wachten, zo ellendig...

Wat heb ik gedaan?? Mezelf rustig gehouden, geen zware huishoudelijke taken, sokken aan in bed, kruikje erbij en iedere dag een glas grantaatappelsap drinken (van Pom).

Geen bad, geen koude groenten.

Succes!

3. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Tip : leef lach en geniet , enige wat je beste niet kan doen ! kattenbak verschonen, als je een kat hebt. Verder mag je alles doen.

4. muk

muk Actief lid

30 aug 2012
    100
    0
    0
    visagie en haar stylist
    2 hele lange weken inderdaad, de eerst week gaat nog wel maar de tweede week was voor mij erg zwaar geestelijk... maar heb het overleeft, ik heb gewoon doorgewerkt..

5. babytjuhh

babytjuhh Bekend lid

24 jan 2011
    630
    5
    18
    NULL
    NULL
    Mag dat niet??

6. babytjuhh

babytjuhh Bekend lid

24 jan 2011
    630
    5
    18
    NULL
    NULL
    Succes met wachten!

7. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Ik doe gewoon wat ik normaal ook doe, drink alleen geen alcohol. Ben wel gewoon in bad geweest hoor! Probeer er niet teveel aan te denken en lekker veel afleiding te zoeken (weggaan, leuke dingen doen). Maar het is zwaar. Zoals gezegd eerste week ging nog wel maar deze tweede week.... Pfffff. Mag eigenlijk pas volgende vrijdag testen maar of ik dat volhou (als ik niet eerder ongesteld word natuurlijk). Sorry dus geen echte tips dus... Gewoon doen wat je altijd doet en hopen dat de tijd snel gaat...

8. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Do's: Jezelf lekker verwennen, je hebt immers heel wat achter de rug..

Dont's: Teveel stressen en je hele manier van leven aanpassen.. Hoeft namelijk niet en heeft geen zin.

Ik ben 1 vd weinigen geloof ik, maar ik vond die wachtweken heerlijk.. Geen prikken meer, niks wat je zelf eraan kan doen of niet doen, zodat ik het eindelijk even los kon laten en wel zien wat ervan kwam..

9. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Allereerst, succes met het wachten. Altijd spannend. Maar toch is het denk IK het beste om gewoon lekker rustig aan te doen, afleiding te zoeken (ik ging wel gewoon werken enzo), stress te vermijden en er niet TE statisch bij stil te staan. Ik hoop sowieso voor je dat je snel een positieve test hebt!

Babytjuhh, jij succes met de fm vandaag!!

10. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Wat ik doe (geen idee of het helpt maar tot nu toe wel elke tp zwanger geweest)
    Eerste 2 dagen rustig aan, daarna veel wandelen, warm aankleden, POM drinken 1 glaasje per dag, kinderaspirientje elke dag en verder niet stressen ;) (evt valeriaan)

11. kissi

kissi Actief lid

13 jul 2011
    271
    0
    0
    ik heb heel veel gerust, uitslapen en lekker niet veel gedaan. ook niet gewerkt , kruikje erbij. met resultaat trouwens:)

12. Mar1974

Mar1974 Niet meer actief

Heb gewoon rustig aan gedaan, geen alcohol, maar verder gewoon gewerkt en geleefd.

Hoezo drinken jullie Pom? Heeft dat specifieke eigenschappen?

13. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Bedankt voor de tips dames. Ik weet dat het voor iedereen anders is. Maar ik vind het fijn om te lezen wat anderen doen. Ik ga lekker een week relaxen, want heb nu krokusvakantie!!

Ja, dat vroeg ik me ook af! Waarom drink je Pom? Ik ken het wel, dat zijn van die ronde flesjes met (meestal) rode vruchtensap. Weet even niet precies wat erin zit. Zijn die goede stoffen of iets dergelijks?

14. Amanda13

Amanda13 Fanatiek lid

3 jul 2011
    2.326
    44
    48
    Tilburg
    Ik moest deze keer rust houden vanwege een lichte overstimulatie. Dus heb 2 weken op de bank gehangen, alleen opgestaan om naar de wc te gaan. Verder moest ik minstens 2 liter drinken op een dag. Ben lekker in bad gegaan om te ontspannen, boekje erbij heerlijk!

15. Marieq

Marieq Lid

9 feb 2013
    21
    0
    0
    Spannend zeg! Ik krijg donderdag de 21e de uitslag dus zit nu ook in die wachtweken. Jij krijgt denk ik dan ook de 21e de uitslag ofniet?

Ikzelf ben best opgelucht dat ik mezelf niet hoef te prikken, wel iedere ochtend en avond 2 van die parels. Daar heb ik over de dag gezien ook behoorlijk last van, niet pijnlijk, maar heel veel afscheiding...ba! Maar dat was alleen maar goed zeiden ze bij de TP.
    Verder lees ik veel boeken, dan ben ik ff weg van de drukke hectische wereld. Ik ga vaak douchen, lekker warm, ik verwen mezelf meer dan ooit met lekkere bodylotions ed.
    Mijn man en ik kijken veel films. Ik eet gezond. Maar snoep zo nu en dan ook wel wat tussendoor.
    Ik rookte al niet, en geef ook niet echt veel om alcohol, dus dat scheelt natuurlijk wel. Want dat moet je absoluut niet doen.

Gewoon lekker genieten en het een beetje rustiger aan doen.

Good Luck! xxx

16. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Ik vond de wachtweken wel altijd killing. Met spuiten e.d. kun je zelf nog wat doen maar in de wachtweken niets.

Ik ben neit in bad geweest. Verder wel gewoon gewerkt maar wel tussendoor een dagje vrij en wat leuke dingen met vriendinnen gepland zodat de tijd wat sneller zou gaan voor mijn gevoel. In de wachtweken voor deze zwangerschap heb ik zelfs een roseetje gedronken. En tillen e.d. deed ik ook gewoon want ik heb al een dochtertje. Eigenlijk heb ik dus neits echt gelaten behalve in bad gaan. ;)

Sterkte nog met wachten.

Emma1995 vindt dit leuk.
  17. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Bedankt voor de tips meiden!

Gelukkig heb ik deze week krokusvakantie, dus kan ik lekker rustig aan doen. Ik slaap inderdaad veel, heerlijk vind ik dat. Heb ook iedere dag een glaasje pom gedronken. Roken en drinken doe ik sowieso in deze periode niet, dus dat mis ik niet! Maandag pas weer werken, dus ik kan nog eventjes relaxen...

Ik zit nu ongeveer op de helft van de wachttijd. Volgende week donderdag moet ik bloed prikken en dan kan ik vrijdagmiddag bellen voor de uitslag. Ik vind het wel steeds spannender worden...

18. Marassie

Marassie Niet meer actief

Hoi jufaman,

Wij kennen elkaar van andere topics. Ik wil je heel veel sterkte en succes toewensen. Ik hoop dat jullie droom nu ook werkelijkheid wordt!!
    #big hug#

19. Biro73

Biro73 Nieuw lid

15 feb 2013
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    #19 Biro73, 16 feb 2013
    Laatst bewerkt: 16 feb 2013
    Ik vond de tweede week snel voorbij gaan want morgen mag ik testen, dan zitten de twee weken na tp (2-feb) erop, nu vind ik dat het wachten vervelend kan zijn maar als je dingen om je heen kan doen waardoor je er minder mee bezig bent is het goed, ik ben gewoon lekker aan het werk geweest leuke dingen gedaan om maar afleiding te hebben.Bij mij zijn er 2 teruggeplaatst. Nog een nachtje slapen en en dan is het zover. :) groetjes

Deel Deze Pagina