Hallo allemaal, Wie is er net als mij onlangs begonnen met een kuur Clomid 50mg in een poging om zwanger te worden? Ik zou het wel leuk vinden om ervaringen te delen! Ik zelf ben in september 2015 gestopt met de pil, sindsdien niet meer ongesteld geworden. Na bezoek aan de HA meteen doorverwezen naar het ziekenhuis i.v.m. mogelijke PCOS. Dat is toen inderdaad geconstateerd en daarna meteen aan het werk gezet met Primolut (5 tabletjes) en Clomid 50mg (5 tabletjes). Ondertussen ook aan het sporten geslagen omdat mijn BMI net te hoog is, en afvallen zou hiervoor ook positief kunnen zijn. Zit nu op cyclusdag 16, wat ik begreep van het ZKH, vanochtend een Echo gehad maar er gebeurd nog niets.. Maandag dus weer terug voor een nieuwe echo.. Hoor graag jullie ervaringen! Groetjes
Hi Nouk, Ik zie dat je helemaal geen reacties op je bericht hebt gehad, maar ik ben in juni met 50 mg Clomid gestart en wissel hierover graag ervaringen uit Ik ben dus in juni met de Clomid gestart en heb deze maand de tweede ronde van 50 mg achter de rug. De Clomid slaat goed aan voor mijn PCOS; ik ovuleer nu rond dag 16 (ipv dag 35-40) en mijn cyclus is eindelijk regelmatig. So far so good, alleen heeft de Clomid het grootste probleem helaas niet kunnen verhelpen. Ik heb een te korte luteale fase (rond de 7 à 8 dagen) en de gynaecoloog hoopte dat deze fase verlengd zou worden doordat de Clomid mijn cyclus zo keurig reguleerde. Helaas gebeurde dit de vorige cyclus niet en werd ik 8 dagen na mijn eisprong alweer ongesteld. De teleurstelling was groot, des te meer omdat de Clomid verder zo goed leek te werken! Toch wilde de gynaecoloog dat ik deze cyclus nogmaals 50 mg ging slikken, daarnaast heb ik extra onderzoeken na mijn eisprong gehad om (hopelijk) de oorzaak van de korte luteale fase te ontdekken. Dinsdag nog een laatste keer bloedprikken en dan donderdag een belafspraak over de uitslag en vervolgstappen. Daarnaast zou ik eigenlijk niet voor donderdag ongesteld mogen worden, omdat de luteale fase dan opnieuw te kort is geweest. Spannend allemaal! Hoe is het jou sinds je bericht vergaan in het ziekenhuis? Heeft de Clomid uiteindelijk nog wat gedaan? Groeten, Joyce
Hi Joyce, Wat fijn dat de Clomid 50mg wel direct aan slaat bij je ondanks je PCOS! Misschien een stomme vraag maar wat is een luteale fase? Hoe is jou PCOS diagnose tot stand gekomen? Heb jij een goed gewicht verder? Mijn BMI is net wat te hoog dus ben ook nog bezig met poging tot afvallen.. Ik ben vandaag weer begonnen met slikken van Clomid, nu de 100mg, want de 50mg heeft helaas helemaal geen effect gehad. Begin wel weer fikse krampen in mijn onderbuik te krijgen, heb je daar ook last van gehad? Volgende week vrijdag is het dan weer de eerste echo, dus ben erg benieuwd! Hoe is het bij jou afgelopen deze week? Groetjes Nouk
Hi Nouk, Ik heb nu twee cyclussen 50 mg Clomid geslikt en de eerste cyclus had ik inderdaad ook erg veel last van mijn buik, maar dan een aantal dagen voor mijn eisprong. De pijn ontstond door de follikel (één in elke eierstok) die aan het groeien was. Met Clomid groeien follikels over het algemeen iets verder door voordat ze springen en dat kon ik de eerste cyclus erg duidelijk voelen! Is de buikpijn in jou geval een bijwerking van de Clomid? Ik had van de Clomid zelf geen buikpijn, maar wel knallende koppijn! Deze cyclus had ik hier bijna geen last van omdat ik de Clomid voor het slapen gaan slikte, maar werd daardoor wel vijf dagen lang mega brak wakker (alsof ik de avond ervoor flink gefeest had ). Heb jij behalve buikkrampen veel bijwerkingen van de Clomid? Mijn lichaamstemperatuur gaat gedurende de vijf dagen dat ik het slik ook wat omhoog en daalt zodra de 'kuur' is afgelopen. Ik heb zelf een normale BMI, bij mij is de PCOS waarschijnlijk erfelijk bepaald. Mijn oma had ook moeite met zwanger worden en heeft daardoor nooit de pil hoeven slikken (en ze heeft toch 'maar' twee kinderen). Mijn mijn moeder is daarentegen tweemaal in één keer zwanger geworden, dus het zal een generatie hebben overgeslagen. Ik ben een maand of vier nadat ik gestopt was met de pil al naar de huisarts gegaan, omdat mijn cyclus verschilde van 22 - 50 dagen en ik geen eisprong kon ontdekken (of heel laat in mijn cyclus). Twee maanden later zat ik bij de gynaecoloog die direct (op de echo) zag dat ik PCOS heb. Nog wat onderzoeken volgde en nu sinds twee maanden dus met Clomid begonnen. Denkt de gynaecoloog dat het bij jou echt alleen je BMI is? Of moet dat nog blijken? Lukt het een beetje met afvallen? Lijkt me best lastig om af te moeten vallen, terwijl het niet lukt om zwanger te worden. Het geeft mij veel stress, kan me voorstellen dat voor jou hetzelfde geldt en stress en afvallen is vaak best een lastig combinatie. Heb je hier hulp bij? De Clomid werkt bij mij erg goed voor mijn PCOS. Ik werd voor de Clomid zeer onregelmatig ongesteld (maar werd dus wel ongesteld). Ik leek ook wel een eisprong te hebben, maar veel te laat in mijn cyclus, waardoor het waarschijnlijk nooit een goede eisprong was. Ik had bv. een cyclus van 50 dagen en had dan op dag 43 mijn eisprong. Klopte niets van dus. Een aantal keer heb ik ook getwijfeld of ik überhaupt wel een eisprong had... Daarnaast heb ik nog een ander probleem, namelijk een te korte luteale fase. De luteale fase is de fase vanaf de eisprong tot het moment dat je ongesteld wordt en je volgende cyclus begint. Deze fase moet minimaal 10 dagen zijn om een bevruchte eicel de kans te geven de weg naar de baarmoeder af te leggen en daar in te nestelen, maar omdat mijn luteale fase slechts 7 à 8 dagen bedraagt, is de kans dat ik natuurlijk zwanger wordt minimaal. Omdat een korte luteale fase vaak samenhangt met PCOS, ben ik vorige cyclus met 50 mg Clomid begonnen. De gynaecoloog was verbaasd hoe goed dit werkte bij mij, ik had ineens keurig een (dubbele) eisprong op dag 16. De gynaecoloog had goede hoop dat mijn luteale fase na de eisprong daardoor ook verlengd zou worden, maar helaas gebeurde dit niet (goed genoeg). Mijn luteale fase bleef nog altijd op 9 dagen steken, te kort dus. De teleurstelling was groot. Omdat mijn progesteron in de luteale fase erg laag leek, moest ik deze cyclus opnieuw 50 mg Clomid gaan slikken (voor het eerste deel van de cyclus, de PCOS, werkte het tenslotte erg goed) en heb ik extra bloedonderzoek moeten doen voor de progesteron waarde. Deze cyclus liep tot mijn (opnieuw dubbele) eisprong fantastisch, maar ik ging er vanuit dat mijn luteale fase opnieuw te kort zou zijn. Tenslotte is er niets veranderd. Afgelopen donderdag gebeld met de uitslag van mijn bloedonderzoek. Progesteron was nu ineens wel helemaal in orde! Fijn, maar ik ging er nog steeds vanuit dat ik snel ongesteld zou worden. Maar.... tot mijn stomme verbazing zit ik vandaag op dag 12 van mijn luteale fase en ik ben nog altijd niet ongesteld. Dit is voor mij echt een overwinning, want het is voor het eerst dat ik dus een 'normale' cyclus heb. Kennelijk heeft mijn lichaam een maandje nodig gehad om te wennen aan de Clomid! Ben benieuwd wanneer ik ongesteld ga worden. Ga er niet vanuit dat ik nu ineens zwanger ben (al heb ik vanmorgen wel een testje gedaan die hartstikke negatief was ), maar ben super blij met de vooruitgang. Na een jaar voelt het eindelijk alsof we ergens komen... Lang verhaal geworden dit, sorry Kan wel merken dat ik verder niemand in mijn omgeving ken die dezelfde problemen heeft ha ha (iedereen om me heen wordt 'gewoon' binnen drie maanden zwanger *zucht*)
Hoi dames, Ik klets graag met jullie mee! Vandaag voor de eerste keer de uitgangsecho gehad en gelijk gestart met Clomid 50 mg. Ik ben ontzettend benieuwd of en wat het bij mij gaat doen. Ik zal even (proberen) kort mijn verhaal vertellen: 2 jaar geleden besloten om te gaan proberen zwanger te worden. Na vooral de eerste 9 maanden vrij wisselende cyclussen te hebben gehad ben ik bij de huisarts geweest die me vervolgens naar de fertiliteitsarts heeft doorverwezen. Eerste onderzoeken gehad bij mij en mijn vriend. Alles was prima in orde. Echter was mijn CAT waarde verhoogd (in het verleden soa gehad en daarvoor behandeld). Weer naar huis gestuurd om het zelf te gaan proberen. in juli 2015 afgesproken dat we in september/oktober zouden gaan voor laparoscopie. In augustus bleek ik echter zwanger maar dat werd helaas een vroege miskraam. Laparascopie werd uitgesteld. Helaas geen zwangerschap meer gehad. Begin dit jaar dan toch de laparoscopie. Ik bleek aardig wat verklevingen te hebben. Optie: weghalen of door voor IVF. Onze gynaecoloog koos voor het weghalen hiervan, ik ben nog te jong voor de IVF (29). Wij waren het met hem eens. In maart opnieuw de laparoscopie gehad, alles is keurig weggehaald en niets zou een zwangerschap meer in de weg hoeven zitten. Echter gingen mijn cyclussen weer enorm raar doen en kreeg ik zelfs geen eisprong meer (hoewel dat nooit echt is onderzocht hoor). Nu dan dus toch over op de Clomid. En na 2 jaar kan ik zeggen; ik heb er zelfs zin in! Kom maar op met die hulpmiddelen, we blijven doorgaan! Onze gynaecoloog verwacht gauw resultaat. We gaan het zien! Hoe staat het er bij jullie voor?
Hi Sage, Spannend, ik hoop dat Clomid de oplossing is! Weten ze ook waarom je cyclussen zo onregelmatig zijn of is daar geen oorzaak voor gevonden? En stomme vraag misschien, maar wat is je CAT-waarde? Ik heb er nog nooit van gehoord. Ik zit inmiddels in cyclus 3 met Clomid (nog steeds 50 mg), vanavond de laatste pil van deze cyclus slikken en dan vrijdag naar het ziekenhuis voor de eerste controle echo deze cyclus. Het is inmiddels wel duidelijk dat Clomid voor mij de oplossing is voor mijn PCOS, het heeft mijn cyclus gereguleerd en flink verkort naar een 'normale' cyclus van rond de 28 dagen. Mijn luteale fase is echter ook te kort, een probleem dat waarschijnlijk los staat van de PCOS. De eerste keer dat ik Clomid slikte, had ik nog steeds slechts een luteale fase van 9 dagen (deze moet minimaal 10 dagen zijn, maar liever nog langer). Een grote domper nadat het zo goed voor de PCOS werkte. De tweede cyclus met Clomid, had ik ineens een luteale fase van 12 dagen. Dat had ik nog nooit meegemaakt! Uiteraard was er ook weer teleurstelling toen ik vorige week toch weer ongesteld werd, maar die was iets minder groot dan eerder, omdat ik nu toch een klein beetje hoop heb dat de Clomid toch ook wat voor mijn luteale fase is gaan doen (misschien moest mijn lichaam er even aan wennen?!). Deze cyclus vind ik daarom wel weer spannend, want wat gaat mijn (zeer onbetrouwbare ) lichaam nu weer doen? Gaat mijn luteale fase opnieuw lang genoeg zijn? Of was vorige cyclus een toevalstreffer? Word je wel gewoon ongesteld? En is het daarop nu wachten voordat je met Clomid kan beginnen?
Hoi Djeuce, De CAT waarde had te maken met de hoeveelheid antistoffen tegen de SOA (dacht ik haha). Ik heb inmiddels de eerste kuur Clomid 50 mg. erop zitten. Nergens last van gelukkig. Ik moet ook a.s. vrijdag voor de eerste echo naar de gynaecoloog. Ben wel ontzettend nieuwsgierig. Er is overigens geen reden voor mijn wisselende cyclussen. Eigenlijk was die redelijk stabiel (meestal rond de 30-32 dagen). Maar na de eerste kijkoperatie in januari is het helemaal van slag. Ik zat rustig rond de 37-39 dagen, maar werd 'gelukkig' wel ongesteld en had niet nog langere cyclussen. Maargoed, zelfs dit vindt de gynaecoloog veel te lang. Mede daarom zou ik ook Clomid krijgen om daar weer regelmaat in te krijgen maar uit een eerdere echo bleek inmiddels ook dat mn eitjes weinig groeien dus hopelijk is het nu de goede combi weer. Wat spannend ook voor jou met deze ronde Clomid. Hopelijk blijft het de juiste combi zijn voor je LF en je cyclus. Maar nog beter zou het zijn dat je er zwanger mee wordt! Ik zal vrijdag wel laten weten wat er op de echo te zien was. Jij ook? Succes!
Oh serieus ik had net een hele hoop tekst getypt en vervolgens moest ik weer inloggen, alles weg... dus in het kort: @Sage, Vervelend dat je cyclussen nar de operatie van slag zijn geraakt. Hopelijk kom het met de Clomid weer helemaal in orde @Joyce In het ZKH gaven ze aan dat afvallen wel een positief effect kan hebben, niet altijd maar het kan.. Dus we doen maar een poging, dat was toch iets wat ik al graag wilde dus extra motivatie. Ik loop hiervoor in een traject vanuit het ZKH bij een Fysio praktijk, dus 2x per week sporten en ook gesprekken met diëtiste en een psychologe. Volgende week na 5/6 weken mijn eerste weeg moment dus ben erg benieuwd of er iets gebeurd.. Merk er zelf nog niets van in ieders geval.. Fijn om te horen dat de Clomid aan slaat en je cyclus weer in orde is! Hopelijk blijft je luteale fase ook nu gewoon weer goed. Ben nu met de 100mg bezig, nog geen resultaat, ook vrijdag weer naar het ZKH voor de 3e echo. Mag ik vragen hoe oud je bent? Ik zelf ben 31 en al 11 jaar samen met mijn vriend. En we hebben genoeg tijd met z'n 2en gehad Hebben jullie het niemand in je omgeving verteld? Ik heb mijn directe collega ingelicht zodat ik niet steeds smoesjes hoef te verzinnen als ik weer een uurtje weg moet. En een vriendin die iets verder van me af staat. Het is wel fijn als iemand af en toe is vraagt hoe het allemaal echt gaat..
We mogen dus alle drie vrijdag 'gezellig' met de benen in de beugels voor een echo? Hopelijk komen we allemaal blij terug Ik ben zelf 32 en ook 11 jaar samen met mijn vriend. Net als jullie zijn we dus al heel lang samen en vorig jaar (na 10 jaar) vonden we het een mooi moment om samen een nieuw avontuur te beginnen. We hadden toen nog geen idee dat dat avontuur niet helemaal op rolletjes zou gaan lopen, al heb ik wel vanaf het eerste begin het gevoel gehad dat het bij mij niet vanzelf zou gaan. Toch had ik dit ook niet verwacht. Wij hebben een tijd lang alles voor onszelf gehouden, alleen mijn moeder wist het. De reden dat we zo lang niets tegen anderen hebben gezegd, is dat we iedereen dolgraag met leuk nieuws hadden willen verrassen. We hebben het afgelopen jaar een hoop ellende meegemaakt, waardoor we zo ontzettend graag mensen weer wat blijdschap hadden gegeven en iets om naar uit te kijken. Sinds ik met Clomid ben gestart, zijn we het langzaam tegen een aantal mensen dichtbij ons gaan vertellen. Beide ouders en zusjes weten het nu en ook mijn beste vriendin is op de hoogte. Daarnaast heb ik het op mijn werk verteld aan twee goede collega's, waarvan er eentje op personeelszaken zit. Ik vond het belangrijk dat zij op de hoogte zijn, omdat ik nu ik Clomid slik erg veel naar het ziekenhuis moet en dit helaas niet altijd aan het einde of begin van de dag kan plannen. Zowel collega's als familie hebben ontzettend lief gereageerd. Dat was voor mij de bevestiging dat ik er goed aan heb gedaan. Ik kan alles delen met mijn vriend, maar soms is het goed dat je er ook even met iemand anders over kan praten. Iemand die er iets minder betrokken bij is. En dat mensen ook begrijpen waarom ik soms even niet zo happy ben of ineens niet meer kan afspreken (omdat ik dan weer ineens naar het ziekenhuis moet). Kortom, ben blij dat we besloten hebben het delen met wat mensen (al had ik ze allemaal ontzettend graag ineens verrast met leuk nieuws). Spannend Nouk, je weegmoment! Hoop dat je harde werken wat oplevert Ik heb inderdaad ook gelezen dat als je bmi wat te hoog is, afvallen soms helpt. Het is in ieder geval de moeite waar het te proberen en zo te horen krijg je er goede hulp bij, dus dat gaat vast goed komen! Ik hoop op een goede dag voor ons drieën a.s. vrijdag. We houden elkaar op de hoogte!
Zo, ik heb mijn eerste follikelmeting erop zitten! Dit eerste mijn eerste ronde met Clomid 50 mg en tot nu toe reageert mijn lijf er goed op! Rechts groeide al een mooi eitje van ongeveer 13x15 mm. Ik mag maandagochtend weer terugkomen. De verwachting was dat deze toch wel door zou groeien. Verder zaten er nog wat kleine eitjes maar die heeft ze niet opgemeten. Waren in ieder geval kleiner dan 10 mm. Hoe is het bij jullie gegaan?
@Sage, fijn dat de Clomid 50mg bij jou wel aanslaat vooralsnog!! @Joyce, leuk om te horen dat je ook al zo lang samen bent, en ongeveer dezelfde leeftijd. Jammer dat het allemaal zo moet gaan! Hoe ging jou echo vandaag?? Ik ben vanochtend geweest, maar helaas nog steeds niets gegroeid, alle eitjes die er zitten zijn onder de 10mm. Maandagmiddag moet ik weer terug voor de 4e echo en als er dan nog niets is gebeurd mag ik weer aan de Primolut voor het opwekken vd ongesteldheid en dan naar Clomid 150mg..
@Nouk, balen dat er nog niets gebeurd, is toch elke keer weer een teleurstelling natuurlijk bij zo'n echo Op welke cyclusdag zit je inmiddels? @Sage, fijn dat het er bij jou wel goed uitziet! Dat geeft vast een geruststellend gevoel. Hopelijk blijft de follikel goed doorgroeien en is de Clomid voor jou dus de oplossing. Zou fijn zijn! Ik ben vanmiddag ook geweest voor een echo en bij mij zag het er opnieuw goed uit. Ik heb voor de derde keer op rij een follikel in beide eierstokken groeien die mogelijk beiden zullen springen. Met Clomid heb ik telkens twee follikels en tot dusver zijn ze ook steeds beiden gesprongen. Nu dus weer twee stuks. Ik moet zondag alweer terugkomen, omdat één van de follikels nu al op 18 mm zat. Clomid werkt voor dit stuk erg goed bij mij, ik wou alleen dat ik dat ook voor het tweede deel van mijn cyclus kon zeggen, dus voor het stuk na mijn eisprong. Want dat is natuurlijk het belangrijkste voor mij, gaat die luteale fase dit keer opnieuw lang genoeg zijn of was het vorige keer een toevalstreffer? Afwachten maar weer (mijn geduld is nog nooit zo op de proef gesteld)...
@ Nouk; wat jammer dat er nog steeds niet echt iets gebeurd is zeg! Ben benieuwd wat ze vanmiddag gaan zeggen. Succes! @ Djeuce; wat fijn ook dat jij ook nog steeds zo goed reageert op de Clomid. 2 eitjes weer zelfs! Hoe was je echo gisteren? Is je eitje al gesprongen? Hier had ik vanmorgen een zo goed als positieve ovulatietest. Ben daarom heel benieuwd wat uit de echo blijkt straks. Ik kijk er zelfs naar uit haha. Heb nog nooit zo vroeg (dag 14) een positieve ovulatietest gehad. Gebruiken jullie deze ook? Ik weet namelijk niet hoe vaak ik gevolgd ga worden in de cyclus. Ik denk, als vandaag blijkt dat het nog steeds goed gaat, dat dit de enige keer is. Zou fijn zijn als de ovulatietesten dan een beetje een goede richting aangeven zodat we daar op kunnen vertrouwen.
@Joyce, wat goed dat je 2 eitjes hebt die goed groeien zeg! Maar wat betreft die luteale fase, wil dat zeggen dat ook al springen je eitjes dat als die fase te kort is dat je nog niet zwanger kan raken?? En hoe was het gisteren gegaan? @Sage, ik gebruik geen testen, zonde van mijn geld vind ik aangezien er toch niets gebeurd.. en anders hoor ik het wel vanuit het ZKH. Was je eitje trouwens nog groter geworden? Ik zit nu op cyclus dag 20. Vanmiddag weer terug naar het ZKH voor een echo, maar ik verwacht helemaal niets. Het zal wel weer op naar de 150mg Clomid worden helaas. Zo komt het vooruitzicht op de hormonen spuiten steeds dichter bij
Ik ben net terug en het eitje was mooi doorgegroeid. Was nu 18x17 mm. Moet donderdagochtend weer terug. Verwachting was dat ie dan mogelijk gesprongen was. Ben benieuwd. Ben heel benieuwd voor jou vanmiddag Nouk! Kan me je gevoel goed voorstellen dat je weinig vooruitgang of beterschap verwacht. Dat had ik voor ik aan de Clomid ging ook heel erg. Beetje moedeloos word je er soms van. Succes! Laat je het even weten?
Oh die is mooi gegroeid, spannend! Kom net van het ZKH af, er zat nu een eitje van ongeveer 13mm. Mijn cyclus is zo wel veel te lang, dus ik ga straks weer starten met clomid 150mg om die hopelijk in te korten. Maar eerst gaan we kijken wat er met dit eitje gebeurd hopelijk groeit ie verder en springt ie nog! Dus donderdag middag weer terug voor een echo..
@Nouk, er is dus in ieder geval een klein beetje vooruitgang. Het is misschien nog niet veel, maar de Clomid doet toch wel iets, al kan ik me vootstellen dat je er nog niet heel blij van wordt. Wie weet heeft je lichaam gewoon erg veel aanmoediging nodig en heeft je lichaam gewoon de volle 150 mg Clomid nodig. Ik hoop het! En wat betreft je vraag over de luteale fase, dat klopt inderdaad. Je luteale fase moet minimaal 10 dagen zijn om een bevruchte eicel de kans te geven de weg richting de baarmoeder af te leggen en daar in te nestelen. Is de luteale fase korter dan 10 dagen, dan is de kans om natuurlijk zwanger te worden bijna nihil omdat het proces vroegtijdig wordt afgebroken door de menstruatie. @Sage, goed nieuws dus weer bij jou! Toch wel fijn hè, om ook eens vrolijk van de gynaecoloog weg te gaan? Ik ben zondagochtend weer voor een echo geweest, toen stond mijn eitje letterlijk op springen. Je kon op de echo zien dat de follikel al begonnen was met leeg lopen. Mijn eisprong zou dus diezelfde dag nog plaatsvinden. En nu komt het gekke, want volgens mij heeft die eisprong dus echt nog niet plaatsgevonden! De ovulatietest was zowel vanmorgen als vanavond zo negatief als het maar zijn kan en mijn temperatuur was vanmorgen ook nog niet omhoog. Dat vind ik wel een beetje vreemd aangezien de eisprong gisteren overduidelijk al in gang was gezet. Mocht mijn temperatuur morgenochtend ineens wel omhoog zijn, dan heb ik de ovulatietest waarschijnlijk net na mijn eisprong gedaan waardoor deze negatief was. Tijdens mijn vorige cyclus steeg mijn temperatuur ook pas twee dagen na mijn eisprong. Mocht mijn temperatuur morgen opnieuw laag blijven en de ovulatietest nog altijd negatief zijn, dan snap ik er even niets meer van. Woensdagochtend weer een afspraak bij de gynaecoloog dus dan heb ik eventueel gelijk weer wat te bespreken
Hoe is het hier dames? @ Djeuce, wat fijn dat je al zo vlot een eisprong hebt! Ben je er inmiddels wel zeker van dat deze geweest is? Hoe was je bezoekje vanmorgen bij de gynaecoloog? Ik mag morgenochtend weer! Ben wel benieuwd of de eisprong inmiddels geweest is. Mijn gevoel zegt van wel. Had maandagmiddag een mega positieve ovulatietest. Dus mijn vermoeden is dat deze dinsdag danwel vandaag zal zijn.
Vanochtend weer voor de echo geweest. Ze dacht dat m'n eisprong in de afgelopen 24 uur is geweest. Spannend of het ook een goede eisprong is geweest! Volgende week nog even bloedprikken voor de progesteronwaardes en aan de hand daarvan gaan we of voor 3 maanden door met 50 mg of het wordt verhoogd naar 100 mg en dan krijg ik weer de echo's. Ben benieuwd! Hopelijk het liefst in een keer zwanger
@Sage, oh wat spannend, afwachten nu dus! Ik kom ook net van het ZKH af, mijn 5e echo gehad. Er waren nu 2 eitjes te zien, waarschijnlijk had de verpleegkunde maandag over de andere heen gekeken, ze zaten achter elkaar.. Ze zijn nu ongeveer 13x18mm.Nu is het afwachten wanneer ze gaan springen. Ik had eigenlijk niet op 2 eitjes gerekend, en een tweeling was eigenlijk ook niet de planning. Gelukkig is de kans daarop erg klein. Dus vanavond maar even bespreken met mijn vriend wat we daarmee gaan doen. Het is en blijft nu een eerste kans natuurlijk. Hoe denken jullie over een meerling?