@ Nouk, wat fijn dat je eitjes toch gegroeid zijn! Dat geeft wel weer een beetje moed of niet? Ondanks dat je cyclus nu wel vrij lang is geworden.. Wat betreft de vraag over een meerling; wij zouden het altijd doen! Het is al allemaal niet zo vanzelfsprekend dus wij zouden de kansen benutten. Mijn vriend zou dolgraag een tweeling willen. Is heel speciaal en wij zouden meteen klaar zijn (willen graag 2 kindjes). Financieel zou het ook lukken. Kan verder niet goed benoemen wat we ervan vinden.. We hebben het er eigenlijk nooit over gehad om het dan maar te laten en een ronde over te slaan. Indien er meer eitjes zijn vind ik dat het ander verhaal. Succes met de beslissing! Ben benieuwd waar jullie voor gaan
@Sage, mocht het geen goede eisprong zijn geweest, gaat dan de dosis naar 100 mg verhoogd worden? Ik had de eerste cyclus met Clomid (50 mg) geen goede eisprong, maar ondanks dat is de dosering niet verhoogd. Volgens haar staat de kwaliteit van de eisprong hier los van en had ophogen geen zin omdat ik dan kans op overstimulatie heb. Wel fijn dat je een bevestigde eisprong hebt gehad. Hopelijk is het ook een goede eisprong geweest, hoop het! @Nouk, ik had nooit gedacht dat ik dit zou zeggen, maar een tweeling is absoluut welkom. Ik heb het er met mijn vriend over gehad, omdat ik tot dusver met Clomid elke keer een dubbele eisprong heb gehad en de kans op een tweeling voor ons dus ietsjes groter lijkt (al is de kans inderdaad nog steeds erg klein). Een tweeling heeft niet onze voorkeur, maar mocht het toch gebeuren, dan zouden we er niet van schrikken en is het prima. Ik heb geen idee hoe lang het nog gaat duren voor ik zwanger word, wie weet hebben we nog een heel traject te gaan en ik weet niet of ik een tweede keer dit hele traject zou willen doorlopen. En met een tweeling zijn we wel meteen helemaal klaar ha ha Omdat de kans toch nog altijd heel klein is, zie ik het positief. Een dubbele eisprong betekent tenslotte maandelijks ook nét iets meer kans dan met één eitje en die extra kansen kunnen wij goed gebruiken Wel heel fijn trouwens dat je nu twee mooie eitjes hebt. En omdat ze bijna even groot zijn, is de kans ook erg groot dat ze daadwerkelijk allebei gaan springen. Krijg je over een paar dagen nog een echo om te kijken of ze zijn gesprongen? Mijn nieuws is iets minder positief dan dat van jullie (zo lijkt het althans). Ondanks dat mijn eisprong zondag of uiterlijk maandag geweest is, is mijn temperatuur (3 of 4 dagen na de eisprong) nog altijd niets gestegen. Dat heb ik nooit eerder gehad. Ook heb ik met ovulatietesten nooit een eisprong kunnen vinden, ondanks dat op de echo zondag goed te zien was dat die eisprong toch echt bezig was. Gisteren terug geweest voor een echo en mijn eisprong bleek inderdaad al achter de rug te zijn. Ik gaf aan dat mijn temperatuur niet is gestegen waarop de gynaecoloog antwoordde dat niet iedere vrouw een temperatuurstijging heeft na ovulatie (en dat temperaturen dus niet heilig is), maar dat het wel vreemd is dat ik áltijd een stijging heb en nu voor het eerst sinds januari niet. Voor sommige vrouwen hoeft het niet hebben van een stijging dus niets te betekenen, maar voor mij is de kans wel groot dat dit geen goed teken is. Waarschijnlijk heb ik een eisprong gehad, maar is dus van zeer slechte kwaliteit geweest, al weten we dat nu nog niet zeker. Gisteren is meteen bloed afgenomen om de progesteron waarde te testen en morgen belt de gynaecoloog voor de uitslag. Ik ga er dus vanuit dat dit opnieuw een verloren cyclus is en was gisteren even behoorlijk depri. Van de drie keer dat ik nu Clomid heb geslikt, heeft het pas één keer iets gedaan. Ik had toch wat anders gehoopt, zeker nadat het vorige cyclus wel goed leek te gaan. Heb gisteren mijn verdriet eruit gegooid tegen mijn vriend, ben vroeg gaan slapen en heb mezelf vanmorgen een schop onder mijn reet gegeven. Eerst maar eens afwachten wat mijn progesteron waarde is en mocht het slecht zijn, dan bespreken of we wel door moeten gaan met Clomid. Er zijn nog zoveel andere opties, het heeft geen zin om nu al te gaan wanhopen
Beetje late reactie, hebben een heel druk maar leuk weekend gehad . @ Nouk; wat is jullie keuze geworden? Zijn jullie er, ondanks de 2 eitjes, wel voor gegaan? Heb je ook bevestigd gekregen dat er een eisprong plaats heeft gevonden? @ Djeuce; wat jammer dat deze poging mogelijk niet zo geslaagd is geweest. Heb je uiteindelijk toch nog een temperatuur verhoging gehad? Zelf temperatuur ik niet dus heb er weinig verstand van. Wat was de waarde van je progesteron? Snap dat je behoorlijk teleurgesteld was. Het zag er zo goed uit voor je! @ hier; ik mag donderdag bloedprikken en krijg dan volgende week woensdag pas de uitslag (vrij laat vind ik want of ik weet dan ongeveer al of ik zwanger ben of ik ben dan ongesteld haha). Ook wat betreft het (mogelijk) verhogen van de Clomid. Voor mijn gevoel is het niet nodig en ik heb eigenlijk niets gehoord of de eisprong van invloed is voor de hoogte van het progesteron. Ach ja, ik laat het allemaal maar op me af komen. Wel heb ik sinds gisterochtend enorm last van mijn darmen. Ik heb niets anders gegeten dan anders en toch is alles helemaal van slag. Heel vreemd en vooral heel vervelend. Veel lucht, borrelen en steken enzo. Vandaag helaas nog steeds zo dus hopelijk gaat het snel over. Hoe is het nu met jullie dames?
@Sage, je had een eisprong gehad toch? Wat is de reden dat ze gaan bloedprikken? Ieder ZKH behandelt natuurlijk anders, maar ik hoef dat niet. Misschien is het gedoe met je darmen een goed teken?! Maar hopelijk heb je er niet langer last van! Ik heb ergens afgelopen weekend mijn eisprong gehad. Maandag een echo gehad waarop te zien was dat ze waren gesprongen. En we hebben ons toch maar niets van die 2 eitjes aangetrokken en we hopen nu maar dat het succes heeft! En tjah als het er 2 zijn dan is het zo. Maar nu is het dus een week of 2 wachten tot de ongesteldheid komt, of niet.. Spannend zeg, kan niet wachten tot die voorbij zijn..
Ik ben helaas ongesteld geworden . Toch wel weer even een domper zeg.. Het is natuurlijk een utopie om te denken dat het meteen raak is en toch hoop je erop. Morgen krijg ik de uitslag van het bloed prikken (progesteron waarde). Ben benieuwd. Op naar ronde 2 met Clomid dan maar. Hoe is het bij jullie?
Hi Sage, wat balen zeg!! Maar op naar de volgende ronde, weer nieuwe kansen Welke Clomid zit je nu ook alweer aan? Ik ben nog aan het wachten tot ik ongesteld wordt, dat zal waarschijnlijk rond het weekend worden, maar ik hoop natuurlijk van niet!! Wel spannend hoor dat afwachten. Als ik ongesteld wordt dan kan ik met de Clomid 150 mg gaan beginnen. @Joyce, hoe gaat het met jou? Had je nog uitslag gehad over de progesteron waarde? Was die goed?
Ik heb Clomid 50. Heb de nieuwe voorraad al in huis dus van de week kunnen we weer beginnen. Hopelijk heb jij beter nieuws Nouk!
Nou het is vandaag precies 2 weken geleden dat ik mijn laatste echo heb gehad. Toen werd aangegeven dat mijn eisprong plaats had gevonden. Ben ondertussen nog steeds niet ongesteld, had stiekem al beetje goeie hoop, maar net een test gedaan en die was meteen al hartstikke negatief :'( Dus nog maar paar dagen afwachten tot ik ongesteld wordt??! Of heb ik toch te vroeg getest? Hoe gaat het met jullie verder?
Net maar gebeld met ZKH, test negatief, nog niet ongesteld dus ik moet dinsdag weer op gesprek bij de dokter... Ben benieuwd wat er nu weer tegen zit..
Hi Sage, hoe gaat het met je Clomid 50 deze ronde?? Ik ben ondertussen vanochtend gebeld door het ZKH, hoef nu ineens toch dinsdag niet op gesprek te komen bij de arts. Wel maandag even bloed laten prikken om uit te sluiten dat ik toch echt niet zwanger ben en dan meteen maar de Primolut ophalen. Dan kan ik dus weer de menstruatie opwekken en beginnen met een ronde 150mg Clomid! Als ik het ZKH moet geloven is de eisprong dus mislukt, maar omdat ik nog steeds niet ongesteld ben zit er toch nog ergens een heeeel klein sprankje hoop van zou het dan misschien toch.. Maar goed test was hartstikke negatief.. dus gewoon afwachten..
Oeps, paar dagen niet geweest op dit deel van het forum. Wat ontzettend balen voor jou Nouk! Kan me goed voorstellen dat je toch nog ergens hoop houdt. Wat kan je lijf toch enorm van slag zijn soms he.. Ik hoop heel erg voor je dat 150 mg wel het juiste effect gaat zijn! Mijn 2e ronde Clomid zit er weer op.. Zit vandaag op dag 11 dus we kunnen we aan de bak! Gelukkig nog altijd geen last van de bijwerkingen, dat vind ik wel heel fijn. Verder eigenlijk weinig nieuws vanuit hier. Ik hoop dat we succes gaan hebben de komende weken. Merk dat ik momenteel wel weer op een punt zit dat ik nu ook zo graag eens aan de beurt wil zijn om zwanger te raken! *zucht*... haha. Fijn weekend!
@Sage, dat is alweer even geleden, hoe gaat het nu met je? Hoe is je 2e ronde afgelopen? Succes gehad? Ik ben nu nog bezig met Clomid 150mg, a.s vrijdag heb ik weer de eerste echo, ben benieuwd. Geen idee of het aan de Clomid ligt, maar merk dat ik steeds sneller chagie wordt en kribbig reageer tegen iedereen. Heb jij het idee dat je bijwerkingen van de Clomid hebt?