Meer dan 20 follikels aangeprikt, wie heeft er ervaring?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by MM88, Mar 13, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MM88

MM88 Actief lid

Jun 28, 2016
    343
    38
    28
    Female
    Eigen café
    Bergen op Zoom
    Hallo allemaal,

Morgen heb ik een punctie en waarschijnlijk worden er morgen zo'n 22 follikels aangeprikt. Wie heeft hier ervaring mee ivm terugplaatsing?
    Is er een kans op of moet ik mezelf maar voorbereiden op een terugplaatsing van een cryo over 2 maanden?

2. Youtan

Youtan VIP lid

Jun 9, 2015
    6,502
    4,343
    113
    Female
    Dat ligt eraan of je ook kenmerken hebt van overstimulatie-syndroom. Ik heb één keer 28 follikels gehad en had, naast buikpijn van de punctie en de vele follikels, nergens last van.
    Ik had helaas ook niet bijzonder veel meer goede embryo's dan mijn andere pogingen, dus hoop niet ook op 20 embryo's, want dat kan soms weleens tegenvallen.

Maar ik lees in je onderschrift dat je hier wel al eerder last van hebt gehad... dan weet ik het niet of je daar meer kans op hebt?

3. Justme1985

Justme1985 Fanatiek lid

Oct 16, 2009
    1,028
    641
    113
    Spannend! Persoonlijk zou ik er rekening mee houden dat er over 2 maanden pas een tp plaatsvind, dan kan het alleen maar meevallen en fijn zijn als er wel gewoon een verse tp plaats kan vinden.

Zelf had ik in 2013 een punctie van 11 follikels en na de tp bleek ik OHSS te hebben en ben ik 13 dagen opgenomen geweest nadat ik zwanger bleek te zijn. En heel eerlijk.... op dat moment kon ik wel janken dat ik zwanger was :( die pijn was echt een hel. Uiteindelijk kon ik pas rond de 11 weken zwangerschap weer wat normaal functioneren.

Nu heb ik juni vorig jaar weer een punctie gehad en dit keer van 22 follikels, het is bij mij alles of niets (of veel follikels of veel te weinig voor IVF) ik had er dus rekening mee gehouden dat er geen verse tp zou komen en dat bleek een dag na de punctie ook zo te zijn want had weer beginnende OHSS...

Hou je lichaam goed in de gaten na ee punctie. Er zijn genoeg vrouwen die bij zoveel follikels helemaal nergens last van hadden :)

Succes alvast morgen

4. MM88

MM88 Actief lid

Jun 28, 2016
    343
    38
    28
    Female
    Eigen café
    Bergen op Zoom
    Thx!!!!

5. xmayx

xmayx Actief lid

Nov 12, 2016
    331
    7
    18
    Female
    Ik had overstimulatie. 22 bruikbare eitjes. Ik kreeg geen verse tp maar door complicaties en een infectie (opgelopen bij de punctie) plus de overstimulatie een ziekenhuisopname van 5 dagen. Idd 1 maand overslaan en toen kreeg ik mn eerste cryo tp. Ik hoop voor jou net zoveel cryo's als ik had!!

6. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    Sorry mag ik.heel.even een vraag stellen.
    Ik heb in 2012 van 12 follikels ohss gehad helaas.
    Gaan in april weer nieuwe icsi doen. Maar ik krijg Door eerdere ohss geen pregnyl of ovitrelle en geen verse tp. Heb jij toen ook decapeptyl gehad ipv van pregnyl om ohss proberen te voorkomen?

7. MM88

MM88 Actief lid

Jun 28, 2016
    343
    38
    28
    Female
    Eigen café
    Bergen op Zoom
    Ik heb gewoon wel pregnyl voorgeshreven gekregen..

8. MM88

MM88 Actief lid

Jun 28, 2016
    343
    38
    28
    Female
    Eigen café
    Bergen op Zoom
    Op mijn formulier staat pcos

9. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik had bij Aiden 26 follikels aangeprikt gekregen. Overstimulatie, maar mocht wel een verse TP wat dus resulteerde in Aiden. Wel moest ik veel, heel drinken, rust nemen en werden mijn bloedwaarden nauwkeurig in de gaten gehouden.

10. MM88

MM88 Actief lid

Jun 28, 2016
    343
    38
    28
    Female
    Eigen café
    Bergen op Zoom
    Jeetje, dat is wel een heel positief bericht.. Wauw!

11. Siepie85

Siepie85 VIP lid

Nov 8, 2013
    8,349
    8,362
    113
    Amsterdam
    Heel veel succes, maar even een vraag tussendoor de eerste keer kwam ik rond de 45 eitjes uit en toen hebben ze het afgebroken en hebben ze de dosering gonalf drastisch aangepast en kwam ik op 8 uit. Hoe hebben ze het bij jou deze keer aangepast, want ik vind eerlijk gezegd 20 nog steeds veel te veel. Hebben ze bij jou je oestradiol bepaalt en hoe hoog is deze, dit kan namelijk al een indicatie zijn of je een verhoogd risico loopt. Ik had namelijk geen klachten de eerste keer maar wel een gigantisch hoog oestradiol waardoor ze hebben besloten dat het veel te gevaarlijk was.
    Ik hoop echt dat je geen ohhs krijgt, luister na de punctie echt heel goed naar je lichaam en bij enige zorgen neem contact op met het ziekenhuis.

12. Justme1985

Justme1985 Fanatiek lid

Oct 16, 2009
    1,028
    641
    113
    Dat was wel de bedoeling inderdaad! Ik heb 2x een poging gehad waarbij ik cetrotide spoot i.c.m menopur i.p.v de decapeptyl om de boel plat te leggen en dan zou ik de decapeptyl spuiten voor de eisprong ip
    .p.v. pregnyl in de hoop dat ik geen ohss zou krijgen.
    Helaas reageer ik niet op menopur en de cetrotide kon alleen in combi met menopur.

Ik heb dus bij mn laatste punctie van 22 eicellen wel pregnyl gehad omdat het niet anders kon

13. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

Jul 31, 2013
    3,477
    1,140
    113
    Almere
    Vorige keer 31 aangeprikt waar 13 eitjes uit kwamen..
    Kreeg wel Fluimicil mee. En rust maar heb 2 verse terug gekregen.

14. MM88

MM88 Actief lid

Jun 28, 2016
    343
    38
    28
    Female
    Eigen café
    Bergen op Zoom
    Nou, punctie is gebeurd. Viel me alles mee! Gevoelige rechter eierstok (daar zaten de meeste eitjes), maar verder alles ok. Lig nog lekker op de rustkamer. 😃

15. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

Feb 25, 2015
    2,612
    996
    113
    Fijn dat je punctie is mee gevallen. Weet je al meer over het vervolg?

Bij mijn eerste punctie zijn 26 follikels aangeprikt. Ik moest toen rust nemen en ze hebben mijn bloedwaardes in de gaten gehouden. Mijn waardes bleven uiteindelijk binnen de normen, waardoor er wel een terugplaatsing kon plaatsvinden.

16. MM88

MM88 Actief lid

Jun 28, 2016
    343
    38
    28
    Female
    Eigen café
    Bergen op Zoom
    Nee, helaas nog niks van mijn man gehoord. Nog ff spannend dus..
    Ik hoop zo op een mooi resultaat én een verse tp van de week ☺

17. Justme1985

Justme1985 Fanatiek lid

Oct 16, 2009
    1,028
    641
    113
    Super MM dat het je meegevallen is, nu hopen en duimen op mooi resultaat.

Laat je weten hoe het gaat en of je verse tp krijgt?

Succes met wachten deze spannende dagen

18. MM88

MM88 Actief lid

Jun 28, 2016
    343
    38
    28
    Female
    Eigen café
    Bergen op Zoom
    Op dit moment nog niet duidelijk of er een verse tp gaat komen, als dat zo is, is het in ieder geval vrijdag. Vrijdagochtend worden we gebeld.

Voor nu: 18 eicellen en 6 miljoen zaadcellen. Ik ben blij!

19. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

Jul 31, 2013
    3,477
    1,140
    113
    Almere
    Ga wel je 2/3 liter drinken en echte rust nemen!
    Vraag anders iets over die Fluimicil? Krijg je hier mocht je kans maken op overstimulatie en je longen dan wel schoon blijven.
    Ik had de eerste dag ook wel last omdat er op links 22 zaten maar dag later viel t reuze mee (dat is t probleem ook) je denkt snel dat je je oké voelt maar blijf kalm aan doen!

20. MM88

MM88 Actief lid

Jun 28, 2016
    343
    38
    28
    Female
    Eigen café
    Bergen op Zoom
    Jeetje Tess27, als ik jou handtekening lees........ 😢 Hoeveel pech kun je hebben?! #damn
    Zit jij alweer in een nieuwe ronde?

Share This Page