Ineens 0 zaadjes....TESE of niet

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door stiertje88, 12 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Dag allemaal,

Heeft iemand ook eens gehad dat je man altijd zaadcellen heeft (in ons geval tussen de 50.000 en 500.000 na opwerking) en dan opeens 0?
    Wij kregen dit nieuws afgelopen week. Het was de eerste analyse sinds het weghalen van een spatader in de balzak. Ineens wordt er gesproken over TESE ed. Man is niet ziek geweest, heeft sinds de operatie geen alcohol gedronken etc.
    Wij zijn ontzettend geschrokken en ik hoor graag ervaringen van anderen over zowel TESE, als over de kans dat er bij een volgende analyse 'gewoon' weer zaadcellen aangetroffen worden.
    Wij hebben overigens al een kind mbv een icsi zonder TESE.

2. Hagedisje

Hagedisje Actief lid

12 jun 2015
    342
    40
    28
    Jeetje wat een schrik! :( Hebben ze het er ook over gehad dat dit een uitwerking zou kunnen zijn na de operatie? Van die aantallen naar ineens 0 is wel een heel groot verschil. Sterkte!

3. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Hagedisje, we deden de operatie juist omdat de spatader de cellen zou kunnen beschadigen, in veel gevallen is er daarna zelfs verbetering qua aantallen.
    De operatie is technisch goed verlopen en ondertussen ook alweer een half jaar geleden, dus dat lijkt toch niet het probleem.

4. Hagedisje

Hagedisje Actief lid

12 jun 2015
    342
    40
    28
    Dat is dan wel heel vreemd ... Verwacht de arts zelf dat het beter gaat worden of wordt er echt alleen nog maar over TESE gesproken?

5. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Tja, wij hebben zo'n arts die altijd een beetje vaag blijft over dingen. Soms zou ik liever hebben dat het gewoon gezegd zou worden als ze het niet weten.

Maar verder niemand bij wie er eerst zaadjes waren en daarna een keer niet?

6. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Als er wel rijp zaad was en nu na ingreep niet meer waarom dan geen pesa ipv tese?
    Bij tese zoeken ze naar onrijp zaadmaar jjouw man had wel altijd zaadjes. Vind tese dan wat rigoreus eigenlijk.

Wat betreft tese, mijn man heeft een keer tese gehad en viel hem erg mee. Qua pijn en herstel.

Maar als ik jou was zou ik zaadonderzoek eerst eens paar keer herhalen en blijft het 0 dan eerst eens bespreken of pesa niet handiger is. Dat is minder ingrijpend en ws veel effectiever omdat je dan rijpe zaadjes vind.

7. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Dank je Panter voor jouw reactie.
    Ik weet niet of Pesa mogelijk is. Zal liggen aan de reden waarom het zaad er nu niet uitkomt denk ik?

Maar jij denkt dat het mogelijk is dat er volgende keer wel weer zaad is in het semen? Omdat de arts begon over tese kregen wij de indruk dat 'eens geen zaad=nooit geen zaad' van toepassing is. Maar goed, as dinsdag moet man weer een analyse. Was gewoon benieuwd of ik weer uit moet gaan van 0 zaad.

Het us gewoon zo apart allemaal ineens.

8. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    En van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Fijn dat het eindelijk zo mag zijn voor jullie.

Deel Deze Pagina