Dag allemaal, Ik heb 3 kuren clomid gekocht in het buitenland. Heb voorafgaand wel een gynecoloog gezien en echo gehad. Ze zei dat alles er goed uitzag. En de pillen mij een handje zouden helpen met sneller zwanger worden. Wie gebruikt er ook clomid zonder begeleiding van HA of ziekenhuis?
Ik ben wel erg benieuwd naar het waarom??? Waarom zonder begeleiding van een arts in ronde 5 al starten met Clomid?? Waarom zonder controle echo's? ben je bekend met de bijwerkingen van Clomid? De kans op cyste's etc etc... En dat dan zonder echo's?? Om te zien of er uberhaupt wel eicellen groeien met clomid, en of er geen cystes ontstaan Ik vind het erg onverantwoord! En als je arts al heeft gezegd dat deze pillen je kunnen helpen, waarom heeft hij dan geen recept voorgeschreven en zorgt hij niet voor de juiste begeleiding bij het gebruik van deze pillen?? Ik heb ook clomid gebruikt en op een gegeven moment reageerde ik dus niet meer op de gegeven dosis, waarna de dosis werd verhoogt en later nog een keer... Wie zegt dat dit bij jou ook niet gaat gebeuren?? En niemand die het in de gaten houdt... tja, mocht dit bij jou gebeuren dan kan je maanden clomid blijven slikken zonder dat er ook maar eigroei is Ik snap dat je graag snel zwanger wil zijn maar ik vind dat je nu erg onverantwoord bezig bent
Ik schrik hier wel erg van dacht dat geen kwaad kon. Ik kreeg in heb buitenland een echo omdat ik ernstige menstruatiepijn had en ze ging kijken of er geen afwijking was etc. Daarna schreef ze me dit uit ik wst helemaal niet eens wat het was. Ze wist wel dat ik bezig was om zwanger te raken. Ze zij dit is een hulpmiddeltje. Maar door jou tekst hierboven schrik ik best en denk ik dat ik heel erg erg onverantwoord bezig ben geweest idd. wat moet ik nu doen?
Nou vind het ook erg onverantwoord zeg! Je gaat toch niet zomaar zulke Medicijnen nemen zonder begeleiding
Ik zou zeker niet zomaar deze pillen nemen! Zeker niet als je van die hevige menstruatieklachten heb daar zou ik eerst is naar laten kijken Neem gewoon contact op met je HA. Je bent nog maar net gestopt met de pil, je hele cyclus moet nog goed op gang komen, daar kunnen ook je klachten vandaan komen, maar het kan ook een andere reden hebben laat dit eerst goed nakijken, in Nederland zal er geen enkele arts zijn die zonder medische reden na 5 maanden pilstop al clomid voorschrijft Neem gewoon contact op met je HA of met de fertiliteitsafdeling in het ziekenhuis. Deze organiseren vaak spreekuren voor stellen met een kinderwens en anders kan je er altijd een afspraak maken. Maar ga ajb niet zelf lopen prutsen met medicatie, het zijn hormonen die je eigroei regelen maar ze zijn echt niet zonder risico en zeker zonder begeleiding kan het gewoon gevaarlijk zijn! Pillen in de container en de telefoon pakken dus voor een juiste begeleiding bij het zwanger worden
Ik zou idd eerst maar eens naar de huisarts gaan. Ik weet niet in welk land dit is gebeurd, maar weet wel dat er landen zijn die het allemaal niet zo nauw nemen. Zo kan je in Azie prima antibiotica ed kopen zonder recept. Geen goede zaak! En ik denk dat we hier met zn allen wijs genoeg zijn om ons te realiseren dat we zuinig moeten zijn op ons lijf. Dus meid, weet waar je aan begint! Of liever gezegd: Begin er niet aan! (zonder begeleiding)
Dank je wel. Ben echt geschrokken en emotioneel. Heb gelijk de HA gebeld en ga zo langs!! Wat kan er nu in het ergse geval gebeuren?!
Het kan zijn dat er wel eigroei is maar dat de eicel niet "springt' dan kan er een cyste ontstaan Wanneer heb je de clomid geslikt? Ik zou in ieder geval bij de HA vragen om begeleiding doormiddel van echo's totdat je ei gesprongen is
Ook kan je flinke overstimulatie krijgen van clomid, wat erg veel pijn doet e.d. Zou ze dus inderdaad weggooien en/of met dit verhaal naar de huisarts gaan en misschien stuurt hij/zij je wel door en kan je het alsnog gebruiken, mits je het nodig hebt. Maar je bent inderdaad nog maar kort gestopt, dus de kans dat je door gestuurd wordt is niet heel erg groot, maar je weet maar nooit. Vervelend dat je dit gewoon zo krijgt en goed dat je hier dus een berichtje over plaatst. Het zijn toch best heftige medicijnen, die je zonder reden niet moet gebruiken. Ik hoop dat je zonder clomid snel zwanger bent. Veel succes!
tsjonge jonge...ik heb werkelijk nog nooit zoiets doms gelezen...je gaat toch niet zonder begeleiding zomaar dat soort middelen gebruiken.
Ik heb het van 4 tot 8 september geslikt. Ps: heb vanaf vandaag een allergische reactie kan 't daardoor komen?
je hebt je flink in de nesten gewerkt, want geen enkele gyn zal je nu nog serieus nemen als je hiermee komt. Beetje jammer, maar niks meer aan te doen...hopelijk geen enge dingen en straks gewoon je menstruatie. Volgende cyclus niet weer zulke acties gaan doen, het kan echt gevaarlijk zijn. Je kunt er overstimulatie van krijgen bijvoorbeeld...waardoor er misschien wel 5 eicellen zijn gesprongen. ik denk niet dat je op een 5ling zit te wachten? En daarbij dan nog...je zit in de 5de ronde....hoezo nu al zo ongeduldig? Het is volkomen normaal om er een jaar over te doen om zwanger te worden, dan ben je nog gewoon hardstikke vruchtbaar.
Probeer maar te kalmeren...je kunt er nu toch niks meer aan veranderen. Dood zul je er niet van gaan hoor...je hebt het zowieso een dag korter geslikt dan normaal voorgeschreven word, dus wie weet heeft dat jou behoed voor cystes e.d Cystes gaan meestal vanzelf weer weg, mocht ie zo groot zijn dat je eierstok eronder lijd dan krijg je wel gigantische buikpijn. Dan moet je wel aan de bel trekken, want je eierstok kan om zijn as gaan draaien en scheuren/afsterven. Ik denk dat dat wel iets mee zal vallen, maarhou jezelf in de gaten totdat je weer gaat menstrueren. Probeer te relaxen, en niet meer doen hoor zulke gekke acties.
Probeer idd rustig te blijven Aangezien je eisprong er nu wel aan zit te komen zou ik in ieder geval niet gaan klussen of met condoom. je heb geen idee of en hoeveel follikels er zijn gegroeid en nu zwanger raken kan dus betekenen dat er mogelijk een meerling zwangerschap ontstaat, misschien wel 3 of meer. Dus deze ronde zou ik in ieder geval overslaan
Ik heb tijdens iui Clomid gebruikt, maar ook geen controle's of echo's gekregen hoor. Was wel gewoon onder behandeling bij de gyn. Nog wat anders dan op eigen houtje gaan gebruiken, maar zou me toch niet al te ongerust laten maken. Wat voor allergische reactie heb je?
Ik ben een beetje paniekerig geworden. Maar het is mijn eigen schuld. Ben heel dom geweest. Ik ga vanmiddag naar de huisarts en die troep gaat gelijk de prullebak in!! Ik hoop dat dit echt geen ergere gevolgen zal hebben! Ben blij dat ik een onderwerp hier gestart ben. Voel me erg emotioneel!