Clomid 50g zonder dokters recept, wie ook?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sarsin, 12 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Goed van je dat je de rest weggooit. Die bultjes kunnen een allergische reactie zijn op de Clomid, maar daar kan je huisarts je vast wel iets voor geven. Misschien kan je uit voorzorg alvast wat meer water gaan drinken? Helpt bij evt. overstimulatie, al hoef je daar niet zo heel erg bang voor te zijn (krijg je ook buikpijn trouwens).
    Succes vanmiddag! Oja en inderdaad maar niet vrijen he, je weet nooit hoeveel eitjes er klaar liggen!

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.472
    4.922
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Panter, niet zo streng hoor!
    Ik kan me best voorstellen dat je, als je medicatie geadviseerd krijgt door een arts, je arts gewoon vertrouwt. Die heeft er immers toch voor geleerd.

Van 4 dagen Clomid gebeurt er echt nog niets hoor (of in ieder geval is die kans heeel klein)! Dus geen stress. Het verdient niet de schoonheidsprijs, zoals het gegaan is. En als je er langer mee door was gegaan had het best problemen kunnen geven, maar voor nu kun je echt nog gewoon rustig blijven ademhalen.

En for what it's worth: Mijn zus heeft het ook geslikt. Wel onder controle, maar ook zonder echo's...

3. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    ben niet streng hoor, maar clomid word meestal niet voor niks voorgeschreven.
    Heb je het niet nodig omdat je lijf zelf wel prima werkt kan je er toch wel een hele andere werking van krijgen...zoals bijvoorbeeld 5 of 6 eicellen ;)

Tja en zoals ik al zei; ik denk dat het met de rest wel wat meevalt idd.
    maar een 5 of 6 ling lijkt me best heavy...;)

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.472
    4.922
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dat lijkt me idd geen pretje ;)
    Kans daarop zal echter wel meevallen.
    Zaak is dat ze stopt met slikken en echt advies inwint.

Meid, na 4 maanden pilstop, en dan ook nog eens met het 'ontpillen' in het achterhoofd, is het zonder indicatie echt te vroeg om nu al naar zulke middelen te gaan grijpen!!!

5. Sarsin

Sarsin Actief lid

11 sep 2012
    255
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb gelukkig geen buikpijn.
    Maar zou ik niet gelijk een allergische reactie moeten krijgen. Heb t pas vandaag en slik t al 2 dagen niet?

De arts kwam heel proffecioneel over en had een eigen kliniek en heeft me niks verteld over meerdere eitjes die zullen gaan springen ofzo. Ik vertrouwde haar.

6. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Ik ga deze maand ook met clomid 50mg beginnen, wel op recept van de gyn, Maar ik heb ook geen controles dmv echo's. Alleen op dag 21 bloedprikken om te kijken of er een eisprong is geweest.
    Dus ik denk dat bij 50mg de risico's wel meevallen.

7. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Dat zou ik niet te snel zeggen...
    jij krijgt Clomid met een rede, misschien omdat je eicellen niet vanzelf (goed) genoeg roeien...

Wat als er bij de TS is niets mis is? Misschien van zichzelf al wel super follikels heeft??
    Wat gebeurt er dan met Clomid??
    Ik zou er dus echt niet te licht over denken

Dat je clomid krijgt en ook niet onder controle blijft klopt niet helemaal, de gyn heeft tenslotte al onderzoek bij je verricht en er wordt gekeken of je een eisprong heb gekregen, dat is toch controle??

8. Sarsin

Sarsin Actief lid

11 sep 2012
    255
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij de HA geweest en hij heeft me afgeraden Clomid te gebruiken. Hij vond het belachelijk dat ze dit zomaar voorschrijven in het buitenland. Hij zei de kans op een meerling is er. Maar de kans is klein dit is de eerste keer dat ik het heb geslikt en maar 5 dagen. Hij zei het beste is om het deze maand veilig te doen als je bang bent voor een meerling.

Ik ben opgelucht.

9. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Fijn dat je huisarts tijd voor je had meid. Nu opgelucht ademhalen!!

10. famke80

famke80 Bekend lid

2 aug 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    Fijn dat je al bij je huisarts terecht kon!
    Je zult hier zeker van geleerd hebben. En zoals anderen al aangeven, misschien de rest van de maand veilig klussen?

Het is helemaal niet raar als je er tot een jaar over doet om zwanger te raken!

11. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.472
    4.922
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Gelukkig dat de huisarts je gerust heeft kunnen stellen!
    Ik denk ook niet dat die ene ronde slikken echt veel risico's zullen geven. Maar ja, als je echt geen meerling wilt, dan zou ik het even rustig aandoen...

Ik weet niet of je nog gegevens hebt van de kliniek waar je geweest bent, maar ik zou zelf heel erg de behoefte hebben om ze nog iets te laten weten...

12. Sarsin

Sarsin Actief lid

11 sep 2012
    255
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ben zeker opgelucht. En ik heb alle geduld, mijn gezondheid is het allerelangrijkste!

Bedankt voor alle reacties!

X

13. pientje1

De rede om Clomid te krijgen hoeft echt niet te zijn dat je eicellen niet goed genoeg groeien. Ik had soms 2 eisprongen en toch kreeg ik nog Clomid.
    En dat er meerdere gyn's geen controle doen betekent dat het wel meevalt met de werking van Clomid.

14. pientje1

Fijn dat je opgelucht bent en je huisarts je heeft kunnen helpen.

15. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    je hoort het altijd slechts 5 dagen te slikken :s

Deel Deze Pagina