Gaat jullie man/partner ook mee naar de IUI??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Vlinderr, 8 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Hoi Meiden,

Dinsdag a.s. heb ik de eerste IUI voor een tweede kindje. (ons eerste kindje is ook via IUI gegaan). Voor ons is het niet ideaal/ handig dat manlief dinsdag mee gaat. Wij zitten dus nog in dubio wat we zullen doen. Dus mijn vraag aan jullie; gaan jullie mannen/partners mee naar de IUI??

Liefs Vlinderr

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik heb destijds 11 mislukte IUI's ondergaan en mijn vriend is elke keer mee geweest. Niet naar alle follikelmetingen, wel naar elke IUI.Wij zagen de IUI als een kans op een mogelijke bevruchting en daar wilden we samen dus bij zijn. Als het op de natuurlijke manier niet wil lukken (op de natuurlijke wijze doe je het immers ook niet in je eentje, dat doe je ook samen), zagen we dit als een soort vervanging. Ons medische moment samen wat hopelijk tot een zwangerschap zou leiden.

3. Mikkydj

Mikkydj Actief lid

14 nov 2009
    331
    1
    0
    Hoi

Wij hebben 7 iui pogingen gehad en mijn man is alleen de eerste 2 meegeweest. Het kwam planmatig gewoon echt niet uit en daarbij stelde de handeling zelf klinisch gezien niks voor (vond ik dan he)
    Wel maakte we in de avond dan wel tijd voor een "speciaal" momentje voor ons saampjes om toch de dag van een eventuele bevruchting te "vieren".

groetjes Mik

4. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    mijn man probeert altijd mee te gaan.. maar de laatste x is dit niet gelukt....

5. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    Hier 3x meegeweest gelukkig. 1 keertje niet, toen had hij net een operatie gehad ;) Vond het in mn eentje echt niet leuk, voelde heel apart om dat alleen te doen.

6. Molitalia

Molitalia Niet meer actief

Mijn vriend is er nooit bij,ik vind het ook niet nodig. Binnen 5 minuten sta ik meestal weer buiten. Als ie een keer vrij is om erbij te zijn zou dat leuk zijn maar ik zie er de noodzaak niet van in.

7. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Bedankt meiden voor jullie reacties tot nu toe. Nog meer reacties zijn nog van harte welkom! :)

8. icsisev

icsisev Lid

25 jun 2012
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn man is er bij iedere afspraak, iui, punctie etc. bij geweest. Hij kon niet veel, maar het was erg fijn dat hij er was.

9. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.549
    2.018
    113
    Tijdens de fm's was hub niet mee. Maar met de iui altijd wel. We willen dat soort dingen toch samen doen.
    Met de icsi's is hij ook bij de punctie's en tp geweest.
    Sommige afspraken ging hij wel mee. Hij nam geen vrij voor de fm's, maar hij werkt in ploegen dus kwam wel voor dat hij mee kon en ging.

10. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    Mijn man is 1 van de 7 pogingen niet mee geweest. Dat kwam omdat hij bij een nw werkgever begon en dit op zijn 2e werkdag zou zijn.

Suc6
    X

11. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Mijn man was meestal niet bij de follikelmetingen. Wel altijd bij gesprekken, onderzoeken, uitslagen en ook bij elke inseminatie, punctie of terugplaatsing. Het is misschien niet noodzakelijk, maar zwanger worden is iets wat je met je tweetjes doet. Op de gewone manier ben je er toch ook beide bij?:)

En dat wordt ook zeker gestimuleerd in ons ziekenhuis. Als je altijd alleen komt, dan krijg je daar zeker commentaar op.

12. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik zou het ook wel leuk, fijn vinden wanneer manlief mee zou gaan, alleen zit het bij ons wat complex in elkaar... Wij wonen naast onze schoonouders. manlief heeft met mijn schoonouders een eigen bedrijf. Zij weten niks van onze MMM, wat we graag zo willen houden, dus wanneer hij 's morgens met mij mee gaat, gaat dat opvallen en gaan ze zeker vragen stellen, aangezien manlief verantwoordelijkheden heeft op het bedrijf.

13. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Of weten jullie nog een goede smoes???? :D

14. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Manlief is altijd naar afspraak, echo en IUI mee geweest.
    Hij heeft ook bij elke IUI de zaadjes ingespoten.
    We willen samen een kindje, dus we doen ook echt alles samen.

15. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Smoesjes; dokter of tandartsafspraak?

16. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Kan, maar doordat de relatie wat dat betreft wel open is, moeten we ook bedenken waarvoor. aangezien we bij onze dochter ook hetzelfde traject hebben bewandeld in de MMM, zijn zij ook niet achterlijk wanneer we ineens samen weg gaan overdag. Doen we normaal ook nooit, ook niet wanneer iemand van ons naar de ha. moet o.i.d. :)
    (en we zijn pas nog bij de tandarts geweest)

Ik denk dat ik toch alleen zal moeten gaan... ;)

17. Summerbloom

Summerbloom Bekend lid

27 nov 2011
    575
    16
    18

+1

heb bij de 3e iui die erg onverwachts de dag na de 1e fm kwam wel gezegd tegen manlief dat als het echt niet kon op het werk (wist dat hij een belangerijke bespreking zou hebben) dat hij niet hoefde te blijven maar hij heeft iemand anders de bespreking laten doen en is bij mij gebleven

moet hij ook niet eerst zijn zaad inleveren?

18. Daycey

Daycey Actief lid

7 aug 2012
    370
    3
    18
    Vrouw
    Nootdorp
    Ja, mijn vriend gaat zeker wel mee! Hij mocht mij zelfs elke keer zelf insemineren. Zo bijzonder! Helaas nog geen resultaat...

19. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Mijn man moest verplicht mee aangezien zijn zaad te slecht was (door antistoffen in het zaad) om dat thuis al te produceren.
    Hij moest het dus vlak voor de IUI in het ziekenhuis doen omdat als we het wel thuis deden er letterlijk zo goed als niets over bleef.

20. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Toen wij IUI deden, is mijn man soms meegeweest, maar vaak ook niet. Ik woon in het midden van het land en had de IUIs vlak bij Leeuwarden. Het was dan gewoon niet handig. Ik nam het zaad dan mee in een potje in een speciale vloeistof, zodat het langer goed bleef. Ik had het zaad dan in het potje tussen mijn borsten, zodat het wel warm bleef. Ging altijd goed.

Emotioneel kan het natuurlijk anders liggen.

Ik zou zeggen: je man meenemen als het kan, alleen gaan als het moet. Ik zou in ieder geval geen IUI overslaan als je man niet kan. En hij moet er toch ook geen belangrijke afspraken o.i.d. voor afzeggen?

Mijn man gaat wel altijd mee naar Düsseldorf voor de IVF-terugplaatsingen. Ik vind het alleen te vermoeiend om zo ver te rijden. Ook naar een IVF-punctie zou ik hem altijd meenemen. Dan ben je daarna zo beurs, dan moet je niet zelf rijden (In Duitsland ga je dan ook onder narcose en mag je dus daarna niet rijden) en kun je ook wel wat emotionele steun gebruiken.

Deel Deze Pagina