Nogmaals bedankt, lieve meiden. Dit is een erg fijn groepje. 😘 Kortjakje aan mooie dingen wen je snel . Geniet van het geluksgevoel. Wanneer gaan jullie over? Lies met die termijn zie je zeker al de vormen van een mensje. Heel bijzonder om dat voor de eerste keer te zien.l Koekie doe je lekker rustig aan? Hier willen wij het geslacht niet weten. Maar volgens mij heb ik dat pas 30 keer verteld Miesy wat een goed nieuws! Laat dit een goed teken zijn. Ook ik duim voor je.
BelonyOh okee spannend ben erg benieuwd ! Zijn jullie trouwens getrouwd? Ik begrijp dat het veel belangrijk is dat de vader het kindje erkend en dat trouwen de kortste en de goedkoopste klap is (als je op maandagochtend trouwt 😉 ) Hoe doen/regelen jullie dit?
Haha hier waren we al getrouwd voor we kindjes kregen. Maar indd vele trouwen om die reden. Anders kan hij ze gewoon erkennen hoor maar moet je meer regelen. Bij trouwen staat meteen op papier dat kindje van hem is. Stel even een kromme weg je krijgt in je relatie toch een kind van een ander dan is hij volgens de wet toch de papa omdat je getrouwd bent gaat dus allemaal automatisch
Ja dat was ook slimmer geweest als we het ervoor hadden gedaan, nu moet alles zo snel op stel en sprong. Beetje onhandig allemaal, maar het moet maar; is uiteindelijk het makkelijkste! Hoe gaat het dan allemaal in z'n werk? En maakt het uit hoever voor de geboorte?
Wij zijn niet getrouwd. Morgen gaat mijn vriend ons ongeboren kindje erkennen en na de geboorte gaan we het ouderlijk gezag regelen. Dit hoeft inderdaad allemaal niet als je getrouwd bent. Het maakt niet uit hoever voor de geboorte je trouwt. Houd er wel rekening mee dat je eerst nog in ondertrouw moet voordat je trouwt. Hier moet volgens mij minimaalm2 weken tussen zitten. Althans vroeger. Even kijken op de website van de gemeente waar je woont.
Nu niet meer het mag ook geen uhm echte ondertrouw meer heten. Maar indd even goed kijken op de site van je gemeente want daar kan je ook de kosten vinden per dagdeel maar ook per locatie
Ik zou in ieder geval zorgen dat het ruim voor geboorte is en niet omdat je rekening moet houden met "wachttijden" maar meer omdat je niet weet hoe jij je op het laatste voelt. Hier zijn we dus in 2011 getrouwd maar wij wilde het heel klein dus waren maar 25 genodigde en in de trouwzaal zaten 28 mensen (2 ongenodigde en de moeder van onze oppaskindes extra) Maar ik zou niet trouwen om te trouwen voor je kindje. Klinkt zo een beetje stom. Maar het is veel belangrijker dat je jezelf er ook goed bij voelt. Wil je het ook echt voor jezelf dan zou ik even de gemeente site bekijken en deze ook even bellen wat de mogelijkheden zijn. Het hoeft niet duur te zijn. Erkennen en na geboorte gezag vragen kan net zo goed is alleen wat meer regelwerk
Oké dus na de geboorte regel je het gezag? En hoe zit het met de kosten als je het op de andere manier doet? Ja nee precies Santijnvlinder , ik vind het wel jammer dat het dan traditioneel gaat zoals gevraagd worden enzo. Van mij hoefde ik sws niet perse te trouwen, vind dit zelf nog niet echt nodig en een kindje samen is ook al een enorme verbintenis!
Klopt, het gezag kun je niet voor de geboorte regelen. Als je vóór de geboorte trouwt is het gezamenlijke gezag automatisch geregeld. Op een andere manier regelen is d.m.v een samenlevingscontract. Dit regel je bij de notaris. Als je ook nog eens wilt dat jullie van elkaar erven, zul je ook testamenten moeten regelen. Ook dit regel je bij de notaris. De tarieven verschillen per notaris.
Even goed over praten samen want het heel allebei voor en nadelen. En ik zou dus echt niet trouwen voor je kindje maar je lekker laten vragen en dan trouwen dat kan ook al je al 1 of 2 kindjes hebt. Mijn nicht heeft 3 kinderen van 5, 7 en 9 en is vorig jaar na 16 jaar samen getrouwd
Hmm nee precies, oké. Even goed over nadenken nog dus. Ik wil gewoon dat het niet te hoog in de kosten oploopt, hihi.
Kom net terug van het ziekenhuis.. Mijn ei is weg!!!! Maandag moet ik bloed laten prikken en 31 mei belt ie mij. Ik vind het super spannend. Trouwens hij zei tegen mij dat ik canesten gyno crème gewoon mag gebruiken, maar ik weet niet of ik dat nog doe! Het is al een stuk beter geworden Wij zijn ook niet getrouwd en hebben we ook (nog) niet op de planning.
Claudia spannend zeg!! Duim voor je! Wat raar is bij mij wordt er nooit bloedgeprikt na mn eiaprong. Is dat normaal dat t wel gebeurd?
Dat doen ze alleen als ze niet helemaal zeker weten of hij gesprongen is maar het eigenlijk naar aanleiding van de rest van de cyclus wel zo moet zijn Dus bij Claudia was ie van de week 15.5 en nu is ie weg. Het is heel reëel dat hij gesprongen is maar ze kunnen het niet zeker zeggen dus prikken ze dit geeft zekerheid Claudia wat goed!!
Jaaa ik vind het erg spannend! Maar tegelijkertijd ook weer twijfels hihi! Als we het wel goed hebben gedaan etc. We hebben om de dag geklust.. De gynaecoloog dacht dat ie maandag was gesprongen. Ik had gisteravond steeds kramp. En we hebben zondagavond geklust. Ik houdt ook sinds CD11 m'n temperatuur bij, die was gistermorgen inderdaad laag (36.3 en daarvoor 36.7) en vanmorgen was die 36.4 niet echt een stijging dus. Dus ik twijfel steeds als alles goed getimed is! Jaa dat bloedprikken doen ze in te kijken of het goed is gegaan. Satijnvlinder mijn ei was zaterdag 18mm dus iets groter
Oeh, da's wel interessante informatie! Mijn vriend en ik zijn namelijk ook niet getrouwd, dus wij moeten ook nog gaan uitzoeken hoe het moet met kind erkennen enzo. Gelukkig kan ik ook nog bij een oud-collega vragen; die had dat ook. Maar goed, ik wil eerst de 12 weken voorbij zijn voordat we van alles gaan regelen en uitzoeken. En jaaaa ik kan niet wachten om te weten of het een jongen of een meisje is! Veel te nieuwsgierig om tot volgend jaar te wachten. Net gebeld met het ziekenhuis en op 6 juni heb ik mijn eerste echo. Claudia wat goed! Lijkt mij dat ie gesprongen is van het weekend. Nu ongeduldig afwachten dus. Miesy bij mij hebben ze alleen de eerste ronde bloed geprikt na mijn eisprong, maar daarna vonden ze dat niet meer nodig.