Welkom Alie! @samsie; fijn dat je kan starten. Lopen we beetje gelijk op. Ik heb ook geen tussentijdse echo's maar idd wel bloedprikken op dag 23. Ik ga altijd rond 8u prikken en krijg dan rond half 11 de uitslag telefonisch door. Als niet goed is zoals afgelopen ronde bij 50mg dan opwekken met provera. Raar dat ze je cyclus laten doorgaan. Kan je niet vragen waarom ze dat doen?
@ Samsie: succes in de nieuwe ronde!! Als ik voor mijn eerste ronde clomid niet ongesteld was geworden binnen 2 weken na de echo die bij de laatste afspraak was gemaakt dan hadden ze me medicijnen gegeven om het op te wekken. Gek dat ze dat bij jou niet voorstellen. Ik zou er toch nog eens specifiek naar vragen, zeker als je nog een erg onregelmatige cyclus hebt... Ik zou direct op de man af vragen of ze je dan niet iets kunnen geven om de menstruatie op wekken. Zij kunnen dan wel een beargumenteerd antwoord geven. En als jij het dan niet met ze eens bent dan moet je 'gewoon' met de vuist op tafel slaan
Samsie fijn dat je ongesteld bent geworden. Nu gaan je kansen echt beginnen. Ik zou ook even navragen hoe en wat want vind dit wel raar. Bij mij in het ziekenhuis hebben ze hier niks over gezegd maar vind het toch wel heel erg raar eigenlijk. Je moet toch iets weten? Nonne jeeej ook een mooi eitje al. Super zeg Hopelijk groeit ie heel mooi verder en gaat ie springen. Dames ik vind het toch wel spannend hoor. Op dag 9 al 2 zo'n mooie eitjes. Ik hoop dat ze nog mooier door gaan groeien.
ClomidClub aka Lange adem club! NODLijst: Op naar ROZE! Leden: Help85, 30 jaar, ronde 6, 3e kindje Koekie2, 29 jaar, ronde 3, 3e kindje Samirsvrouwtje, 25 jaar, ronde 2, 1e kindje Nonne, 27 jaar, ronde 1, 1e kindje Duna, 30 jaar, ronde 2, 1e kindje Wens86, 29 jaar, ronde 8 van de mmm, 1e kindje Samsie, 29 jaar, ronde 4, 2e kindje Alie89, 26? jaar, ronde 1, 1e kindje? Guusje89, 26 jaar, ronde 2, 1e kindje Afspraken: 12-9 Koekie Start Clomid 17-9 Nonne, afspraak n.a.v. positieve test 18-9 Koekie 1e echo Ovulatie Inductie 18-9 Duna 1e echo Ovulatie Inductie NOD: 12-9 Samirsvrouwtje 14-9 Samsie Nonne 7/8-10 Koekie2 15-10 wens86 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Wil je iets in de lijst aangepast hebben? Post dan je bericht met de wijzigingen in fluoriserend groen aub geen wijzigingen aanbrengen vanaf je telefoon, dan blijft de lijst up to date!(& ook de kleurtjes) - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - wil je de lijst opzoeken in dit forum? zoek dan op 'NODlijst'
Welkom Alie89 en Guusje89 Heb jullie op de lijst toegevoegd heb alleen jullie nods niet en Alie ik weet niet zeker of je idd 26 bent of nog niet en of het jullie 1e kindje is? Als je dit kan zeggen kan ik het eventueel aanpassen Ik ben even een tijdje niet op het forum geweest om 2 redenen. 1) omdat ik mezelf weer even moest herpakken nadat ik ongi was geworden omdat ik hoop had gekregen dat ik toch zwanger zou zijn door de 1,5 week voor mijn ongi compleet anders was dan ik ooit had gehad maar helaas hield mijn lichaam me voor de gek. 2) een paar dagen nadat ik ongi was geworden hoorden we van een hele goede vriendin van ons dat ze bij de 2e controle erachter waren gekomen dat het hartje van hun kindje niet meer klopte en vermoedelijk al een paar weken dood was, haar lichaam heeft de foetus nog niet afgestoten maar er is geen medische ingreep noodzakelijk dus wachten ze nu tot haar lichaam hun levenloze kindje afstoot gelukkig staan er er goed in ze hebben een dochter van net 1 en hebben zoiets van dan was er iets niet goed maar toch was ze wel al bijna 4 maand zwanger toen ze erachter kwamen dus heb d'r wel gewaarschuwd dat ze goed aan zichzelf moet denken en zich de tijd moet gunnen om te verwerken en rouwen. Ook al was het niet ons kindje maar ik rouw met haar mee
Volgende week 26 en indd eerste kindje. Wat verschrikkelijk Wens86. Wij hebben het net meegemaakt met mijn schoonzus. Zij was al 32 weken zwanger en ze kwamen erachter dat het hartje van haar dochtertje niet meer klopte. Ze moest toen bevallen van haar kindje waarvan ze wist dat het niet meer leefde. Echt heel triest!
Jeetje dat is heel heftig zeg!! Heb je bijna de hele zwangerschap erop gebeurt het alsnog dat lijkt me het moeilijkste wat er is van je kindje bevallen die al dood is dat gun je niemand zelfs je ergste vijand niet!!
Ach Wens meissie toch! Wat een nare periode! Dikke knuffel! En Alie wat een verdrietig verhaal! een oud vriendinnetje van mij heeft dat bij 36 weken gehad. Zooo triest! Thanks lieve meiden! Het gekke is dus dat ik er heel specifiek naar vroeg. Ik vroeg wanneer de uitslag er zou zijn waarop ze antwoorde dat dat dezelfde dag of de dag erna zou zijn. Daarop vroeg ik of ik dus de dag erop dan mijn afspraak had maar nee....die was pas een week later. Ik vroeg of dit eerder kon omdat ik er vanuit ging dat als ik geen eisprong zou hebben gehad mijn cyclus afgebroken werd. Dit was volgens de assistent echter niet het geval. Als ik geen eisprong had gehad zou pas de maand daarop besloten worden of ik 100mg zou gaan slikken of niet. Eerder een afspraak had toch geen zin omdat ik mijn cyclus toch af zou moeten maken. Nou is dat me zo het verkeerde keelgat ingeschoten! ik ben dus niet aan het overwegen om over te stappen naar een ander ziekenhuis. Vind het sowieso al heel wat dat er de eerste ronde geen echo's zijn in verband met de kans op meerdere eitjes die kunnen springen en nu hoor ik dat ik mijn cyclus ook gewoon uit moet zitten terwijl ze weten dat deze 68 dagen was! Tsja....Wellicht valt het allemaal mee en het ik gewoon een eisprong maar k vind dit niet een fijn en geruststellend vooruitzicht
Wens welkom terug en snap dat je even afstand wilde doen. Het is ook niet niks. En wat verdrietig van je vriendin zeg. Heel heftig. Alie ook erg heftig. Verschrikkelijk. Samsie ik snap dat echt niet hoor. Kun je niet je eigen gyn even spreken ofzo? Dat je maandag even belt en hem wilt spreken omdat je je er niet fijn bij voelt?
@wens: Logisch dat je even niet op het forum was. Heftig wat je meegemaakt hebt... Zulke verhalen laten me altijd realiseren dat het allemaal niet zo vanzelfsprekend is. Hoop dat het allemaal snel wat beter gaat met jullie goede vriendin en met jullie! @samsie: echt vervelend, maar je moet wel vertrouwen hebben in je arts/ziekenhuis. Anders kun je inderdaad maar beter overstappen...
Samsie ik kan heel goed begrijpen dat je dit geen fijn vooruitzicht vind. Nog meer onzekerheid en wachten. Ik hoop dat de clomid bij jou net zo positief werkt als bij mij. Mijn cyclus is van gemiddeld 50 dagen naar 29 gegaan.
Wauw dat is netjes. Ik weet niet hoe mijn cyclus zal zijn. Ik had gister een wat duidelijke streep op mijn ovutest maar nog lang niet positief. Vanochtend was de streep wat minder duidelijk en vanavond nog minder als vanochtend. Het kan toch niet zo zijn dat ik mijn piek al heb gehad? En dat mijn eisprong morgen ongeveer zal plaatvinden? Dan zit ik op dag 12. Wel vroeg of niet. We zullen zien. Dinsdag volgende echo.
Sterkte Wens, wat een ontzettend erg van je vriendin! En wat vervelend dat je lijf je zo voor de gek houd. Hopelijk is dat niet iedere ronde zo.. bedankt dat je de lijst hebt aangepast. Inmiddels ben ik aan ronde 3 begonnen. Mijn NOD is op 18-10. Ik weet alleen niet hoe ik dat aanpas op de lijst.
Koekie het is wel vroeg maar het zou natuurlijk zomaar kunnen. Ik heb zelf nooit een echt duidelijke piek gehad en heb het testen dan ook opgegeven. Ik weet daarom ook niet wanneer precies mijn eisprong is maar ik gok op dag 15 aangezien mijn cyclus nu 29 dagen is. Gelukkig heb je nog de echos. Die zorgen in ieder geval voor wat meer duidelijkheid.
Wauw Guusje! Dat is idd netjes! Heb je ook last van bijwerkingen van Clomid? Je hebt gelijk Duna! Ik bel morgen het ziekenhuis weer om te overleggen. He bah dat is onduidelijk koekie! Ik heb idd wel eens gehoord dat je voor je piek een dip kan hebben? Hoop dat je duidelijkheid uit je echo kan krijgen! Hier snap ik in ene waarom jullie de Clomid zo vies vinden! zelfs bij het snel doorklikken proefde ik de bittere smaak! Blegh! Maar goed....de eerste zit erin! Eindelijk weer beweging in mijn cyclus! het is inmiddels mijn 5e ronde, ik moet op 8 oktober bloed prikken en krijg 15 oktober uitslag
Hey meiden ik lees her en der dat mensen zijn ingeloot voor nog 6 maanden clomid of zijn ingeloot voor iui. Hoe zit dat? Ingeloot? Echt als in Ingeloot zoals ik het van bijv een studie ken?
Guusje, zou kunnen maar normaal zorgt Clomid voor een iets latere eisprong. Gemiddeld tussen dag 16-20. Samsie ik heb er nog nooit van gehoord. Wij mogen het in de juiste dosering 4-6 rondes proberen. Als dan nog niet zwanger zanger ivf worden.
Ja ik ben ook wel blij met de echo's. We zullen zien. Ik heb ook wel eens gehoord van die dip. Morgen nog maar eens testen. Het is dat ik ze op moet maken anders had ik niet getest. Ingeloot worden heb ik ook echt nog nooit van gehoord.