Belony & ManSte Succes met de laatste loodjes! Jaa het is echt aftellen nu! Ik hoop dat jullie je nog goed voelen zo in deze laatste weken. Claudia succes morgen in het ziekenhuis! Zoals iedereen hier hoop ik dat je je snel bij ons kunt aansluiten! Duna oooh wat fijn dat het waarschijnlijk geen gevolgen heeft voor jullie kindje! Maar wat bijzonder dat ze die afwijking nog nooit zijn tegengekomen! Eigenlijk nog steeds geen antwoorden dus. Hihi en succes met je misselijkheid! Bij mij waren het ook vooral de darmen die protesteerden; ik vond ook veel dingen niet meer lekker, maar gelukkig is alles binnenboord gebleven, erg prettig. Satijnvlinder dank voor de uitleg! Zo fijn dat een aantal dames hier al enige ervaring hebben - steeds een vraagbaak bij de hand! Er zijn toch gaandeweg ook steeds meer praktische vragen die boven komen drijven, van hoe kom je zonder auto in het ziekenhuis als je zonder indicatie daar wilt bevallen tot hele suffe dingen als wanneer is het tijd om een nieuwe beha aan te schaffen en is het raar om nu op (zwangerschaps)yoga te gaan als ik dat nog nooit heb gedaan. Hier niks nieuws onder de zon. Beetje aan het aftellen tot de 20-wekenecho over drie weken, vind ik toch wel spannend! Zaterdag gezellig mijn jaarlijkse zomeruitje gehad met twee oud-studiegenootjes; toch nog weer mensen kunnen vertellen dat ik zwanger ben! Ons gezelschap breidt steeds meer uit ook op deze manier, met al die kinders en echtgenoten erbij. En omdat ik iets nieuws in mijn leven nodig had, heb ik vandaag voor het eerst een positiejurkje aan. Drie jurkjes passen weliswaar nog, maar deze jurk zit nu niet meer zo ruim dat het raar staat. Heel oppervlakkig, ik weet het, maar ik geniet er toch wel van. En aanstaande zaterdag komt mijn zus de wieg brengen! Waah!
Kortjakje, uhm vervoer, familie die je vertrouwd of taxi. Heeft een van jullie wel een rijbewijs? Onze auto was destijds kapot en hadden mijn moeders auto voor de deur voorgeval dat. Hebben haar auto ook nodig gehad. Je moet qua indicatie even kijken sommige verzekeringen vergoede het wel zonder medische indicatie vanuit de aanvullende verzekering. En als jij je goed voelt bij yoga gewoon gaan hoor altijd fijn bewegen. 20 weken echo is ook erg spannend
We hebben wel allebei een rijbewijs, maar ik ga er maar liever niet vanuit dat ik dan in staat ben om te rijden. En mijn vriend mag niet rijden in Nederland met zijn Israëlische rijbewijs; hij zou 'm dan echt moeten inwisselen voor een Nederlandse, of hier opnieuw rijexamen doen. Ik zal de verloskundige volgende keer eens vragen; ik neem aan dat ze die vraag wel meer hebben gehad. Vrienden en familie wonen helaas allemaal minstens een uur rijden hiervandaan. Desnoods kan ik een of twee collega's wel vragen standby te staan, maar dat vind ik nogal wat om te vragen; eerst maar van tevoren taxibedrijven afbellen of ze vrouwen met weeën wel willen vervoeren, of misschien kan ik zelfs wel met de vk meerijden. Komt ongetwijfeld goed, 't is alleen ff een dingetje. Maar ik zit inderdaad een beetje met mijn verzekering! Ik hoop dat mijn kind niet al te vroeg geboren wordt, want de aanvullende verzekering gaat pas 1 januari in. Yoga ga ik inderdaad wel doen; sowieso ook wel fijn idee om geestelijk wat beter voorbereid te zijn.
Haha ja het is een beetje uit pluizen. Waarom mag hij daarmee hier niet rijden? En voor omwisselen hoeft hij dan geen lessen te volgen? Meeste taxi bedrijven doen het wel en een ambulance is ook zo gebeld. En inderdaad even aan de vk vragen wat eventueel haar mogelijkheden zijn. Hier zijn we zelf gereden dus en had ik een vluchttas klaar staan, maar ze vroeg wel of we met haar gingen of dat we zelf gingen. Mijn man was overigens sneller in het ziekenhuis dan de vk, heb de weeën op staan vangen toen ik op haar wachten mijn man kwam al aan lopen toen wij net boven waren. Haha hier zei ik dat ik niet in januari wou bevallen en dochter kwam met 41w1d op de 1ste van februari hadden de verzekering omgezet in januari naar een andere die alles vergoede
Haha wat een lief kind heb jij! Luisterde toen al braaf. Met een Israëlisch rijbewijs mag je hier nog een half jaar rijden; daarna moet je een Nederlandse hebben, en vl woont tegen die tijd al bijna drie jaar hier. Op zich heeft NL wel een overeenkomst met Israël, waardoor je het gewoon kunt omwisselen (dus zonder lessen of examen) maar er gaat nog een aanvraagprocedure aan vooraf en zijn Israëlische rijbewijs is hij dan kwijt, dus ook niet ideaal. Sowieso hebben we ook bijna nooit een auto nodig; voor die ene keer per maand heb ik een Greenwheels-abonnementje. Maar het ziekenhuis is dus helaas niet op loopafstand (nou ja, een uur over de hei... of 10 minuten met de auto).
DUna Wauw je bent gewoon alweer 7 weken... gaat hard. En wat fijn dat jullie waarschijnlijk geen verhoogde kans hebben maar wel even schakelen dat je zus iets heeft wat eigenlijk niet bekend is. Satijn Let je wel een beetje op jezelf? Rustig aan doen he. Kortjakje Haha geweldig! Geniet maar lekker En wat lastig ja idd als je vriend niet mag rijden hier. Even goed kijken hoe en wat je het beste kunt doen...
Dankjewel allemaal voor jullie lieve reacties! Duna wat fijn dat gee gevolgen heeft voor jullie baby. Kortjakje wat gaat de tijd snel!! Alweer bijna 20 weken! Hier; net terug uit het ziekenhuis er zit een eitje van 11 en van 12.6mm ze was best positief! Moet vrijdag weer heen en we moeten het klussen bijhouden ik moet de pregnyl voor de zekerheid vrijdag meenemen stel dat het eitje snel groeit ☺️
Duna fijn de bevestiging van de arts dat jullie geen verhoogde kans hebben. Satijn wat fijn dat de vakantie is bevallen en dat jullie volgend jaar gewoon weer mogen gaan als jullie dat willen. Kortjakje blij zijn met positiekleding is niet oppervlakkig. Je kunt positiekleding dragen omdat je zwanger bent. Één van de vele bevestigingen dat je zwanger bent. Dat is een geluksmomentje waard. Geniet van het blije gevoel. Nu al beginnen met zwangerschapsyoga is zeker niet raar. Als je er aan toe bent, gewoon doen. Ik begon met 24 weken. In mijn groepje zitten vrouwen die 18 weken zwanger zijn t/m vrouwen die al over de uitgerekende datum zijn. Claudia dat is positief nieuws! Hopelijk zijn de eitjes vrijdag verder gegroeid. Ik duim voor je. Koekie hoe gaat het nu? Helemaal hersteld? Lies hoe is het met jou? Hier alles prima. Afgelopen zaterdag mijn babyshower gehad. Enorm verrast en verwend. Nog 7 dagen werken en dan mag ik met verlof. Kijk er enorm naar uit! Vrijdag weer een groeiecho. Ben benieuwd hoe de kleine het doet.
Belony wat leuk een babyshower! Je mag ook in het zonnetje gezet worden. Hier nooit een babyshower gehad... wel vaak bij geweest. Uhm nou helemaal hersteld nog niet echt. Het gaat wel goed hoor en ik voel niet veel meer maar mijn enkel is nog niet helemaal dun en er zit nog een beetje vocht in. Maar ja... komt wel goed... Satijn hihi ik doe mijn best Claudia Wat goed zeg! Hopelijk groeien de eitjes goed verder.
Belony haha ja was wel lekker er even uit Leuk een baby showen, hier bij dochter gehad denk deze keer niet. Maar vind ik niet zo erg.
Claudia dat klinkt positief, wat fijn!! Heel veel succes morgen weer. Laat je weten hoe het gegaan is? Oooh ik hoop zo dat je deze ronde eindelijk meer succes hebt! Mijn duimen draaien overuren voor je. Belony wat leuk een babyshower! Hoe ging dat? En echt aan het aftellen tot je verlof dus? Ik hoor van iedereen dat de laatste weekjes best pittig zijn. Een vriendin van me in België heeft beide zwangerschappen doorgewerkt tot één week voor d'r uitgerekende datum! Vraag me dan echt af hoe ze dat volhield, maar het beviel haar goed. Leuk dat je op yoga zit! Waarom heb jij ervoor gekozen, en bevalt het goed? Ik heb het zelf überhaupt nooit gedaan namelijk, alleen in een periode van slapeloosheid zelf wat oefeningen van internet geplukt om wat te ontspannen voor het slapen gaan. Wil nu vooral geestelijk wat beter voorbereid zijn en wat handvatten krijgen om mijn lichaam wat te helpen en zo mijn paniekmomentjes bij onverwachte wendingen wat te ondervangen. Veel plezier morgen bij de groeiecho! Hopelijk ligt de kleine nog mooi op schema. En inderdaad: wat is er met ons vlijtig Liesje gebeurd? Gaat alles goed? Op vakantie misschien? Hier jaaa dit zijn echt leuke weken van de zwangerschap! De angsten en kwaaltjes van het eerste trimester zijn écht voorbij, voel me kiplekker, en nog lekker veel bewegingsvrijheid maar echt al zichtbaar zwanger, en nog onwetend over de enge/onzekere dingen die ze wellicht bij de SEO gaan spotten. Op het moment is het echt genieten.
Kortjakje ooh wat fijn dat je zo aan het genieten bent... je bent echt al bijna op de helft he.. gaat zo snel. Claudia succes morgen! Belony jij ook
Belony wat leuk een babyshower! Dit deden we ook bij mijn zus, zei was toen ook erg verasst. Succes met de groei echo vandaag! Kortjakje wat fijn dat je nu lekker kunt genieten. Bedankt meiden voor jullie reacties!! Ik vind het fijn dat jullie zo meeleven 😊 Ik hoop zo op goed nieuws!!
Ben weer terug.. De eitjes die links zaten kon ze niet meer vinden die van 12 en 11 mm.. Heel vreemd! Ik twijfel dan ook of ze goed gekeken heeft of dat het gewoon echt zo is. Verder zat er rechts nu wel een eitje van 14mm bij 10mm.. Opzich best goed maar die andere twee eitjes vind ik zo vreemd. Stiekem ben ik wel beetje teleurgesteld maar het is gelukkig nog vroeg in de cyclus (dag13). Zondag moet ik weer heen.
Balen van die twee eitjes links! Onder de 14-15 mm zo'n beetje kunnen ze inderdaad ook gewoon weer verdwijnen, echt heel stom. Hopelijk meer geluk met die linker dan nu! Succes weer zondag!
Jaaa soms verdwijnen ze idd... en dat is echt heel zuur. Vanaf 14 mm is de kans super groot dat ze doorgroeien dus ik duim met je mee. Belony hoe is het bij jou gegaan vandaag? Of moet je nog?