Ik ga even mee lezen, ik was me totaal niet bewust van het bestaan van dit topic. Ik zal me eerst even een beetje voorstellen: Hoi, ik ben Pancakes. Op 8 augustus 2016 slikte ik mijn laatste pil en de eerste keer dat ik ongesteld werd was half januari 2017. In december 2016 is er een inwendig onderzoek vastgesteld en daar kwam geen PCOS uit. Toen mijn menstruatie zich na die ene keer in januari niet vanzelf oppakte, ging ik weer naar het ziekenhuis. In maart 2017 is er alsnog PCOS bij mij vastgesteld. Omdat wij in mei naar Bonaire zouden gaan (en daar is zika actief), konden wij niet meteen beginnen met Clomid. Inmiddels ga ik de tweede ronde in. De eerste ronde hebben wij over moeten slaan, omdat Clomid50 bij mij té goed aan sloeg. Er waren 4 rijpe follikels en dus kans op een vierling. Dus vanaf deze ronde ga ik Clomid25 slikken. Ik heb vanmorgen mijn laatste pilletje Duphaston geslikt, dus ik wacht weer op mijn menstruatie. Hopelijk breekt deze snel door, zodat we door kunnen met ronde 2. Blijf hier lekker meelezen, leuk!
Nee @Kortjakje84, ik heb @Claudiaaxx inderdaad niet zo lang meegemaakt. Desondanks gun ik haar deze zwangerschap van harte! Het was alleen de manier waarop ze het bracht, en dat heb ik haar ook uitgelegd in het desbetreffende topic. Ik heb juist ontzettend met haar meegeleefd in de afgelopen twee maanden, en mind you, haar ook van tientallen adviezen voorzien en verscheidene malen een hart onder de riem gestoken. Ik zal, zoals @Belony zegt, inderdaad een gat in de lucht springen als het mij ook eindelijk een keer gegund is. Maar ik zou dat altijd op een subtiele manier brengen naar de dames die in hetzelfde schuitje zitten en nog niet dat geluk hebben mogen ervaren. Maar goed. Dat ben ik. Meiden, ik wens jullie allemaal het allerbeste toe. Succes met de zwangerschappen!
Dankjewel @Kortjakje84 super he!! @Belony lief van je, toch (ik ben geloof ik wat emotioneler dan normaal) doet het beetje pijn.. maar je hebt gelijk! ik heb in die 1.5jaar tijd dan al heel wat "messen in mijn rug gehad" Maja.. ik snap hun gevoel wel. @nizzie86 voor jou adviezen ben ik jouw ook dankbaar, en ik gun het jou ook zo, nogmaals sorry!
@Claudiaaxx ik kan me helemaal voorstellen dat je dolenthousiast bent. en gelijk heb je! denk dat het hoe dan ook altijd wel rauw op je dak komt als er weer iemand zwanger is. maar dat maakt het absoluut niet minder leuk!! ik zou altijd reageren zoals ik wil dat mensen zouden reageren op een zwangerschap bij mij! T is je gegund meis!
@priscil89 lief van je!! Dat vind ik ook Tuurkijk denk je shit, waarom zei wel en ik niet?! Maja je gunt het die ander toch ook. Ik ben het helemaal met je eens
Jeetje!! GEFELICITEERD!!! wat ontzettend goed!!!! We weten hier allemaal heel goed wat een ontzettend gelukkig gevoel het geeft na zo lang hopen en proberen. Geniet ervan!! Jullie jaar kan niet meer stuk!
ja goed! Was ruim 18mm, dus ze verwacht dat hij vandaag of morgen wel springt. Ik heb voor een half jaar een recept meegekregen, dus vanaf nu is het weer zelf proberen. Echt, hoe moeilijk het de eerste keer was, hoe makkelijk het nu gaat. (moet natuurlijk nog zwanger worden, maar twee weken geleden belde ik de huisarts, en nu is er een eisprong) Fijn hoor! Maar mijn man en ik waren gisterenavond ook wel een beetje lacherig. Stel dat het de eerste keer raak zou zijn? (maar stiekem toch wel duimen hoor) dadelijk richting het wachtbankje.
Dankjewel @ManSte !! Ah super zeg dat er een mooi eitje zit! Hopelijk is het gelijk raak inderdaad spannend weer!
@Pancakes welkom. Ik hoop dat je menstruatie snel komt en je weer kan starten met Clomid. Hopelijk brengt Clomid jou snel een mooie zwangerschap en kindje. @Tilly92 ik had jouw naam zo snel niet onthouden, vandaar dat ik je naam niet noemde. Maar dat doet niets af aan de inhoud en/of strekking van mijn bericht. @ManSte wat een goed nieuws! Ik ga heel hard duimen dat het meteen in deze ronde raak is. Alvast veel succes op het wachtbankje!
@Claudiaaxx Gefeliciteerd met je zwangerschap!! Ik denk niet dat je me (her)kent , maar ben altijd dit topic blijven volgen omdat ik hier ook ooit kort heb meegeschreven. Jij viel me altijd op omdat ik vond dat jij toch wel zo veel pech had in jouw traject. Dus meid: het is je van harte gegund!!! Echt ge-wel-dig dat het na al die stappen eindelijk raak is. Hopelijk is het een mooie plakker En uhm... in 'ons' spuiten topic reageerden we allemaal zo enthousiast toen we zwanger bleken. Dus ik vind dat niet zo gek. Lekker blij zijn meid Na meer dan 2 jaar mag dat wel
Ooooooh claudiaaaaa ik kom even kijken en wat zie ik???!!!!! VAN HARTE GEFELICITEEEERD!!!! eindelijk na al die tijd en obstakels!! Tis je zooo gegund!!!!!!! @Belony jij ook van harte GEFELICITEERD!! Ik zal morgen even uitgebreider naar iedereen reageren!
Heb net mn meting gehad. Links en rechts een eitje van 10/11.. op cd 11. Ze verwacht volgende week woensdag/donderdag mn eisprong... vorige keer had ik mn eisprong op dag 15/16 dus dat zou ongeveer wel kunnen kloppen. Hoef niet meer terug te komen en ook hierna niet meer hihi. Verder temp in de gaten houden en de ovutests blijven doen. Lieve arts hier in het diak utrecht.
@ButterflyPassion bedankt!! Jouw naam komt me nog bekend voor.. jullie ook nog gefeliciteerd 17juli moeder geworden zie ik! Super zeg! Gaat alles goed? @Miesy dankjewel meid! @Dio1985 ziet er goed uit dus! Hopelijk groeit ie mooi door Ik had gisteravond de schrik goed in mijn benen en nu nog steeds eigenlijk! Er zat licht bruine afscheiding in m'n onderbroek (sorry voor degene die dit vies vinden) pfff ik kon er gewoon niet van slapen. Sliep om 1u nog niet, om 2u weer wakker en toen om half6 weer wakker. Toen direct temperatuur gemeten, deze was 37.2, dat is voor mij hoog (normaal rond 36.9 - en voor eisprong 36.5) maar met z'n korte nacht niet echt betrouwbaar. Toen na de wc, geen bruin meer in m'n onderbroek, nog wel iets aan wc papier. Iets opgeluchter maar nog lang niet gerustgesteld. Jeetje ik maak mij nu al zo druk en ik moet nog heeel lang wachten. Jullie ook ervaring met bruine afscheiding?
@Claudia ja! Ik had in het begin ook veel bruine afscheiding wat overging oo helderrood bloedverlies.. wat en spannende tijd toen pff was zo bang dat het mis zou gaan. Tot ong 8 weken bloedverlies gehad, maar alles was goed! Heb daardoor met 5 weken echo gehad, met 6 weken en toen zag je hartje kloppen en met 8 weken en ineens op de een op andere dag was het over!
@ButterflyPassion gefeliciteerd met de geboorte van je dochter. Hopelijk is alles goed gegaan en geniet je van je kleine wonder. @Miesy dank je wel! Fijn om je weer hier te zien. Gaat alles goed met jou en de kleine man? @Dio1985 goed nieuws. De komende dagen goed benutten dan. @Claudiaaxx dat is schrikken. Bruine afscheiding is meestal oud bloed. Heb ik ook gehad. Als het aanhoudt, moet je even je gyn bellen. Misschien dat je eerder mag voor een echo.
@Claudiaaxx; heel herkenbaar! dat is inderdaad ff schrikken! Ik heb sowieso een innestelingsbloeding gehad een paar dagen voordat ik ongesteld had moeten worden. Maar daarna van week 6 tot en met week 14 of zo op en af bruin en soms ook een paar druppeltjes rood verlies gehad. Het was vaak maar kleine beetjes, maar ik heb daar toen ook echt heel veel schrik om gehad. Mijn vk heeft me toen herhaaldelijk verzekerd dat het echt heel normaal is, en het bij veel vrouwen voorkomt. Pas als het echt helderrood bloedverlies is (vaak ook wat meer) en je er krampen bij krijgt hoefde ik me pas zorgen te maken. (uitzonderingen daargelaten natuurlijk) Dus voor nu duim ik lekker mee voor een goede 8 en 12 weken echo! En nogmaals, voel je echt niet bezwaard om je reactie/zwangerschapsaankondiging! (die van mij was ruim een jaar geleden niet veel anders ) @Dio1985; fijn dat het er weer goed uitzag! Ik vond het ook prettig om het weer "zelf" te proberen. Toch het gevoel dat ik er wat minder bovenop zat (en nu ook weer) geld dit voor jou ook? of vind je spannend? @Miesy; ik zie dat jullie zoon geboren is! gefeliciteerd! alles goed daar? @Pancakes; welkom! Ik hoop dat de clomid je snel een goed eisprong gaat brengen! hier is het weer tijd voor het wachtbankje... ik was vergeten hoe "lang" dat eigenlijk lijkt. Die twee weken duimendraaien. hahahha
@priscil helemaal niet op jou gereageerd in mijn vorige berichtje! Was eigenlijk te druk met werk maar toen ik zag dat Claudia zwanger was wilde ik toch even snel reageren. Wauw drie jaar bezig al... Dat was nog niet helemaal tot me doorgedrongen! En wat een gek idee dat je nu naar dezelfde camping gaat waar het eigenlijk allemaal begonnen is... Hopelijk is dat een goed teken! @nizzie ja begrijp het wel dat het rauw op je dak komt vallen als je zelf nog midden in dat traject zit; heb ik ook regelmatig last van gehad! Je probeert blij te zijn voor iemand maar tegelijk voelt het verschrikkelijk oneerlijk. Hopelijk is het jou ook snel gegund! @Claudia yep hier ook bruine afscheiding gehad! Zozeer zelfs dat ik dacht dat mijn menstruatie weer was begonnen. Maar na een dag hield het op, dus ik wilde het ziekenhuis gaan bellen om te vragen wat nu te doen, welke dagen Clomid slikken. Aangezien ze altijd eerst vragen of ik al een test heb gedaan, voor mijn telefoontje een testje ertegenaan gegooid en toen viel die gewoon positief uit! Had ik niet helemaal zien aankomen maar superblij natuurlijk. Ja echt dat eerste trimester is idioot spannend! Maar komt vast goed. @dio klinkt positief! Maar begrijp ik het nu goed: gaan ze je deze ronde niet tot je eisprong volgen? @ManSte fijn dat het zo lekker vlot gaat! Haha dat zou wat wezen als het zo snel raak zou zijn! We hopen er het beste van! @Belony had jij geen echo deze week? Ben heel benieuwd! @Miesy leuk je weer te zien! Hoe gaat het nu met jou?
@ManSte spannend weer dat wachtbankje. En ja, die duurt echt heel lang. Hopelijk vliegen de komende 2 weken voorbij en heb je straks fantastisch nieuws. @Kortjakje84 klopt, straks om 13.40 uur. Vind het zoooooo spannend weer zeg! Door mijn miskramen in het verleden zijn de eerste 3 maanden van een zwangerschap gewoon echt niet relaxt. Ik ben zo nerveus.
@Miesy ah ja nu je het zegt weet ik dat nog best.. jij was toen zo onzeker als ik nu ben. Hopelijk is het bij mij ook onschuldig. Ben blij te lezen dat jullie hier ook last van hebben gehad dames! Ook al ben ik gewoon heel onzeker. Heb net nog even een test gedaan, niet dat heel veel zegt lijkt me, maar toch! De streep was feller dan dinsdag. Overigens zijn mijn borsten nu niet meer gevoelig, en achteraf had ik gisteravond voor het warm eten wel een zere buik, ik ging ervan uit dat het m'n darmen waren omdat ik dit veel vaker heb, maar twijfel er nu wel aan. Vandaag verder nog geen afscheiding meer gezien.