Clomid 50mg

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Koekie2, 22 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manutje

manutje Actief lid

15 sep 2014
    309
    0
    16
    Vrouw
    Verhuur medewerker 24 uur
    Noord Brabant
    Je eitje is in ieder geval hoopvol.

Ben zelf niet bekend met een samenlevingstest, maar wat vervelend als je dat te horen krijgt. En inderdaad ook dat je dan niet mag vrijen terwijl je eitje op springen staat, zou mij ook tegen spreken.

Hopelijk is het de volgende keer wel goed!!

2. Kortjakje84

Kortjakje84 Actief lid

25 sep 2015
    301
    21
    18
    NULL
    NULL
    Oww balen zeg van die samenlevingstest! Eén ding gefixt en dan komt de volgende domper. Hopelijk krijgen jullie vrijdag beter nieuws!

De gyn zei tegen mij dat om de dag vrijen voldoende was, maar niet dat iedere dag niet zou mogen of zo. Vaag zeg...

Zelf voorlopig even geen echo's meer, gelukkig, want ik vond het wel wat intensief worden. Alleen vrijdag a.s. naar het ziekenhuis (dichtbijere locatie, ook fijn) om bloed te laten prikken voor progesteron en maandag bellen voor de uitslag. Ik neem aan dat het ei in kwestie wel gesprongen is zondag, gezien de pijn die ik zaterdag en zondag had en hoe weinig daar sinds zondagavond nog van over is (al zeurt het soms nog wel wat na...). We zullen zien!

3. Duna

Duna Bekend lid

14 aug 2015
    673
    24
    18
    #423 Duna, 14 okt 2015
    Laatst bewerkt: 14 okt 2015
    Ik heb gehoord dat om de dag seks hebben beter is voor de zaadkwaliteit... zeker als de kwaliteit te wensen over laat. Schijnt ook niet erg te zijn om wel elke dag seks te hebben, maar dan moet de zaadkwaliteit wel goed tot heel goed zijn. Zaadjes kunnen tot 72 uur overleven... dus 1 dag geen seks kan makkelijk...

Ik heb wel een gehoord dat een samenlevingstest niet heel betrouwbaar zou zijn en dat deze daarom meer niet dan wel uitgevoerd wordt. Geloof dat er op google ook wel het een en ander over te vinden is.

Dit is wat ik er even snel over gevonden heb:
    De uitslag zegt niet alles
    De uitslag van de samenlevingstest zegt niet alles. Als de test bijvoorbeeld op het verkeerde moment wordt uitgevoerd, dan kunnen er ten onrechte weinig beweeglijke zaadcellen worden gevonden. Want buiten je eisprong is het baarmoederhalsslijm altijd ‘zaadvijandig’. Er hoeft dan dus niets mis te zijn. Daarom zijn niet alle gynaecologen overtuigd van het nut van deze test.

4. Koekie2

Koekie2 Fanatiek lid

6 jul 2015
    2.085
    216
    63
    Ik heb ook geen ervaring met samenlevingstesten..
    Dus kan er niet bij helpen.

Ben benieuwd hoe het ons allemaal vergaat. Ik moet vrijdag terug voor de eerste echo weer op dag 9. Vind het niet zo spannend als de vorige keer. Nu ben ik wat nuchterder en heb ik zoiets van we zien het wel.

5. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    Sorry ik heb ook totaal geen ervaring met samenlevingstesten. Maar goed nieuws dat je eitje in ieder geval gaat springen de komende dagen!

6. Emma88

Emma88 Lid

8 okt 2015
    25
    0
    1
    NULL
    NULL
    #426 Emma88, 16 okt 2015
    Laatst bewerkt: 16 okt 2015
    @kortjakje: Volgens mij loop ik een klein weekje achter jou aan. Tot wanneer moet jij wachten voordat je een zwangerschapstest mag doen?

Ik heb vanmorgen voor de tweede keer een samenlevingstest gehad.....en dit maal positief! Dus ben super blij! Verder was de follikel vanmorgen weg. Dus waarschijnlijk gisteren mijn eisprong gehad. Dit voelde ik ook wel. Sinds woensdagmiddag steeds een drukkend gevoel aan de rechterkant in mijn onderbuik. Nu nog steeds een beetje een ander gevoel dan normaal.

Ook ik ben nu eerst van de echo's af. Volgende week donderdag bloedprikken en dan afwachten. Hoef pas over 3 weken weer naar de gyn. Het hele proces is idd wel intensief, ondanks dat de behandeling met clomid tot nu toe goed aanslaat.

Uiteindelijk hebben wij ons trouwens niet aan het advies van de gyn gehouden en toch elke dag seks gehad. Dat voelde beter. We waren beide bang om toch een kans te missen.

7. Koekie2

Koekie2 Fanatiek lid

6 jul 2015
    2.085
    216
    63
    Emma dat is positief nieuws. Dus nu zit je op het wachtbankje.. Spannend hoor.

Hier, Vanmorgen naar het ziekenhuis geweest. Er waren 2 kleine follikels te zien. Aan beide kanten een follikel van 10mm.
    Dinsdag moet ik weer terug om te kijken of er 1 is doorgegroeid ( misschien 2) of dat ze zijn verdwenen. Ik zit nu op dag 9 dus het kan nog alle kanten op.

J0o vindt dit leuk.
  8. Emma88

Emma88 Lid

8 okt 2015
    25
    0
    1
    NULL
    NULL
    @Koekie: 2 kleine follikels...dat is hoopvol!! Zal super zijn als ze mooi doorgroeien!!

9. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    Ik kom net binnen hier, dus heb niet alle twaalf pagina's gelezen 😜
    Bij de eerste heb ik 1x 50mg gehad, dat deed niks. Toen 100mg en gaf mij een hoop bijwerkingen met opvliegers, acne en stemmingswisselingen. Het gaf me op cd14 ook twee eitjes van 16 en 18mm. Toen ben ik uiteindelijk zwanger geworden.

Nu gaan we voor de tweede. Wederom geen cyclus dus ik zat nu zo weer bij de gyn. Inmiddels weer 100 Mg gehad. Cd 11 een eitje van 7 mm. Niks dus. Vandaag cd 15, eitje 9 mm. Nog steeds niks dus. Schiet mij maar lek. Inmiddels kan iedereen raden dat we bezig zijn gezien mijn acne. Schaam me dood.
    De verrassing is er dus allang af voor mijn gevoel. Zwanger worden noem ik ook altijd een zakelijke bijeenkomst. Niks leuks aan als je het mij vraagt. Zwanger zíjn dan weer wel!

Ik hoop voor je dat het goed uitpakt! Woensdag mag ik weer, maar ik hoop nergens meer op...

10. Kortjakje84

Kortjakje84 Actief lid

25 sep 2015
    301
    21
    18
    NULL
    NULL
    Hoi Mamba, welkom! Wel balen zeg, dat je zoveel bijwerkingen hebt en dat het nu de tweede keer niet zo lijkt aan te slaan. Vooral vervelend als iedereen in je omgeving continu zwanger wordt alsof het niks is ;) Gelukkig heeft de Clomid de eerste keer bij jou wel zijn werk gedaan; dat geeft weer hoop.

@Duna thanks voor de uitleg! Wij hebben net als Emma ook gewoon elke dag seks gehad voor het geval dat. Hopen dat mijn vriend, die uiteraard op en top man is, gewoon superzaad heeft :D Ah wel, het is pas de eerste ronde, maar stiekem hoop je toch dat het gewoon lekker snel voorbij is en je je op je kindje kunt gaan verheugen.

Ik vind een echo op dag 9 of 10 eigenlijk best wel vroeg nu ik erover nadenk; kan inderdaad alle kanten op. We duimen voor je, Koekie!

@Emma je loopt inderdaad vlak achter mij aan: ik mag op 27 oktober gaan testen (dag 35). We zijn dan net even een ruime week op vakantie (kundig ertussen gepland) dus hopelijk wordt het extra leuk. Zowel zwangerschapstesten als tamponnetjes in de koffer dus.

11. manutje

manutje Actief lid

15 sep 2014
    309
    0
    16
    Vrouw
    Noord Brabant
    @Emma; Fijn dat het de samenlevingstest nu wel goed was, geef je dan toch weer rust. Spannend, nu nog afwachten om te zien of je eitje ook is gesprongen(gaan we wel vanuit natuurlijk ;) ).

@Koekie2; Dat klinkt toch best wel goed, 2 eitjes van 10mm? Duimen voor je dat de er ieder geval 1 doorgroeid tot een mooie ei :D

@Mama; Welkom!! Vervelend dat je zoveel bijwerkingen hebt van de Clomid, en dan ook dat je het niet jezelf kan houden als de bijwerkingen zo zichtbaar zijn. Ook duimen voor jou dat het een mooie ei wordt.

@Kortjakje; Spannend op het wachtbankje!! Hoop dat je een hele fijne vakantie gaat krijgen en een positieve ;).

Hier; Afwachten tot eind volgende week of mijn ongi door zet, vind het best spannend want weet dan gelijk of mijn ei(tjes) gesprongen zijn. En we kunnen dan weer beginnen aan de nieuwe ronde met Clomid 25mg. Ook dat vind ik best wel weer spannend, is nu toch weer kijken hoe ik hierop reageer;)

12. Koekie2

Koekie2 Fanatiek lid

6 jul 2015
    2.085
    216
    63
    Ja het kan nog alle kanten op idd. Vorige ronde zat ik op dag 9 met eitjes van 12mm en die zijn ook doorgegroeid dus hopelijk dat deze ook doorgroeien.

Op dag 9 of `10 vroeg? Dag 10 is normaal hoor ;) Maar aangezien dit in het weekend valt plannen ze dag 9.

Welkom! Hopelijk gaat de clomid snel aanslaan bij je. Wel vervelend dat iedereen nu weet dat jullie bezig zijn voor nummer 2.

Fijne vakantie kortjakje.

Ik ga zo werken. Heel fijn weekend en tot snel weer :D

13. Duna

Duna Bekend lid

14 aug 2015
    673
    24
    18
    @ Emma: Fijn dat de tweede test goed was! En heel fijn dat je ei gesprongen is! Nu op het wachtbankje.... heel veel succes daarmee :D

@ Koekie: Hoop voor je dat je eitjes goed doorgroeien! Kan zeker nog alle kanten op, dus ook de goede ;)

@ mamba: Welkom! Snap best dat je niet alle pagina's gaat lezen, zou ik ook niet doen als ik jou was. Maar je bent waarschijnlijk zo op de hoogte als je regelmatig mee leest hier :)
    Wel jammer dat je zoveel acne krijgt en aan de hand daarvan iedereen kan raden hoe laat dat het is... :( Maar ja... als er uiteindelijk een mooi kindje uit mag ontstaan dan is het het allemaal wel waard!

@ kortjakje: Ja, zou fijn zijn als we allemaal snel zwanger zijn en niet meer hoeven te hopen op mooie eitjes, maar dat we kunnen hopen op een gezond kindje! Ik vind een echo op dag 10 ook wel wat vroeg, maar misschien zijn er wel mensen die op dag 10 al een heel mooi eitje hebben en je wilt hem natuurlijk niet missen.

@ manutje: Ik vond het ook erg spannend toen ik over ging op 25 mg clomid. Was heel bang dat het niets zou doen, maar uiteindelijk is het allemaal goed gekomen. Hoop ik ook voor jou! Hopen dat het iets minder eitjes geeft en dus mooie kansen!

@ hier: Ik ben er ook wat rustiger onder deze ronde. Ik ben er veel minder mee bezig dan eerdere rondes, weet ook niet precies waar het aan ligt...
    Moet wel maandag aan het eind van de dag in ieder geval voor een echo. Zit dan op dag 11 (normaal op dag 12 een echo, maar dat lukte echt niet in mijn planning op het werk). Ben benieuwd, als ik geen overproductie krijg en ik maak wel 1 of 2 eitjes dan is dit voorlopig de laatste ronde met echo's :D

14. manutje

manutje Actief lid

15 sep 2014
    309
    0
    16
    Vrouw
    Noord Brabant
    Dankje Duna. Toch wel fijn om te lezen, geeft mij ook iets meer hoop haha.

Ik heb vanavond wat licht roze gespot. Fijn als de ongi komt, maar is wel veel te vroeg. Zit vandaag pas op 8dpo, zou dat Door de vele follikels kunnen komen?
    Nou eerst maar afwachten of het gaat doorzetten, anders volgende week ook maar even bij de gyn neerleggen :(

15. Duna

Duna Bekend lid

14 aug 2015
    673
    24
    18
    Dat zou wel wat vroeg zijn inderdaad. Zou ik zeker even voorleggen bij de arts als het nu al doorzet...

16. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    Misschien innestellingbloeding of ben ik dan te hoopvol? Hoewel innestellingbloeding ook niet per definitie zwanger betekent.

17. manutje

manutje Actief lid

15 sep 2014
    309
    0
    16
    Vrouw
    Noord Brabant
    Vanmorgen had ik nog een beetje, rest niet meer. Ik moet zeggen dat ik vandeweek tegen een vriendin zei dat ik er deze maand een ander gevoel bij heb. We zouden deze maand moeten overslaan omdat er 5 follikels zaten op dag 10. Op dag 11 heb ik een positieve ovulatietest gehad, op dag 9 hebben we nog wel onveilig gevreeën want ja wisten toen nog niet hoe het van binnen zat.
    Vertelde mijn vriendin ook zal je net zien mag je een maand niet en dan is het raak.

18. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    Oeeeee spannend, ga duimen!!!

19. wens86

wens86 Actief lid

22 apr 2015
    479
    1
    0
    heel spannend manutje!! Ik duim voor je!!

20. Koekie2

Koekie2 Fanatiek lid

6 jul 2015
    2.085
    216
    63
    Wauw zou wat zijn Manutje.. haha. Maar zou best eens een innestelingsbloeding kunnen zijn.

Spannend Duna. Succes morgen! Hopelijk 1 of 2 groeiende eitjes.

Ik mag dinsdag weer voor een echo.

Deel Deze Pagina