Ja precies dat minder mee bezig zijn ben ik ook zoekende naar. Voor mij dus deze maand geen ovu testen en geen temperatuur bijhouden. Maar goed zijn ook zat mensen non stop ermee bezig en ook zwanger worden. Je denkt er toch meerdere malen per dag aan. Zolang het niet obsessief is lijkt me dat prima!
Ooit heb ik iemand gehoord die zo graag een kind wilde dat ze de hele kinderkamer en inboedel al had voor ze überhaupt zwanger was. Volgens mij was dat bij babyboom ofzo. Die had het al 5 jaar klaar allemaal, alleen nog geen kind. Dat vind ik helemaal een beetje vreemd
Bedankt voor het welkom! Monutje: roken en Red Bull, tja persoonlijk vind ik dat ook echt not done. Ik heb altijd het idee, maar kan daar natuurlijk helemaal naast zitten, dat dat vaak de vrouwen zijn bij wie het zwanger worden allemaal erg vlotjes is gegaan. Hoop inderdaad niemand voor het hoofd te stoten hoor, maar die indruk krijg ik wel eens. Je wilt immers toch het allerbeste voor die kleine uk. Koekie: herkenbaar dat idee dat het wel zou lukken de eerste keer met Clomid. Het medicijn werkt, want er zit een mooi eitje(s), je weet precies wanneer hij gaat springen en wanneer je dus 'moet', dan kan het bijna niet meer missen toch? Pffff mis dus haha. Ik werd in elk geval weer even met 2 benen op de grond gezet nadat ik toch ongesteld werd. Je had het over de embryo selectie. Je hebt helemaal gelijk, we zijn uitgebreid geinformeerd door het AMC over de mogelijkheden hiervan (PGD-IVF). Maar de slagingskansen liggen maar rond de 30%, en de wachttijden zijn erg lang. Wij hebben daarom besloten om het eerst zo te proberen. Blijkt uiteindelijk dat we toch richting IVF moeten, dan gaan we uiteraard wel direct het PGD traject in. De aandoening van onze dochter is met een vlokkentest 100% op te sporen/uit te sluiten, en daarom hebben we besloten het zo te proberen. We weten niet wat de toekomst gaat brengen, maar we hebben 75% kans dat een volgend kindje alleen drager is of zelfs helemaal geen drager. Laten we daar maar van uit gaan, die andere 25% hebben we al getroffen Ik las het idee om een eventuele zwangerschap met Sint of Kerst bekend te maken, dat is een leuk idee! Voor de mazzelaars onder ons dan hihi. Kerst kan heel bijzonder zijn, bij ons vorig jaar ook. Na ruim 5 weken ziekenhuis, operaties en heel veel zorgen, mocht ons kleine meisje om 17.00 uur op kerstavond eindelijk mee naar huis! Wij hebben echt een heel bijzondere emotionele kerst gehad. Dat vergeten we nooit meer!. Mamba: wat je zegt over dat kamertje dat al helemaal klaar is, volgens mij heb ik dat toen ook gezien, is al een aantal jaar terug toch? Vond het ook wel wat vreemd, maar misschien haalt dat stel wel troost uit dat kamertje? Persoonlijk zou ik het alleen maar heel pijnlijk vinden denk ik, dat lege kamertje. Hier gisteren een nieuwe meting gehad en goed nieuws. Er was nog maar 1 eitje over ( dus geen extra zorgen over eventuele tweelingen, moeilijke vlokkentesten etc ) van ruim 20 mm! Dus hier was het nog even extra gezellig gisteren, nu maar weer 2 weken wachten.
Wat goed dat je weer kans maakt Dan is het nu wachten geblazen. @kamertje ja klopt, is al een hele tijd terug. Ik denk dat het juist heel confronterend is, dat lege kamertje inderdaad. En straks komt er helemaal geen kindje, wat moet je dan met al die spullen? @aankondiging ik heb alvast wat sint cadeautjes gehaald vandaag omdat we komende maand nog 3 verjaardagen hebben en mijn zoontje is dec ook jarig. Gaat dus genoeg kosten haha! Mocht ik voor die tijd zwanger zijn dan koop ik een pop voor hem. Hij is gek van poppen en baby's. Ik heb zelf een plotter om t-shirtjes te kunnen drukken. Dan maak ik een mooi opdrukje op het shirt van de pop en voila! Eerst maar eens zwanger worden denk ik....
Duna, Ja hier ook best relax. Tuurlijk vind ik het wel spannend dat de datum van NOD dichterbij komt maar ik weet dat als ik uitga van vorige ronde dat ik dinsdag ( heb dan avonddienst ) het eerste bruinverlies waarschijnlijk zal spotten mocht het niet gelukt zijn en dat het woensdag dan doorbreekt. Mocht het dinsdag niet komen zal ik woensdag afwachten en heb ook echt zoiets van.. we zien het wel. Maar stel dat er woensdag niks te zien zal zijn, dan vind ik het donderdag wel spannend hoor. Ik weet niet of ik dan al ga testen. Misschien wacht ik wel gewoon tot zondag.. Ik wacht liever een paar dagen langer dan dat ik te vroeg test. Manieki, jaaa juist... daarom hier sinds de vorige ronde ook keihard met beide benen op de grond gezet. Ik ben nu al aan het kijken wanneer ik de volgende keer ongeveer met echo's zou moeten beginnen mocht ik ongi worden.. haha.. we zien het wel. Ik heb nu ook zoiets... we zien het wel. We hebben 2 mooie meiden en wil dolgraag een broertje of zusje voor ze, maar ik denk er niet continue aan. Natuurlijk wel op de loze tijdstippen.. haha.. maar nu heb ik ook iets meer afleiding. Ik hoop voor jullie dat het zo lukt en snap dat je niet direct voor de behandeling met selectie kiest. Kopen voor zwangerschap, Heb ik nooit gedaan. Heb nooit iets gekocht voordat ik zwanger was. Ook niet voor troost of iets wat je wel vaker hoort. Pas op het moment dat we wisten dat we zwanger waren zijn we ons wat meer gaan verdiepen in alles...
@Manieki: Ik zou nog wel even doorgaan met gezellig maken. Meestal springen ze rond 20 mm, maar heb ook verhalen gehoord van mensen bij hij pas rond 30mm sprong... doe je nog iets van ovulatietesten? Maar wel heel fijn dat het maar 1 eitje is en dat je dus gewoon goed kans maakt!! @help: lijkt mij ook inderdaad.. niet obsessief bezig zijn moet voldoende zijn om het te laten slagen... is onmogelijk om er niet mee bezig te zijn! Ik vind een kamertje klaar maken toch ook wel ver gaan!
Ik ben vandaag terug gegaan voor een nieuwe echo. cd 16 nu. Helaas niet veranderd. Ik had me al een beetje erop voorbereid en vorige keer al beetje eroverheen gezet dat clomid 50 zn werk niet zal doen.. of ik zeg nu even een rare zin, maar jullie snappen het denk ik wel. Mja leuk is anders natuurlijk. Ik moest eigenlijk deze maandag opnieuw beginnen met Primolut om ongesteld te worden en daarna op cd3 t/m 7 ophogen naar Clomid 100. Gynaecoloog wou eerst dat ik 75 mg ging doen, omdat ik zelf heel klein ben van stuk haha. Maar daar had ze geen ervaring mee, dus moet gewoon de 100 mg doen. Maar toen ging ik uitrekenen en als ik maandag zou beginnen en de clomid zou zn werk wel doen nu, dan zou ik mijn eisprong hebben een week voordat mn vriend thuis komt van het varen. Heb erover gebeld en ik mag een week later beginnen. Toch nog een klein beetje positief dus. Nieuwe ronde, nieuwe kansen..
Wat fijn Miesy! Wel balen dat de Clomid 50mg niet zijn werk heeft gedaan. Hopelijk heeft 100 wel effect en gaat het raak zijn
Wat balen Miesy! Wel fijn dat je het nu een week verder kunt uitstellenn Wij gaan idd nog even door met onze gezellige avonden, zou idd zonde zijn als we.te vroeg stoppen.
@koekie Oeh spannend ja! Wanneer is je nod? @miesy balen zeg! Hopen dat de volgende ronde beter is! Ik heb vandaag al voor de vijfde dag bruinverlies. Ik dacht dat het meer roze werd op de tweede dag, maar eigenlijk is het heel wisselend ietsje rood en bruin... Ik ben wel clomid aan het slikken. Vorige ronde geen eisprong gehad maar wel uit mezelf ongesteld geworden voor het eerst sinds jaren (dieet/vitamines?!) Maar heeft de clomid wel zin? Want het is niet een echte ongesteldheid toch?
@Miesy: Wat jammer dat het niks doet. Wel fijn dat je het nog een week uit mag stellen zodat je cyckus beter uit komt! Hopen dat de 100 dan wel iets gaat doen! @Mamba: Ik vind het een beetje ingewikkeld. Weet niet zo goed wat je bloedverlies is, een menstruatie of iets anders... dus kan je eigenlijk niet echt adviseren... wat zegt de arts er van?
@duna nee ik dus ook niet. Ik dacht dat het uit zou lopen op menstruatie maar blijkbaar niet dus. Ik heb de arts niet gebeld. Ik ben nu toch al aan het slikken dus wat maakt het nog uit...
Mamba, Mijn NOD is officieel ( als ik kijk naar mijn afgelopen ronde ) dinsdag avond-woensdag maar ik hou donderdag aan. Dus ik moet nog eventjes geduld hebben. Hier hebben ze gezegd pas als het helderrood is, dan mag ik dit tellen als cyclusdag 1. Of ik moet altijd alleen maar oud/bruin verlies hebben, dan vanaf de eerste dag dat je verliest.
Je kunt het altijd proberen. Sommige ziekenhuizen zijn wel open voor dit soort dingen en voeren onderzoeken en inseminaties ook uit in het weekend.
Ik heb de hapost maar gebeld want de gyn was niet bereikbaar. Ik wordt straks door de gyn teruggebeld..
Balen miesy dat het niets gedaan heeft. Hopen dat de verhoogde dosis wel iets gaat doen. Koekie spannende dagen voor jou, mijn duimen draaien nog steeds voor je. Hier beginnen de ovulatietesten al goed op te lopen , ben benieuwd hoe het er maandag uit ziet.
Mamba, weet je al iets meer? Manutje, haha ja het komt steeds dichterbij he. Wat lief dat je duimen draaien voor mij Morgen en maandag heb ik lekker een vrije dag en dinsdag heb ik avonddienst. Ben benieuwd of ik 's avonds bruin ga verliezen... ik neem wel tampons mee hihi.. maar hopelijk heb ik ze niet nodig. Woensdag ook werken en natuurlijk hoop ik dan ook dat de ms wegblijft
De assistent van de gyn had me teruggebeld. Aangezien ik al 4 van de 5 dagen had ingenomen zei ze dat ik mocht stoppen dan. Maar dan heb ik het gevoel dat ik bij deze ronde er niet uit heb gehaald wat erin zit. Ze zei dat het echt haast nooit voorkomt dat het blijvend is. Bij mij helemaal niet omdat ik het overdag dus niet heb. Dus ik denk dat ik morgen gewoon mijn laatste dosis 150mg neem. Dan zit het er weer op en mag in woensdag zien wat het geworden is!