@pioentje ja verschrikkelijk al die bijwerkingen! Ik ben er heel depri van en alle emoties komen tien x zo hard aan en ik zie savonds soorty van vlekken en is heel moeikijk te omschrijven. Alsof je overal een extra rand eron heen hebt en als je wegkijkt zie je het nog steeds op de plek waar je eerst keek. Heel verhaal haha Gelukkig vandaag mn laatste clomid gehad. Zaterdag echo
Dat wazige zicht is exact waarom ik de gyn heb gebeld toen. Ik had precies hetzelfde. Alsof je dronken bent en je ziet overal een soort aura's omheen. Je moet daar mee uitkijken, want het kan blijvend zijn. Ik heb er nu nog wel eens last van, terwijl het al 4 wk geleden is dat ik de laatste pil heb gehad. De rest reageer ik vnv op. Heb het zo druk deze dagen!
jaa idd soort aura's mamba! En ik heb mijn laatste ingenomen vandaag, zaterdag zal ik het tegen de gyn zeggen. Ik kreeg er last van toen ik 3 dagen ongeveer bezig was. Hoop dat het snel over gaat.
@Duna fijn dat je nek en hoofd weer beter velen! @miesy jij hebt echt exact dezelfde bijwerkingen als ik met 150 mg. Wat een kl%te spul is die clomid ook! Bij mij begon het ook op dag 3. Ik moest eigenlijk stoppen, maar ik dacht dikke doei, ik ben nu over de helft, nu maak ik het af ook! Anders is alles voor niets geweest. misschien stom maar ik ben wel blij dat er iemand is die dit ook heeft, dan weet ik dus zeker dat het door die rot medicijnen komt! @mrloesje welkom! Inderdaad tijd om te starten! Ik begin zelf 8 januari aan een 'herziend' traject, aangezien clomid niet meer werkt voor mij. Spannende datum dus voor ons! balen dat je cyclus niets geworden is... @lise natuurlijk is het elke keer weer een teleurstelling. Als het geen teleurstelling is wil je het niet zo graag denk ik. En zoveel moeite als wij er allemaal voor moeten doen willen we het volgens mij allemaal wel heel erg graag! @manste ooh je zit in je 'ik-kan-niks-meer-doen-fase' hahaha! Vreselijk vind ik dat juist. Geef mij maar actie. Dan gaat de tijd sneller en bij alles wat ik voel na ovulatie denk ik altijd 'zou het, zou het?'. Ik heb ook helemaal geen cyclus. Was bij de eerste een half jaar niet ongesteld geweest en mocht toen gelukkig door naar de gyn omdat mijn schoonmoeder ernstig ziek was. Maar in de meeste gevallen moet je gewoon een jaar proberen. Kansloos in ons geval... @kortjakje wat een k^topmerkingen zijn dat he! Als het al eens in de familie is voorgekomen zou je denken dat ze beter weten. Als jij mag vertellen dat je zwanger bent maar dat het ook een lange weg was, zullen ze hoop ik hun lesje wel leren! Hoe was je echo vanmiddag? @pioentje welkom! Fijn om te lezen dat spuiten beter bevalt (aangezien ik daar op over moet). Spannende tijd voor jou! Heb je alweer getest? Hier was zoonlief vandaag echt jarig. Lekker dagje gehad met z'n drietjes. Ik droom de laatste week weer heftig. Ik zie gedaantes (mannen of kinderen) naast ons bed staan of in ons bed liggen. Afgelopen nacht in de gang (maar onze deur is gewoon dicht). Ik schrik me elke keer helemaal de %^#$%^$#& en ik weet uiteindelijk dat het niet echt is, maar mijn hart slaat op hol. Van mezelf droom ik sowieso erg veel en ik praat in mijn slaap, maar deze week heb ik echt lopen gillen gewoon. Vreselijk! Afgelopen nacht droomde ik dat ik ging beginnen met spuiten. Het waren alleen geen dunne naaldjes, maar het leek meer op haaknaalden, zo dik. En het deed zeer! Pffff.... Ik wil gewoon beginnen, dan weet ik wat het is, hoef ik er niet meer tegenop te zien... Maar ik zal vast eerst wel te horen krijgen dat ik ongi moet worden. Dus dan begin ik 8 jan vast met provera en zal ik circa 15 januari ongesteld worden. De laatste dagen merk ik ook dat ik echt anti-zwangeren/vrouwen met kleine babytjes ben. Natuurlijk niet persoonlijk bedoeld! Ik merk bijv dat ik heel anders reageer op een zwangere vrouw dan op een niet-zwangere. Alsof ik moet forceren om aardig te zijn. Bij mijn familie kom ik ook amper. Het gaat toch allemaal over de baby's... Ik moet niet zeuren want ik heb een prachtventje, maar gewoon.... ik wil ook zwanger zijn, ik wil ook een baby'tje! Het heftige reageren en depri gevoel ebt wel steeds verder weg. Ik denk dat het nu gewoon meer het gevoel is van 'waarom lukt het niet en wanneer gaat het wel weer een keer lukken'. Ik voel me gelukkig al wel weer fitter en blijer in het algemeen.
@ mrloesje: Welkom! Spannend dat jullie ook het traject in gaan. Hebben jullie nog totaal geen onderzoeken gehad (bijv zaadonderzoek bij je partner of zo)? @ lise: Wat kl*te dat je ongesteld bent geworden Blijft altijd een teleurstelling. Ik had deze maand ook gedacht dat ik niet zou hopen, want heb geen vertrouwen meer in de clomid, maar betrap mezelf erop dat ik nu toch weer hoop heb. @ manste: fijn dat je beter in je vel zit. Hopelijk zo tegen het einde van het jaar positief nieuws! Raar dat je huisarts zei dat waarschijnlijk niet zo erg was. Soms heb ik het idee dat huisartsen echt niet na kunnen denken. @ Pioentje: Welkom! Snap dat je geen clomid meer wilde als je veel bijwerkingen had. Heb er ook over getwijfeld, maar deze ronde veel minder bijwerkingen gehad. Hopelijk snel resultaat met spuiten! @ kortjakje: Vervelend al die opmerkingen! Bij mensen in mijn omgeving die dat soort opmerkingen maken, zeg ik gewoon dat het niet zo makkelijk gaat en leg ik het uit. Dan krijg ik niet meer van die ongemakkelijke situaties. Op het werk is dat anders. Maar heb eens gelezen dat iemand als reactie op de vraag 'wanneer komen de kinderen' zei: 'geen idee, hoe is het met jouw seksleven?'. Ik vond hem geniaal, maar durf het zelf niet te zeggen Ook jammer dat ze geen eitje kunnen vinden @miesy: ik zou ook goed overleggen met de arts over je bijwerkingen. Klinkt niet zo goed... @ Mamba: Dat lijkt me echt verschrikkelijk zulke echte en dan ook nog enge dromen! Heb ook wel eens ooit een nachtmerrie gehad dat ik met een gilletje wakker werd, verschrikkelijk is dat. Maar dat is er nooit meer dan 1 per 15 jaar of zo... Wachten duurt lang he?! Ik reageer al diverse maanden anders op zwangere vrouwen. Heel lastig vind ik dat, want dat wil ik eigenlijk niet. Maar het gebeurd gewoon. Wel fijn dat je je ietsje beter voelt dan enkele weken geleden. Hoop dat je dat gevoel een beetje vast kan houden. Komende dagen maar proberen te genieten van de feestdagen @ hier: Gisteren avond een positieve ovulatietest. Dus ei gespot! vanochtend was ie nog steeds positief. Gisteren al gezellig gemaakt, maar vrijdag voor de zekerheid nog maar een keer en dan zal het wel goed zitten. Dus vanaf vrijdag op het wachtbankje. Lijkt alsof ik nu pas bijwerkingen heb van de clomid... Zit er helemaal doorheen, maar dat kan eigenlijk bijna niet van de clomid komen. Nauwelijks last gehad, zit nu op dag 15. Dus verwacht dat ik gewoon overwerkt ben. Maar goed dat de feestdagen voor de deur staan en het dus even een kwestie van niks doen is. Heb inmiddels ook veel last van mijn hele lijf, alleen mijn voeten doen geen pijn. Osteopaat zegt dat het toch een nasleep van het ongeluk kan zijn, want dat openbaart zich blijkbaar pas na 2 weken. En dat is morgen precies 2 weken geleden. Maar gelukkig heeft de osteopaat er wel iets aan kunnen doen. Dus is nu alweer iets minder dan gisteren en de dag daarvoor.
@mamba gefeliciteerd nog met je lieve kleine jongetje! Maar wow wel heftig zo levendig als je droomt en zelfs nachtmerries over het spuiten! Maar die haaknaalden vond ik stiekem toch ook best wel heel grappig. Nou laat het dan maar gauw januari worden zodat je kunt ervaren hoe het echt is, hopelijk verdwijnen die nachtmerries dan ook gauw, en sowieso het actief bezig zijn ermee en voelen dat je iets nuttigs doet kan ik me ook helemaal in vinden. En het gevoel dat je zwangere vrouwen en jonge moeders het liefst een pets in hun gezicht zou willen geven trouwens ook. Hier een kerstwonder: toch nog een kerstei gespot gister, 17mm! Ik was echt helemaal verbaasd (de echoscopiste trouwens ook), ik had me al helemaal ingesteld op ronde 4. Maar omdat ik zo laat op de Clomid heb gereageerd (hij zal ws pas op dag 25/26 gaan springen), vond ze het wel verstandig om volgende ronde toch op te hogen, tenzij ik natuurlijk zwanger ben. Mijn kerstcadeautje heb ik in elk geval binnen, ben helemaal blij, nu tenminste geen verspilde maand.
@mamba ja ik dacht ook ik maak t nu af ook! Hopelijk hierna geen clomid meer echt rotpillen zijn t. Gefeliciteerd met je zoontje! En wat naar van die dromen! Lijkt me ook echt eng. Hopelijk gaat het snel over. @kortjakje ooh al die opmerkingen, verschrikkelijk. Ik ken het. Bij mij vragen ze het ook steeds ondanks dat iedereen weet dat t in mijn familie niet vanzelfsprekend is voor de vrouw om kinderen te krijgen. Ik slik t altijd weg en zeg jaa nu nog niet hoor zoiets en dan denk ik je moest s weten En ik was te snel met reageren haha wat fijn voor je een eitje!! Hopelijk is het raak! @duna ja ga ik ook zeker doen!
Ow was een beetje langzaam met schrijven (zit zoals gewoonlijk tussendoor ook nog andere dingen te doen). Duna gefeliciteerd met je ovulatietest! Hopelijk straks ook een kindje, zodat het vervelende gevoel gauw weer verdwijnt. Wat vervelend voor je dat je er zo doorheen zit; misschien een combinatie van Clomid EN vermoeidheid? En die nasleep van je ongeluk klinkt ook bepaald niet prettig! Hoe lang kun je daar nog last van houden? Je klinkt behoorlijk in de kreukels... En tja die botte hints van mensen... Als de familie meer opmerkingen blijft maken, zal ik het hun inderdaad wel vertellen dat we ermee bezig zijn en bij het ziekenhuis lopen denk ik, maar eigenlijk liever niet. Kweenie, vind het toch nogal een privéding geloof ik.
@kortjakje ja dat hevben wij dus ook een beetje en we willen het liefst geheim houden. Mn vriend zei als we veel lanher bezig zijn kunnen we het misschien wel vertellen. Iedereen alvast hele fijne dagen toegewenst!
@Kortjakje: Gefeliciteerd met je ei!! Krijg je nog een echo of is het gewoon aan rommelen komende week? Als je geen echo's krijgt, ga je dan ovulatietesten doen? En inderdaad vermoeidheid EN clomid is ook een optie natuurlijk... Ik voel me ook aardig in de kreukels, maar is puur een spieren en gewrichten kwestie denk ik. Geen idee hoe lang het kan duren, maar gewoon een beetje opletten wat ik doe en mijn spieren en gewrichten in beweging houden, maar wel ook mijn rust pakken. Laat dat laatste nou net heel moeilijk zijn voor mij... Snap wel dat jullie het een prive ding vinden en het geheim willen houden. Heb dat ook heel lang gehad, totdat de opmerkingen te erg werden in de omgeving, maar vooral ook op het werk omdat mijn collega's zwanger werden. Toen zijn we het gaan vertellen en het is nu wel heel makkelijk. Bijna niemand vraagt er naar bij ons... alleen mijn moeder en beste vriendin vragen zo nu en dan hoe en wat
Jaa dat is ook wel zo duna maar ja is moeilijk hahaha Weet iemand hoe dat zit met alcohol. Ik heb al heel lang niet gedronken, maar vanavond heb ik het foute kerstfeest. Heeft alcohol invloed op t rijpen van een eitje?
@miesy alcohol is nooit heel erg verstandig natuurlijk. Maar ik ben wel van mening dat je vooral lekker moet genieten van je leven. En als daar een wijntje of wat dan ook bij hoort, dan is dat maar zo 😉 Ik heb drie maanden een dieet gevolgd wat zou moeten helpen om van pcos af te komen maar de clomid liet me mooi weer in de steek. Doe wat goed voelt. Als je maar geen 'had ik maar' gevoel krijgt achteraf. Veel plezier!
Dank je wel mamba. Het is natuurlijk niet zo dat ik mij klem ga zuipen haha, al is het er maar 1 of 2, net als met kerst straks.
Hallo allemaal! Wat een verhalen weer zeg!! Hahaha! Ik heb geen tijd om dat allemaal te lezen....gezien ik moest werken en de kerstdagen natuurlijk voor de deur staan. Sorry! Maar dankjewel voor jullie reacties! En die bijwerkingen idd voor een aantal dus ook hier. Ik had dus exact hetzelfde, ook met het zicht 's avonds, heel naar!! En dan die opvliegers. Maar zoals ook al gezegd is, daar moet wel voor opgepast worden omdat het blijvend kan zijn.... Puregon is dus echt een verademing wat dat betreft. Ik ben nog steeds niet ongesteld. Al 1 dag overtijd. Zit nu op dag 16 na mijn eisprong. Maar ik geloof dat het door de pregnyl nogal eens kan verschillen. Test was gisteren nog negatief, dus ik heb niet echt hoop meer. Na de kerst zal ik even weer aandachtig lezen!! wens jullie fijne dagen allemaal! Tot later!
@Miesy, hou de bijwerkingen wel goed in de gaten. Het is natuurlijk niet fijn om daar zo last van te hebben. Ikzelf adviseer je echt om over te stappen op spuiten, gezien dat zoveel prettiger is en je daar niet 'raar' van wordt. Kan het altijd aangeven bij je Gyn. Maar ik weet niet hoe ze dat bij jullie doen. En je moet het willen natuurlijk... En wat betreft alcohol, ik heb ook gewoon een wijntje hier en daar gedronken tijdens de clomid en Puregon. Eitjes groeien gewoon prima hierdoor. Echter wordt het een ander verhaal als je heel veel drinkt natuurlijk, dat gaat de rijping tegen. Maar zeker wel genieten deze dagen! @Mamba, jij gaat dus ook over op spuiten lees ik? Maak je geen zorgen, valt reuze mee. Even wennen maar bij het slaat vaak wel aan als clomid niks doet. Informeer wel even bij je zorgverzekering gezien de vergoeding. Bij mij wordt het wel vergoed, moet wel Eigen risico betalen, maar daar ben je snel doorheen. Anders wordt het een duur grapje. Niet elke verzekering vergoed Puregon (gonal f) namelijk.... Fijne feestdagen!!
Pioentje, Dankjewel. Hopelijk iedereen in het nieuwe jaar snel zwanger. Ik hoop dat je snel een positieve test hebt en je gewoon gister nog iets te weinig HCG had... Kortjakje, Oh jak die opmerkingen zijn idd niet fijn. En wat goed zo'n groot follikel Mamba, Wat vervelend die dromen zeg. Het is echt een heel dun piepnaaldje. Je voelt er echt niks van. Komt helemaal goed. Ik herken je gevoel hoor. Hier 2 prachtmeiden door 1e ronde Clomid 50mg en nu wil het gewoon niet lukken en heb ik ook vaak van die baalmomenten. Maar we geven niet op. En jij ook niet. Het gaat ons lukken. Ik Hoop dat 2016 ons jaar wordt.. Voor iedereen hier in deze groep. Duna, Haha geniale opmerking inderdaad. Hier stellen ze de vraag niet. Heel af en toe of we ooit nog een 3e willen maar over het algemeen zeggen ze niks of je krijgt de opmerking.. fijn he om in 1x klaar te zijn. Miesy, Gewoon lekker genieten van een glaasje! Hier, Vandaag teruggegaan op dag 13 en mijn eitje was gegroeid van 9.5 naar 12.1mm Maandag weer terug en hopelijk snapt deze follikel het nu een beetje om door te groeien.. haha... Beter gegroeid dan in mijn vorige cyclus dus ik hoop echt heel erg dat hij richting de 18 is maandag Hele fijne kerstdagen!!!
@miesy dat moet geen kwaad kunnen hoor. Ik had op onze verjaardagen ook gewoon alcohol gedronken (ik drink verder nooit eigenlijk) en ik was daarna wel zwanger. @pioentje ik heb net mijn verzekering omgegooid naar een andere maatschappij. Ik heb gewoon een basisverzekering. Tegenwoordig valt ongeveer alles onder eigen risico en ik heb nog nooit in het zh gelegen ofzo. Dus ik ga ook niet extra betalen als dat niet hoeft. Op mijn vruchtbaarheidsproblemen na ben ik een gezonde meid En in alle polissen staat alleen maar ivf/icsi vermeld, vanaf de 4e poging. Ik mag hopen dat ik daar niet belandt komend jaar. Mijn vader heeft zelf een verzekeringsbedrijf dus ik kan hem wel navragen hoe ik erachter kan komen of het spuiten ook verzekerd is op zekere hoogte. @koekie wauw fijn! Goede berichten!! Ik wens jullie allemaal heel fijne kerstdagen! Ik zit nu alleen. Tot morgen eind vd middag. Manlief heeft nachtdiensten en moet dus slapen. Verder heeft iedereen al plannen natuurlijk, dus dan maar met mijn kleine vriendje me vermaken.
Ik vind dat een paar glazen alcohol ook wel moet kunnen zo af en toe... @pioentje: Vervelend dat de test negatief was Is dan toch fijner als het duidelijk de ene of de andere kant op gaat... Hopelijk snel duidelijkheid! @Koekie: Wat fijn dat je eitje gegroeid is! Geeft toch weer goede moed! Hopelijk maandag weer verder goed nieuws! @mamba: Lijkt me vervelend om alleen te zitten, hopelijk heb jij er iets minder problemen mee. Vind het ook altijd maar weer een gedoe met die verzekeringen...
Sorry ook ik ben veel kwijt. Heb wel alles gelezen. Heb paar behoorlijk drukke dagen voor kerst gedraaid. Kortjakje jeetje wat kortzichtig kunnen sommige mensen toch zijn. Ik heb hier ook vaak van dit soort opmerkingen gekregen en troost jezelf, dan zijn de rondes 2de kindje bezig en dan begint het opnieuw hoor. Word het bij jullie geen tijd? Kriebelt het niet want dl vind baby's zo leuk!? Zucht!! En dat terwijl bij schoonzus 1 de 2de niet opschoot en bij schoonzus 2 heeft de 1ste lang geduurd. Maar schijnbaar denken ze dat wij het maar ff zo doen!! Pioen welkom!! Hier dinsdag echo gehad was weinig te zijn volgens vervangend gyn naar ik dacht een grotere follikel te zien. Moet 2de kerstdag terug voor we naar schoonfamilie gaan en ga dan wel ff vragen hoe groot hij is doe ik dinsdag zag.
@Satijnvlinder: Wat gek dat de arts dan zegt dat het niet veel is.. Is altijd wel fijn om te weten hoe groot 'niet veel' is. Hopelijk 2e kerstdag beter nieuws