Haha @Satijnvlinder leuk zo'n berichtje vanuit de wachtkamer - we volgen je live! Fijn dat je zo snel terecht kon! Welkom Casly en Guusje! @Guusje je verhaal klinkt herkenbaar! Ik zit nu in ronde 3; de eerste ronde had ik echt een knaller van een (dubbele!) eisprong op dag 19, best wel pijnlijk ook, en dan in ronde 2 ineens *poef* niks meer, ik voelde me ook zo waardeloos toen en boos op mijn lichaam. Nu in ronde 3 en toch op de valreep (dag 24/25) nog een eisprong gehad. Voelde 'm niet zo duidelijk deze keer, maar woensdag op de echo zagen we er één van 17mm, zaterdagavond nog licht pijn en zondag niet meer, dus ik neem aan dat ie geweest is... Maken ze deze ronde geen echo's bij je? Vervelend ook dat je zo'n last van bijwerkingen hebt.
Fijn Satijnvlinder dat je gelijk terecht kon. Succes! Weet ik maar vorige ronde klopte ie ook en mijn temp blijft laag. Had trouwens ook bloed verlies vrijdag avond. Roze bloed maar was na twee uurtjes weer weg
Haha Kortjakje en met succes!! Het bloedvat van 10mm was geen bloedvat maar een ei dat nu 12mm is donderdag terug en ze hoopt dat ik komend jaar niet meer bij haar terug kom voor cyclus analyse
Fijn Satijn vlinder, hopelijk gaat ie lekker groeien ! Nee denk het niet anders had ik nu wel een verhoogde temp. gehad maar hij is juist 0,1 gedaald . Morgen kan ik iig terecht voor een echo jippy! Hopelijk dan meer duidelijkheid en hard duimen op een ei op de echo
Heb eventjes meegekeken en niet meegeschreven, maar wat is er dan weer op een paar dagen veel veranderd. Ik zie bij een aantal groeiende eitjes!! Goed zeg, hopen op een paar mooie testen aan het einde van de cyclus! Cast, welkom en succes bij de gynaecoloog! Guusje, wat vervelend dat de Clomid niet lijkt te helpen deze keer zeg. Ik zou gewoon contact opnemen met je arts! Pff, ja rotopmerkingen, die blijven er altijd. Voor sommige geldt echt ignorence is a bliss. Hier aan de vierde dag Clomid bezig, na morgen ben ik weer vanaf gelukkig. Morgen ook de belafspraak met m'n gynaecoloog. Ben niet tevreden over hoe het momenteel gaat, ik betwijfel of de Clomid mij iets zal helpen, de eisprong is namelijk geen probleem.
Satijnvlinder, ja die mensen die zo'n opmerkingen maken die zou je toch haast een bons tegen hun hoofd willen geven. Echt niet leuk. Casly, welkom buij de club. Wat vervelend zeg een cyste. Ook ik heb er 1. Op mijn eierstok. Deze is half helder, half dens/troebel. Deze is in de vorige cyclus flink gegroeid maar nu blijft hij tot nu toe stabiel. Guusje, Ga jij tewerk op ovu testen? Krijg je tussentijds geen echo's? het lichaam werkt helaas niet altijd mee he. Is zo frustrerend als je zo graag wil. Wat fijn dat je morgen terecht kunt. Lise, Goed om je zorgen te uiten. Succes morgen en ben benieuwd wat de gyn er van zegt. Hier, Ik ben toch wel een beetje heel erg blij hoor Waar de vorige cyclus gewoon echt niks fatsoenlijks was, was het vandaag wel iets fatsoenlijks. Mijn follikel is gegroeid naar 17mm Woensdag weer terug en dan hoop ik dat hij gesprongen is, of zo groot is dat ik weer Ovitrelle mag zetten. Nu toch weer wat spannender allemaal
Wat fijn koekie! Vandaag terug geweest voor mn echo. 1 follikel was nu 14 mm en de andere kant 12. De 30e terug komen.
Aaaaah Koekie gaan we nu toch nog ongeveer gelijk lopen en jij net wat voor ook nog. Zei laatst toch dat jou cyclus de mijne in zou halen
hoi hoi, heb een tijdje niet meegeschreven. Lekker proberen te ontspannen en genieten van de kerstdagen. Zie dat er net als ik verschillende mensen op het wachtbankje zitten! Goed nieuws zeg! De eerste week wachten ging me heel gemakkelijk af. Voelde me relaxt en opgelucht dat er eindelijk een cyclus/ei was. maar nu de tweede week... pff... ik zou ergens deze week ongesteld moeten worden. Denk donderdag of vrijdag. (dat weet ik niet helemaal zeker omdat ik niet heb getemperatuurd of ovulatie testen heb gedaan op aanraden van de verpleegkundige) ik begin alleen wel ontzettend nerveus te worden, ik weet dat de verpleegkundige zei dat er een goed ei te zien was, maar in mijn achterhoofd blijf ik de angst houden dat ik aan het einde van de week niet ongesteld wordt, en een negatieve test in mijn hand houd. Omdat het al ruim een jaar zo ging, vind ik het toch moeilijk om te geloven dat er aan het einde van de week iets gaat gebeuren... hebben jullie dit ook? Gelukkig wordt ik woensdag gebeld. (ik moest bloedprikken om te checken of de eisprong daadwerkelijk heeft plaatsgevonden) dan zou ik daar in ieder geval niet over hoeven te twijfelen
Bedankt Lise hoop dat je gesprek met de gyn. goed gaat. Snap dat je er zo je vragen bij hebt. Koekie, wat fijn een mooi ei!! Spannend inderdaad Ik krijg verder geen echo's meer omdat het de eerste ronde goed werkte. Dat is bij ieder ZKH anders lees ik overal, vindt het jammer dat bij de mijne zo werkt. Maar goed, moet het er toch mee doen. Dus dan maar ovulatie testen inderdaad om maar iets te weten...
Sorry dames... Afgelopen dagen wel meegelezen, maar niet de puf gehad om te reageren. Klinkt een beetje ego maar zo bedoel ik het niet. Ik voel me echt rot sinds vorige ronde en probeer dus een weg te vinden om mezelf een beetje gelukkiger en hoopvoller te maken. Eigenlijk wilde ik helemaal niet verschijnen tot 8 januari, maar ik ben toch meer begaan met jullie dan ik dacht haha! Van de week ga ik reageren, maar jullie zijn wel kletsmajoors de laatste tijd zeg! Ik hou het niet bij! Welterusten xx
Mamba, kan het me helemaal voorstellen hoor meis. Af en toe is het gewoon even op. Hele dikke knuffel voor jou! Net terug van het ZKH voor de echo. Had nu een mannelijke gynaecoloog ipv een fertiliteitsarts. Echo? Vond meneer onnodig, moest maar wachten op mijn ongesteldheid. Hij was nml van mening dat ik al een eisprong heb gehad daar ik een tussentijdse bloeding had afgelopen vrijdag. Dus ik heb hem gevraagd, maar dan zou ik toch een positieve ovu. test gehad moeten hebben of een temperatuur verhoging? Nee was allemaal niet erg betrouwbaar, wou niks zeggen volgens hem. Ik gezegd dat het anders vorige (spaarzame) rondes wel degelijk wat zei. Gaf ie geen antwoord op, hij zei dat ie niet zou weten waar ie naar zou moeten kijken met een echo. Mocht wel progesteron laten prikken ? Huh die zou nu dan toch veel te laag zijn als mijn bloeding een ovulatie bloeding was ) en de uitslag zou ik dan wel krijgen als ik ongesteld wordt want dan mocht ik een nieuwe afspraak maken. Ik hem nog gezegd maar dat kan wel een bijzonder lange poos duren. Nou vooruit als ik over twee weken niet ongesteld werd mocht ik dan al bellen. Dan zou ik wel een echo krijgen op cd 3 en opnieuw moeten starten met clomid 50 Mg en na die ronde eventueel ophogen naar 100 mg mocht er toch niks gebeuren.:x Bij de assistenten stiekem om een bel afspraak met mijn eigen arts gevraagd en die hebben voor me geregeld dat ik morgen al de uitslag krijg van de progesteron. Hihi slecht van me he?! maar was echt ff flabbergasted dus weet nog niks nu. Baal echt! En hoezo zou temperatuur en ovulatie testen niks zeggen snap niks van deze arts. :x Voel me even zo down.
@guusje; nou zeg! wat een stomme arts. ik zou zorgen dat ik daar in ieder geval niet terug hoefde. pff ik moest ook precies een week na de (vermoedelijke) ovulatie een progesteron bloedtest laten doen. weet iemand waarom dat een week later is? ik ben dat vergeten te vragen.
Aww da's lief van je mamba dat je zo begaan bent met ons Maar wat vervelend voor je dat je je weer (nog steeds?) zo prut voelt zeg! Van mij ook een dikke knuffel, ik hoop dat je je gauw weer iets opgewekter voelt. Wauw Guusje dat je zo moest drammen zeg! Wel goed dat je dat gedaan hebt; hij snapt duidelijk niet hoe moeilijk al dat wachten en niets kunnen doen is! Je bent helemaal afhankelijk van die mensen, en als je dan niet lijken willen te helpen is dat echt iets om boos over te worden. Ik vind het ook raar dat ze het na één ronde wel best vonden bij jou; als je één keer goed op de dosis reageert, betekent dat lang niet altijd dat dat de volgende ronde ook zo is! Ik baal soms best wel van tig keer helemaal naar het ziekenhuis te moeten tijgen (half uur heen, half uur terug, en altijd tijdens werktijd), maar helemaal geen controle is ook maar niks. Heel veel succes ermee! @Miesy & Koekie wat fijn een paar eitjes in de groei! Leuk verjaardagscadeautje ook voor jezelf Koekie, gefeliciteerd. Spannend weer hè Manste op het wachtbankje! Maar als ze op de echo al een goed ei hebben gespot, zal er vast ook wel een eisprong zijn geweest deze maand! Hopelijk heb je morgen met de uitslag tenminste wat minder zorgen erover. Mijn duimen draaien!
Mamba, wat vervelend dat je je zo voelt, maar heel begrijpelijk. Kop op, 2016 gaat gewoon het jaar van allemaal worden!! Moet gewoon! Satijnvlinder, Manste en Miesy, heel veel succes! Ziet er naar uit dat er een paar mooie eitjes aan het groeien zijn! Guusje, mag ik vragen in welk ziekenhuis je onder behandeling bent? Klinkt een beetje hetzelfde als de mijne. Ik heb namelijk nog nooit een echo gehad sinds ik Clomid gebruik. Vervelend hoor dat je zo een hork treft.
Bedankt voor jullie reacties, snap er zelf ook geen hout van. Ga gewoon zeggen morgen dat ik het vandaag een hele vreemde gang van zaken vondt! Moet wel zeggen dat ik vanmiddag ineens weer de ongi achtige buikpijn heb en dat was vorige ronde teken dat de eisprong eraan kwam. Wel een negatieve ovulatietest dus zal nog het groeien zijn wat ik voel... Manste, dat doen ze pas na 7 dagen omdat je progesteron geleidelijk stijgt na de eisprong. Dus anders valt er nog niet voldoende te meten. Kortjakje, ja ik ga dat ook morgen vragen waarom ik zo weinig echo's krijg want ik baal zo van al die onzekerheid! Lise, ik zit in Breda Langendijk. Zou wel toevallig zijn. Echt een hork jah :x En hebben jullie plannen voor de jaarwisseling? Of lekker rustig? Wij blijven thuis maar schoonouders komen gezellig langs.
@Guusje, het is in de buurt, maar we hebben toch een ander ziekenhuis. Toch gek dat de protocollen zo kunnen verschillen he. @hier: Gesprek met gynaecoloog was wel verhelderend. We zijn schijnbaar al gematst met 3 maanden, want normaal mogen we pas over een half jaar terug komen. Lukt het voor maart niet, dan gaan ze starten met IUI. Lukt dat niet dan wordt het IVF. Ze zei dat de kans dat het op de natuurlijke manier gebeurd nog steeds groter is dan met hulp van het ZH, dus daar hopen we dan maar op 😁
Net de uitslag gehad. Tot hun grote verbazing inderdaad geen eisprong dus ik had toch gelijk. Moest maar starten met Provera om de cyclus af te breken en dan met een hogere dosis clomid starten.:x Heb gezegd dat ik dat niet oke vindt, en de gang van zaken gisteren ook niet leuk vond. Ze gaf toe dat zij ook niet zo blij waren met de gynaecoloog, die had gewoon een echo moeten doen, en dat mocht ze eigenlijk niet tegen me zeggen. Dat vind ik dan toch wel fijn, dat ze dat toegeeft. Maar ik heb wel verteld dat ik van iemand die zich zo autoritair opstelt ook liever geen inwendige echo krijg. Dat voelt dan verkeerd. Maar ik ben nu vanaf CD 9 aan het testen ben en het tempen vanaf dag 1, nu inmiddels op CD 22 en ik wil deze cyclus niet zomaar afbreken. Want er zit naar mijn idee veel goede energie in van onze kant. Gelukkig begreep ze dat volkomen, dus mag ik alsnog bij haarzelf een inwendige echo...VANDAAG grote opluchting, einde aan het wachten! Mocht er dan niks te zien zijn, gelijk afbreken en niet pas over 14 dagen en met een hoge dosis clomid a 100 mg.
Fijn dat je gesprek verhelderend was Lise, nog maar even doorgaan dan zo en wie weet hoe goed het afloopt! Voor je het weet is het alweer maart ook.