Clomid 50mg

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Koekie2, 22 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koekie2

Koekie2 Fanatiek lid

6 jul 2015
    2.085
    216
    63
    Sorry was maandag en gister heel druk.. haha..

Dankjewel kortjakje :D Het was een geslaagd feestje.

Jeetje wat een drama bij jou Guusje. Heel veel succes dadelijk met de echo.

Hier ben ik echt even super gigantisch blij. Ik moest vanmorgen terug voor een echo. En wauw wat een verbazing. Waar mijn follikel maandag ochtend nog 17mm was, was hij vanochtend ineens 25mm :$ Dus heb ongeveer uurtje geleden de Ovitrelle gezet. Dus nu zit ik ook op het wachtbankje omdat ik weet dat mijn follikel vandaag of morgen gaat springen. Echt niet verwacht dat hij ineens zo groot was. Maar wij zijn blij. Na vorige ronde wat dus geen eisprong opleverde nu dus wel...

2. guusje99

guusje99 Fanatiek lid

7 jul 2009
    1.238
    1
    0
    Financiële dienstverlening
    Noord Brabant
    Bedankt Koekie. Wat fijn dat je een grote follikel hebt! Tof!

Ik ben net terug van ZKH, alleen te kleine eiblaasjes te zien. Mag vandaag starten met Provera en dan starten met hogere dosis clomid 100 mg. :( Lichtpuntje; krijg nou voortaan wel echo's. :)

3. Amare

Amare Niet meer actief

Wauw wat een mooi resultaat, hopelijk wordt het een mooie eindejaarsknaller!!

4. Amare

Amare Niet meer actief

Dus inderdaad wat je zelf al vermoedde.
    Wel goed dat je nu wel echo's gaat krijgen, had je nu je eigen gynaecoloog weer?
    Misschien een stomme vraag hoor, maar wat is Provera?

5. Miesy

Miesy Bekend lid

22 jun 2015
    731
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vandaag weer voor een echo geweest. De linker follikel die in het begin het grootst was is niet meer gegroeid, zelfs misschien iets kleiner. Dus die doet niet meer mee. De rechter follikel was wel gegroeid. Nu bijna 15mm. Duurt allemaal wat langer met groeien, maar dat maakt niet uit zolang het maar groeit. Mn bms was ook goed gegroeid. 1 januari weer terug komen. Wel veel 4 echo's maar dat vind ik niet erg

6. Miesy

Miesy Bekend lid

22 jun 2015
    731
    0
    16
    NULL
    NULL
    @guusje ooh wat balen zeg! Hopen dat de clomid 100 wel wat gaat doen!

@kortjakje wow wat goed! Spannend

7. Koekie2

Koekie2 Fanatiek lid

6 jul 2015
    2.085
    216
    63
    Guusje wat fijn dat je voortaan wel echo's krijgt. Ik vind dat wel fijn. Dan weet je tenminste iets.

Provera is een medicijn wat de menstruatie opwekt. Zelf krijg ik altijd Duphaston en dan is er ook nog Primolut. Allemaal net wat anders. Hetzelfde als dat mensen pregnyl zetten, ik ovitrelle moet zetten. Haha. Leer je vanzelf op zp ;)

Ja ik ben echt blij en dat deze wending ook niet verwacht... deze cyclus is dus wel weer wat spannender... haha.

8. Amare

Amare Niet meer actief

Gelukkig is de rechter wel verder meegegroeid.
    Misschien alleen maar even goed nu dat je meer echo's krijgt. Ze kunnen het beter maar even goed in de gaten houden.

@koekie, bedankt voor de uitleg. Ik leer hier ieder dag weer nieuwe afkortingen en woorden.

9. Duna

Duna Bekend lid

14 aug 2015
    673
    24
    18
    Wat wordt er hier veel geschreven zeg!! :D Even een paar dagen wat meer afwezig en een hoop bij te lezen :)

@ Satijnvlinder: wat raar dat ze zo vaag doen in het ziekenhuis :( Wel super fijn dat ze naar je luisteren als je belt en dan ook nog eens super snel terecht kunt! Ook goed dat je ei gegroeid is, heb je toch weer wat duidelijkheid. Hopelijk morgen nog verder goed nieuws!
    En wat een opmerkingen ook... Hopeloos dat mensen zich bemoeien met jullie leven en wel of niet een eventueel babytje. Dan wil je toch gewoon echt zeggen 'goh, en hoe is het met jullie seksleven?'. Ik hoop echt dat ik ooit het lef heb om die zin eruit te gooien als mensen ergens naar vragen bij mij :p

@ casly: Welkom! Ik heb geen ervaring met een cyste naast de eierstok. Hopelijk kan het geen kwaad, kunnen je eitjes mooi doorgroeien en loopt dat uit op een mooie zwangerschap :D

@ Guusje: Welkom hier! Clomid aug/sept loopt inderdaad een beetje leeg, maar was sowieso nooit het meest spraakzame topic... Maar nu er een paar zwanger zijn is het heel stil geworden :) Dus kom maar gezellig hier mee kletsen.
    Wat een rare gang van zaken in jouw ziekenhuis :$ Fijn dat je alsnog een echo krijgt en dat je dan toch meer duidelijkheid hebt. Klinkt als een goed gesprek wat je gehad hebt. Heb je goed geregeld!
    Ik krijg ook geen echo's meer hoor. Heb 3 rondes met echo's gehad, de eerste ronde was te veel, 2e ronde was goed en 3e ronde wilden ze alleen weten of ik stabiel bleef en niet plotseling toch weer te veel eitjes zou maken. Daarna zelf aan de gang.
    Wij blijven lekker thuis met zn tweetjes :) Kan ik gewoon lekker doen waar ik zin in heb en enigzins op tijd naar bed...

@ Lise: goed dat je een belafspraak had, maar blijft vervelend dat afwachten he. Ik heb ook weinig vertrouwen in de clomid, maar maak de maanden nog wel even af...

@ koekie: YES! Mag je deze ronde gewoon weer gezellig op het wachtbankje aanschuiven :D

@ miesy: Ze groeien in ieder geval door! Hopelijk aan het begin van het jaar meer goed nieuws.

@ Manste: Hopelijk heb je snel duidelijkheid deze week. Snap je onzekerheid wel hoor! Je hebt gewoon een succesverhaal nodig :)

@ Mamba: Knuffel voor jou. Hoop dat je je na je afspraak van 8 januari weer een beetje beter kunt gaan voelen omdat er dan meer positieve vooruitzichten zijn...

10. guusje99

guusje99 Fanatiek lid

7 jul 2009
    1.238
    1
    0
    Noord Brabant
    Wat me trouwens opvalt t.o.v. andere topics, zal jullie vast al lang opgevallen zijn maar, hier zijn we al zo blij met gewoon een goede eisprong :p en o zo fijn om niet steeds meiden in ronde 1/2/3 te horen kletsen over alle (al dan niet verbeelde) symptomen of wanneer ze dan al niet gaan testen en of ze zwanger zijn want ze zijn misselijk op 3 dpo ;). Niet lullig bedoeld naar die andere meiden, maar zoveel tijd op ZP verder en nu sinds vandaag begrepen dat er helaas toch geen 5e eisprong bijkomt dit jaar, zijn dat soort dingen soms moeilijk. Dan is dit topic wel echt heeeeel fijn! :)

Duna, bedankt! Ik vindt op zich geen echo's ook wel prettig. Moet zeggen dat ik na flink aantal inwendige echo's me er nog steeds niet minder ongemakkelijk onder voel. ;) Dus als het eenmaal werkt, mij best. Maar dat zo iemand je gewoon niet eens serieus neemt, dat vindt ik erg.

Klinkt goed, lekker met zijn tweetjes. Geen gedoe, gewoon quality time met je geliefde :)

Miesy, bedankt. Balen dat het zo langzaam gaat. Maar ik heb begrepen, na veel gegoogle, dat het tot de 14/15 mm ook relatief langzaam gaat en het dan ineens wel dubbel zo hard kan groeien. Wie weet gaat het nu snel opschieten. Duim voor je.

Lise, ja had nu mijn eigen arts weer gelukkig. Met haar ben ik ook erg blij!

Koekie, ja inderdaad. Je leert hier super veel, maar ook sowieso van internet. Google en gij zult vinden :p merk wel dat sommige dingen echt tegenstrijdig zijn soms.

Vandaag weer iets nieuws geleerd. Dit in tegenstelling wat hier op ZP wordt geroepen. Ovu testen zijn meer betrouwbaar dan tempen :( Jullie bekend?

Net weer de 1ste provera pil, dubbel gevoel hoor. Dacht dit jaar nog een kansje te hebben maar zelfs dat niet meer. Beetje emotioneel of zoiets. En ben ook wat angstig voor de verhoogde dosis clomid. Merkte jullie veel wat betreft meer bijwerkingen?

11. Miesy

Miesy Bekend lid

22 jun 2015
    731
    0
    16
    NULL
    NULL
    @lise ja dat vind ik ook goed. Wil dan gewoon weer dat t dan weer die dag is hahah

@duna bedankt. Ja hoop ook op verder goed nieuws in het begin van het nieuwe jaar! :)

@guusje ja dat heb ik dus ook. Ik zit ook nog in een ander topic, maar daar is al meer dan de helft zwanger terwijl ik de tweede was die erbij kwam. En ik gun het ze allemaal! Dus daar gaat het veel over hun zwangerschappen. Is soms beetje moeilijk en daarom ben ik ook veel meer hier te vinden. Hier begrijpen we elkaar en dat is fijn

12. Kortjakje84

Kortjakje84 Actief lid

25 sep 2015
    301
    21
    18
    NULL
    NULL
    Ja precies, ik lees ook wel bij andere topics mee maar plaats alleen hier berichtjes; het is hier gewoon het fijnst. :) We willen zo graag zwanger worden met z'n allen, maar zelfs een eisprong lijkt te veel gevraagd; elke keer dat die gedachte bij me opkomt is weer zo'n deprimerend moment, en dan is het fijn om met andere meiden die hetzelfde probleem hebben te kletsen, te klagen en te jammeren en gelukkig soms ook te lachen. :) In een jaar welgeteld twee eisprongen gehad, sjongejonge, en dan was die tweede ook nog eens superonverwacht zo op de valreep. Hopelijk volgend jaar toch meer kansen! 1 januari is het precies een jaar geleden dat we zijn begonnen, en nog zo weinig opgeschoten voor mijn gevoel. Ik hoop bij de volgende oud & nieuw toch in elk geval een dikke buik te hebben, maar dan lees ik weer de horrorverhalen in dit forum van meiden die al tig jaar bezig zijn, van alles in het traject hebben meegemaakt of het zelfs al hebben opgegeven, en dan denk ik ja shit dat kan mij ook nog allemaal gebeuren! Dus het is sowieso niet goed in andere topics mee te lezen, niet voor de positieve en niet voor de negatieve verhalen. :D Maar goed, laten we positief blijven.

Wat supergoed nieuws Koekie & Miesy! Zo'n knallende eisprong op oudejaarsavond, hoe weet je nou wat de champagnekurk is en wat je eisprong? (sorry heeel flauw... :)). En Miesy jammer dat die ene weer is gekrompen maar goed weer een nieuwe erbij! 15mm groeit vast wel door.

13. guusje99

guusje99 Fanatiek lid

7 jul 2009
    1.238
    1
    0
    Noord Brabant
    Kortjakje, jeetje 2 eisprongen maar. Dan mag ik eigenlijk niet klagen. Het is precies wat je zegt he, daar lees je dan vaak "geklaag" dat ze al in ronde ? zijn en dan denk ik jee...zou een moord doen voor zoveel rondes in 1 jaar. Maar goed, dat is makkelijk gezegd. Je weet immers vrij weinig van de ander en wie weet wat zij allemaal mee heeft gemaakt of nog mee gaat maken.

En inderdaad Miesy, je gunt het iedereen...met of zonder eisprongen. :p

Fijne jaarwisseling meiden, ik ben hier vandaag niet meer te vinden. Dat 2016 vele bolle buikjes mogen brengen, liefde en gezondheid. Wens jullie het allerbeste!

14. Koekie2

Koekie2 Fanatiek lid

6 jul 2015
    2.085
    216
    63
    Hahhaa nou die champagnekurk horen we niet.. ik moet dadelijk gaan werken.. haha.. maar geeft niet. ben toch wel iets voor middernacht thuis. Even vuurwerk kijken, nog gezellig maken en dan naar bed want morgenvroeg moet ik ook weer werken.

Ja hier kun je alles delen he. Een eisprong is niet vanzelfsprekend. Dat weten we maar al te goed.
    Fijne jaarwisseling en hopelijk idd veel bolle buiken in 2016.

15. Duna

Duna Bekend lid

14 aug 2015
    673
    24
    18
    @ Guusje: Ik vind dit topic ook erg fijn, lees ook bewust niet mee in andere topics waar iedereen maar gewoon zwanger wordt. Daar wordt ik echt down van...
    En ik kan ook niet wennen aan de die inwendige echo's. Al kan ik me er ook niet erg druk over maken... scheelt ook wel bij welke arts...
    Ik kan echt niets met temperaturen, dat wisselt veel te erg. Maar met ovulatietesten vind ik mijn eisprong eigenlijk altijd wel (sinds de clomid). Dus het leek mij dat de ovu testen betrouwbaarder zijn dan tempen... maar dat ik puur afgeleid uit eigen ervaring... Tempen moet ook heel specifiek op hetzelfde moment op hetzelfde tijdstip en als je een keer later naar bed gaat dan kan dat al invloed hebben... Terwijl bij ovulatie testen het niet heel veel uitmaakt wanneer je ze doet, als je maar niet net de kraan leeg hebt gedronken of zo...
    Ik heb gruwelijk veel bijwerkingen gehad, maar ik ben denk ik eerder de uitzondering dan de regel. Heb nooit een verhoging gehad, dus daar kan ik niet over meepraten...

@ koekie: succes met werken en het nog even gezellig maken! In het nieuwe jaar starten op het wachtbankje :)

@ hier: Vriendlief vroeg gisteren avond 'wanneer kunnen we nu weer testen'. Toen ik zei dat dat 10 januari zou zijn, zei hij 'zo lang nog :('. Met echt zo'n half pruilend gezicht erbij...:p Vond het wel een soort van schattig :D

16. Lala90

Lala90 Bekend lid

21 aug 2015
    958
    1
    0
    Hoi meiden. Ik zie dat jullie echt al een soort besloten groepje zijn en weet niet of jullie het dan nog wel zo fijn vinden als er nog mensen bijkomen, maar vraag het toch maar gewoon. Ik start in Februari met clomid en pregnyl.

Ik heb wel een eigen eisprong, maar niet elke maand en als ik een eisprong heb is dit vaak geen goede eisprong. Ik vind het heel moeilijk dat mijn vriendinnen al zwanger worden van het denken aan seks en ik dus niet echt een plek heb om het te bespreken zonder dat ik opmerkingen krijg waar ik niets aan heb: "Maar je bent toch nog jong?!", "Ach, als je het loslaat komt het vanzelf, zo ging het bij ons ook", "Hebben jullie dan wel seks tijdens de eisprong", "Goh... bij ons was het meteen raak en ik ben ook niet regelmatig".

Ik heb een hele nare ervaring gehad toen ik de diagnose pcos kreeg. De echo deed me heel veel pijn en de gyn zei letterlijk dingen als "Nou nou... wat een mooie flinke kralenkettingen zeg... aan beide kanten nog wel! Zo zie je ze niet vaak". En daar lag ik dan, met mijn benen wijd, door de grond te gaan. Ik kwam in tranen thuis. Niet eens door de diagnose, maar door hoe het was gegaan, alhoewel de diagnose me ook angstig maakte.

Ik lees hier al een tijdje mee om alvast ervaringen te lezen en snap het als jullie dit groepje willen aanhouden hoor. Dan mogen jullie het gewoon zeggen, hè!

Gelukkig nieuwjaar en hoop op een heel vruchtbaar jaar.

17. Miesy

Miesy Bekend lid

22 jun 2015
    731
    0
    16
    NULL
    NULL
    De beste wensen voor iedereen! Dat er vele mooie wondertjes mogen komen in 2016!

Welkom lala! Van mij ben je hier uiteraard welkom!

Wat vervelend dat de echo zo ging! En al die nare opmerkingen zijn echt niet leuk. Hoop dat de clomid en pregnyl goed zn werk gaan doen!

Hopelijk kun je hier je ei kwijt!

@hier vanmiddag weer een echo. Zoo spannend
    En duna, ik kan ook maar niet wennen aan die inwendige echo's. Er is 1 gyn die t nogal pijnlijk deed. Zegt ze het is wel gevoelig he. Joh als je er zo in loopt te wroeten.. haha maar tot nu toe voor de rest gyns gehad die t wel pijnloos deden

18. Duna

Duna Bekend lid

14 aug 2015
    673
    24
    18
    @lala: Je bent gewoon welkom hoor! Zo besloten zijn we volgens mij niet :) Hoe meer zielen hoe meer vreugd. Wat rot dat die arts zulke opmerkingen maakte. Heb je dat later nog besproken? Of heb je gevraagd om een andere arts en uitgelegd waarom? Ervaring leert dat als je het gewoon aangeeft (en evt overstapt naar een andere arts) dat het dan beter gaat!
    Vervelend ook dat vriendinnen het niet begrijpen :( Hopelijk vind je hier meer steun! Op naar een vruchtbaar 2016!

@Miesy: Spannend weer dan! Hoop dat het verder gegroeid is! Ja, sommige artsen kunnen zo ongelooflijk wroeten :$

19. Miesy

Miesy Bekend lid

22 jun 2015
    731
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jaaa mn ei was gegroeid naar 19 mm! :D gyn zei dat hij morgen of overmorgen mn eisprong verwacht! Morgen en overmorgen hebben we advies gekregen voor samenleving haha ben zo blij :D
    En vandaag heb ik alle gyns gezien die er zijn hier haha

20. Duna

Duna Bekend lid

14 aug 2015
    673
    24
    18
    Fijn miesy! Aan de bak dus :D Veel plezier!

Deel Deze Pagina