Lieve meiden gelukkig nieuwjaar allemaal! Ik wens jullie heel veel liefde, gezondheid, fijne momenten en geluk, maar bovenal een hoop mooie baby's voor iedereen in dit clubje! @guusje Hahaha wij zijn natuurlijk ook het gezelligste kletscluppie van het hele forum! En noujaaaa wat een rare gang van zaken inderdaad! Jammer dat er weer niets was en je verder moet met clomid, maar iig wel wat meer zekerheid met de echo's. Mijn gyn zei de laatste keer dat zowel tempen als testen niet betrouwbaar zijn. Tempen is erg afhankelijk van hoe je nachtrust was, de tijd, enz.. en ovutesten.. 'daarmee stimuleer je alleen de economie' zei ze bot. In de ronde dat ik een eisprong had werkten de ovutesten perfect. Duidelijke piek en de rest wit. Maar als ik geen eisprong heb schommelt het enorm! Wat de bijwerkingen betreft.. die had ik met 100 juist het minst. 50 heel veel opvliegers en 150 dat wazige zicht en depri. geen opvliegers trouwens. @Koekie wauw wat een mega ei! Geen pijn van gehad? @miesy spannend met jouw eitje(s)! Jammer dat die ene het toch liet afweten. Wat fijn dat de ander toch een bikkel is! Die gaat echt wel springen hoor!! Komende dagen dus even gezellig maken bij jullie en idd sommige mensen bakken er niks van. Pijnlijke echo's of pijnlijk bloedprikken. Kom op, leer je vak @duna ik schrijf daar idd ook nooit meer. heb het gevoel dat wij de enige nog zijn die nog kletsen en nog niet zwanger zijn. Dus dan heb ik daar ook nog weinig te zoeken Haha ahhww wel lief dat je vriend zo mee leeft! @kortjakje daar sluit ik me idd ook bij aan. Ik heb zelfs maar 1 eisprong gehad dit jaar. En ik spring al een gat in de lucht als ik een dominante follikel zie! hahaha @lala welkom hier! Aan je verhaal te lezen ben je zeker wel aan wat opluchtende babbels toe! Wat een rare uitspraken van de gyn!!! Daar zou ik echt wel wat van zeggen hoor! Soms vraag ik me af waarom die lui dat werk doen en of ze enig idee hebben wat wij door moeten maken.. En tja.. opmerkingen van anderen... mensen zullen het nooit leren ben ik bang. Het doet erg pijn, maar ik weet inmiddels wel hoe ik erop moet reageren. Maar dat is voor mij ook makkelijker omdat ik al wel een zoontje heb, dus vanuit die ervaring kan ik spreken. Ik zeg natuurlijk niet dat het nu ook stroef gaat. Hier dus even afwezig geweest. Ik moet zeggen dat het me wel goed heeft gedaan om even iets meer afstand van alles te nemen. Dat is soms wel heel letterlijk, want ik mijd de baby's in de familie. Misschien stom, maar het maakt mijn situatie wel wat draaglijker. Scheelt ook dat mijn ene broer bijv heel krampachtig doet over zijn dochtertje. We hebben geweldige feestdagen achter de rug met als hoogtepunt de verjaardag van mijn zoontje. Toen was ik weer even echt helemaal happy met mijn leventje als mama. Ik besefte me toen pas hoe bevoorrecht ik eigenlijk al ben. Hoewel de hoop voor een tweede natuurlijk net zo onbevredigend is als het steeds weer niet lukt. Tot 8 januari sta ik dus stil. Ik ben benieuwd wat me dan te wachten staat. Ik ben wel weer wat geruster op het spuiten. ML is vrij dus die gaat mee op gesprek en ik wil dat hij ook prikinstructies krijgt voor het geval ik ineens dichtklap. Gisteren stond ik bij onze vrienden in de keuken hapjes te maken en toen voelde ik ineens weer dat bekende gevoel van een groeiend eitje. Nu heb ik natuurlijk geen idee of er wat gaande is (denk het niet) maar vanavond hebben we het gezellig gehad en daarna heb ik echt veel pijn gekregen. Voor en achter. Echt heel hevig! Gisteren was mijn bm nog helemaal dicht en voelde hard aan. Niet vruchtbaar dus ofzo. Kent iemand van jullie dit pijnlijke gevoel?
Fijn dat ik mee mag kletsen en lezen dames. Ik heb per februari inderdaad een vaste (andere!) gyn waar ik veel meer vertrouwen in heb. Zij gaf meteen al aan zelf ook via deze weg zwanger te zijn geworden en dat vind ik toch wel fijn, want dan kent ze de pijn, teleurstelling en ook de momenten van hoop uit eigen ervaring. mamba, ik zie dat jij het over bijwerkingen hebt. Ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie ervaringen daarmee. Zal vast voor iedereen anders zijn, maar dan kan ik me alvast een beetje voorbereiden misschien. En hoewel ik jullie natuurlijk allemaal anders gun, zijn jullie nu even mijn (ervaring)pro's! 😊
Sorry meiden niet alles bij gelezen Hier was die van 12 niet meer op dezelfde plek te zien wel een andere van 12 nu. Toch over naar 100 spuiten want hij denkt dat vorige niet gesprongen is. Lala tja die bijwerkingen is indd voor iedereen anders. Ik had er super veel helaas
@Mamba: Dat klinkt allemaal wel weer wat hoopvoller. Inmiddels is het januari... dan klinkt 8 januari niet MEGA ver weg nog.Fijn dat je man mee gaat op gesprek Ik dacht exact hetzelfde met betrekking tot het andere topic. Ik heb weleens pijn gehad zoals jij beschrijft... 1 keer rond eisprong toen het er 3 waren en diverse keren dat het een soort van krampen waren van mijn darmen. Verder geen reactie, alleen krampen... Hopelijk voor jou in 2016 ook meer vruchtbare momenten! @lala: goed dat je een andre, begripvolle arts hebt geregeld! Ik heb veel last gehad van bijwerkingen. Deze ronde is het voor het eerst mee gevallen. Andere maanden opvliegers, hele erge stemmingswisselingen, acne, moeheid en vorige maand nagenoeg overspannen geduren 2 weken. Oh en heb ook een tijd hart ritmestoornissen gehad met bijbehorende benauwdheid, maar dat was na de 2e maand over en artsen zijn het niet eens over of het wel of niet van de clomid komt. Ik ga er wel vanuit omdat het in de bijsluiter staat. Maar zoals ik zeg... deze maand relatief erg weinig last gehad. Dus het kan ook minder heftig @Satijnvlinder: Zou die ene dan gekrompen zijn? Wel fijn dat er nog een andere is en als ik het goed begrijp ga je dus verhogen? Soannend. Hopelijk snel resultaat!
Hallo, iedereen nog een gelukkig nieuwjaar, ik hoop dat 2016 ons jaar gaat worden! Ik ben woensdag gebeld door de gyn. Mijn bloedwaarden waren netjes hoog. Ik heb met Clomid 50 een goede eisprong gehad. Ik zit nu op een cyclus van 32 dagen. wat prima was. Ik heb een recept voor een half jaar clomid meegekregen. Ik hoef nu pas terug te komen als ik zwanger ben, of mijn cyclus over de 35 dagen gaat. Aan de ene kant was ik even wat verbluft toen ik dat hoorde, (dat je niet meer terug hoeft voor controles) en aan de andere kant is het toch wel fijn. De clomid slaat bij mij goed aan, dus nou kunnen we het een half jaar rustig "zelf" proberen. Op oudejaarsdag (dag 32) werd ik netjes ongesteld. pff wat een teleurstelling. Mijn man en ik waren het er over eens dat het toch wel positief is dat ik voor het eerst een cyclus + eisprong heb gehad. Maar jullie kennen allemaal het verschrikkelijke teleurstellende gevoel.
Wij wilden trouwens een wensballon oplaten maar die van ons is als enige van de buurt niet opgegaan. Slecht voorteken @bijwerkingen ik ben totaal geen voorbeeldige clomid gebruikster geweest!! Ik had opvliegers bij de laagste dosis. Bij 100 ook nog wel maar lang niet zoveel en zo lang. Bij 150 voelde ik mij het meest rot. Ik had enorme stemmingswisselingen die uitmondden tegen een depressie. Daarnaast had ik heel slecht zicht. Komt maar bij 2% voor maar ik had het natuurlijk weer alsof ik dronken was. Ik zag vlekken, vegen, lichtflitsen en een soort aura's overal omheen. Ik vond het zelfs onverantwoord om 's avonds nog auto te rijden. Moet zeggen dat ik het vorige week nog twee avonden had, terwijl het dik een maand geleden is dat ik clomid gebruikte. Bij alle doses kreeg ik flinke acne aanvallen... Kortom: compleet pakket voor mij dus. Wat dat betreft ben ik blij dat ik van clomid af ben. Al vind ik het spuiten wel heel spannend
ManSte, ergens wel fijn want het slaat aan. Anderzijds tja de cyclus volgen vind ik niet verkeerd Mamba 8 januari gesprek en dan pas spuiten toch? Zo mijn blog is ook weer bijgewerkt
Toen ik vanochtend naar de wc ging had ik ineens bloedverlies (niet alleen een veegje). ik weet dat er wat bloed vrij kan komen bij de innesteling maar dat zou al wel heel snel zijn. Het eitje kan op zijn vroegst pas maandagavond gesprongen zijn (na de echo) en de innesteling vindt plaats tussen de 6 en 12 dagen toch? Beetje gek dus... @Mamba Wat vervelend dat je zoveel bijwerkingen hebt van de clomid!
@bijwerkingen ok had met 50 mg niks, 100 mg snachts opvliegers en beetje stemmingswisselingen en depri en slecht in slaap kunnen komen, 150 ook t totale pakket. Emoties die wel 10x zo hard binnen komen, depri, chagrijnig, lichtflitsen, aura's overal omheen zien en alsof je dronken bent, slecht in slaap kunnen komen pff heftig was dat. Gelukkig is alles overgegaan incl mn ogen
Hoi Lala, uiteraard ben je van harte welkom hier! Zo'n exclusief groepje zijn we nou ook weer niet, mensen komen en gaan, dus over een paar maanden zal het er ook weer anders uitzien. Fijn voor je dat je een andere gyn kon regelen, eentje die ook met mensen bezig is en niet alleen met d'r vak! Dat is zo belangrijk, juist ook omdat het zo'n sh*tsituatie is en je nogal wat ongetwijfeld goedbedoelde maar toch ongelooflijk vervelende opmerkingen uit je omgeving krijgt. Succes volgende maand met de Clomid! Bijwerkingen zijn inderdaad voor iedereen anders, en kunnen ook per ronde weer anders zijn. Ik had wel geluk daarin, alleen wat opvliegers en depri/emotioneel, en merkte geen verschil tussen 50mg en 100mg. Inderdaad, gelukkig nieuwjaar gewenst iedereen! Ik hoop dat iedereen dit jaar vrolijkerhet jaar afsluit dan 2015. Moest wel lachen om je wensballon mamba, da's wel heel sneu. maar ik ben blij te horen dat je voor even in elk geval weer blij en ontspannen bent geweest, na dat rotgevoel van de afgelopen tijd. Hopen brengt het spuiten je meer geluk. Balen Manste dat je toch ongesteld bent geworden. Ik had precies hetzelfde gevoel de eerste ronde: aan de ene kant opluchting eindelijk een complete cyclus maar zo'n somberheid toch dat je niet zwanger bent. Succes volgende ronde!
@manste wat jammer dat her niet gelukt is maar je hebt wel een goede eisprong gehad! Aan de ene kant is het heel fijn om geen controles te krijgen. Hopelijk kun je het dan van je af zetten. Zelf ben ik echt een controlfreak dus dan was ik er met tempen en ovutesten op gefixeerd. @satijnvlinder ja 8 jan gesprek en dan kijken hoe verder. Wordt dus spuiten. @casly hoeveel dpo zit je dan? Was het afgelopen maandag? Is wel vreemd dan ja. Als je echt ongi zou zijn heb je wel een heel korte LF! Hier vannacht met zoonlief op de HApost gezeten. Hij kreeg koortsstuipjes en moest spugen. Had al 4 dagen koorts. Blijkt dat hij oorontsteking heeft aan beide oren. Dat doet zo zeer..!! Dus nu aan de antibiotica. Nieuwe gordijnen opgehaald, vorige week waren onze nieuwe houten jaloezieën al gekomen, dus allemaal drukke (en leuke) dingetjes om de wachttijd te doden
Beterschap voor je zoontje mamba! Wat vervelend. Hoop dat ie snel opknapt En fijn van die afleiding. Altijd leuk nieuwe dingetjes
Duna, ja die zou dan indd gekrompen zijn dat kan gebeurt wel vaker maar leuk is anders Mamba, Beterschap voor je mannetje dat is niet leuk! Gelukkig wel wat afleiding Casly, dat is apart die bloeding verder nog last van gehad?
Thanks meiden! Hij slaapt eindelijk 😅 Ik voel nog steeds lichte steekjes in m'n onderbuik. Met name als ik me inspan, bijv met wandelen. M'n linkerborst/tepel wordt ook gevoeliger. Ik durf niks te hopen maar vind dit wel gek als er niks aan de hand kan zijn. Nog wie is de mol liefhebsters hier? Vanavond weer begonnen. Wij volgen het al jaren met de hele family 😉
Gisteravond op verjaardag volgens mij mn eisprong gevoeld. Moest avond ervoor en gisteren heel veel plassen en soort tintelingetjes aan de rechterkant en een soort van poef ofzo haha moeilijk uit te leggen en buikpijn. Buikpijn en plassen was daarna gelijk over dus zo spannend. Vanaf vandaag officieel eindelijk een keer op het wachtbankje duurt nu al te lang haha Hoe gaat het met je zoontje mamba?
@mamba; wat vervelend! beterschap met je zoontje @miesy; wat spannend! @ lala; Wat betreft bijwerkingen; ik zit nu pas op de tweede dag van mijn tweede ronde clomid, dus nu nog nergens last van. Had ik vorige keer pas van dag 4 tot dag 7 ongeveer. Ik voelde me wat suffig, ik sliep erg slecht, opvliegers, en ik voelde me op dag 5 en 6 heel depressief. maar het was maar een paar daagjes, waarvan twee dagen heftig, dus ik vind dat de bijwerkingen eigenlijk best goed te doen zijn.
@ Manste: Vervelend dat je ongesteld bent geworden Wel fijn dat je een goede eisprong hebt gehad en dat ze er vertrouwen in hebben dat het de volgende rondes ook goed gaat en je dus zelf aan de slag mag! @ Casly: Ik weet ook niet goed wat dat roodverlies is geweest. Ik zou het gewoon even met je arts overleggen. @ Mamba: Hoop dat je zoontje alweer een beetje opgeknapt is en zich snel weer beter voelt. En inderdaad leuke dingen voor in huis zijn altijd heel erg fijn! Geeft toch weer een hele andere sfeer Hoop toch dat je een eisprong gaat hebben of zo... Weet niet of je zwanger kán zijn? @ miesy: Succes op het wachtbankje... ik vind het altijd de 2 langste weken. @ Hier: wachten duurt enorm lang.. betrap mezelf erop dat ik met de dag toch weer iets meer hoop krijgt, terwijl ik die hoop helemaal niet wil hebben... Heb geen zin in weer een teleurstelling volgende week Wel bijna vakantie nog 4 dagen werken. Kunnen we eindelijk stevig gaan klussen in huis en hopelijk de benedenverdieping helemaal naar onze zin af maken En misschien zelfs wel een start maken met de bovenverdieping... En gisteren een leuke auto gevonden, alleen iets boven budget, dus morgen maar eens proberen wat van de prijs af te krijgen. Lijkt mij dat het wel moet lukken. Tot nu toe maar 300 euro korting gekregen terwijl we niets in te ruilen hebben, dus ik vind het maar karig... Dus spannend of het gaat lukken
@duna ja vind het nu al lang hahaha en heel veel afleiding heb ik ook niet. Zit veel thuis, heb 2 x anderhalf uur werk in de week (wat ik nu aan kan) en 2x in de week fysio dus dat scheelt wel, toch iets haha. Gewoon veel afspreken met mensen. Mn vriend moet donderdag ook weer varen. Wat leuk al die nieuwe dingen! Hopen dat het lukt met je auto! Wat voor auto heb je gezien?
Alleen de auto is pure noodzaak. Als het niet had gehoeven dan hadden we het nog enkele jaren uitgesteld. Dus is wel leuk, maar tegelijkertijd ook niet... geld voor een eventuele kinderkamer e.d. gaat er nagenoeg helemaal doorheen Maar we hebben een hyundai i20 gezien. Fijn wagentje... en voelde veilig in die auto... dus dat was de doorslag (ivm toch die kinderen in de toekomst)