@Kortjakje84; nog een paar dagen wachten, wat spannend! ik vond die laatste dagen echt afschuwelijk iedere dag wat meer hoop. ik duim voor je dat je dit weekend niet ongesteld wordt! En dat van die baby's, dat snap ik zo ontzettend goed. Mijn beste vriendin is vorige week bevallen van haar eerste kindje, nadat ze bij de eerste keer(!) proberen zwanger raakte. Terwijl ik het kindje vast hield zei ze "dat gebeurt bij jou ook echt wel. Als het je gegunt is, dan gebeurt dat uiteindelijk wel" ik wilde alleen maar terug gillen: "hoezo gegunt?" en "dat is helemaal niet zeker!" maarja, maar een beetje onnozel gelachen... Het heeft geen zin om nogmaals uit te leggen hoe ontzettend pijnlijk zo'n proces is. Ik merk wel dat van de mensen die het weten, de meeste het maar een moeilijk onderwerp vinden, en het erg makkelijk wegwuiven.
Hoi dames, Ik heb het ook met de baby's, maar ook met mensen die aankondigden zwanger te zijn en al helemaal bij het zien groeien van buiken. Ik baal soms van mezelf wanneer ik merk afgunst te hebben in het NOD-forum voor de dames die in de eerste of tweede ronde zwanger worden. Dat wil ik niet. Ik wil oprecht blij zijn voor wie dan ook die het lukt om zo'n wondertje te mogen laten groeien. Maar het lukt me niet (altijd). Ik herken ook de spanning van "oh nee.. als er nu ook maar niet bij mijn man iets niet goed is waardoor het nog lastiger gaat worden". Mijn gyn heeft juist aangegeven niet te gaan beginnen met de clomid + pregnyl voordat het is uitgesloten dat er sprake is van slecht (beweeglijk) zaad o.i.d. ML heeft toevallig vandaag ingeleverd in het ziekenhuis zodat de resultaten (ook indien er een tweede meting nodig is) nog voor mijn start in Februari binnen zijn. Ik heb begrepen dat er een ander behandelplan komt (ivf? Icsi? Ik weet het even niet meer!) als blijkt dat er bij hem ook sprake is van een probleem. Ga er niet vanuit hoor, maar wel spannend inderdaad. Fijne dag!
@manste wat spannend dat je man ook wordt gecheckt. Bij mijn vriend werd het gelijk gedaan en bij hem is gelukkig alles goed. Waren we zo opgelucht toen! @kortjakje ja wachten duurt zoooo lang ik zit nu nog maar op 5dpo pfff haha hopelijk gaat de tijd een beetje snel, maar denk het niet. mn vriend is vandaag weer gaan varen voor zes weken en ik werk niet veel dus ja we zullen wel zien , spannend.. En dat met baby's herken ik ook heel erg. Wij gingen pas geleden op kraamvisite en uit goeie wil vast gehouden, maar ik vond het zo moeilijk. en een hele goeie vriendin van mij heeft nu net vier maanden een kindje en ik ben hartstikke gek op dat kind, maar soms zo moeilijk. Ook met mensen die dan aankondigen dat ze zwanger zijn idd en dan vooral ook gelijk de 1e maand. en natuurlijk gun ik het iedereen!
shiiiiiiit heb ik net een hele lap tekst zitten typen, loopt internet vast. Alles kwijt....... Nu dan maar even kort: @zaad testen Ik vind het gek om te lezen dat sommigen pas later de man laten checken. Bij ons moest dat gelijk. Ik heb hier iemand leren kennen die na 6 maanden hoorde dat ze over moest op icsi omdat haar vriend te slecht zaad had. Dat hadden ze alleen niet gelijk gezegd omdat de arts 'hoopte op een wonder', ja koekoek, dat stadium ben je al voorbij. Het kan dus wel degelijk aan beiden liggen! @miesy op welke cd zit je nu? @baby's och ja ik ben ook echt niet de leukste nu als het om baby's gaat hoor. Het lijkt wel of de aankondigingen je om de oren vliegen en ook allemaal snel en spontaan.. Mijn nieuwe nichtje en neefje heb ik sinds eind nov 2x gezien. Ik kan het gewoon niet handlen om uitbundig te lopen doen. Vriendin is ook zwanger, weet het nu twee weken. Ik was de eerste en enige die het direct mocht weten, ze was ook al een tijdje bezig. Maar nu 'zeurt' ze steeds over dat ze misselijk is enzo terwijl ze dat van háár vriendin juist afschuwelijk vond want zij was tenminste wèl zwanger. En nu doet ze het precies zo bij mij, dus ik houd me een beetje stil. Ook niet goed, maar ik kan ook niet zo goed doen of ik me niet kut voel. Daarvoor kent ze mij ook te goed denk ik. Hier een lekker druk weekje dus de tijd voor MORGEN(!!!!!) gaat heel snel. Vanmorgen zijn we met zn drietjes wezen kijken op de peutergroep van de school waar ik werk. In het begin vond hij het heel spannend, maar uiteindelijk wilde hij niet meer weg. Vanaf februari gaat hij erheen (wat wordt ie dan al groot!). Daarna mijn sollicitatiegesprek gehad voor een interne functie. Naar mijn idee een goed gesprek, dus ik ben benieuwd! Morgen om half 4 in het zh zijn. Pfff moet nog zo lang wachten dan. 's Morgens maar even lekker sporten en naar het centrum en dan is het zo middag Ik hoop wel dat ik gelijk ergens mee van start kan gaan. Ben het stilstaan en het wachten nu spuugzat! Als ik zo zie hoe jullie meiden bezig blijven, wat we natuurlijk niet willen... Maar actie is altijd beter dan stilstaan! Duimen jullie mee voor de baan en voor het gesprek morgen?
@mamba; ik duim voor je morgen! Ik hoop dat je meteen mag beginnen. Wat betreft het testen van mijn man, in het ziekenhuis waar ik in behandeling ben testen ze de man eigenlijk ook meteen. Ze zei; dat is een routine check, het zou heel vervelend zijn als ik maanden onder behandeling ben, en dan blijkt dat mijn man ook niet in orde is. Maar in mijn geval hebben ze een uitzondering gemaakt. Ik had namelijk al een pcos diagnose en heel duidelijk geen eisprong. Daarom vroegen ze aan ons of we een maandje wilde wachten met het testen van mijn man, zodat het onder het eigen risico van 2016 zou vallen ipv van 2015 aangezien wij nog helemaal geen eigen risico gebruikt hadden. Dan heb je niet meteen in december en in januari een dikke rekening. Ik vond dat heel netjes aangeboden. Maar nu wou ik dat mijn man in december al getest was, want dan had ik al geweten of het goed wad
@manste aah dan begrijp ik het! Goed mee gedacht van ze! Vanavond heb ik trouwens weer een heerlijke massage gehad tussen de formele gesprekken. Helemaal zennnnn
Hier hebben ze mijn man pas getest toen ik overging op spuiten dus 8 rondes die ieder ongeveer 53 dagen duurde (1.5 jaar) gelukkig had die power zwemmers Maar achteraf dom dat ze niet eerder testen
@mamba, op 5dpo nog maar haha ik typte cd 5 stommm maar dat is dus cd 22 en waarvan ik de eisprong op 2 januari had cd 17 was dat, dus zo veel te voelen is er nog niet haha, maar had ongikrampen en tintelingen en heel even bruin bloedverlies wat snel over was. dus vandaar dat ik denk zou dat het zijn. geen idee ik ga echt duimen voor jou! Hoop dat alles nu in een rap tempo gaat!
Hier hebben ze mijn vriend zijn zaad getest voordat ik mijn onderzoeken kreeg. Tijdens de onderzoeken nogmaals getest en daar was niks mis mee gelukkig ( 4 jaar geleden) Ik heb een drukke dag gehad en ga nog even relaxen.. Heb eigenlijk niks meer onthouden, alleen dat ik moet duimen voor morgen voor het gesprek en voor de baan... hhaa
Haha geloof dat Koekie voor Mamba bedoeld Mamba wat moet je lang wachten. Ik mag om 8.40 al, maar ben zo bang dat die 12 alsnog niet door is gegroeid op de 100IE Zit vandaag op CD34 dus hoop toch wel dat er morgen groei is te zien. En zo ja zal mijn lichaam dat zo koppig blijven dat het rond 37 pas pregnyl wil dat was bij mijn dochter ook 2x op rij precies op cd 37 toen Dat zou in dit geval dan zondag zijn. Ergens hoop ik wel groei en pregnyl want komende maandag heb ik balans dag op het werk van heel vroeg tot heel laat
Koekie heeft zichzelf een mooie baan verschaft Haha kan gebeuren toch Zo ik ga langzaam aan naar boven. Heb net boven mijn navel geprikt omdat er naast en onder Links allemaal blauwe plekjes zitten, whoeps
Hè wat een spannende dag vandaag, weer twee forummeiden tegelijk naar de gyn vandaag. Uiteraard ben ik heel hard aan het duimen op alleen maar goede berichten! Ik weet niet of je 5 dagen na de eisprong al innesteling kunt hebben - ik heb 6-12 dagen in mijn hoofd, ergens gelezen (waarschijnlijk hier ) - maar ik duim gewoon vrolijk verder, want hoe mooi zou dat zijn! Morgen weekend! Hier nog geen spoortje bloed te zien (weet niet of dat goed is of niet, kan twee kanten op nietwaar) en testdag komt langzaam dichterbij (dinsdag misschien?). Duim dus ook een beetje voor mezelf (zou er haast blaren van krijgen)... Tja en vriends zaad testen. Bij mij zeiden ze ook iets van dan moeten we voor hem apart ook een dossier gaan openen, maar het kon altijd als we er behoefte aan hebben, en ik begin er nu wel langzaam behoefte aan te krijgen, al is vriendlief er nog niet over begonnen. Is ook een beetje vervelend gedoe lijkt me, maar aan de andere kant: ik tijg soms ook drie keer per week naar het ziekenhuis.
Eerste even ego: YESSSSS!!!! Ik ben aangenomen als kleuterjuf voor 2 dagen!!!!!!!! 🎉🍾💪🏻🤓 Nu vanmiddag nog naar de gyn. Half 4. @kortjakje volgens mij kan dat ook wel hoor, 5 dagen..
net gebeld; zaad van mijn man was tip-top in orde. Een aangezien ik nu een cyclus zou moeten hebben met een goede eisprong, was het nu gewoon vrolijk proberen, en een kwestie van tijd. Alhoewel ik ontzettend argwanend ben (ruim een jaar aanmodderen met PCOS is niet goed voor je zelfvertrouwen) moet ik zeggen dan ik het jaar nu toch wel voorzichtig optimistisch begin. Misschien is 2016 dan eindelijk ons jaar @Kortjakje84; ik duim voor je! nog een paar dagen wachten @satijnvlinder en mamba; succes! ik hoop dat deze ziekenhuis bezoeken goede resultaten hebben @miesy; op internet staat ongeveer 9 dagen (tussen de 7 en 12 meestal) maar goed, er gebeuren wel eens gekkere dingen, ik hoop het voor je!