Clomid 50mg

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Koekie2, 22 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belony

Belony Fanatiek lid

11 jun 2014
    1.110
    90
    48
    NULL
    NULL
    Goed plan om even met het zkh te bellen over wat nu te doen. Hopelijk is alles weg en kun je meteen weer met Clomid starten.

2. Koekie2

Koekie2 Fanatiek lid

6 jul 2015
    2.085
    216
    63
    Dat zou fijn zijn maar zal even kijken wat ze zeggen

3. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    @koekie jeetje wat klinkt het heftig zeg. Wel goed dat je er zelf kalm over bent. Ik herken je verhaal een klein beetje in het verhaal van een vriendin die ineens zo'n raar stolsel in haar slipje had. Ze had er een foto van gemaakt en is ermee naar de dokter gegaan. Zij zat immers niet in de MMM. De ha bevestigde dat dat het vruchtje was. Dat zou bij jou dus ook goed kunnen, maar je hebt het dus niet goed kunnen bekijken?
    Wat zegt het Zh? Of heb je nog niet gebeld? Als je er bijna zeker van bent dat het nu afgestoten is moet je bloeding wel snel op gaan houden ja. Maar toch vind ik het wel raar dat ze geen check doen dan. Je bent wel gewoon zwanger geweest dus is er geen kans op infectiegevaar als er iets blijft zitten?
    Sorry voor m'n vragen. Ik heb zelf geen miskraam gehad. Dat hoop ik ook nooit mee te maken natuurlijk. Ik vind het zo rot voor je!!!

4. ManSte

ManSte Niet meer actief

@ satijnvlinder; juj! goed zo! eindelijk :) Ik hoop dat het lukt

@duna; hey wat vervelend! ik snap het! deze clomid kuur van dag 10 tot en met dag 15 bijna iedere dag moeten huilen. Pff dat spul doet toch echt wel wat met je. Nu in de eerste wachtweek voel ik me weer mezelf. Ik weet dat het ontzettend rot is. En het is gewoon een ontzettend oneerlijke machteloze situatie. Maar probeer vast te houden aan het gevoel dat het het uiteindelijk allemaal waard is geweest. Clomid is echt rotspul, maar toch ben ik er dankbaar voor. Het geeft me was ik nodig heb; een goede eisprong, en dat is een goede start!

@koekie; oh wat verschrikkelijk! ik weet ook niet zo goed wat ik moet zeggen. Ik wil je wel geluk wensen met een nieuwe cyclus, en zeggen dat het de volgende keer wel gaat lukken, maar dat klinkt nu allemaal zo nutteloos. :( veel sterke! En neem lekker een paar dagen om je echt goed waardeloos te voelen. Ik denk dat beter helpt dan je er meteen over heen te proberen te zetten.

Ik geloof ook dat het wel normaal is om flink meer bloed verlies te hebben wanneer je een miskraam hebt. (ongeacht hoe lang je zwanger bent) alles moet toch worden afgestoten, en "opgeschoond" worden, maar ik zou het zeker in het ziekenhuis even navragen. Mij is gezegd dat je altijd kan bellen, en ik vind dit zeker een heel goede reden.

@nouku; welkom! De eerste ronde is zo ontzettend spannend! (de tweede trouwens ook wel ;)) veel succes!

@kortjakje; fijn dat er weer wat vooruitgang in zit! ik ben erg benieuwd naar de uitslag van de bloedtest. Krijg je wel weer dezelfde dosis clomid?

@belony; We gaan er gewoon vanuit dat de operatie heeft geholpen! Maar ik blijf toch met je meeduimen tot je over de 12 weken bent :)

5. Kortjakje84

Kortjakje84 Actief lid

25 sep 2015
    301
    21
    18
    NULL
    NULL
    @ManSte ik ga in een nieuwe ronde sowieso ophogen naar 150mg. De gyn vond dat toch wel verstandig gezien de trage reactie (pas op dag 22 een follikel van 17mm). En ik ben uiteraard ook ontzettend nieuwsgierig naar de uitslag!

6. Koekie2

Koekie2 Fanatiek lid

6 jul 2015
    2.085
    216
    63
    Sorry ben even extra aan het genieten van mijn meisjes.

Ik moet donderdag een nieuwe test doen en als deze negatief is, dan moet ik 4 weken wachten en tegen die tijd een nieuwe afspraak maken voor een echo om te kijken of alles rustig is.
    Is de test positief moet ik direct bellen want dan kan het dat er nog resten zitten of een bbz.

Dus ik mag niet gelijk verder

7. Satijnvlinder

Satijnvlinder Fanatiek lid

6 okt 2015
    1.383
    0
    36
    Koekie he bah!!

Manste ik ga uit van niet, dan valt het mee wanneer dit ook zo is

8. Lies1994

Lies1994 Actief lid

29 dec 2014
    412
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nee Koekie2... 😯 wat vreselijk. Het was je zo gegund.
    Goed dat je goede moed hebt om verder te gaan, maar balen dat je nu niet verder mag. Ik denk aan je, een dikke knuffel voor jou.

Sorry dames ik weet even niet waar te beginnen, ik moet elke keer alles op m'n telefoon doen en dat is zwaar irritant! En excuus als ik iemand vergeet 😕

Belony ik kan me goed voorstellen dat je nog niet kunt genieten. Wat een onmacht en angst moet je voelen! Maar zoals je zelf ook zegt; na je operatie weer nieuwe kansen! Ik blijf voor je duimen!

Welkom Nouku!

Kortjakje Nou dan zitten we beetje in hetzelfde schuitje, aangezien ik ook wel een eitje heb maar het niet echt opschiet. Dan moet een hogere dosis wel wonderen voor ons doen toch? Gaan we voor!

ManSte Wat vervelend dat die Clomid die rot bijwerkingen met zich meebrengt bij je! Ik kan er (nog) niet over mee praten (even afkloppen).

9. Koekie2

Koekie2 Fanatiek lid

6 jul 2015
    2.085
    216
    63
    Dankjewel Lies.

10. ManSte

ManSte Niet meer actief

@lies; gelukkig slaat de clomid bij mij goed aan. Dat maakt het wel goed :)

11. Lies1994

Lies1994 Actief lid

29 dec 2014
    412
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja dat scheelt weer ManSte, dan neem je de kwaaltjes ook wel voor lief he!😉

12. Duna

Duna Bekend lid

14 aug 2015
    673
    24
    18
    @ Allemaal: Dank voor het begrip. Wel fijn om te lezen dat iedereen er eigenlijk wel last van heeft (niet dat het fijn is, maar gewoon dat ik niet de enige afwijkende ben in het geheel).

@ Koekie: wat verschrikkelijk verdrietig dat het mis is gegaan :( Ook enorm balen dat je niet meteen verder mag, maar wel beter voor je lichaam misschien. Hopelijk zijn er geen resten of is het geen bbz... Wel goed om te lezen dat je nog wel kunt genieten van je meisjes!

@ Belony: Jij hebt ook wel de klappen van de zweep gehad zeg :( Hopelijk mag het nu wel goed gaan. Inderdaad maar vast houden aan het feit dat je geopereerd bent en er dus iets verandert is wat ten positieve gaat werken! Ik hoop in ieder geval met je mee!

@ Nouku: Hopelijk binnenkort toch een goed gegroeid ei...

@ Kortjakje: hoop ook op een laat ei voor je. Even afwachten dus nog. Wanneer weet je meer?

@ hier: Ik heb vandaag gebeld met het ziekenhuis. Ik vroeg om een afspraak en de eerste die ze me konden geven was 17 februari :$ Ik zei: 'maar dan zit ik al in de volgende ronde of ik moet een ronde overslaan en daar heb ik niet veel zin in'. Toen zei ze dat ik nog gewoon aan de clomid kon die maand. Omdat ik té verbaasd was over het feit dat die afspraak pas in februari kon, was ik er mee akkoord gegaan. Maar had nog niet opgehangen en ik huilde al. Uiteindelijk de hele dag me hier rot over gevoeld (clomid is duidelijk nog niet uit mijn lijf)... Heb ik net maar even terug gebeld, want dit was alles wat ik niet wilde.
    Maar ze zeiden dat de afspraak echt niet eerder kon en een telefonische afspraak was ook moeilijk. Pas toen ik uitlegde dat ik er helemaal doorheen zat vanwege de clomid ging ze iets voor me doen. Heeft de assistente de arts erbij gehaald en die heb ik even aan de tel gehad (was de fijnste arts uit het zh, héél fijn :D) en nu moet ik 3 februari komen voor prikinstructies. Het was eigenlijk de bedoeling dat ik nog een half jaar aan de clomid zou moeten.... :$ Maar vanwege de bijwerkingen mag ik nu toch over op iets anders. Dus nu kan ik me weer heerlijk druk maken over het prikken (Ik heb een serieuze fobie voor naalden, dus dat wordt nog wat, maar alles beter dan de bijwerkingen van de clomid).
    Verder had ik gisteren blijkbaar een goede dag, vandaag is er weer niets van over... maar ik zit ook nog maar op cd 11... meestal zijn de bijwerkingen pas over op cd14... dus toch nog even geduld hebben.

13. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    @duna ik zal je gelijk even oppeppen: ik ben ook als de dood voor naalden en toen ik mezelf moest prikken bij de instructie vond ik het doodeng, maar het viel reuuuuuze mee! De prik zelf is zo gepiept! Echt waar het viel me heel erg mee. Ik werd wel licht in m'n hoofd maar dat was denk ik echt van alle spanning. Dus het komt helemaal goed meissie! Trust me!

Hier hele dag studiedag gehad met lezingen in een ruimte met 290 andere collega's binnen onze organisatie.. Benauwd, k#tstoelen, duurde lang.... Ik ben er met twee collega's voor de afsluiting die uit drie onderdelen bestond mooi vandoor gegaan. Kon mooi bij m'n ouders aanschuiven, kleine thuis in bed gestopt (die niet wil slapen ben ik bang), pyjama aan gedaan en op de bank geploft. Zodra zoonlief slaapt ga ik ook lekker naar bed toe! Ik ben gebroken!

14. ManSte

ManSte Niet meer actief

@duna; wat goed van je dat je terug hebt gebeld! Als je je zo slecht voelt als je aan de clomid bent, dan is dat emotioneel gezien ook gewoon niet te doen. Ik hoop dat het prikken je beter af gaat!

15. Lies1994

Lies1994 Actief lid

29 dec 2014
    412
    0
    16
    NULL
    NULL
    Duna Goed nieuws toch dat je vervroegd met iets anders mag beginnen! Ik hoop echt dat dit voor je helpt en kan me voorstellen dat je het eng vind; ik haat naalden ook echt!! Wel een goede oppepper van Mamba25, hopen dat het bij jou ook meevalt!

Mamba25 vermoeiende dag gehad dus! Lekker aan jezelf denken nu dus! Geniet er van!

Morgen de laatste echo, verwacht er heel weinig van maar ben blij dat ik het dan weer kan afronden en kan beginnen met provera. Al duurt het dan allemaal bijna 3 week.😣 Maarja dat kunnen we ook wel aan, al lang blij dat het geen 5 maand meer duurt 😂

16. Duna

Duna Bekend lid

14 aug 2015
    673
    24
    18
    @Mamba: Ik ga niet mezelf prikken... dat gaat me never nooit lukken. Maar vriendlief vindt het niet erg om te doen... dus dan komt het ook wel goed.
    Rust goed uit van je zware dag.

@Lies: Ik duim toch nog even voor je dat er morgen iets te zien is!

@Manste: Ik was ook heel trots op mezelf dat ik terug heb gebeld... durfde ik eerder echt niet :) Was ook erg fijn dat ik de arts te spreken kreeg want daardoor kon er iets geregeld worden ipv het eeuwige wachten :)

17. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    @duna dat heb ik ook altijd gezegd: mezelf spuiten doe ik niet. Maar ik heb het wèl gedaan!!! :)

18. Lies1994

Lies1994 Actief lid

29 dec 2014
    412
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nou hier beginnen we toch weer aan provera hoor en dan over op 100mg. Eitje was zelfs gekomen van 12mm naar 8mm 😬
    Op naar een nieuwe ronde!

19. ManSte

ManSte Niet meer actief

@lies; hè vervelend! Ik hoop dat 100gr wel het gewenste effect heeft!

20. Kortjakje84

Kortjakje84 Actief lid

25 sep 2015
    301
    21
    18
    NULL
    NULL
    @duna wauw dat klinkt heftig, al die emoties. Heel goed dat je dat hebt aangegeven; hopelijk brengt een volgende behandeling je meer blijdschap (in elk opzicht!). Wel vervelend dat je pas redelijk laat terecht kan daar. Pff ja die naalden, ik moet er ook echt niet aan denken mezelf te moeten prikken! Durf niet eens te kijken als ze bloed bij me afnemen...

@lies balen zeg dat er niks wou groeien deze ronde! 8mm is nou niet bepaald een topscore of zo... Blij dat je vol goede moed de nieuwe ronde ingaat. Nieuwe dosis, nieuwe kansen inderdaad. :)

@hier vanochtend bloed laten prikken om te zien of ik überhaupt wel een eisprong heb gehad en of ik niet stiekem toch zwanger ben. Morgen weet ik dan eindelijk meer. Voor de zekerheid ook maar meteen Primolut gehaald, anders moet ik weer tot na het weekend wachten, en deze ronde gaat nu al over de twee maanden komen (65 dagen als ik morgen met Primolut zou beginnen)...

Volgens mij ben ik er echt veel te veel mee bezig in mijn hoofd. Ik droom sowieso best regelmatig over mijn zoon die ik niet heb (nooit een dochter, hoewel mijn vriend erg graag een meisje wil), ook voordat ik met de zwanger-worden-soap begon, en vannacht droomde ik dat ik met een eBay-pakketje een echofoto van mezelf ontving met een baby erop - ik vond het zo raar dat ik van eBay moest horen dat ik zwanger was maar was te blij om er te veel over na te denken... ;) *zucht* ik zou het zelf nooit hebben kunnen verzinnen. Gelukkig nog geen priknaaldennachtmerries à la mamba. :)

Afijn, back to business.

Deel Deze Pagina