@Duna; wat spannend! nog een paar dagen wachten! @belony; Ik ben altijd moe, pijnlijke borsten. (overdag gaat het wel, maar als ik mijn BH 's avond uit doe; auw. Kan ook niet meer zo prettig op mijn buik liggen ben sinds het weekend met vlagen ook misselijk. Maar niet zo erg. Dat is als ik op tijd wat eet goed te doen. soms wat bandenpijn. Kortom de typische eerste kwaaltjes. veel plezier vrijdag! ik duim voor een goede echo! @prscil; Spannend he? Ik heb de eerste ronde precies hetzelfde gehad. En vanaf ronde twee mocht ik het een half jaar "zelf" proberen. Ik moet zeggen dat ik dat ook enorm spannend vond. Maar ergens ook wel fijn. Het geeft toch iets meer rust. Ik heb wel de eerste eisprong zelf gecontroleerd met ovulatie testen. (ik vond dat toch wel het spannendste) Maar ik had net als de eerste ronde op dag 18 een eisprong. Ik ben de tweede ronde in verwachting geraakt, dus verder geen ervaring. Maar bij mij werkte de clomid de tweede keer net zo goed als de eerste keer Succes! hopelijk is de test zaterdag al positief!
Jaa vind t best spannend ja! Was serieus ook echt verbaasd dat ik een eisprong had gehad. Want had t weekend beetje last van de rechterkant van m'n buik en daar zat een groot eitje van 17 mm rm dus dacht echt arghh springt ie nu serieus 9 dagen later. 😣Maar gelukkig was dat niet zo! Nouu en wat je zegt, gewoon ook even geen zh meer! En wat ontzettend fijn dat jij zo snel zwanger bent geworden met clomid! Ik denk als er een volgende ronde aankomt ik weer ga temperaturen. Dat is wel gewoon betrouwbaar toch met clomid?
@priscil; hahaha dat verbaasde over die eisprong dat had ik ook. Vond het net magie temperaturen; dat weet ik niet. Mijn temperatuur is nooit hetzelfde. ik heb dat maandenlang (voor de clomid) geprobeerd. Iedere dag op hetzelfde tijdstip, maar dat schommelde echt enorm. Misschien dat een van de andere dames daar goede resultaten mee heeft gehad?
Hoi dames, Sorry dat ook ik zo afwezig ben de laatste tijd, maar zo voel ik me ook. Volgens mij begin ik nu echt last te krijgen van de clomid; ik voel me down en verdrietig.. helemaal nu er net 3 zwanger zijn in mn omgeving, waarvan 1 ongepland, nou veeg mij maar op. Ik kom net terug van de eerst fm (dag 10) en er was dus echt helemaal niks en m'n baarmoederslijmvlies was maar 4mm.. al mijn positiviteit is weg, hellup! Sorry voor m'n gezeur en sorry dat ik op niemand nog reageer, m'n hoofd is een vergiet. 😬
@lies; dat is echt helemaal niet erg! je moet het ergens kwijt kunnen, en daar is dit forum voor. Pff.. had deze ronde bijna twee weken aan een stuk gehuild... en toen een vriendin zei dat ze na twee keer proberen zwanger was, en o jee, ook nog van een tweeling, voelde ik alleen maar afgunst en jaloezie. (En nu ik zelf weet dat ik zwanger ben moet ik eerlijk bekennen dat dat gevoel nog niet helemaal weg is.) En dat eitje; dat had ik op dag 10 ook, en vele in dit forum geloof ik, dus nog niet opgeven. We gaan door met duimen tot dag 20! De enige tip die ik je mee kan geven is om echt veel leuke dingen voor jezelf te plannen. Ga eens lekker een dagje naar de sauna, of een musical. Bij mij hebben mijn zussen me overal mee naar toe gesleept, en toch hielp dat wel even. Ook al is het maar tijdelijk.
Haha grappig dat je precies t zelfde had! Ik merk t wel, ga t gewoon proberenn. Heb hier voor wel paar maanden getempt en dat ging prima! Ach wat ontzettend rot dat je je zo voelt lies. En dan ook nog is zulk nieuws uit t zh helpt dan ook niet echt mee. Hopelijk voel je je snel beter meis! En komt er snel een mooi eitje!
Hee duna en priscil wat spannend voor jullie! Het is nu echt aftellen geblazen voor jullie! Hopelijk een mooie positieve test zometeen. En inderdaad, wat kan je lichaam je soms toch voor de gek houden, zeker als je er zo continu mee bezig bent probeer je voor elk krampje en steekje een verklaring te vinden. Spannend priscil dat je straks zelf aan de gang mag. Ik zou zeggen: volg ManSte's voorbeeld. @ManSte lijkt me leuk dat je je nu langzaam wat zwanger begint te voelen! Dan weet je dat er echt iets aan de gang is nietwaar? @Lies wat vervelend dat je je zo down voelt van de Clomid nu. Ik heb het ook elke ronde gehad, behalve nu, en ondertussen is er in mijn omgeving ook nog een baby geboren en zijn er twee meiden zwanger geworden (één daarvan bij één keer proberen) dus ik snap je gevoel precies! Wat ManSte zegt: lekker jezelf verwennen van tijd tot tijd, en probeer afleiding te zoeken. @hier vanochtend weer voor een echo geweest, en twee knoeperds gespot! Die van 16mm was doorgegroeid naar 28 of 30, en die van 10 tot 25 sinds vrijdag. Ik ben benieuwd hoe ver ze nog door gaan groeien, maar ik heb deze ronde alvast officieel tot topronde verklaard: geen bijwerkingen, lekker snel groeiende eitjes en twee voor de prijs van één. Aanstaande vrijdag wil ze voor de zekerheid toch nog een keer kijken, om te zien of ze zijn gesprongen of nog doorgroeien (gezien mijn enorm late eisprong vorige maand) en ook om mijn bms in de gaten te houden, want die was nog 3,7. En dan ook een afspraak maken om eventueel vervolgtraject te bespreken en vriendlief ook eindelijk te laten onderzoeken. Toch wel spannend weer, ondanks mijn voornemen deze ronde wat afstand te nemen.
@kortjakje84; Ja! goed nieuws! fijn dat de 150 dus wel goed aan slaat. Hopelijk zijn de vrijdag allebei weg (gesprongen) succes! Ik snap dat je het spannend vind. Er gebeurd ook wel weer een heleboel
Oké dit is dus poging 3 hé dat ik hetzelfde verhaal opnieuw typ en zo dom als ik ben heb ik het niet gekopieerd, hij geeft steeds een systeemfout aan. 😬 Oké daar gaat ie weer: ManSte dankjewel super lief. Gelukkig hebben we dit forum indd. Fijn dat je je ding kwijt kunt bij meiden die hetzelfde doormaken of door hebben gemaakt. Ohnee ook nog een tweeling, dat hakt er flink in dan. Ik weet ook dat het eigenlijk nog te vroeg is, maar ik dacht nou nu ik het dubbel zoveel hormonen heb gekregen moet het toch vast beter zijn dan vorige maand. Vrijdag moet ik weer komen, eerst zei ze maandag pas! Maar maandag heb ik BHV. Wel vertelde ze dat we vanaf het weekend het om de dag moeten doen, maar vond het vreemd en anders gaan dan de afgelopen keren. Maarja we zullen zien! Pricill dankjewel lief van je! Nee dat helpt idd niet mee, maarja. Voor jou ook super spannend allemaal, ik ga duimen voor je! Ja Kortjakje Erg toch dat we dat voelen, terwijl ik het degenen het wel heel erg gun hoor, maar idd deze meid was ook meteen na de pil zwanger: JANKEN! Haha. WAUW , wat een eitjes zeg! Die gaan vast snel springen, super spannend! Nu het lekker gezellig maken en goed mikken 😉 Toi toi toi!
Koekie de tijd is snel gegaan. Ik ben ook benieuwd hoe het eruit ziet. Hopelijk mag je snel weer beginnen. Priscil goed nieuws dat je eitje gesprongen is. Zaterdag testen wat spannend. Ik hoop dat je een positieve test hebt. Nog even volhouden. Manste vermoeidheid en pijnlijke borsten heb ik ook last van. Ook hier kan ik moeilijk op mijn buik liggen. Gelukkig is je misselijkheid te doen. Bij mij ook wel, zolang ik maar op tijd eet. Lies een dikke knuffel. Snap heel goed dat je verdrietig bent. Maar het is pas dag 10. Er kan nog steeds een mooi eitje zijn straks die hard gaat groeien. Ik duim voor je, meid. Probeer inderdaad leuke afleiding te zoeken. Kortjakje wauw wat goed zeg! Twee supergrote eitjes. Dit is zeker een topronde. Ik hoop dat dit de eitjes zijn die jou een mooie en goede zwangerschap zullen brengen. Ik hoop dat ze snel zullen springen!
@ koekie: hoop dat je volgende week gewoon met de 5e ronde mag gaan beginnen! Heb je inmiddels al gebeld voor een afspraak? @ Priscil: Wij hebben net 4 maanden clomid achter de rug waarbij we op eigen houtje hebben moeten proberen. De eerste maanden werd het bij ons in de gaten gehouden en bij mij wat langer omdat ik eerst een overstimulatie had. Normaal gesproken is het bij ons in het zh ook zo dat je 1 maand in de gaten gehouden wordt, is dat goed, dan mag je het zelf een half jaar tot een jaar proberen. Wat betreft temperaturen, daar heb ik geen ervaring mee. @ Lies: Wat vervelend dat je down bent Ook erg vervelend dat er zoveel zwangeren zijn, blijft toch confronterend he?! Ik had op een gegeven moment op dag 11 een echo en toen zei de arts tegen me dat er waarschijnlijk toch nog niets zou zitten omdat het te vroeg was. Dus als er op dag 10 nog niets te zien is, hoeft dat echt nog niets te betekenen, dan kan het nog alle kanten op. @ Kortjakje: Alvast succes voor op het wachtbankje! @ Hier: Toch gewoon weer ongesteld geworden. Baal er wel van, maar had het ergens ook toch wel gewoon verwacht. Heb ook iemand horen zeggen dat ze nu gelukkig is met haar partner, dat een baby alles completer zou maken, maar dat ze er niet ongelukkig in haar relatie zou worden. En dat heb ik me nu ook gerealiseerd, geeft wel veel rust kan ik zeggen. Maakt wel dat ik nu niet in een huilbui uit kom. Ik ben ook gelukkig zoals het nu is en met een baby kan gewoon nóg mooier worden. Nu op naar het spuiten en op 19 februari een echo laten maken.
Wauw, wat een berichten hier! Gefeliciteerd Manste! Ik heb het enorm druk gehad met de verhuizing van mijn bedrijf & mijn zus haar verhuizing. Enorm duizelig geweest, maar dacht dat dat te wijten was aan de drukte van het verhuizen. Afgelopen donderdag wat bloedverlies. Stopte telkens maar hield aan tot zondag. Op advies toch maar een zwangerschapstest gedaan, en tot mijn verbazing zag ik een plusje verschijnen. Volgende ochtend nog een test gedaan, maar de streep was een stuk lichter. Het ziekenhuis gebeld, en kreeg voor over 3 weken mijn eerste afspraak. Nadat gister de test negatief was, heb ik morgen al een echo. Ze konden geen zekerheid geven of ik toch nog zwanger zou zijn of een hele vroege miskraam gehad heb. Ik ben erg benieuwd!
Dankjewel Belony dat is idd waar! Duna Wat balen zeg dat je weer ongesteld bent geworden, maar wel een hele mooie gedachte dat we idd tevreden moeten zijn met wat we hebben. Ik zeg ook elke keer tegen mezelf het komt wel en zo niet mag ik alleen maar blij zijn dat we gezond zijn en vooral dat mijn familie en geliefde gezond zijn; is voor mij het meest belangrijk! Ja waarschijnlijk is het ook gewoon te vroeg idd! Nouku Ohnee wat spannend! Ik duim voor je dat het toch nog goed zit!
Priscil, Wat fijn dat je goed reageerde op de Clomid. Op eigen houtje zijn meer mensen die het moeten. Zelf moet ik elke keer terug voor echos. Lies, aaah niet fijn zeg. Knuf voor jou. Snap dat je er even niet bij bent met je hoofd. Doe rustig aan. Manste, wat leuk al die kwaaltjes... of ja leuk... dan ga je je in ieder geval wel echt zwanger voelen Ik snap dat het je even zwaar viel bij je vriendin. Zou ik ook hebben.. Wij hebben een tweeling dankzij Clomid 50mg en had dan ook nooit gedacht dat het gaan voor een 3e kindje zo anders zou zijn. Kortjakje, Wauw dat zijn echt joekels zeg. Hopelijk wordt je bms snel dikker zodat ze kunnen innestelen. 2 kids zijn echt heel leuk Belony, Dankjewel. Duna, Ooh jee wel een mooi gezegde en moet zeggen dat ik ook heel gelukkig ben met de meiden maar toch voel ik me niet compleet. Mocht het nooit meer lukken zal ik er echt heel verdrietig om zijn maar wel dankbaar wat ik heb. Maaaar... nu lopen we te hard van stapel. Er zijn nog vele wegen die ons naar een mooi wondertje kunnen brengen. Wat balen dat je ongesteld bent geworden zeg. Nouku, Wat spannend. Was het zon vroege test van kruidvat? Ik hoor dat die vaker valse testen geven. Al hoop ik dat het goed zit maar na een negatieve test ben ik er bang voor. Hier, Ik heb gebeld om een afspraak te maken voor een echo en ik mag maandag langs komen om half 8 in de ochtend. Ben benieuwd wat ze zeggen. Ik hoop ook dat de cyste weg is. Heb zoveel bloedverlies gehad, dat ik hoop dat die ook is verdwenen... Misschien dat ik wel mag beginnen maar moet ik eerst nog alles opwekken.. Ik merk dat ik het eigenlijk niet eens spannend vind... Heb ook wel meer rust naar de MK. Ik weet dat ik zwanger kan worden en ga nu proberen om elke ronde er rustig in te gaan. En we zien het wel. Ik ben gewoon erg benieuwd hoe het nu verder gaat.
Thanks! Ja dit is de eerste ronde. Morgen de eerste echo dus ik ben heel benieuwd wat het gedaan heeft. Alleen tja, het is dan pas dag 10, bij de onderzoeksechos in mn normale cyclus was er op dag 10 nog nooit iets te zien, pas een aantal dagen daarna. Dus ik verwacht dat er niet zo veel te zien gaat zijn.
Hey dames, ik lees al een tijdje mee met jullie. Al een paar zwangeren hier tijdens de mmm, geweldig en hoopvol om te lezen. Gefeliciteerd dames. Vinden jullie het goed als ik ook af en toe mee schrijf? Zelf ben ik deze maand begonnen met clomid 50mg omdat ik pcos heb. Hier kwamen ze achter omdat mn cyclus groter dan 120 dagen is. Ben begonnen met duphaston om de menstruatie op te wekken. 2 dagen na de laatste pil had ik al helder rood bloed. Dit heb ik 3 dagen licht gehad, en in totaal nog 3 dagen bruin erna. Heb van cd 3 tm 7 clomid genomen. Geen last van bijwerkingen gelukkig, alleen 2 opvliegers. Ik krijg geen echo's in het ziekenhuis. Vind dit ergens wel fijn zodat ik nog niet continu naar het zh hoef. Ben onder behandeling bij dr e in het spaarne, heb op internet en het forum erg veel goede berichten gelezen over deze man dus daar heb ik wel een hoop vertrouwen in. Zit nu op cd13, en merk dat ik me zorgen begin te maken.. Ik heb nog helemaal geen vruchtbaar slijm en ook nog geen positieve ovu test (deze heb ik door mn pcos ook nog nooit gehad). Voel af en toe wel krampjes maar ik ben ook darm patiënt dus misschien komt het daar wel door. Ik temperatuur niet, heb geen nut. Door mn darmaandoening schommelt mn temperatuur altijd heel erg. Merken jullie het altijd aan je slijm bijv of jullie ei er aan komt of is geweest? Goed, ik wacht maar rustig af. Het is zó spannend de eerste ronde dat ik kans maak op een ei. Maar dat zullen jullie maar al te goed herkennen denk ik. Groetjes Jamie
Okee, k ga t wel gewoon proberen de volgende ronde mocht t nodig zijn! En wijkt t heel erg af van m'n andere kaartjes dan is t snel klaar. 😊 K heb echt zulke pijnlijke borsten.. herkennen jullie dat na gebruik clomid? Zoek een beetje herkenning.. ook al weet ik dat iedereen er weer anders op reageert 🙈
Voel je je al wat beter Lies? Koekie hopelijk goed nieuws maandag in t zh. En mag je snel weer beginnen. Wel heel fijn dat je soort van rust gevonden heb, maak t allemaal net wat makkelijker denk. Die stomme ongesteldheid ook altijd. T beetje hoop wat je dan stiekem had is in een keer weg en t is dan gelijk weer zo'n domper. Hopelijk hoef jij ook niet meer lang te wachten op een positieve test Duna!
Ik vergeet wss een paar mensen.. sorry daarvoor!! Reageer via m'n telefoon dus t is best last om alles terug te zien.. en dan nog onthouden wie wat gezegd heb. 🙊
Hoi meiden, even een egopost want ik heb haast. Ik reageer straks uitgebreider. Mijn echo was goed! Een mooi kloppend hartje gezien en de termijn klopt, 7.2 weken. Blij en opgelucht! Over 2 weken mijn 2e echo. Normaal gesproken zou ik na de termijnecho overgedragen worden aan de verloskundige, maar het ziet er naar uit dat mijn zwangerschap begeleid gaat worden door de gyn vanwege de afwijking in mijn baarmoeder waarmee ik geboren ben. Prima, gyn betekent meer echo's