Clomid 50mg

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Koekie2, 22 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miesy

Miesy Bekend lid

22 jun 2015
    731
    0
    16
    NULL
    NULL
    @belony vervelend van die misselijkheid. Hopelijk wordt t niet té erg. En dank je. Ik ben ook erg benieuwd.

@wish hoop voor je dat clomid 100 goed zn werk gaat doen!

@mamba ooh wat mooi! Fijn dat alles goed is!

2. mybigwish

mybigwish Lid

16 feb 2016
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag allemaal,

Ik wil graag meekletsen. Vandaag begonnen met 1ste pil clomid 50mg.
    Helaas wat last van mijn ogen en vreemde onderbuikpijn.

3. Duna

Duna Bekend lid

14 aug 2015
    673
    24
    18
    @ Diyaa: Spannend dat je met clomid gaat beginnen. Ik hoop dat je weinig bijwerkingen zult hebben. Het is per persoon heel erg verschillend. Ik had enorm veel last van bijwerkingen, maar ik had dan ook een overproductie in de eerste ronde. Mijn bijwerkingen waren met name depressie en overspannenheid. Maar had ook last van opvliegers en hartkloppingen. Al met al vond ik het echt verschrikkelijk en ben ik blij dat ik er vanaf ben nu. Als je terug leest in de reacties in dit topic dan kom je ook uit bij bijwerkingen die iedereen had...

@ Jamie: Hopelijk toch je eisprong gehad, zonder positieve ovulatietests. Ik zou voor een volgende keer toch gewoon om echo's vragen, dat geeft een hoop meer zekerheid :)

@ Lies: Zou toch heel jammer zijn als er deze ronde niets gebeurd :(

@ Eloise: Wat fijn dat je 2 goede eitjes had! De kansen om zwanger te raken zijn net zoals bij ieder ander (ook de mensen die geen clomid gebruiken). Ik geloof dat dat percentage ergens rond de 15-20% ligt.

@ Miesy: Succes met je echo morgen :D

@ Belony: Vervelend van de misselijkheid, maar aan de andere kant geeft het inderdaad ook de bevestiging dat het goed gaat! Ik hoop het heel erg voor je!

@ Wish: Hoop met je mee dat je cyclus wat korter wordt en met een mooie uitkomst!

@ mamba: Fijn dat het goed was!

@ mybigwish: Welkom! Als je last hebt van je ogen, heb ik gehoord dat je dat in ieder geval even terug moet koppelen met je arts. Schijnt geen goede bijwerking te zijn. Vind het overigens ook wel heel snel dat je na 1 dag al bijwerkingen hebt. Dus ik zou het even overleggen met je arts als je denkt dat het van de clomid komt.

@ Hier: prikken gaat steeds een heel klein beetje beter. Angst blijft onveranderd, maar bijwerkingen zijn er nauwelijks. Dus ik heb het er voor over :)

4. mybigwish

mybigwish Lid

16 feb 2016
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt Duna voor je info, ik heb even de lenzen weg gedaan en heb me bril nu op. misschien ligt het ook daar aan.

Ik lees dat je veel last had van de bijwerkingen. Hoeveel rondes heb je Clomid gebruikt?

5. Koekie2

Koekie2 Fanatiek lid

6 jul 2015
    2.085
    216
    63
    Diyaa is alweer weg zie ik.

welkom Eloise... kans is er altijd..
    Als ik kijk bij mezelf... 4 jaar geleden eerste ronde 50 mg 2 follikels. Zelf gesprongen geresulteerd in mijn mooie twin girls.
    Nu al vanaf augustus bezig met Clomid 50mg. aantal keer 2 follikels, dan niks, springen alleen door middel van ovitrelle injectie en dus niet vanzelf... vorige ronde clomid 1 follikel. Zwanger maar Miskraam helaas op 5 weken. Toen 4 weken pauze verplicht en sinds maandag weer Clomid. Kan dus alle kanten op zoals je ziet.

6. Lies1994

Lies1994 Actief lid

29 dec 2014
    412
    0
    16
    NULL
    NULL
    Belony ja dat had ik dus ook verwacht maar helaas.. ik hoop dat 150mg me gaat helpen! Wat naar dat je zo misselijk bent, maar idd een fijn gevoel dat een goed teken is😉

Duna Ja dat zou heel jammer zijn, ik denk dat dat helaas wel het geval is! Kan me niet voorstellen dat er nu nog iets gaat gebeuren! Fijn dat het iets beter gaat met je prikken, zet hem op!

7. Duna

Duna Bekend lid

14 aug 2015
    673
    24
    18
    @ Mybigwish: Ik heb het 6 rondes gebruikt, maar nu écht heel blij dat ik er vanaf ben! Naar mijn idee was het 4 rondes te lang...

8. Belony

Belony Fanatiek lid

11 jun 2014
    1.110
    90
    48
    NULL
    NULL
    Mamba, gefeliciteerd met je goede echo! Wat mooi en bijzonder om de kleine al zo te zien.

Mybigwish, welkom!

Duna, fijn dat je geen bijwerkingen hebt. Dat spuiten blijft eng. Kleine stapjes tegelijkertijd en het gaat steeds beter.

Lies ik hoop ook dat de 150 gaat werken. Dat moet gewoon! ;)

9. Koekie2

Koekie2 Fanatiek lid

6 jul 2015
    2.085
    216
    63
    Mybigwish had je berichtje gemist. Welkom.

Duna wat fijn dat je geen bijwerkingen hebt. Maar nog steeds angst om te prikken? haha fijn dat die plaats maakt voor je gevoel en dat je het toch doet. Knap hoor!

10. Lies1994

Lies1994 Actief lid

29 dec 2014
    412
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hé dames, ik heb daarnet in een topic gelezen dat Clomid vaak niet helpt bij PCOS? Dit zei een gynaecoloog tegen een arts.. Clomid schijnt goedkoop te zijn en daarom raden ze het vaak aan? Zou dit waar zijn? In dat geval wil ik niet eens beginnen aan de 150mg, maar gelijk over op spuiten; lees ik meer goede verhalen over😮

11. Satijnvlinder

Satijnvlinder Fanatiek lid

6 okt 2015
    1.383
    0
    36
    Uhm tja ik heb mijn mening over clomid en heb het geweigerd deze keer ;)

12. Belony

Belony Fanatiek lid

11 jun 2014
    1.110
    90
    48
    NULL
    NULL
    Lies ik heb eerder in Clomidtopics/-clubs gekletst en je ziet altijd dat het bij sommigen wel werkt en bij anderen totaal niet. Bij mij werkt het wel. Ik ben er tot nu toe 3x snel zwanger mee geraakt. Kun jij niet gewoon aan jouw arts vragen of je na deze ronde over mag gaan op spuiten ipv 150mg?

13. Satijnvlinder

6 okt 2015
    1.383
    0
    36
    Ik heb in het verleden 8 rondes Clomid geslikt. Destijds waren ze erg aan het rommelen. Je hebt DE CLOMID maar ook een goedkoper merk. Mij viel toen op dat het goedkope merk voor mij totaal niks deed en de klachten hiervan enorm waren. De echte clomid deed wel wat en had ik minder last van. Mijn apotheek weigerde alleen de clomid mee te geven die wel werkte zelfs met brief van mijn gyn, want het B merk was goedkoper. Heb in 2012 toen een topic hier over geopend en daar bleek dat bijna iedereen met het B merk geen effect had en met het A merk wel. En dan heeft het ook nog te maken met de maten van pcos die je hebt.

Ik reageer sowieso pas bij hoger dosering van medicatie. Daarom bewust deze keer gekozen aan te geven geen clomid te willen voor mij werkt het niet en de klachten waren te heftig. Ik denk dat wanneer het niet aan slaat ze sneller over moeten op spuiten ipv het 6 ronde protocol hanteren. Maar bij sommige zoals Belony werkt het wel en dan is clomid gewoon prima! Ik denk dat ze veel individueler moeten gaan kijken dan wat nu gebeurd. Ik kreeg eigenlijk ook te horen ja maar het protocol is opnieuw 6 ronde clomid, ik zeg klopt maar ik heb recht dat te weigeren en andere behandeling te vragen dat was prima.

Sorry voor mijn lange verhaal haha. Conclusie voor iedereen werkt clomid anders en kan zelfs aan het merk liggen. Je moet zelf op je strepen staan wanneer het niet werkt

14. Belony

Belony Fanatiek lid

11 jun 2014
    1.110
    90
    48
    NULL
    NULL
    Satijnvlinder ik wist niet eens dat er verschillende soorten op de markt waren. Wat een bizar verhaal dat de apotheek weigert A te geven zelfs met brief van je gyn. Moet niet gekker worden! Goed dat je op je strepen bent gaan staan en zo voor jezelf bent opgekomen. Ik had me ook niet laten afschepen met één of ander standaard protocol.

Dus Lies als je echt geen Clomid meer wilt en over wilt gaan op spuiten, zou ik dat zeker aangeven.

15. Satijnvlinder

6 okt 2015
    1.383
    0
    36
    Haha dat wist ik ook niet tot dat ik het B merk kreeg en ik echt ziek werd van de bijwerkingen ;) Deze keer mocht ik meteen aan de gonal-f beginnen en heb nu geleerd op mijn strepen te staan dus deze ronde hoog gestart op eigen verzoek en zit nu op het wachtbankje met een cyclus van 28/29 dagen. Je leert er mee omgaan en voor jezelf op komen ;)

16. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    Sowieso zijn pillen goedkoper dan een prikpen of spuiten of wat dan ook. Daar kan ik wel in komen. Maar dan nog is het jouw lichaam dus JIJ beslist. En over dat B merk vind ik helemaal volslagen idioot! Hoezo: het kan me geen reet schelen dat ik m'n patiënt opzadel met iets wat wss toch niet werkt.
    Hoe heet dat b merk dan? Ik had clomifeencitraat Ofzoiets. Dat heeft mij toch 1 keer geholpen zwanger te worden!

17. Twinkk

Twinkk Actief lid

27 jan 2016
    296
    0
    0
    Omgeving Eindhoven
    Ik heb deze cyclus ook het b merk gehad. Helemaal geen problemen gehad. Deed zn werk, zo goed als geen bijwerkingen. Zo is het per persoon weer anders ;).
    Maar ik heb ook geen PCOS maar dit was alleen voor een extra zetje, zeg maar. Dus misschien zit daar ook het verschil in.

Clomid is het A merk toch.
    En clomifeencitraat het B merk. Eigenlijk is dat de werkzame stof geloof ik. Onder in de hoek stond iets van sandoz ofzo

18. Belony

Belony Fanatiek lid

11 jun 2014
    1.110
    90
    48
    NULL
    NULL
    Satijnvlinder helemaal mee eens. Door de MMM heb ik geleerd nog meer voor mezelf op te komen. Ik laat me echt niet meer afschepen met 1 of ander lulverhaal of wat dan ook. Vorige week bij mijn 1e echo wilden ze de eerstvolgende echo 4 weken later inplannen. Dat zou mijn termijnecho zijn. Aangezien het bij mij steeds rond de 8 weken is misgegaan, vind ik dat te lang duren. Prima dat mijn termijnecho over 4 weken is, maar ik wil tussendoor een extra echo. Want als het weer mis is, dan wil ik dat zsm weten, zodat het ook zsm achter de rug is. Mijn gyn begreep dat volkomen en schreef dat op het afsprakenbriefje, dat ik vervolgens moet afgeven bij de balie, waar de afspraken worden gemaakt. Gaat de assistente bij de balie toch moeilijk doen. Wil ze alleen de termijnecho over 4 weken inplannen en de andere echo over 2 weken niet. Nou dacht het niet. Zegt ze vervolgens dat ze "om mij tegemoet te komen" de termijnecho over 3 weken inplant ipv 4. Op mijn strepen gestaan en geëist dat ze 2 afspraken inplant zoals op het briefje staat. Eerder ging ik niet weg.

Precies zoals Mamba zegt: volslagen idioot! Mijn bloed kookt bij dat apotheekverhaal. Zullen wel de hormonen zijn 😜

19. Satijnvlinder

6 okt 2015
    1.383
    0
    36
    Mamba en Twinkk klopt bij iedereen werkt het anders en ik weet niet of er ondertussen wat is veranderd omdat ik dus meteen ben gaan spuiten. Nu had ik bij beide merken veel bijwerkingen alleen het B merk werkte bij mij en destijds bij vele niet, bij andere indd weer wel. Het punt is vooral dat je echt voor jezelf op moet komen ;)

20. Cherrie

Cherrie Lid

7 apr 2015
    46
    0
    0
    Hoi meiden, ik zou hier graag mee willen kletsen.. Bij mij is deze maand PCOS geconstateerd en ik ga deze ronde voor het eerst clomid gebruiken. Ik moet op dag 21 van mijn cyclus bloed laten prikken om te kijken of ik dan een eisprong heb gehad. Ik ben erg benieuwd!

Deel Deze Pagina