Satijn, Ik weet niet zeker of het de cyste is. Ik denk van niet want ik had net ineens rekbaar slijm... en best wel wat buikpijn dus ben benieuwd.... Als de follikel rechts er nog zit en links niet dan weet ik het zeker... Ben benieuwd morgen... Vanavond nog even gezellig maken
Ohh dames wat haat ik het om te wachten. Gisteren en vandaag menstruatiekrampen.. hoop dat dat iets goeds is
@vleermuisjes je hebt helemaal gelijk! Het kan zo verrekte lang duren en we doen allemaal zo ons best in het traject om zwanger te worden.. Dat mag wel eens beloond worden! Ik hoop echt van harte dat het een vruchtbare lente mag worden voor iedereen!! @huismusje ja dat wachten is het ergste he! Hopelijk is het vals alarm!
@ Vleermuisjes: Een jaar bezig zijn zonder resultaat is ook echt een verdrietig iets Op zich is het misschien niet eens het lange bezig zijn, maar met name de onzekerheid of het OOIT nog eens zal gaan lukken @ lies: fijn dat je (bijna) geen bijwerkingen hebt gehad! Hoop dat 150 mg meer gaat doen voor je @ mybigwish: lijkt me wel dat die van 18mm gesprongen is. Heb nog niet vaak gehoord dat het niet gebeurde. Ben benieuwd wat de uitslag van je bloedonderzoek zal zijn, maar ik verwacht dat het wel goed zal zijn @ Koekie: succes morgen! @ huismusje: Ja, dat wachten is echt killing... duurt ook altijd zo lang!
Inderdaad @duna, de onzekerheid of het je überhaupt wel gegeven is ooit moeder te worden vind ik het allerergste. Als iemand me kon garanderen dat ik over vijf of desnoods acht of tien jaar een gezond kind in mijn armen mag vasthouden, zou dat al zo verschrikkelijk veel rust geven, ondanks het lange wachten. Spannend @koekie! Hoop dat ie gesprongen is. Ook spannend voor jou @mybigwish! Lijkt mij wel dat die van 18mm gewoon gesprongen is toch? En goed van je dat je een beetje afstand neemt van die vriendin; de lieve goedbedoelde opmerkingen van mensen kunnen al keihard aankomen in zo'n traject, laat staan van die lompe!
Ooh spannend koekie, ik hoop het zo voor je!! Ik hoop het ook Duna, maar kan het me bijna niet voorstellen! Het zou echt een verademing zijn als ik überhaupt eindelijk een eitje zou krijgen... kan ik ook met jullie mee op het wachtbankje! Zo spannend ook voor jullie huismusje en mybigwish, ik blijf duimen!
Nou ik ben geweest. Ik moest dit keer naar de arts. Uhm waar zal ik eens beginnen.. Dankjewel voor het duimen. Het heeft geholpen Niet dat er al iets is gesprongen maar wel dat ik gewoon 2 groeiende follikels heb van beide 19mm. Omdat ze niet uit zichzelf springen moet ik woensdag terug om te kijken hoe het er voor staat en dan waarschijnlijk bij de apotheek Ovitrelle halen. Eerst was de afspraak eigenlijk donderdag maar omdat ze dus niet uit zichzelf springen moet ik woensdag middag terug. Super blij ben ik... Er groeit weer iets. Ook is de cyste er nog steeds. Hij is helemaal helder en is 23mm. De arts gaf aan dat ze het eigenlijk maar niks vind dat er 2 follikels groeien. Waarom niet? Omdat er aan een tweelingzwangerschap zoveel meer risico's zitten en je meer kans hebt op complicaties. Dat klopt maar mijn vriend en ik zien hier geen bezwaar in. Toch vind ze het geen goed idee... En omdat de Clomid zo wisselend zijn werk doet ( groei van 2 follikels, 1 follikel of zelfs niks ) wil ze de volgende ronde minderen qua dosering. 50-0-50-0-50 en kijken of er daardoor wel maar 1 groeit. Ergens snap ik ze wel maar aan de andere kant vind ik het nogal wat. Stel dat er weer niks groeit? Weer ongi opwekken en nogmaals proberen... groeit er dan weer niks dan wordt het waarschijnlijk 50-25-50-25-50. Dus we wachten maar af. Ook heb ik gevraagd hoe het zat met de Clomid.. omdat ik nu aan de 6e kuur zit. Hun hanteren 6 rondes Clomid waarbij echt resultaat is geboekt qua eisprong. Ik ben nu dus met de 4e ronde Clomid bezig met resultaat dus dat betekend dat ik nog gewoon door moet gaan met de Clomid en als er dan nog 2 rondes met resultaat zijn geweest, er dan een gesprek volgt. Maar ze zegt vaak proberen we wel een jaar Clomid voordat we op iets anders over gaan. En aangezien je 1e zwangerschap een tweeling is geweest heb ik er alle vertrouwen in dat het goed komt. Nou ja ik hoop het. Ik hoop gewoon dat het nu deze ronde opnieuw raak zal zijn en dan ook een plakbeeb zodat ik over de andere Clomid en verlaging van de dosis niet hoef na te denken. En mocht het toch niet raak zijn, dan is dat zo... en is het jammer en zullen we toch weer in onzekerheid zitten of een andere dosis ook resultaat geeft of niet. Sorry voor het lange verhaal
@koeki; jee wat spannend! ik hoop dat het deze ronde gewoon raak is, en dat je dan niet meer hoeft te wisselen met de dosering. Dat lijkt me toch altijd spannend als ze dat aan gaan passen. Ik ben benieuwd woensdag. Wel handig met ovitrelle dat je dan vrij precies weet wanneer de eisprong is. @hier; alles nog steeds goed. Ben nu 9+3 en heb op 21 maart mijn termijn echo. Toch wel spannend. Is toch een mijlpaal. Ik ben nog steeds ontzettend ziek. Ondanks de primperan nog steeds meerdere keren per dag overgeven. Pff. Ik mag niet klagen, maar ik ben blij als dat wat zakt.
Mantste, Ooh wat balen dat je nog steeds zo ziek bent. Hopelijk gaat het snel wat afnemen want dit is natuurlijk ook niet leuk. Ja het is wel fijn hoor die Ovitrelle. Alleen voel ik nog steeds niks van de eisprong... haha.. Ik hoop ook dat het raak is maar ja... dat denkt iedereen elke ronde... hihi.. Ik vraag me dan ook af... waarom zou het nu wel raak zijn en de andere keren met 2 follikels niet.. ik weet dat er veel factoren moeten kloppen maar tis een gevoel... hetzelfde als ik soms denk waarom die wel zwanger zonder hulp en ik niet? Maar dat zal iedereen wel is hebben zo'n gevoel.. we wachten woensdag maar af en zullen dan wel zien wat het ons brengt.
@koekie yes! Wat goed! Ik snap haar zorgen wel, maar dit is wel een mooie kans. Dat ze je straks aan laat modderen lijkt mij niet tof. Waarom is dat zo verdeeld dat de een max 6 mnd clomid geeft en de ander een jaar?!! @kortjakje ik snap het goed hoor meis. Voelt als een gebed zonder end soms he. Ik blijf in ieder geval keihard duimen voor jou en voor alle anderen. @maste hoera! Je baby is nu een foetus! Wat naar dat je zo misselijk bent. Ik wil je niet ontmoedigen, maar ga er maar vanuit dat het nog wel langer dan 12 wk kan duren. Mijn vriendin is bij de eerste tot 28 wk aan het spugen geweest. Dit keer 'maar' tot 13 wk, dus wie weet volg jij haar in de laatste haha! Ik hoop het wel voor je want dat is echt bagger zeg... Helpt het om kleine beetjes te eten? Ijswater drinken? Ben je al achter bepaald voedsel waar je echt misselijk van wordt? Moet je dat maar gaan mijden voor een tijdje.. Hier de 12 weken gepasseerd! Hoewel ik daar geen angsten bij had klinkt het wel tof dat ik 1/3 erop heb zitten vandaag ook mijn collega's verteld. Ze reageerden zo leuk! Ik zat vanmiddag nog even met 1 collega in de lerarenkamer en toen zei ze nog: zo leuk om hier weer een zwangere in het team te hebben! (Laatste was 6 jaar geleden).
Wat is er hier gezellig druk gekletst Nieuwe dames, welkom! Koekie wat een goed nieuws! Ik hoop dat deze ronde dé ronde zal zijn en dat alles goed zal gaan. Mamba wow 5 dagen vooruit gezet. Zo gaat de tijd lekker snel. De 12 weken voorbij yeahhhhhh! Gefeliciteerd meid. En fijn dat alles goed is. Twinkk geen nieuws waar je op gehoopt had. Ik hoop dat je morgen goed nieuws hebt zodat je kunt starten. Ga voor je duimen. Mybigwish wauw jouw vriendin heeft echt een bord voor d'r kop. Ik zou haar voorlopig maar even niet opzoeken ofzo. Hopelijk gaat ze inzien wat het met jou doet en zoekt ze weer contact. Ik hoop dat het zwangerschapssymptomen zijn! Nog heel even geduld. Duna fijn dat je nu nergens last van hebt. Nog even geduld tot je NOD. Ik hoop zo dat het deze ronde raak is, meid. Ik duim heel hard voor je. Vleermuisje een dikke knuffel. Dit traject kan soms zo lang, zwaar en frustrerend zijn. Lucht je hart hier gerust. Daar zijn we voor. Ik hoop dat het lange wachten snel beloond wordt. Houd moed en geef niet op. Lies heel fijn dat je geen last van bijwerkingen had. Ik hoop dat deze dosering zijn werk zal doen. Manste wat vervelend dat je nog steeds zo ziek bent. Ik hoop niet dat het aanhoudt tot na je eerste trimester. Hier alles prima. Naast de misselijkheid sinds kort ook last van eczeem op mijn handen en ontzettende last van obstipatie. Echt heel vervelend. Vervelender dan de misselijkheid als ik eerlijk ben. De misselijkheid kan ik wegeten, maar de obstipatie doet zo'n pijn in mijn buik. Vrijdag mijn termijnecho. De laatste 2 weken lijk ik spannender te vinden dan alle overige weken.
Hier vandaag wel pijnlijke borsten maar alleen als ik er met mijn vinger in prik. Menstruatie klachten zijn minder geworden vergeleken met de afgelopen 2 dagen.. hoop echt dat het raak is na 3 jaar
@belony obstipatie heb ik ook heel erg (gehad). Mijn tip: koop bij de drogist lactulose. Heb ik van de dokter als remedie gekregen. Buikpijn was gelijk weg en na een dag of twee was m'n ontlasting ook weer redelijk op gang. Nu kan ik zo gauw ik het weer voel een bekertje nemen (2x 15 ml in erge gevallen) en dan is de pijn iig zo weg! Hoe was je echo!? @huismusje dat klinkt hoopvol. Spannend! Morgen zou je nod zijn??
Mamba, Ja ik ben ook heel blij met mijn 2 follikel.. nu nog doorgroeien en springen met Ovitrelle. Ja best wazig he hoe ze tellen. Hier gaan ze dus uit van 6 goede ronden Clomid... We hobbelen maar gewoon door... maar hopelijk hoeven we niet te lang meer. Baal echt wel als ze aan de dosis gaan sleutelen.. misschien toch even woensdag navragen anders... of ik laat het maar allemaal gebeuren.. ze zullen het wel weten. Ben natuurlijk hartstikke blij als er 1 follikel groeit want 1 wondertje is super maar met 2 follikels toch net een extra kansje. 2x 20% kans ipv 1x 20%. Het zal wel allemaal goed komen... altijd 1 follikel vind ik ook geweldig maar hoop dan ook echt dat er wat groeit met de mindere dosis.. Wat fijn dat iedereen het nu weet... nu lekker gaan genieten.. Belony, Spannend vrijdag! Wat balen van je eczeem. Altijd vervelend die jeuk. Huismusje, wanneer is je NOD. Spannend zeg! Mijn duimen draaien voor je.
Thnx lieve dames voor het aanmoedigen maar toch ben ik bang dat het niet zo is. En dat ik gewoon ongesteld word. Maar ik heb nog nooit 9 dagen voor nod menstruatie klachten. Ik mag as vrijdag op z'n vroegst testen. As maandag is 14 dagen na positieve ovulatietest
Zo daar ben ik weer hoor even van weggeweest @huismusje hoop voor je dat het toch raak is hoor! succes met de laatste dagen wachten @vleermuisje hier mag je altijd je ei kwijt hoor! Veel sterkte @mamba zoooo 5 dagen vooruit! en 12 weken al jeeeetje dat gaat zooo snel!! @koekie spannend zeg. goed nieuws voor je! hoop dat het deze ronde raak is en dat je de volgende keer niet hoeft aan te modderen. ik zou ook geen bezwaar zien in twee eitjes. @manste wat vervelend dat je je nog steeds zo beroerd voelt zeg. Hopelijk houdt dat snel op voor je @belony wat vervelend van die obstipatie. kun je niet movicolon zakjes krijgen? heb ik ook en mag ook tijdens zwangerschap en helpt goed. @duna je vroeg nog of ik al wat meer weet over mn roze bloedverlies. nou het was eerst roze, daarna bruin en woensdag tijdens belle en het beest musical (wat een mooie was dat!) ineens helder rood. en daarna niks meer. dus hopelijk idd ovulatiebloeding. dan hoop ik dat we op tijd hebben geklutst.. we hebben het op donderdagochtend vrijdag eind middag, zaterdag eind middag en zondag gedaan haha best veel als ik het nu op schrijf... haha. Hier nu op 10 dagen na pregnyl en ik was er niet zo mee bezig, maar nu de tijd vordert, wordt t toch weer heel spannend. heb soms kramp helemaal onderin mn buik. en meestal heb ik een week van te voren hele erge pijnlijke borsten voordat ik ongesteld moet worden, maar nu ook niet. Dus nog 6 dagen sowieso wachten. En je vertelde ook nog dat je geen bijwerkingen hebt nu. wat fijn! Ik had ook super veel bijwerkingen van de clomid en nu met puregon ook niets! heerlijk is dat en dan ben je er ook idd minder mee bezig
@huismusje Hier ook na eisprong menstruatieachtige krampen die aan bleven houden en zwanger 1e ronde clomid 50mg. Dacht even een positief berichtje en hopen dat je snel positief mag testen!! Ik duim voor je en voor iedereen hier dat het snel raak is
Mamba Jeej 5 dagen vooruit dat is veel Belony, Roosvicee laxo werkt hier super. Koekie wat een verhaal ik hoop gewoon deze keer raak!!
Huismusje, spannend. Ik duim heel hard voor je. Geef de moed niet op hoor. Miesy, spannend op het wachtbankje. Ook voor jou hoop ik op positief nieuws. Dames, bedankt voor de obstipatie tips. Ik ga morgen langs de drogist, want dit is haast niet meer te doen. Mamba, mijn vorige echo was goed. Dat is goed 1,5 week geleden, bijna 2. Heb een mooi beweeglijk kindje gezien en ben een dag vooruit gezet. Mijn termijnecho heb ik komende vrijdag. Wanneer heb jij weer een echo?