Clomid, acne, ervaringen en babbel :-)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Zazou00, 16 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Viveluna

Viveluna Actief lid

7 sep 2014
    194
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik weet het niet, mijn dokter heeft erop gezet 2 per dag! dus dat is 100mg hé, misschien omdat ik zo een lange cyclus heb.. en dat ze denkt dat 50mg toch niet gaat pakken bij mij.

Ik heb dinsdag een follikelmeting om half 8! ben benieuwd.

2. meike1234

meike1234 Actief lid

27 sep 2011
    218
    0
    0
    Nederland
    Zazou00, Zo erg is de acne op mijn rug niet gelukkig. Maar thanks voor de tip!

Even afwachten. Suc6 vandaag!

Viveluna, Spannend! Ben benieuwd of er dan al iets te zien is.

Ik heb afgelopen woensdag een vervroegde FM gehad. Ik voelde al vanaf cd 5 krampen en had vruchtbaarslijm. Ook was mijn ovutest negatief maar wel vrij donker. Wilde mijn ei niet missen omdat ik dus ook pregnyl moet spuiten voor beter ei kwaliteit. Nou er was niks te zien op de echo. Ik moet maandag weer terug. Hopelijk dan wel iets.

3. Ananas13

Ananas13 Fanatiek lid

8 sep 2013
    1.779
    888
    113
    Succes vandaag zazou!

4. Zazou00

Zazou00 Actief lid

16 feb 2015
    117
    0
    0
    NULL
    België
    Dank je ananas.
    Sorry voor late reactie, de laatste dagen waren een beetje druk en soms weet ik niet waar mijn hoofd staat.
    Inmiddels 2 echo's gehad.
    Eentje vrijdag (dag 13) en eentje gisteren (dag 17)
    De eerste was pijnlijk dus dacht ik dat er wel beweging in zat, maar veel is er dus niet te zien.
    Gisteren vonden ze niet eens de eierstokken terug, dus dan maar bloedafname gehad.
    Daaruit blijkt dat er weeral eens nog geen hormonen zijn die een eitje doen rijpen.
    Vandaar vandaag begonnen met 50 Mg clomid. (Net ingenomen)
    Gezien mijn cyclus nog niet begonnen was mocht ik er nu nog mee starten.
    Hopelijk geen bijwerkingen, ik heb er wel een beetje schrik voor, daarom dat ik ze echt net nu voor het slapen heb genomen.
    En het manlief heeft niet zoveel zin in babbels daarover, dus dat maakt me nog lastiger dan ik me al voelde.
    Ik weet dat hij het niet zo bedoeld, en mijn relatie is echt wel ok (heel lang nagedacht over kindjes), maar hierin heb ik toch het gevoel dat ik er alleen voor sta :(

Normaal nu terug echo binnen 10 dagen om te zien wat het geeft.
    Indien er één of 2 eitjes zouden zijn krijg ik dan een spuitje pregnyl om de eisprong te forceren.

Hoe gaat het met jullie?

5. Zazou00

Zazou00 Actief lid

16 feb 2015
    117
    0
    0
    NULL
    België

Hoe is het gegaan Viveluna?
    Neem je ze nu al?
    Heb je er last van?

6. Viveluna

Viveluna Actief lid

7 sep 2014
    194
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ja ik heb 100mg genomen van dag 3 tot 7. Dag 10 ben ik om half 8 gegaan voor een follikelmeting, maar ze kon nog niets zien.. Het was ook te vroeg zei ze..
    Ik moet nu zaterdag teruggaan op dag 14! Hopelijk is er dan wel iets te zien.. Ik weet niet waarom, maar heb er precies minder vertrouwen in omdat er nog niks te zien was op dag 10! Ik vraag me af waarom ze mij al zo vroeg laat komen.. Ik heb ook bloedafname gehad, dus daar zal ze mij zaterdag ook meer over kunnen vertellen.

Hoe gaat het bij jou?

7. Ananas13

Ananas13 Fanatiek lid

8 sep 2013
    1.779
    888
    113
    Zazou;
    Balen dat er niks te zien was en dat het pijnlijk was! Hopelijk gaat de chlomid zijn werk doen!
    Wat betreft je man; ik herken het helemaal! Maar mannen kijken er toch heel anders tegenaan. Dit komt denk ik ook omdat WIJ degene zijn die de medicijnen moeten slikken, WIJ degene zijn die de echo's moeten maken, etc. Ik heb het daar toevallig van de week ook met mn vriend over gehad. We hebben de vragenlijst binnen gekregen en ik merkte dat ik er toch wat moeite mee kreeg.. Het wordt toch echt weer n heel traject.. Vriendlief kijkt daar wat makkelijker tegen aan en hij zegt ook; komt omdat ik eigenlijk niet heel veel hoef te doen, alleen mn zaad straks n keer in leveren. Mannen kijken er gewoon heel anders tegenaan.

Viveluna;
    Ik denk dat ze je al zo vroeg laten komen, omdat het bij sommige enorm snel gaat! Bij mij was dat ook zo.. Ik was toen bijvoorbeeld op maandag geweest, was mn eitje 14. Toen ik de volgende ochtend terug kwam, was ie ineens al 17!
    Al bijwerkingen gehad van de Chlomid? Ik merk dat ik er echt n enorm droge en slechte huid van krijg, en opvliegers. Ik moest ze deze maand nog slikken, want ja.. niet geschoten is altijd mis!

Hopelijk krijg ik deze week nog een oproep van het ziekenhuis voor de IVF intake!

8. Zazou00

Zazou00 Actief lid

16 feb 2015
    117
    0
    0
    NULL
    België
    Hopelijk zaterdag toch een beetje goed nieuws.
    Ik zou me nog geen zorgen maken, ik heb zelf maar op dag 13 controle, terwijl ik op dag 3 moet starten met clomid,
    Moet je zo lang wachten op die resultaten?
    Bij mij zijn de bloedresultaten altijd al na een halve dag beschikbaar..

@ ananas: ja dat denk ik ook. Ze worden er minder "fysiek" mee geconfronteerd en ook die moodswings kennen ze niet hé ;)
    Maar dat neemt niet weg dat het soms lastig is, want ik (en ik denk jullie ook niet) vind het niet aangenaam om daar elke keer zo'n ding in te krijgen en medicatie te moeten nemen.

Wat bedoel je met een slechte huid?
    Volgens mijn apotheek kan je er in elk geval geen acne van krijgen, integendeel, dat zou moeten beteren (een geluk bij een ongeluk dus :D )

En ik geloof best dat je geen zin hebt in dat traject. Ik vind het zelf ook nogal confronterend, en dan sta ik nog maar aan het begin. Ik moet niet denken hoe moeilijk het moet zijn als je al zo lang probeert....

En wat de clomid zelf betreft, ik heb last van opvliegers en hoofdpijn. Voor de rest voel ik me niet slecht, maar ook niet in mijn normale doen. Moeilijk om te omschrijven dus :) maar wel doenbaar :)

9. jezzebel88

jezzebel88 Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.531
    83
    48
    Vrouw
    Hey meiden ik ben ook begonnen met de eerste ronde clomid en zit nu op dag 3 dus nog 2 te gaan. Ik heb geen pcos maar onverklaarbare onregelmatige cyclussen. Ben nu na het opwekken met mijn eerste ronde clomid bezig en weinig last van bijwerkingen alleen heel erg moe. Amai ik mag niet zo zeuren he als het maar werkt !

10. Zazou00

Zazou00 Actief lid

16 feb 2015
    117
    0
    0
    NULL
    België
    Hey Jezzebel

Ik heb ook geen PCOS, toch niet voor zover ik weet.
    Ik maak om de één of andere reden te weinig vrouwelijk hormoon aan waardoor mijn cyclussen lang en onregelmatig zijn.
    ( Nochtans zie ik er echt vrouwelijk uit :D )
    Vandaag moet ik ook nog mijn 3e nemen, dus we zitten een beetje gelijk ;)
    Bijwerkingen zijn er vandaag eigenlijk niet meer, buiten dat mij huid idd droger wordt, en daar ben ik op zich wel blij mee :)
    Verder heb ik eigenlijk nergens last van nu.

En zeuren doe je niet ;) het is altijd fijn om het even te kunnen delen.
    Wanneer heb jij je volgende echo?
    Ik moet volgende vrijdag kijken of de clomid werkt.

11. jezzebel88

jezzebel88 Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.531
    83
    48
    Vrouw
    Hey zazou ik krijg geen echo deze ronde wel bloed afname.

12. Zazou00

Zazou00 Actief lid

16 feb 2015
    117
    0
    0
    NULL
    België
    Toch grappig hoe elke gyne een andere werkwijze er op na houdt.
    Bij mij is het dus net omgekeerd.
    Geen bloed afnamen meer nodig, maar wel echo's...
    Bloed afnamen heb ik wel al gehad, misschien daarmee.
    Eens ik een eisprong heb zijn mijn waarden dik OK, alleen duurt het heel lang eer er eentje komt.

Hoe voel jij je nu?
    Ik moet vandaag de laatste nemen en eigenlijk voel ik mij best goed.
    Een beetje gevoelig wel, en een lichte druk in mijn onderbuik.
    En toch weer pukkeltjes :x
    Maar verder eigenlijk best OK :)

13. jezzebel88

jezzebel88 Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.531
    83
    48
    Vrouw
    Ik heb als bijwerken dat ik heel erg moe ben regelmatig steken in mijn onderbuik vandaag weer rustig. Gisteren Mijn Laatste tablet genomen.

14. Veenbaas

Veenbaas Actief lid

5 mei 2014
    420
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hee meiden
    @jezzebel ik heb vandaag te horen gekregen dat is wel pco heb.

Ik heb vandaag me 2de meting gehad en er zal een ei van 21 en 17 dus nu moet ik donderdag weer echo om te kijken of ze gesprongen zijn.
    Bij de vorige meting (afgelopen vrijdag) dacht ze dat ik een ei van 24 had maar dat blijkt een cyste te zijn.

Dus ik ben enorm benieuwd naar donderdag dus maar weer afwachten en flink klussen :p

15. Zazou00

Zazou00 Actief lid

16 feb 2015
    117
    0
    0
    NULL
    België
    Spannend! Ik hoop voor jou op een goed ei.
    En veel klusplezier :D:D
    Ik heb vrijdag dus mijn echo om te kijken hoe ik reageer op clomid.
    In verband met risico op overstimulatie heb ik dus een klusverbod momenteel ;)

16. Veenbaas

Veenbaas Actief lid

5 mei 2014
    420
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja ik vind het zeker spannend ..
    Wat balle dat je een klusverbod hebt , hopelijk is vrijdag een mooie echo en groen licht ! :D veel succes alvast !!

Ik dacht slim te zijn om ovulatie testen te gaan gebruike maar me arts had verteld dat met pco dat weinig zin heeft helaas dus ik kan alleen maar hopen dat die voor donderdag springt en anders maar weer echo inplannen en we blijven gewoon vrolijk verder klussen in de dag :D

17. jezzebel88

jezzebel88 Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.531
    83
    48
    Vrouw
    Balen dat het pco is veenbaas :(

18. Veenbaas

Veenbaas Actief lid

5 mei 2014
    420
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja dat is zeker balen jezzebel. Maar nu weet ik wel waardoor het allemaal niet zo makkelijk lukt. Gelukkig hebben ze clomid uitgevonden en slaat het goed bij mij aan dus dan moet het niet meer lang duren. Dat is een beter vooruitzicht dan maar blijven proberen en hopen op een wonder

19. jezzebel88

jezzebel88 Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.531
    83
    48
    Vrouw
    Ja clomid geeft je nu weer een eerlijke kans op een goede zwangerschap fijn dat het voor je werkt !!! Toitoitoi ! Hoop dat gij snel zwanger bent

20. Veenbaas

Veenbaas Actief lid

5 mei 2014
    420
    0
    16
    NULL
    NULL
    Haaai dames..

Even een update van mij. Ik heb vandaag weer een meting gehad en hoera me ei is gesprongen waarschijnlijk gister of eergisteren voel dat namelijk nooit. Dus met clomid heb ik me ei op dag 15 of 16.. Dus nu 2 weken afwachten ik ben zo benieuwd we hebben goed geklust :p

Ik hoop natuurlijk die duvels niet tegen te komen over 2 weken Maar we gaan het zien. 1 ding weet ik zeker dit worden lange 2 weken hihi

Deel Deze Pagina