Vandaag in t zh geweest.. Een hartvormige baarmoeder is niet t einde van de wereld en ik word dan ook niet anders behandeld gedurende de zwangerschap. Dus dat is allemaal fijn. Ik zat toch wel ff in spanning vanwege mijn lichaam. Was zo bang dat de medicatie niet meer zou aanslaan! Maar gelukkig heb ik weer 1 ei. Maandag weer terug komen. We zullen ons best weer doen. En als dat niet goed genoeg is, dan moet ik meteen bellen als ik onge ben geworden voor een afspraak. Dan zullen mijn eileiders worden doorgespoten.. Niet veel zin in.. Veenbaas *digi hug*
Ha dat is goed nieuws !! Hopelijk is dat doorspuiten niet nodig... Heb jij dan een baarmoederonderzoek gehad voordien? (Daarop kunnen ze zien of die doorgang ok is) Ik zou dat nog moeten krijgen, maar ik heb het gevoel dat het hier bij de innesteling mis loopt. Geen idee of het ook echt zo is, tis gewoon een voorgevoel.
Bij mij is niet eerder naar mijn eileiders gekeken.. Wel zijn mijn man en ik onderzocht op soa's, zaadkwaliteit en of zijn zaad wel bij mijn baarmoeder aankomt. Ik hoop ook dat het niet nodig is..
Hallo dames! Ik lees ff mee...begin binnenkort ook met Clomid... heb afg. donderdag intake gehad bij de fertiliteistarts. Op de echo kon ze zien dat er teveel vochtblaasjes in mn eierstokken zaten. Dus volgens haar: PCOS. Krijg later nog bloedonderzoek. Bij de ha ook al bloed geprikt op allerlei hormonen maar dit was goed.
De soa onderzoeken heb ik ook gehad. Ik vind het super vervelend dat ik nog tot vrijdag moet wachten om te weten hoe het zit met dat sperma onderzoek. Begrijpelijk dat ze moeilijk doen over vertrouwelijke info, maar wie zou nu kunnen weten dat wij dat onderzoek hebben laten doen? En bovendien nog geïnteresseerd zijn in de uitslag Verder heb ik enkel nog maar bloedanalyses en inwendige echos gehad. Hey missaniet, wekom Wat vervelend dat je pcos zou hebben, maar ze zijn dus nog niet zeker? Mijn hormonen zijn (na de eisprong) ook altijd perfect en ik zou tot nu toe geen "afwijkingen" hebben. Maar blijkbaar zegt dat dus ook niet alles Ik ken er genoeg met pcos die ondertussen wel zwanger zijn, terwijl wij hier voorlopig allemaal nog wat geduld moeten hebben.... Die 50 valt mee, ik neem die ook. De bijwerken die ik dus heb (staan hier ook wel ergens in het gesprek) zijn globaal wat zweetaanvallen, wat moe en lichte hoofdpijn. Na de kuur krijg ik wel een heel droge huid, dus voldoende smeren zou ik je wel aanraden. En pijnlijke maandstonden, echt pijnlijke maandstonden... Al hoor ik daar weinig anderen van klagen en ben ik daar altijd wel gevoelig voor geweest (bovendien ook gevoelig aan hormonen)
Dank je! Nou mijn fertiliteistarts zei wel dat t PCOS is maar uit de bloedonderzoeken is niks gekomen. Dus dat is wel gek. Ik heb wel veel last van pukkels sinds ik gestopt ben met de pil. Alleen in mn gezicht...maar toch, kan hiermee te maken hebben. Als mn menstruatie weer op gang komt moet ik bellen voor eerste echo. En dan gaan ze nog bloed afnemen geloof ik dus zal t wel blijken of t echt PCOS is... ik niem t zelf wel zo. Ben allang blij dat t niet iets anders ergs is...met pcos is t iig mogelijk om zwanger te worden. Ik hoop dat hier snel mooie testjes tevoorschijn komen!
Hier weer een berichtje van mij, heb gister bloed laten prikken voor mijn progesteron waardes. Krijg daar pas vrijdag eind van de morgen uitslag van. Zit vandaag op 9DPO en heb best al de zenuwen, voel me goed alleen met vlagen erg moe, en heb het vaker koud (voor de eisprong veel last van opvliegers) Ook heb ik jammer genoeg last van een vaginale schimmelinfectie... het hoeft allemaal niks met een eventuele zwangerschap te maken hebben, maar toch denk he bij elke klacht van hé zal het daardoor komen? Ik wil eigenlijk niet eerder dan vrijdag gaan testen dan zit ik op 13 DPO de vorige keer bij mijn miskraam had ik de eerste positieve test bij 12DPO Spannende dagen dus.....
Spannend Kuzzie!! Succes met wachten! Balen van die vaginale schimmel...heb t tijdje terug ook gehad. Gelukkig was t met vaginale capsules en zalf snel over...
Jeeej Jezz!! Maar je had m vorige week ook gevonden toch? Of was die vals? Dus de Clomid slaat toch aan!?
Wat goed jezzbel, succes Tis zeker spannend komende dagen, maar we wachten rustig af (hoop dat ik me kan inhouden om niet stiekum eerder te testen)
Hee dames nog even een update. Ik ben indd ongi geworden.. Ik baalde gigantisch !! Maar ben vol goede moed weer begonnen met de clomid .. Ik mag op controle voor fm maar voor mij is dat een heen en weer gevlieg dus ga zelf verder heb voor 3 dosissen meegekregen. Dus wie weet de volgende ronde raak. Verder probeer ik me er wat minder mee bezig te houden.. Maar na me eisprong en richting me nod zal dat mss wel weer veranderen .. Maar wat ik hier wel van heb geleerd is echt pas na me nod te gaan testen , want deze teleurstelling was erger dan de vorige keren.. omdat ik nu er wat voor krijg en zeker weet dat ik een eisprong heb..
Jeeej injectie weer gehad! Vanavond en morgen ochtend het maar even heeeeel gezellig maken! Er was dit weekend zelfs een eitje bij gekomen! Ik heb er nu 1 van 22mm en 1 van 18mm. Hartstikke mooi dus! Hoop zo dat het deze ronde raak is, zodat ik niet mijn eileiders hoef door te spuiten! Als het deze ronde niet raak is, moet ik ook nadenken over een vervolgtraject. Ik heb dan de volgende keuzes: 1. doorgaan met clomid, zoals nu. 2. doorgaan met clomid en het zaad laten inbrengen 3. starten met injecteren en het zaad laten inbrengen 4. meedoen met een onderzoek, wat o.a. injecteren inhoud. Als het niet raak is, willen we voor keuze twee gaan. Dan weten we tenminste zeker dat het op de plaats van bestemming is gekomen. Spannend weer dus.
@veenbaas; hoef jij geen pregnyl te zetten om je eisprong te stimuleren? Want dan lijkt mij een fm meting wel handig.
hallo allemaal, Ik ga deze week starten voor eerste ronde met clomid, 100 mg. Volgende week heb ik op CD10 de eerste echo. Ik ben al een ruim een jaar bezig om zwanger te worden. Ik vind het erg spannend. Met de pasen kan ik met de bijwerkingen zitten als ik me goed heb ingelezen. Mag ik hier mee komen kletsen? Ik heb ook nog 2 vragen: - Hebben jullie al op je werk verteld dat je bij het ziekenhuis loopt? Ik vind het namelijk erg lastig met die echo's. Tijdens de cyclus volgen i.v.m. onderzoek heb ik iedere keer nog een smoes kunnen verzinnen, maar ik weet niet of me dat nu nog gaat lukken. - Slikken jullie de 100 mg in een keer of 2 x per dag 50 mg?
Hoi Gipskruid, die vraag over t werk heb ik ook. Ik ga na mijn menstruatie beginnen met Clomid en zal ook regelmatig voor echo's naar t zh moeten. Mn fertiliteitsarts zei wel dat bij ons in t zh al vanaf 8 uur echo's gemaakt kunnen worden, dus t zou voor mn werk aan kunnen maar dan nog ben ik wel kwartiertje later als normaal. Ik twijfel dus nog of ik t ga vertellen.
Leuk dat jullie mee kletsen! Ik heb het op mijn werk wel gezegt tegen mijn baas, alleen hij weet er nu van, en hij heeft er alle begrip voor en kan altijd vrij krijgen wanneer ik heen moet. Vond het aangaan van het gesprek erg lastig omdat ik in een mannenbedrijf werk met dus 50 andere mannen en maar 2 vrouwen.. Maar was weg opgelucht na het gesprek omdat ik alle medewerking en begrip van hem heb gekregen! Voelt toch fijner dan telkens smoesjes te moeten verzinnen
Hee nee ik hoef niet te spuiten. Ze springen bij mij gewoon als ze groot genoeg zijn.. Ik heb voor in totaal 4 cyclusse clomid ben nu in 2 bezig dus wachten nog even af als ik dan nog niet zwanger ben dan moeten we maar even kijken in het ziekenhuis van hoe en wat En ik heb het niet op het werk verteld.
@naturel ik zou niet vanavond en morgenochtend doen. Ik zou vanavond en morgen avond doen. Voor goede bruikbare zaadcellen adviseren ze om tussen elke ejaculatie 24 tot 36 te laten zitten. Dan heb je de beste kwaliteit zwemmers. Veel plezier! Wij hebben hier ons best gedaan.
@missaniet vorige piek was niet donkerder dan de streep. Deze kon er niet omheen hihi. Heb al met mijn gyn gebeld en hij zegt dat ik het mag afwachten. Voor de start van clomid hadden we al overlegd dat als de cyclus langen zou duren dan 40 dagen De cyclus erop begeleid zou worden met echo's.