Hallo lieve meiden! Hier eindelijk door voor de ivf! Na 6 mislukte iui 's en daarvoor dik 2 jaar zelf proberen nu naar het volgende level. Zooooo klaar voor! Ben namelijk al 38 dus voel al tijden een klokje tikken Wij gaan nu naar Drachten en Zwolle ( wie ook daar?). Die werken samen. Moet nog 3 dagen de pil slikken en ben vanochtend begonnen met het spuiten van decapeptyl. 29 april uitgangsecho en dan hopelijk beginnen met hormonen spuiten. Maar nu mijn vraag, want ik dwaal af Doordat ik net 38 ben geworden mag ik kiezen voor 2 terug plaatsingen. Wie heeft dit ook gedaan en wat was het resultaat daarvan uiteindelijk? Bij ons is bij beide alles heel goed dus heb verder ook een heel goed gevoel bij ivf! Neig wel naar 2 maar ben erg benieuwd wie uiteindelijk ook zwanger raakte van een tweeling! Verder veel succes allemaal! Als je in dit deel van zp komt, heb je al heel wat teleurstellingen mee moeten maken. .. ♡ Lieve groetjes, Yvonne
Na al die tijd op het forum herken ik veel namen en jij bent daar een van...helaas lees ik dat jij ook nog steeds niet zwanger bent! Wij gaan ook bijna met ivf beginnen, nog 1 iui te gaan! Alleen zie ik er wel tegenop! Ik heb geen antwoord op je vraag, maar wil je wel heel veel succes wensen! Ik hoop dat je snel een positieve test in handen hebt en er een (of misschien wel twee) grummeltje(s) in je buik groeit!
Wat verdrietig dat IVF nodig is. 😢 Hier stonden wij de laatste poging ook voor de keuze 1 of 2 terug laten plaatsen. Zelf had ik zoiets van doe maar 2. Mijn man wilde pertinent 1 embryo. Heb mij in DD laten vertellen dat 2 embryo's helemaal geen verhoogde kans op slagen geven. Dat zelfs als je een slechtere kwaliteit embryo bij een goede zet het beiden eerder afgebroken wordt. Dus dan toch liever 2 kansen met 1 embryo dan 1 kans met 2 embryo's. Als je begrijpt wat ik bedoel. Ook omdat het voor jou de eerste poging is zou ik persoonlijk voor 1 kiezen. Achteraf ben ik heel erg blij voor 1 te hebben gekozen. Ik werd die keer dus mooi zwanger en bleef zwanger. Mijn zwangerschap was alles behalve prettig. Wie weet hoe het was gelopen bij 2.. Nee ik zou er niet vrijwillig voor kiezen. Hoe leuk het me ook lijkt. De risico's bij tweeling zwangerschappen wegen voor mij zwaarder. Succes met je keuze. Liefs xx
Hallo, hier vandaag weer afspraak gemaakt voor een derde kindje, ga ook naar Zwolle en ben 37, dus nog net niet de keuze die jullie moeten maken.
Heb je een bericht gestuurd. Ik heb een tweeling, van twee embryo's die zijn teruggeplaatst! Zwangerschap zonder complicaties en twee gezonde voldragen kindjes op de wereld mogen zetten.
Goh meid, ik heb geen antwoord maar ik wil je veel succes wensen. Op de een of andere manier had ik niet gedacht jou hier te treffen.
Hoi Ennovy, wij staan op dit moment in exact dezelfde situatie.... Gisteren de punctie gehad van onze eerste ivf poging. 6 eitjes aangeprikt, dus ik was best tevreden We hebben gekozen voor terugplaatsing van 2 embryo's indien mogelijk.... Geen idee hoe het uitpakt natuurlijk, maar gevoelsmatig was dat de beste keuze. Ben heel benieuwd hoe het met jullie verder gaat! Succes
Lieverds! Wat een fijne berichtjes hier♡ Bedankt hiervoor! Wat lief dame dat je mij herkent. Ben hier niet zo heel veel. Nu in zo 'n periode dat begint het toch weer te kriebelen. Jij ook al zoveel mislukte iui 's achter de rug. ...Voelt dan als doelloos hè. Ik was gewoon blij dat de laatste achter de rug was en we eindelijk verder konden. Ik weet echt wel dat ivf zwaarder gaat zijn maar 6 x tevergeefs iui met hormonen is ook al heftig. Hoop dat jij er niet eens aan toe gaat komen! Elke poging is immers weer een kans! Miekie. ...daar schrik ik wel van! Dat ga ik zeker nog aan mijn gynaecoloog voor leggen. Het klinkt wel logisch ook. Ik las van de week dus weer ergens dat je met 1 embryo kans hebt van 8 % op een zwangerschap en met 2 op 25 % Dat verschil vond ik nogal groot. Mijn man denkt namelijk een beetje hetzelfde als die van jou. Maar als ik het echt graag wil, snapt hij dat. We hebben het er veel over. Vooral de risico's vindt hij spannend met een tweeling zwangerschap. Tjee dat was ook echt je laatste kans dus! Ook nog cryo 's over? Ik wil ook eerst even afwachten hoeveel embryos er zullen zijn. Ben zo bang dat ontdooien niet goed zal gaan. ...Mochten er nou maar 2 zijn, dan misschien beide terug plaatsen maar met meer 1.... DILEMMA! ! Jij in ieder geval heel erg gefeliciteerd! ! Monique ook voor ivf dus? Andere kindjes ook daar ontstaan? Ben zelf nog niet in Zwolle geweest. Voortraject hebben wij in Drachten. Punctie en tp hebben we wel daar. Heb jij nog cryo 's? En zullen ze geen uitzondering maken als je echt op 2 zou staan? Anja bedankt voor je pb! Ik reageer straks daarop. Dat geeft wel weer hoop! Jouw kindjes waren zwaarder dan mijn Merel met de geboorte haha. Prachtig hoor! Heb je het ook als heel zwaar ervaren? En nu met 2? Logan ♡ Lief! Ik ook niet als ik eerlijk ben haha. Lavenderblush....jemig waar uniek. Bijna gelijktijdig zelfde keuze! Hoe vond je de punctie? Hoor je zoveel verschillende dingen over. En hoeveel follikels had je? 6 eitjes klinkt gooooooeeeed meid! ! En nu het slopende wachten hoeveel er bevrucht gaan zijn.....Wil je dat laten weten hier?? Ben jij ook voorbij de leeftijds grens dan? En adviseerde je gynaecoloog ook 2? Mijn oude gynaecoloog uit Heerenveen adviseerde mij 2 toen ik afsluitend gesprek met hem had na de zesde iui. Zo zie je hoeveel verschillende adviezen. ...Blijft lastige keuze. We hebben nog even! Pas na 29 april beginnen met de hormonen. Liefs, Yvonne
In mijn beginperiode was je een actieve schrijfster en wat me steeds op viel (en valt) is dat je zo positief ingesteld bent! Petje af hoor dat je dat in deze situatie nog lukt! Hier idd 5 mislukte pogingen en geen vertrouwen meer in poging 6! Ik vind het ook moeilijk accepteren dat het onverklaarbaar niet lukt...waarom doet mijn lijf niets! Hebben we met 2 gezonde lijven nu echt ivf nodig om een kindje te krijgen?! Maar het zijn geen helpende gedachtes...en het mag natuurlijk een wonder heten als we eindelijk zwanger worden! Ook houd ik me vast aan wat andere meiden hier soms zeggen: 'ivf/icsi - kindjes zijn net zo lief, leuk, schattig, mooi enz'. Op naar die 2017 baby!
Mijn zwangerschap was vooral fysiek zwaar, omdat beide kindjes zo goed groeiden. Ben ingeleid en na 12 uur puffen en volledige ontsluiting zijn ze met een spoed ks gehaald. Tuurlijk zijn we nu druk, maar ze zijn erg makkelijk,slapen sinds ze 8 wkn zijn door en erg vrolijk en tevreden. Ik had geen andere keuze willen maken!
Och wat ontzettend lief dame ! Ik doe mijn best om positief te blijven en gek genoeg kost me dat weinig moeite. Je gaat gewoon door. Ook nooit jaloers op zwangere vrouwen geweest. Meer een beetje ongeduldig haha. En soms beetje slikken als iemand die eerste maand zwanger is tegen mij zegt :je bent er teveel mee bezig. Zo niet dooddoener! En wat jij zegt: dat al deze poespas nodig is, al die hormonen terwijl we allebei een perfect werkend lijf hebben. Mensen zeggen ook vaak: wat fijn dat bij jullie beide alles goed is! Maar goed, daar raak ik blijkbaar niet zwanger van haha. Wel voor jou ook positief punt: bij eerste gesprek over de ivf kwam gelijk naar voren dat als er bij beide partners alles goed is, je verreweg de grootste kans van slagen hebt bij ivf. Dat vond ik wel even een opsteker! Ik wil jou wel graag blijven volgen hoor!! Wij gaan zeker voor dat ivf kindje ( begin! ! ) 2017 meid ♡ Anja.....Prachtig! Wat een cadeau zijn die 2 kleintjes voor jullie. Wauw! ! Hoeveel weken was je zwanger! ? Wat zal jij een grote buik hebben gehad met 2 zulke flinke kindjes! En Denk maar dat ze straks altijd iemand hebben om mee te spelen. Wel een voordeel hoor. Nu even druk, straks 2 kindjes die samen op kunnen trekken. Vriendin van mij heeft ook een jongetje en een meisje. Zijn nu net 4. Prachtig duo ♡ Kus Yvonne
Hoi, Wat ellendig dat jullie ook zo'n lange weg moeten bewandelen voor een kindje. Even kort onze ervaring. Ik zou eerst afwachten hoeveel eicellen je hebt na de punctie en het aantal bevruchtingen. Als er cryo's zijn, zou ik er 1 terug laten plaatsen. Zijn er wel 2 geschikt voor tp, maar niet goed genoeg als cryo dan 2. Tevens raad ik.je aan.om je AMH te laten bepalen. Bij ons leek ook alles goed, uiteindelijk alle behandelingen doorlopen zonder blijvend resultaat. Toen overgestapt naar Duitsland. Bij testen dat bleek mijn AMH laag te zijn. En waarde die veelal in Nederland niet word bepaald. Tevens was mijn DHEA te weinig. Ik moest ter voorbereiding van de volgende ICSI DHEA slikken. Het gevolg: ik raakte spontaan zwanger! Spontaan, tot 2x toe. Wellicht iets voor jou om te overwegen. In ieder geval heel veel succes! Het is een slopend proces.
Jemig wat een verhaal tlc. ...Ik weet niet wat de afkortingen precies inhouden maar dat vraag ik zo even aan mijn grote vriend Google. Wat bijzonder dat je daar in Duitsland paar achter kwam. ..Bizar dat ze daar hier blijkbaar niet op prikken. .. Heel erg bedankt voor je lieve advies ♡ Liefs, Yvonne
Als antwoord op je vraag, ik ben met 36+6 bevallen. (Ingeleid) Mijn buik was enorm (niet alleen m'n buik 😱 ) Ik kon bijna niet meer lopen, niet langer dam 10 minuten op m'n zij liggen, op m'n rug al heel lang niet meer, niet lang zitten, heel veel maagzuur, maar dat hoort erbij. Nooit hoge bloeddruk, harde buiken oid gehad. Succes met je keuze!
Nou ik vind het knap hoor...ik merk bij mezelf dat de mmm me steeds meer in haar greep heeft! Zo kan ik niet eens meer enthousiast reageren op aankondigingen van anderen...schaam me rot! En ik gun het iedereen, maar mezelf inmiddels ook wel! Goed om te horen dat we wel een goede kans maken met ivf! Met ivf beginnen vind ik toch ook wel belangrijk om dat het weer wat gaat uitsluiten, bv een bevruchtingsprobleem! Met IUI komt dit namelijk niet aan het licht he! Mijn menstruatie staat op doorbreken, dan laatste IUI! Als deze mislukt kom ik me aansluiten bij het clubje ivf na iui!
Wat is die hele mmm toch n gedoe hè. ... Ik lees hier zoveel verhalen van meiden die in (bijna) dezelfde situatie zitten... Dan denk ik. ....we hebben in ieder geval veel doorzettingsvermogen We zijn vandaag in het ziekenhuis geweest voor n terugplaatsing! Het was al heeeeeeeeel spannend of we embryo's hadden een zo ja hoeveel, maar vandaag hadden we eindelijk geluk. .... er zijn 2 embryo's teruggeplaatst! En 3 komen misschien in aanmerking om ingevroren te worden. Dat horen we volgende week. Heel spannende weken dus!!! Hoe is het met jullie op dit moment? Ennovy heb je al n keuze gemaakt of je er 2 wil laten terugplaatsen? Ik ben trouwens 38, vandaar de keuze.
Dame niet voor schamen lieverd....Je gunt het de die ander wel maar wilt zelf ook zo graag aan die kant van de streep staan. ..Je leeft er zo lang naar toe, de wens wordt groter en groter. Wie weet is deze laatste iui het voor jou. Ik heb het vaker gehoord. De laatste toch nog raak. Ik voelde bij mezelf wel dat dat niet ging gebeuren. Ik heb al die tijd gezegd: Ik denk dat het zaadje het eitje niet eens tegen komt. Gaat bij de bevruchting iets mis. Alsof ze elkaar niet kunnen vinden of zo. Ben gewoon blij dat dat nu buiten mijn lichaam gebeurt! Net wat je zegt:dat laatste stukje onzekerheid! Nu wachten op de echo. Nu het minder dan een week is, heb ik eindelijk het idee dat het opschiet. Vond bij iui het moment van af spuiten uit fijnste. Hoe raar ook haha. Maar dan kon je weer actief bezig! Leven van echo naar echo. Na inseminatie weer dodelijke wachten. ...Wil je mij aub op de hoogte houden hier dame? Ben zo benieuwd! Whaaaaaaa LB!!Stiekem jaloers hihi. Jij bent grote stap verder. Ten tijde van mijn punctie weet jij al lang of het gelukt is. Klinkt goed meid! 2 mooie embryos? Hoeveel cellen? En zelfde situatie als die van mij dus! Ook 38. En jij dus voor 2! Kreeg je dat advies ook in het zh? En hopelijk nog 3 op de reserve bank! Van de 6 eitjes dus 5 bevruchtingen! Top man! En de punctie? Goed te doen? Hou jij ons ook op de hoogte? Voel nu al plaatsvervangende kriebels voor jou! Liefs, Yvonne
En wat je zegt LB. ....Wat een sterke vrouwen hier! Beseffen we zelf niet zo op deze momenten. Ik denk pas achteraf. Nu is het gewoon vooruit kijken en doorgaan. Kus
Het is zo herkenbaar, je gunt het een ander, maar wat kan het pijn doen. Ik heb nog steeds moeite als ik hoor dat iemand binnen no time zwanger is. De mmm gaat nooit uit je! Lieve meiden, de moed mag je verliezen, maar hou hoop!!! Zet 'm op, ik duim voor jullie!!!!
Ennovy, de punctie viel mij echt 100% mee! Ik was er vreselijk zenuwachtig voor en had al allerlei verhalen gehoord. Maar ik kreeg de avond ervoor oxazepam en vlak voor de punctie een infuus met morfine. Dat was heerlijk. Mocht ook n cd meenemen met mn lievelingsmuziek Ik moet eerlijk zeggen dat ik er weinig van heb gevoeld. De napijn was wel vervelend, maar ook prima uit te houden. De terugplaatsing was natuurlijk ook weer spannend, maar ook dat voelde ik bijna niks van. Wel heel bijzonder om op de echo te zien!!! De gynaecoloog liet de keuze voor één of twee embryo's aan ons over. .....Ze zei wel dat je meer kans had met twee. Toen was het voor ons eigenlijk snel duidelijk dat als hey kon daar we er twee zouden terugplaatsen! Heel veel succes de komende tijd!!!!! Wanneer moet je nu weer? Liefs Wendy