mijn cyclus varieert van 21 dagen tot 25 dagen al maanden lang, en na mijn laatste miskraam is dat steeds korter geworden. Nu heb ik deze ronde 50 Mg Clomid gehad van dag 5 tm 9 . De gynaecoloog hoopt dat mijn cyclus daardoor langer wordt, met een beter eitje tot gevolg. Nu ben ik een beetje aan het googlen en vraag me af of Clomid daar nu wel het juiste medicijn voor is. Ik heb namelijk wel een eisprong en nu begrijp ik dat Clomid is voor vrouwen zonder eisprong. Kan dat dan geen kwaad bij mij?
Bij zo'n heel korte cyclus zou ik eens wat bloedwaardes laten prikken: FSH, oestradiol en amh om POF/ vervroegde overgang uit te sluiten. Zo'n heel korte cyclus komt vaak bij deze aandoening voor en ook miskramen passen binnen dit plaatje. Sterkte!
ik had uit mijzelf helemaal geen cyclus en van Clomid van 24 dagen,ook kort! Ik hoor juist vooral dat dames aan de Clomid gaan met helemaal geen cyclus of hele lange...?? Maar ik mag hopen dat ze je niet voor niks Clomid voorschrijven?
Ik ben al op heel veel dingen geprikt en onderzocht ivm mijn miskramen en niets wijst op vervroegde overgang. Ik begrijp ook niet zo goed waarom nu Clomid. Kreeg ook niet echt goed antwoord van de gyn. Ik heb gewoon een eisprong . dus wat zou dit toe kunnen voegen of kan mijn cyclus erdoor in de war raken of oversimulatie.
Ik heb ook gewoon een eisprong, maar geen sterke. Daarom krijg ik Clomid, Pregnyl en Utrogestan. M'n eitjes groeiden langzaam en m'n Progesteronwaardes waren altijd belabberd. Dan had ik dus bijvoorbeeld op dag 22 een eisprong, maar begon ik op dag 26 al met bruinverlies, om dan op dag 28 of dag 30 echt ongesteld te worden. En al die jaren dacht ik dat ik een regelmatige cyclus had.
Als je een hele korte cyclus hebt, heb je kans dat je follikel te vroeg springt en dat je een onrijpe eicel hebt. Deze is onbruikbaar. Als je Clomid neemt, kan het zijn dat een follikel langer doorgroeit voordat hij springt. Daardoor kan de kwaliteit van je eicel beter zijn, omdat hij meer kans krijgt om te rijpen. Stel dat je eisprong wel goed was, dan kan Clomid geen kwaad. Het geeft alleen een extra boost.