Vandaag eerste IUI poging

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door lobke1, 13 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lobke1

lobke1 Lid

4 jul 2015
    83
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo dames

Vandaag krijg ik mijn eerste IUI. Vrijdag avond heb ik mijn pregnyll spuit gekregen en deze middag krijg ik de IUI. Nu heb ik sinds gisteren avond pijnlijke tepels en ben dus bang dat mijn eisprong geweest is. Maar ik heb vrijdag ochtend bloed laten nemen en op basis van die uitslag heeft de gynaecoloog beslist om 36 uur na de pregnyll spuit te insemineren. Dus zij zal wel weten waar ze mee bezig is. Ik ben heel opgewonden om zo dadelijk te vertrekken :)

2. Sunshine1

Sunshine1 Bekend lid

18 nov 2013
    621
    0
    16
    geen ervaring, geen advies... spannend! Het allerbeste voor vandaag!

3. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

13 jan 2015
    731
    4
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    Veel succes! Eerste IUI vond ik ook zeer spannend :)
    Hopelijk lukt het!

4. Kimmie1990

Kimmie1990 Bekend lid

4 jun 2015
    578
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook geen ervaring. Net 1 IUI poging gehad zonder enige hormonen. Moest een dag na de positieve ovu test komen. Dus sorry kan je niet helpen.
    Neem aan dat ze het wel weten toch :)

5. nonniez

nonniez Actief lid

15 mrt 2015
    128
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb iui gehad in natuurlijke cyclus! Zaterdagochtend follikel 18 mm te zien middels echo. Zaterdagavond 23u pregnyl, maandagochtend om half 11 iui dus ook ruim 36 uur later en bij mij was het goed getimed!!! Je hoort wel eens idd dat sommigen eerder de eisprong hebben maar je eitjes blijven ong 12-24 uur leven en zaadcellen nog
    langer dus je hoeft niet perse direct na eisprong te insemineren! Succes! Hoop voor je dat het lukt, altijd spannend!!

6. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Hi! Ik weet niet hoe ht met pregnyll zit maar ik heb ovitrelle gebruikt. Die zet je 32 tot 38 van te voren. Je kan er aardig wat bijwerkingen van krijgen, al die hormonen.
    Soms ben ik ook bang dat ze te laat zijn of what ever. Ik denk dat het toch altijd een lucky shot moet zijn. De laatste keer had ik drie folikkels en 170 miljoen zaadjes en het was niet gelukt..
    Hoop dat het bij jullie lukt! Succes deze weken. Spannend!

7. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    Spannend! Ik had vorige cyclus ook erg last van de borsten en tepels na pregnyl (meteen al) terwijl ik dit nu deze ronde dus niet heb(tot nu toe)

Zoals ik van de gyn begreep is het normaal dat rond de 36uur van te voren de pregnyl gezet word maar ik mocht hem niet zo lang van de voren zetten ivm snel groeiende follikels dus hier 23-24uur van te voren gezet

8. lobke1

lobke1 Lid

4 jul 2015
    83
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo dames

We waren blijkbaar niet te laat voor de IUI. Ik moest vooraf nog even bloed laten nemen en daaruit bleek dat ik net mijn eisprong had op het moment van de IUI. Nu 2 weekjes afwachten.
    Het deed wel erg veel pijn. Mijn baarmoeder lag gekanteld en toen moest de gynaecoloog een tang op mijn baarmoeder zetten om erbij te kunnen. Ze bracht de speciale tang in en ik dacht: dit valt mee....maar toen zei ze: hoest eens....en toen was het zoooo pijnlijk! Ik voelde heel veel pijn toen ze de tang op mijn baarmoeder plaatste. Het heeft gelukkig maar enkele seconden geduurd. Maar ik had dat dus niet verwacht. Ze was wel heel lief en begrijpend. En wat moet gebeuren moet gebeuren, maar aangenaam was het zeker niet.

Deel Deze Pagina