Nu we er voor gekozen hebben om de mmm in te gaan voor ovulatie inductie dmv clomid, heb ik even een vraagje voor degene die hier al ervaring mee heeft. Is je cyclus korter geworden? Of blijft dat ongeveer hetzelfde? Ik zie er erg tegenop. Heb snel veel last van stemmingswisselingen door alleen al pms, laat staan als ik hormonen zou nemen. Met de pil was ik ook een draak... Hopelijk valt t uiteindelijk allemaal mee. Het is natuurlijk voor het goede doel, hopelijk komt er een wondertje uit voort! Thanks alvast!
Bij mij deed clomid helaas niks dus ik kan je niks vertellen over een kortere cyclus. Ik werd alleen heel beroerd van de clomid en had een ontzettend kort lontje. Was totaal mezelf niet. Maar het is per persoon heel verschillend hoe je erop reageert. Succes in ieder geval!
Ik kreeg een kortere cyclus van clomid. Maar dat was de bedoeling. Ik heb pcos, en anders soms wel cyclussen van 40 tot 100 dagen. Ook had ik snel overstimulatie, ik vroeg om gemonitoord te worden met clomid. Hebben ze ook gedaan. Met de normale gebruik van 50 mg op 3.4.5.6.7 kreeg ik te veel follikels. Met 50mg op dag 3.5.7 kreeg ik er 2
Clomid deed eerst wel iets, en had vrij snel een groot follikel. Daarna reageerde mijn lichaam er niet echt meer op. Maar toen het nog aansloeg had ik inderdaad een korte cyclus vanwege vroege eisprong. Ik vind injecties persoonlijk prettiger, ook omdat tussentijds de dosering bijgesteld kan worden Ik kreeg ook giga opvliegers van de Clomid en hartkloppingen.
Hoe weet je dat je overstimulatie hebt? Ik ga vandaag beginnen met clomid en hoef niet voor echo's ofzo naar het zh terug. Pas op dag 40 een belafspraak
Ronde 1 met clomid was bij mij niet veel korter, ronde 2 duidelijk wel. Op cd10 al een follikel van 15mm te zien! Ik heb wel veel last van bijwerkingen maar niet zoveel dat ik met de clomid wil stoppen. Met name opvliegers vind ik vervelend. Maargoed nu wel een eisprong dus jippie het werkt
Clomid maakte mijn cyclus wel iets korter, maar het bleef vrij lang, ook met de hoogste dosis. Ik had veel last van depressieve gevoelens door de Clomid. Dat i.c.m. het geringe effect op de cyclus heeft ervoor gezorgd dat ik na 4x overgestapt ben op injecties, wat ik uiteindelijk fijner vond. Ik hoop dat het bij jou goed aanslaat, het is bij iedereen anders!
Ik zit nu ook in mijn eerste ronde clomid. Ik reageer normaal ook al sterk op (allerlei soorten) medicatie en dat was bij clomid helaas niet anders. Depri, opvliegers, moe maar ‘s nachts juist niet kunnen slapen.. maar ik had mij ei wel netjes op dag 14/15 deze maand dus daar ben ik wel heel blij mee!
Ik had de eerste twee maanden clomid en had ook overstimulatie, tot 2x toe 5 eitjes. Dit weet ik omdat ik vanaf dag 10 om de dag een echo kreeg om te kijken hoe ik op de clomid reageerde. Je kunt het zo op je beloop laten, maar aks je twijfelt gewoon bellen en vragen of je tussentijds een echo (follikel meting) kunt krijgen
Ik zit in de tweede ronde van mijn clomid 50mg. Eerste maand wat hoofdpijn en duidelijk groeipijn. Na eisprong veel bloedverlies gehad. Nu tweede ronde maar sprong op dag 15 nog niet. Vorige maand wel! Ook weinig groeipijn. Baal als een stekker! Ik heb einde deze cyclus bel afspraak.
Thanks voor al jullie ervaringen. Wel vervelend om zo vaak terug te lezen dat clomid voor nare bijwerkingen zorgt.. ik ben ook echt iemand die last heeft van hormonen dus hoop zo dat het me bespaard blijft. 2 oktober heb ik een afspraak. Ik hoop wel echt dat ze me gaan volgen met echo’s want ik lees vaak dingen als overstimulatie. Een tweeling lijkt me enig, maar een drie of vierling gaat me een tandje te ver!