Afgelopen vrijdag heb ik een uitgangsecho gehad op cd10 voor uitgangspunt dosering hormonen. (Volgende maand ga ik starten met de ivf/icsi). Er waren drie follikels te zien. Wat zegt dit? Ik hoor nl verschillende verhalen ( goed, te weinig) Volgende week heb ik een startgesprek, maar er zijn hier vast ervaringsdeskundigen die me kunnen helpen
Bij het MCK doen ze dit voor zover ik me het goed herinner altijd. ( ben nu voor de 2e keer zwanger via ICSI bij het MCK) Neem aan dat het er goed uit zag tijdens de echo anders hadden ze vast aangegeven dat ze nog verder onderzoek wilden doen. Ik heb toen ook uitgangsecho gehad en ook zodat ze beetje kunnen plannen wanneer je ongeveer zal gaan starten. Overigens zegt de hoeveelheid follikels tijdens het stimuleren ook niet heel veel. Het gaat uiteindelijk om de kwaliteit en niet de kwantiteit. 1e poging had ik 5 eicellen met maar 1 geschikt embryo en dat is onze oudste zoon. 2e poging had ik net zoveel eicellen maar meer bevrucht en uiteindelijk wel 3 cryo's. Die poging is de eerste keer niet gelukt maar 1e cryo wel. Wil je vast veel succes en geluk voor de komende tijd toewensen!
Dus als ik het goed begrijp dan heb je deze maand geen hormonen? Zeiden ze ook hoe groot de 3 follikels waren en zaten de follikels aan 1 kant weet je dat?
Ik heb afgelopen dinsdag een uitgangsecho gehad voor mijn ivf poging 1. Ik ben gisteren begonnen met de neusspray en ga vanaf maandag gonal-f gebruiken. Ik had links 10 follikels en rechts 14
Hoi Anja, Ik heb dat ook gehad inderdaad. Ik heb toen ook een informatiebrief van het VU gehad over het onderzoek hiernaar, maar ik weet even niet meer hoe de studie heette. Ik zat net op de rand van 150 of 100 spuiten, maar kwam nog net op 150 omdat ik 15 follikels had. Dit zijn er uiteindelijk 19 geworden, dus ook al heb je 3 follikels kan je er ook meer krijgen! Ik denk wel dat het betekent dat je 225 eenheden zal gaan spuiten, maar dat weet ik niet zeker. Succes!
Bij mijn eerste echo zijn het er nu rechts 15 en links 5, allemaal onder de 10mm. Zit nu op stimulatiedag 5.