Hey meiden, Ben net terug uit het ziekenhuis en gelukkig was het spreekuur niet uitgelopen. Uit de COLA screening is simpelweg niks gekomen. Alle hormoonwaardes in mijn lijf waren normaal. Daarbij was wel het progesteron erg laag, maar had 3 juni de COLA screening en 4 juni werd ik spontaan ongesteld na die eigen en enige eisprong. Dus dat was wel weer te verklaren. Vandaar dat ik net nogmaals Progesteron heb geprikt incl. HCG. Waarom HCG? Omdat ze zeker moet weten dat ik niet zwanger ben. Krijg nog een soort kijkoperatie in mijn baarmoeder. Ze willen mijn baarmoederwand goed bekijken incl. het slijmvlies. Daarbij denken ze dat er evt. littekenweefsel zit van mijn curettage in 2006. Als dit zo is dan kan het bms niet groeien. De zaadjes van Stephan waren wonderbaarlijk goed! Hij had 81 miljoen zwemmers, waarvan 51% goed beweeglijk en dat houdt in dat er ruim 40 miljoen goed zwemmende zaadjes zijn. Een wonder is het echt, maar dit keer zat echt alles in het potje. Zij zegt dat het daarmee te maken heeft, want de eerste stoot in het potje bevat de meeste zaadjes. Mijn vragen waren niet eens meer relevant, want ze hadden me al goed besproken in het gehele IVF team. Ze willen desnoods na me kijkoperatie een anti progesteron spuit toedienen. Waarom? De prikpil bevat alleen progesteron, het progesteron remt de eisprong en daarbij maakt dat het bms onwijs dun (ondoordringbaar). Dit anti progesteron zou ervoor kunnen zorgen dat het progesteron afbreekt en mijn lichaam zelf de draad weer oppakt. Maar dit is niet met 100% zekerheid te zeggen. Verder gaan we na al deze onderzoeken een proef doen met medicatie. Welke medicatie slaat het beste aan en hoe reageert mijn lijf op een hoge dosis medicatie met Progynova? Dit alles gaan we uitproberen net zolang tot mijn lichaam een mooi bms creëert. Al met al heb ik het idee dat ze me ontzettend serieus nemen, goed doordenken met zijn allen en echt naar oplossingen zoeken. We hebben ook te horen gekregen dat we door mogen voor IVF, maar eerst wil ze mijn bms herstellen en daar alles aan gedaan hebben! Zij denkt dat het allemaal wel goedkomt en door haar heb ik serieus weer wat hoop gekregen!!! @ Mielenl, geeft toch niet dat je een ego plaatst??? Ik zou me niet al teveel zorgen maken. Weet niet welke testen je mee test, maar net wat Luukske zegt. Ze zijn niet binnen dagen knallend hoor. Ik heb goede hoop . @ Nen, helaas kan ik de tijd niet vooruit spoelen. Killing is dat wachten he . @ Kimonoontje, oellaalalalalalala, mag ik hem reserveren voor ons meisje (dat we ooit krijgen)???? @ Bonnie, aan de ene kant *** dat je ongi bent, aan de andere kant wel fijn. Dan kan je weer verder. Wellicht de volgende keren ovu testen gebruiken tijdens de Clomid? Klus je op het juiste moment . @ Spannedetijden, heb al in het IVF topic gereageerd . Maar ik had ook Clomid i.c.m. Ovitrelle en mijn LF was 18 dagen. Teste toen wel licht posi hoor en denk dat het daardoor zo was. Teste wel vaker licht posi, maar het ging keer op keer fout.... Rot bms!
@ babii, als ik je verhaal zo lees komt dat positief op mij over!!! Het klinkt inderdaad dat ze goed met je meedenken, maar ook dat er zeer waarschijnlijk wel oplossingen zijn!! Hartstikke fijn hoor dat er verder geen gekke dingen uit zijn gekomen! Wanneer moet je nu voor die kijkoperatie?
Ja, dat is de vraag . Ze wilde het voor volgende week donderdag om ons z.s.m. door te laten gaan naar de IVF. Maar de arts die deze operaties uitvoert gaat vrijdag met vakantie. Ze was het er niet echt mee eens hihi, ze belt me morgenmiddag voor mijn bloedwaarden, maar goed... Kan haar nu al vertellen dat ik niet zwanger ben, geen eisprong heb gehad en er geen ei groeit. En hoop dat ze die meneer dan al gesproken heeft. Lijkt mij dat er meerder artsen zijn die dit kunnen toch?
ego: net 2e prik gehad! ging super goed! minder zeer als gister en kon t ook rustiger! gister was t aanval op mn vetje en heb nu ook een blauwe plek maar die van vandaag ging ontspannen!! alleen vloeistof was prikkelend/zeurend maar ging goed en mannetje was er bij! hij wou prikken ...dat dacht ik dus niet he vriend hahaha hij waarom niet?!?! ik omdat ik dat eng vind! en toen vroeg ik waarom ben ik dan naar huis gekomen en ik : om mij te steunen en te assisteren en toen deden we t samen! hihi
Babi, klinkt hoopgevend! Fijn dat je dat gevoel zelf ook weer hebt, jullie verdienen het! Ik duim voor je dat deze stappen snel verandering geven. Enneh... jullie dochter zal ook een nummertje moeten trekken, Yaro is nu al populair
@ babii, nou die arts verplaatst zijn vakantie maar even Hopelijk is er iemand anders die dat kan uitvoeren.. @ spannendetijden, fijn dat de prik nu beter is gegaan! @ kimonootje, haha als ik dat knappe gezichtje zie snap ik heel goed dat hij populair is! Wat een lekker ventje zeg
@babii, fijn dat het gesprek zo goed was gegaan....ben benieuwd naar het onderzoek.... @spannendetijden, ja zonnedekje is nog niet geleverd, maar het weer laat het hier in het zuiden niet super geweest afgelopen 2 dagen.... @mielenl, ik had met 4 weken een HCG van 24, en pas 1 week later was het redelijk gestegen, en de week daarna torenhoog... @kimonootje, wat een super mooi mannetje hebben jullie!! @marsim, meis doe rustig aan en geniet van de kleine meid....hopelijk gaat alles snel beter, is ook niet niks geweest.... enne over een tijdje wel een mooie foto spammen, haha.... @nen, kan helaas de tijd niet vooruit zetten, zou hem anders zelf richting de 35-37 weken zwangerschap zetten, dan wist ik dat we het beter zouden hebben gered tov Luka's termijn.... @all, wilden eigenlijk komende week nog een paar daagjes naar de camping in Roermond, maar die vragen absurd veel voor 4 nachtjes....we gaan dus een paar daagjes naar mijn moeder die woont daar nog geen 10 minuten vandaan, dus dan gaan we vanaf haar de maasplassen op....
potverdorie,....had ik gister vette tekst getypt ..drukte ik op verkeerde knopje op pc en weg was alles maar wou ff zeggen dat je een pracht kindje hebt kimonootje!!!!
heel irri ...stond op t punt om weg te gaan...dacht nog ff gauw bericht maken en toen ws alles weg maar moest ik ook weg en vanmorgen was ik t allemaal alweer vergeten :s maarja...daar komen we wel weer overheen hihi
Haha dat overleven we wel ja Pff ik baal!! Vriendlief is een week van huis geweest dus ik had een verrassingsdiner in de planning. 3 gangen met lekkere dingen als carpaccio, varkenshaasje met pepersaus, groenten, rozemarijnaardappeltjes, creme brulee... Smst hij net dat de bbq van gisteren niet lekker is gevallen dus dat we maar iets van soep met brood moeten eten. GRRR!!!! Kan hij natuurlijk niks aan doen, maar ik baal er gewoon heel erg van
@ kimonootje wat een pracht ventje!!!! Geen wonder dat je trotse mama bent @ marsim jeetje dat is erg om je kleine meisje zo ziek te zien. Hopelijk is ze alweer een beetje opgeknapt en mag ze weer lekker mee naar huis. Mocht jij ook al naar huis? Dat heb ik even gemist eigenlijk.... @ nen wat jammer dat je diner nu in het water valt......kun je het misschien nog een dagje uitstellen? Hopelijk is je man snel weer beter.... @ spannendetijden respect voor jou hoor, lijkt me echt lastig om jezelf te prikken......Daar mag je echt wel trots op zijn! @ babii ik heb je verhaal gisteren gelezen, en ik vond het heel positief overkomen allemaal, heb je dat gevoel er zelf ook aan overgehouden?
@ luukske absurd he, wat ze soms durven vragen.......gelukkig hebben jullie een mooi alternatief en bedankt nog voor je berichtjes, ik probeer echt positief te blijven, hoop dat het een slow starter is ofzo. maar realistisch gezien - ik dacht altijd dat de hcg elke dag verdubbelt - dan had ik echt niet positief kunnen testen zondag. Misschien dat ik er van het weekend nog wel een testje tegenaan gooi.
@ mielen, een hcg van 98 is niet heel slecht toch voor een prille zwangerschap? Ik heb ooit een tabel gezien waarin de min en max behoorlijk van elkaar verschilden. Ik blijf duimen hoor!!
@ nen nee opzich een waarde van 98 is helemaal niet slecht, daar ben ik ook wel achter. maar in combinatie met die positieve test van zondag......ach ik hoop dat ik gewoon enorm loop te mutsen en dat het allemaal goed komt. En hoe gaat het met jou op het wachtbankje? Van mij mag de tijd ook wel een stukkie vooruit hoor