Clomid deel 2

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Babii, Jan 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

Jun 9, 2008
    4,817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    laurise: welkom!! ik slik inmiddels geen clomid meer maar heb dit de laatste 3 rondes wél gehad! ik had qua bijwerkingen last van opvliegers (echt hitte golven en zweet aanvallen) soms werd ik echt gek van de hitte!!! verder was ik wel beetje saggo maar dat viel opzich best mee ;) en qua werking...elke keer goed groot en snel groeiend eitje! en 1x had ik zelfs 2 eitjes!!! dus reageerde echt top!!! en prettige bijkomst: ik had altijd rond mn nod ontzettend zere borsten sinds de clomid niet meer :D
    succes met de medische molen en hopelijk mag je snel zwanger worden!

2. Laurise

Laurise Niet meer actief

Dank je wel! Oke opvliegers dus.. en dat saggo of wisselende emotie heb ik nu ook heel erg last van nu ik de pil niet meer slik dus hoop dat dit niet erg wordt haha. Fijn dat het jou mee viel. Goed om te horen dat jij snel groeiende eitjes had. Heb jij ook slechte eitjes? Ik krijg wel een eisprong maar slechte eitjes. Ik heb nu de laatste paar maanden alleen maar zere borsten, hopen dat dit ook bij mij verdwijnd met clomid, heel leuk wat grotere stevigere borsten maar liggen doet soms pijn en dat is niet fijn. Dank je wel.
    Welke mmm zit jij?

3. spannendetijden

Jun 9, 2008
    4,817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    idd opvliegers!!!! ben echt blij dat ik daar vanaf ben! (en mn man ook! haha) en die emoties...ik kon soms gewoon een hele dag beetje kort lontje hebben en gewoon nergens zin in hebben! en mijn man kon dan heeeel leuk een welles niettes spel met me spelen:) de boef! hij vond dat fantastisch maar ik liep dan te koken! zonder dt ik het doorhad!!!:$ maar t is te doen hor! je veranderd niet ineens in een monster ofzo hor ;) valt allemaal reuze mee!!!!
    - mijn eitjes waren al goed!! daar mankeert helemaal niets aan! alleen ze gingen ze extra stimuleren zodat t bij mij NOG beter werd en zo de kans probeerde te vergroten! bij ons zit t "probleem" (noem t liever niet zo!!) in de zaadjes en omdat 6x iui mislukt is zit ik nu in t traject voor ivf! ik ben aant prikken met decapeptyl en zit met smart op mijn menstruatie te wachten! zodra die er is mag ik voor "start"echo en als die goed is ga ik hormonen spuiten om eitjes te kweken voor onze eerste ivf!

4. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    @ MieleNl, he bah meid! Kan best zijn dat je gevoelig bent van onderen en bij zwangeren knapt er vaker een adertje he ;).

En Clomid... Poe ik ga dat niet eens vertellen, want dan begin je er niet meer aan. Wat een *** spul. Had lichtflikkeringen en zat bijna in de vangrail. Giga opvliegers, hoofdpijn, humeurig. Had overal last van/

Was blij dat ik kon gaan spuiten!

5. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    hier ook 1,5 jaar Clomid gehad, en bij mijn zoon "maar" 4 rondes....
    heb ook echt bloeddrukschommelingen, chaggie humeur, opvliegers etc....
    bij met overstappen met spuiten waren de klachten ook snel verdwenen, als sneuw voor de zon!

@all, ben weer op, heb echt flinke pijn in mijn rug, ben nu regenmatig even aan het lopen, en duik zo mijn bed WEER in!
    hubbie heeft vanavond met Luka bij een tante frietjes gegeten, dus die had het makkelijk vanavond....ik was blij met een bammetje....

morgenmiddag horen jullie hoe de echo was...
    moet morgen vroeg op, Luka heeft zijn laatste schooldag, en dan meteen door neer het ZH

@mielenl, nogmaals....ik hoop op een mooie waarde morgen....

6. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    Ah lieve Luukske, doe dan ook eens ietsje rustiger aan hihi. Hoop dat je snel minder last hebt.

Oeeee ben benieuwd naar je echo :D.

All,

We hebben net geklust. Rond 17.00 uur had ik nog een :) op de ovu test. En rond 22.00 uur een O. Eitje is dus gejumpt potjandozie!

Vrees dat ik ook te laat ben met klussen, maar goed.... Hij was vanmiddag nog posi en hebben net geklust. Hopen op dat ene snelle zwemmertje dat mijn eitje nog bereikt, maar helaas heb een naar gevoel.

Welk gevoel heb jij Luukske? Ben wel blij dat ik zelf een ei had. Morgen beginnen met Utrogestan, houdt mijn bms in ieder geval intact.

Knuff voor jullie.

Enneh, even zeggen dat ik onwijs blij met jullie ben! Bedankt voor het luisterne ne de lieve woorden keer op keer. Kan me voorstellen dat jullie soms moe worden van me ;).

7. juulzon

juulzon Fanatiek lid

Apr 29, 2009
    4,486
    57
    48
    Babii, je hebt perfect op tijd geklust, no worries... Jouw LH-piek heeft redelijk lang geduurt en je eitje gaat waarschijnlijk vannacht springen... Dus die zaadjes van je mannetje liggen dan klaar voor de aanval :) ! Heb er een heel goed gevoel bij meid... Wonderen zijn de wereld nog niet uit....

Laurise, welkom, succes... Mijn bijwerkingen van Clomid waren 's nachts warmte aanvallen. Stemmiger / prikkelbaarder / 2e helft van de cyclus meer witverlies / latere eispsprong (krijg je echo's / FM's?) en ik ben een kilootje of 2/3 aangekomen (in mijn geval wel prettig!) en wat 'vrouwelijkere vormen' gekregen. Suc6 meid!

Nen: spannend hé.... duim lekker door!

Lima: WOW! You lucky girl :) :) 2 in 1! Super meid!

Brabantse: een meissie!!! Leuk!!!

Spannende tijden: fijn dat je iets meer duidelijkheid hebt. Die spuiten decapeptyl zien er ook niet fijn uit... (heb ze hier nog id koelkast liggen) lang en groot! Vind je een heldin hoor!!!

Luukske: MOOIE BUIK!!! Groei maar door, baby Luukske!!! Jouw lieve woorden vol hoop doen me altijd erg goed. Thnxxxxx

Miele: kaarsje voor een goede uitslag voor morgen.... duim duim duim!

Morgen weer FM. Duimen jullie mee...?
    xxxxxx

8. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    Natuurlijk duim ik voor je mee lieve Juulz! Je bent z'n schat!!!! En btw.... Ik dacht dat ik te laat geklust had.

Dacht dus dat je LH piek je eisprong aangaf en zodra die negatief is dat je ei al gesprongen was???? Maar om 1700 was ie nog positief en 2200 negatief. Dus ik dacht: die is al gesprongen...

Voel nu wel steken e.d. Weet je zeker dat het ei nog moet springen? En hoelang duurt dat voordat ie springt na je LH piek??? Dacht btw ook dat als ie gesprongen was het zaad er niet snel genoeg is. Hoelang doen die erover?

Zenuwen? Ik???? Ach, heb er al geen goed gevoel over, maar proberen doen we wel. Ben trots op me ventje en mezelf! We did it again!

Knuff voor jou schat!

9. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    Zo dat is echt net op tijd geweest het klussen :|

Ovulatie treedt op 34-36 uur na het begin van de LH piek, de LH piek duurt 48-50 uur. Ovulatie vindt plaats 10-12 uur na het maximum van de LH piek.

Dat max. had ik dus denk vanmiddag om 17.00 uur toen was ie posi en om 22.00 uur niet.... Dus zou nog net op tijd zijn, maar goed ga nergens vanuit :).

10. juulzon

juulzon Fanatiek lid

Apr 29, 2009
    4,486
    57
    48
    En zo is! En lekker geklust en misschien wel .... met resultaat... Mij is uitgelegd dat - zoals Luukske schreef - je eisprong plaatsvindt 24-28 u ná de piek van je LH. Dus als je een positieve ovutest hebt en je klust, ben je op tijd omdat de zaadjes ECHT wel 48u overleven. (weet je mijn boterham met hagelslag verhaal nog, ze plakken zich vast aan de baarmoederwand, die lekker vol vruchtbaarslijm zit - als ware het boter ;) - en daar kunnen die zwemmers prima, op juiste temp overleven en wachten op The Game To Begin: aanvalluh zodra er melding is van het ei! En de sterkste wint...
    Bedenk je maar dat ze een IUI ook 24 u na een :) clearblue doen... Dus je bent lekker op tijd. Bovendien leeft je ei na eisprong nog 12u!
    Sterker nog, zou indien het lukt gewoon morgen, just in case nogmaals manlief verleiden (en dan gewoon niet zeggen dat jullie nog een kans extra hebben, legt misschien druk op hem, maar gewoon omdat je hem lief, lekker etc. etc. vindt. Dan krijgt het klussen - vrijen - misschien weer even die 'verleidelijke het gaat om jou en mij' touch... niet de druk van we moeten klussen omdat we een kleine willen - al is dat natuurlijk óók zo!). Nou ja, je wete wat ik bedoel!

Oh ja, die steken... Mij is ook gezegd bij de IUI dat de zaadjes in no time het ei vinden en het bevruchten... ALS de timing juist is... Is dan binnen 5 minuten gebeurd... En sommige vrouwen voelen dat ook als een steekje ... (heb er geen ervaring mee). Dus het is gewoon toch heel spannend voor je meid.

Vooralsnog gewoon SUPER dat je lichaam zelf een eisprong heeft gegenereerd. Weet ook wel dat de utro je ongie weer kan uitstellen. Ik moet altijd op dag 14 na ei testen en als die --- :( is, stoppen met utro en wachten op ongie...

DUIM VOOR JE!!!!!!!!!!

Liefs!

11. juulzon

juulzon Fanatiek lid

Apr 29, 2009
    4,486
    57
    48
    Zie je wel!!! Helemaal goed... Nu 14 dagen op wachtbankje!! Nog even met Nen en strax weer met mij... *hoop ik*!!!

12. spannendetijden

Jun 9, 2008
    4,817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    Lieve babii: nou moet je ophouden hor!!!!!!! :mad: wij worden NOOIT moe van je!!!!!!!!!!!!!!!!! Mutsie hhahaha en dat je hebt geklust tijdens je J is nog optijd geweest skat!!! Ik ga weer hard voor je duimen!!!!! Xxx
    Ps: ben ook onwijs trots op jullie!!!! Tis allemaal niet niks hor! Al die regels en verplichtingen! Je moet t maar kunnen!!!!!! Gelukkig heb ik nooit t moeten gehad! En ben daar zo dankbaar voor! En des te meer respect heb ik voor de dames (en mannen) die dat wel hebben maar die t toch maar weer doen!!!! PETJE AF!!!!!!!

Juulzon: bedankt voor je lieve reactie skat!!! ;) ben blij dat t steeds beter gaat nu mn man ze geeft! Gister heb ik er amper wat van gevoelt!!!! En ik lag lekker friends te kijken en hij "doet zn ding" nog even en hij kan int zh solliciteren whahahahaha
    Jij nogmaals veeeeeel successsss!!!! :D ik duim voor je!!!!

hier weinig te melden....zit weer op mn werk tot 15:30 en heb totaal geen zin ...maar ik wel ff goeie afleiding!!!!! word er zó moe van dat ik nog niet ongesteld ben! echt balen!!! brengt mn hele planning/schema in de war maarja...tis nie anders! ff afwachten hoe t verder gaat!! en anders morgen weer bellen!

13. mielenl

mielenl VIP lid

Jun 29, 2007
    6,257
    0
    0
    goeiemorgen!

@ babii volgens mij hebben jullie precies op het juiste moment geknuffeld hoor! dus de duimen draaien hier voor je bms!!!

@ spannendetijden ik vind het ook wel heel knap hoor, van je man, dat die je doet prikken! Dat zou ik dus echt nooit aan de mijne hoeven vragen, die is zelf al zo panisch voor naalden! Morgen mocht je toch de gyn bellen als de ongi er nog niet is? Vervelend he, als je erop zit te wachten!

@ juulz hopelijk hebben wij vandaag allebei goed nieuws. ik duim voor je!

@ laurise ik was ook aan de clomid, en voor de vorige zwangerschap ook. Ik had vooral last van mijn humeur, verder geloof ik niet zoveel bijwerkingen. Ook wel wat aangekomen, maar dat kan ook van het snaaien geweest zijn hahaha ;)
    De vorige keer had ik de hele tijd een hele vieze smaak in mijn mond, ik dacht dat dat ook van de clomid was, maar dit keer heb ik er geen last van gehad.

@ luukske voorzichtig met je rug! en geniet van je echo (alhoewel, volgens mij sta je inmiddels alweer buiten ;) )

zo, hier wezen bloedprikken. Echt de snelste tijd ooit gezet. Niet eens tijd gehad om mijn krantje te lezen, haha!
    en nu duimen voor een goede uitslag. ik moet zeggen dat ik er nu wel rustiger onder ben dan maandag, al besef ik me wel dat de uitslag ook verkeerd kan zijn, met al dat bloedverlies....nouja afwachten maar ;)

14. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    @ Mielenl, mijn duimpjes draaien meid, maar dat is helemaal niet nodig ;). Het is helemaal goed met je beebje :D.

@ Spannedetijden, pfffffffffff jij bent ook zo lief!

@ Juulz, whahaha broodje met hagelslag, geweldig! Wat een vergelijking hihi.

Ik weet dat Utrogestan het kan uitsellen, maar misschien heb ik dit net nodig....

Had gisteracvond wel steken hoor. Ik zei al: ha die vallen me eitje aan :p. Vanochtend weer steken.

Wat ranzig btw die Utrogestan..... Zit allemaal in me slipje en voel me erg slijmerig. Hoort dat?

15. spannendetijden

Jun 9, 2008
    4,817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    Mielen;: klopt idd…morgen weer bellen als dr niets is! Heel frustrerend als je er zo op moet wachten!!!!! L en ben ook super trots op mn man hor!!!!! Hij doet t maar wel ff!!! En vind t ook wel bijzonder want zo doen we t toch "samen"! ;)
    Enuh,…t komt helemaal goed met je uitslag meid!!!!! Hoelaat krijg je die?!?!?!?!
    x

16. mielenl

mielenl VIP lid

Jun 29, 2007
    6,257
    0
    0
    haha oh zijn dat ZULKE pillen ;) (sorry hoor maar dat wist ik echt niet....)

17. mielenl

mielenl VIP lid

Jun 29, 2007
    6,257
    0
    0
    @ spannendetijden maandag zeiden ze dat ik eind van de ochtend gebeld zou worden, toen heb ik uiteindelijk zelf om 3 uur gebeld. Dus ik hou maar rekening met vanmiddag, hopelijk valt het mee!

18. mielenl

mielenl VIP lid

Jun 29, 2007
    6,257
    0
    0
    ....en het viel mee! Ik ben net al gebeld voor de uitslag!

De waarde is gestegen naar 554. Wel een stijging dus, maar eigenlijk niet genoeg. Maandag weer terug, bloedprikken en een echo. Weer een paar dagen in spanning dus.

19. spannendetijden

Jun 9, 2008
    4,817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    nou gelukkig heb je een stijgende lijn meid!!!!! gefeliciteerd enuh maandag......ga jij gewoon een hele mooie echo hebben!!! ;)

20. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    Niet iedere vrouw maakt giga veel HCG aan ;). En beter een stijging dan een daling. Ik heb gewoon nog GOED GEVOEL :D!!! Tevens is de uitslag echt niet slecht, dit staat er op Freya....

vanaf bevruchting vanaf eerste dag laatste
    menstruatie (ELM)mIU/ML of IU/L
    7 dagen 3 weken0 to 5
    14 dagen 28 dagen 3 to 426
    21 dagen35 dagen 18 to 7.340
    28 dagen42 dagen 1080 to 56.500
    35 - 42 dagen 49 - 56 dagen 7.650 to 229.000
    43 - 64 dagen 57 - 78 dagen 25.700 to 288.000
    57 - 78 dagen 79 - 100 dagen 13.300 to 253.00017 -
    24 weken2e trimester 4060 to 65.400
    25 wk tot bevalling3e trimester3640 to 117.000

Enkele dagen na de bevalling, niet zwanger < 5

Je waarde is dus echt niet slecht :D. Oehoeee ik duim lekker door :D.

Pffff, me banner klopt niet??? Er staat nog 12 dagen tot testen en 1 DPO. Nu is hij waarschijnlijk vannacht gesprongen.... Dan is het morgen toch 1 DPO?

@ Juulz, met IUI was het in me oude ziekenhuis dat de inseminatie na 40 uur was. De Ovitrelle werd toegediend en daarna 40 uur erbij rekenen = de inseminatie tijd.

Was wel afhankelijk van waar je de injectie zette. In je bil was het 24 uur en in je buik 40 uur :).

Share This Page