@ laurise ik moest van cd 3 t/m 7 een pilletje nemen. (en zet een flink glas water klaar, want ze zijn VIES! )
Oke en krijg je dan je ei op een vast moment? Dan wel op dag 14? O nee blehhh vieze pillen.. Het is inderdaad goed als je het tegen een vertrouwenspersoon kan zeggen want dan weet hij/zij er inderdaad van als het niet goed met je is heb je geen zin om het dan nog allemaal uit te leggen. Heb het van de week ook aan iemand verteld op mijn werk en dat is een fijn idee want dan weet zij tenminste als er wat is of ik ben wat afwezig wat er aan de hand is..
@babii, idd elke zwangerschap is dus anders....maar ik heb dus ook wel overeenkomsten gemerkt, zoals dat duizelig worden met douchen....dit komt wrs doordat de bloedvaten verder open gaan, en je bloeddruk kan schommelen.... @laurise, ik heb altijd follikelmetingen gehad, en mijn progesteron werd 1 week na mijn ei gecontroleerd.... omdat je een bepaalde dosis neemt van de Clomid kan het niet bijgesteld worden, en bij spuiten kan de dosis ip elke dag bijgesteld worden.... @juulz, je omschrijft het goed voor Mielenl.... ik ga komende week zo hard voor jullie duimen dat het wel goed moet komen met jullie....ik wil je weer zwanger zien!!! @mielenl, als je je goed voelt met werken, gewoon doen, en als je echt krampen gaat krijgen kun je je altijd nog ziekmelden, met of zonder reden.... ik was er op mijn werk vrij open over, want we liepen daar met 5 collega's bij dezelfde fert arts.... en ik heb me toen ziekgemeld omdat ik er helemaal doorheen zat...dacht idd dat het me weinig zou doen, maar die MMM vreet toch echt flink aan je, bewust en onbewust! @spannendetijden, nog steeds niks? ben benieuwd wat de echo zegt.... @all, net op mijn werk geweest, even met leidinggevende bijgebabbeld, ga officieel met verlof op 5 oktober, en ga dan in februari weer aan het werk! dus das de periode van mijn 16 weken verlof...rest is gewoon zw.... heb moeten aangeven hoe het gaat met mijn werkschema, en dat blijft lekker zo gehandhaafd zoals het was....
Luukske: zeker wel een prettig idee dat je nu alles heb vast staan op je werk?!!? En dat je werkrooster lekker zo blijft Hier idd nog niets L word er onderhand beetje verdrietig van! Ik kijk t nog aan tot do ben ik t dan nie dan ga ik bellen en ik moet zowiezo bellen want ben dan bijna door mn prikken heen!! Maar ik heb gister tegen mn man gezegd dat ik me niet weer laat afschepen met "das normaal" "kijk t nog maar weekje aan" of "daar doen we niets aan" tis nu klaar ik wacht dan ruim 1.5wk!!! (mmm als ik t zo neerzet lijkt t niets :s ) en t is niet alleen t niet ongesteld worden maar ik vraag me wel af waarom!! En t is ook langer prikken langer wachten op start en t is geestelijk al pittig genoeg waarom ook nog zo?!?! Vind t eerlijk beetje .hoe zal ik t zeggen .onmenselijk van t ziekenhuis! Ze moeten toch ook snappen dat dit niet leuk is voor iemand!!! Niet alleen voor mij hor maar voor alle vrouwen?!!!! Sorry dat t zo;n lange ego is geworden maar de altijd positieve ik is nu ook niet meer zo positief L Laurise: wanneer je je ei krijgt is per persoon verschillend maar rond dag 14!!! En ik had ook clomid op dag 3tm7 en vond ze best meevallen hor! Ze zijn klein dus met flinke slok water of wat ik ook wel deed in hapje appelmoes of vla ofzo tip van flip hihi Succes meissie!!! Mielenl: als je wilt blijven werken en t is een goede afleiding dan moet je dat zeker doen skat! En t is zeker niet verkeerd om je te uiten bij je vertrouwenspersoon!!! Die is daarvoor en als je er dan misschien WEL doorheen zit, kan je gaan als je dat nodig hebt!!! Sterkte liefie!!! xxxx
@ Luukske Oke en hoe doe ze de follikelmeting? Oke mijn progesteron was vorige keer niet goed na mijn ei en gaan nu weer prikken op dag 1, 21 en 28 om te kijken hoeveel clomid ik straks krijg. Precies de dosis kan niet in dezelfde maand verhoogt worden als ze zien dat het eitje niet beter wordt..? Oke met spuiten kun je het dus meer regelen.. ik begin met pillen, 4 maanden, lukt het niet dan IUI. @Spannendetijden Ja dat snap ik, mijn ei is heeeel verschillend, 18, 21, 36.. maar ik dacht dat je met Clomid dan een regelmatigere cyclus krijgt.. en dus ook je eisprong bepaald? Of gaan ze dat testen door follikelmeting of progesteron? Las in het boekje dat je dan 3 dagen gemeenschap moet hebben maar hoe weet je dat het eitje goed is.. Fijn dat ze zo klein zijn en inderdaad anders door iets heen doen. Jij wacht op je ongi zoals ik een beetje uit je verhaal kan opmaken?
@ laurise ik had mn ei meestal iets later, tussen CD17 en 20 ongeveer. @ luukske fijn dat het allemaal geregeld is op je werk. Lekker he, dan heb je een datum om naartoe te leven. @ spannendetijden groot gelijk hoor dat je aan de bel trekt! Kan me helemaal voorstellen dat je het wachten beu bent. En dan moet je ook nog ns iedere dag zo'n rotspuit. Sterkte meis! Ik blijf gewoon duimen dat je vandaag of morgen ongi wordt!
Laurise: Door de clomid word idd je cyclus meer geregeld en idd regelmatiger maar, voor de iui is ie bij de 1 op dag 14 groot genoeg bij de ander op dag 12 of 15 ..snapje!?!?! dan krijg je als ie bijna groot genoeg is pregnyl en 36uur later de iui! Zo heb ik al met clomid en pregnyl een cyclus van 26, 28 en 27 gehad!!! En idd, ..ik wacht op die **** ongi!!!!! :s zodra ik menstrueer krijg ik een start echo en mag ik beginnen aan de glonal-f !! (ben in eerste ronde ivf) De follikelmeting doen ze doormiddel van een inwendige echo! Hierdoor kunnen ze hem precies opmeten en dan verteld de dokter precies of ie goed is of niet!!! (of dit dalijk ook zo bij jou gaat weet ik natuurlijk niet maar zo gaat t voor iui wel) Mielen: je bent een schat!!!!!!!! Xxx
@ laurise ja, met clomid. Zonder clomid heb ik hem eerder. Of helemaal niet @ spannendetijden jij ook hoor! zo, hier even lekker zitten janken bij de vertrouwenspersoon. hij was heel begripvol, vroeg of ik tijdelijk andere werkzaamheden wilde, en bood aan om me naar het zkh te rijden als dat nodig was...... blij dat ik mijn hart heb gelucht in elk geval!
@mielenl, fijn dat je de vertrouwenspersoon toch hebt benaderd, heb je wel altijd iemand om op terug te vallen..... het gesprek met mijn leidinggevende was wel fijn, vond haar in het begin een beetje ongeinteresseerd, maar nu is ze echt wel begripvol, dus iemand waar je makkelijk mee praat, en ze doet gewoon niet moeilijk! @laurise, Fm's zijn idd inwendige echo's... ik had mijn eitjes standaard altijd op cd 17 met Clomid, dit met een dosis van 150 en later zelfs van 200MG, en met het spuiten had ik hem op cd 15 ongeveer... @spannendetijden, hoop dat je snel een ongi krijgt....hoe blij we daar soms mee kunnen zijn, niet?!
mielen: wat fijn meid!!!! en wat een prettige reactie!!! goed van je dat je toch bent gegaan skat! xxx luukske: idd!!!!!
@spannendetijden Oke dat is fijn dat het dan meer geregeld wordt want dat is nu echt een zooitje bij mij..oke met IUI gaan ze echt meten of het groot genoeg is of niet. Ben benieuwd of ze dat ook gaan doen als ik Clomid ga slikken. O dat is fijn dat je toen een mooie cyclus had hiermee. O oke jij wacht met smart dus op je ongi... spannend de eerste keer IVF.. wat is bij jullie het probleem? Oke via een echo wordt dat dus gedaan, geen idee of ze dat inderdaad bij mij gaan doen. Wanneer is je NOD ben je al 1,5 week na je NOD? @Mielenl Oke dus hij wordt daar door wel beinvloed..zou mooi zijn.. Fijn dat je het aan iemand hebt kunnen vertellen en dat hij zo goed reageerde. Dat lucht inderdaad op he! @Luukske Oke bij jou was het toen ook op een vaste dag dus. Nou ik ben alweer een stuk wijzer door jullie, thanks!
@ laurise ik had trouwens niet elke maand folikelmetingen hoor! Bij mij hebben ze 1x gekeken, daarna geprikt op progesteron en dat was allemaal goed dus toen heb ik een recept meegekregen voor 6 maanden. Maar volgens mij verschilt dat per zkh hoe ze dat doen. @ luukske 200mg? ik dacht dat 150 het max was dat ze voorschreven! Ik heb voor mijn eerste zw schap 100 mg gekregen, dit keer lukte het met 50mg.
Laurise: ik had altijd al een regelmatige cyclus hor heeeeel soms een uitschieter maar meestel 31dagen tot ik de mmm in ging toen was t spontaan tussen 28en 31 en laatste 3 rondes dus variabel! Door clomid in combi met pregnyl! Mijn nod WAS maandag .vorige wk!! Dus zit nu op dag 36! En zeker heel spannend de eerste ronde ivf ze zeggen/denken dat het probleem van ons bij mijn man ligt langzamere en mindere zwemmers L maar de ivf zal uitwijzen of dat ook écht het probleem is!!!! Maar mn onderzoeken waren allemaal positief dus waarschijnlijk zit t m echt daarin! En ga er maar vanuit dat ze je fm via inwendige echo doen! Das namelijk de gebruikelijke manier! En ze meten zodat ze echt op de juiste tijd de iui toepassen!
@mielenl, ja heel soms mag je een ronde van 200 MG doen...bij Luka was ik zwanger met 100MG, in totaal 4 rondes, maar wel een LEO ok voorafgaande.... @laurisse, ik heb wel elke ronde FM's gehad, dit gezien ik vaker overstimulatie had....er was geen touw aan vast te knopen hoeveel eitjes er waren, het enige dat wel zeker was dat mijn eitjes rond cd 17 sprongen... @all, heb me net even op de bank gelegd, had zoveel voor, maar vandaag komt er niks uit....
@Mielenl Oke dan zullen ze dat bij mij ook niet doen, volgens mij had ze het er ook over dat ze daarom nu de progesteron waarde wilt weten zodat ze straks kunnen vergelijken of de Clomid iets doet door weer de progesteron te prikken. Ik krijg het in ieder geval 4 maanden, omdat ik ook snel zwanger moet worden vanwege endo willen ze niet te lang wachten, anders IUI. @Spannendetijden Oke apart dat je toen je de mmm in ging het juist variabel werd door clomid en pregnyl. Ooohh jeetje wat balen dat je nu al op dag 36 zit, kan het zo zijn dat het juist door de spanning komt.. tja ach maakt eigenlijk ook niet uit waardoor het komt.. echt vervelend zeg! Oke zijn zaad is dus niet helemaal goed, wel fijn dat het bij jou wel goed is, al zijn de zaadjes wel heel belangrijk. Volgens mij gaan ze de fm meting pas doen bij IUI en niet bij Clomid. Ik hoop dat je snel ongi wordt, al klinkt dit gek.. @Luukske Gyn zei bij mij ook dag 150 max was, maar fijn dat het in ieder geval gelukt is met Clomid, geeft mij weer hoop. Oke overstimulering is niet fijn, het is dus afwachten hoe ik op Clomid reageer of ze fm meting doen of niet.. Zo te horen heeft niemand hetzelfde probleem als ik, geen goede eitjes.. maar dat geeft niet maar had graag de resultaten bij diegene gehoord, word nu gek van het wachten.. had eigenlijk meteen willen beginnen met Clomid..
Laurise: mn cyclus werd variabel omdat mn eitjes gewoon goed groeide! Daardoor kreeg ik pregnyl eerder! Zodat ze niet te laten waren!! En 1dag kreeg ik t eerder ivm feestdag toen waren ze dicht dus moest ik overbruggen! Dus vreemd is t nie hor!! En soms groeide ze iets minder hard en kreeg ik pregnyl gewoon op goeie dag! En dat mn ongi weg blijft komt omdat de prikken die ik nu krijg mijn huishouden platlegt en zo waarschijnlijk ook mn menstruatie tegenhoud! Mn lichaam is gewoon van slag en dus kan t ff duren! Maar denk dat t gauw komt hor!!! ik hoop t tenminste!!! En hoe t zit met alleen clomid en geen iui dat weet ik niet heb ik nooit gehad!
@ luukske, hier helaas ongesteld geworden vanmorgen. En HOE! Pffff wat een pijn weer zeg.. Dat zal ik dus echt niet missen als ik eindelijk zwanger mag zijn.. WAt een schattige knopjes! @ babii, vrienden van ons hebben ook een kat die als zwangerschapstest fungeert Wanneer die kat bij haar op schoot ligt, weten ze al hoe laat het is haha. Ik kan je geen antwoord geven op je vragen, maar ik duim zeker voor je! @ juulz, hoe gaat het met jou meid? En hoe gaat het in jullie nieuwe huisje? Is het al bijna klaar om te betrekken? @ mielen, misschien helemaal geen verkeerd idee om een vertrouwenspersoon in te lichten! Lees nu dat je dat hebt gedaan. Fijn dat die zo begripvol was zeg! @ spannendetijden, pff nog steeds geen ongi?! Wat irritant zeg dat het zo lang duurt. Fijn hoor dat het prikken gisteren weer beter ging. Ik zou wat je schrijft over dat het allemaal zwaar is en dat ze je ook nog een week langer laten doorlopen wel bij het ziekenhuis aangeven! Desnoods telefonisch als je het moeilijk vindt om het face to face te doen. Volgens mij staan ze er niet altijd bij stil wat het allemaal met een vrouw doet. Maar zo lang je er niks over zegt, zullen ze het misschien nooit weten. @ laurise, wat vervelend zeg dat je zoveel pijn hebt van de endometriose! Gelukkig is het aan de buitenkant van de bm en staat het een zwangerschap niet in de weg. Maar kun je daar dan niet meer last van krijgen als je eenmaal zwanger bent? Omdat je bm dan gaat uitrekken? Zoals je misschien wel merkt, verschilt het per ziekenhuis nogal hoe de behandeling is. Zo kreeg ik geen follikelmetingen en werd er niet op mijn progesteron geprikt. Ik moest zelf tempen. Daaruit bleek dat mijn ei altijd op dag 17 kwam. Daarna had ik ook nog een lf (luteale fase) van 17 dagen dus een cyclus van 34 dagen. @ all, vanmorgen dus keihard ongesteld geworden. Bah ik haat die buikpijn!!! Ik heb wel eens gelezen dat je bij endometriose dan ook heel pijnlijke menstruaties kunt hebben dus maak me wel eens zorgen. Verder net prikinstructie gehad en dat ging prima. De verpleegkundige was verbaasd hoe makkelijk ik mezelf prikte. Maarja, wat schiet je er mee op om een kwartier te aarzelen? Dus hoppa die naald er in en voelde er niks van Gelijk daarna de hele rotzooi opgehaald bij de apotheek, wat een tas vol!! Donderdagavond eerste spuit zetten..
@spannendetijden Oke dus dat was wel goed dat het variabel werd. Tja dat is dan een moment van timming en als je dan met feestdagen zit is dat lastig ja, dat heb ik nu met de bloedprikdagen.. moet op dag 21 en 28 maar vallen beide op zondag, maar goed dat is geen ramp. O oke dus het is niet raar, wel vervelend dat je nog niet ongi bent geworden. Pff wat het allemaal met je kan doen he.. @Nen87 Oooohh wat balen dat je ongi bent geworden en goed dus ook! Ja zeker balen dat ik endo heb maar "geluk" dat het aan de buitenkant zit. Nee de pil of zwanger worden is het beste medicijn en na zwangerschap zorgen dat ik niet meer ongi word..best fijn want de 10 maanden gelden bij mij voor 10 jaar haha zo heftig. Oke het is zeker wisselend per ziekenhuis. Jij moest dus tempen en ik moet stoppen met tempen, denk dat ik ook progesteron moet prikken. Omdat ze nu ook de waardes wilde weten om straks te vergelijken met Clomid. Ja en helse ongi is inderdaad het punt van endometriose. Ik moet tegenwoordig thuis blijven als ik ongi ben en zit dan aan de zware pijnstillers. Je moet als je je denkt dat je het hebt een pijndagboekje bijhouden. Als het elke maand erger wordt dan kan je endo hebben.. Wat is de reden dat jij in de mmm loopt?
@ laurise, dus zwanger worden is juist goed voor je endo? Ik hoop voor je dat het met clomid gauw raak mag zijn hoor! Ik ben eigenlijk niet anders gewend dan dat mijn ongi's heel zwaar zijn. Al vanaf toen ik voor het eerst ongesteld werd, is de eerste dag een HEL (zou voor dat woord zelfs het grootste lettertype willen kiezen haha). Daarom ben ik toen vrij jong al aan de pil gegaan. Ik slik nu preventief voor mijn nod al paracetamol, dan kan ik de pijn iets beter handelen. Als ik dat niet doe, gaat het heel rap. Binnen 5 minuten zijn de krampen er van niets tot extreem hevig en kan ik bijna niet meer op mijn benen staan. Vanmorgen was ik bijna te laat met pijnstillers. Ik slik meestal naproxen, maar wil natuurlijk zeker weten dat ik niet zwanger ben, dus daarom begin ik vaak met paracetamol. Vanmorgen toen de krampen begonnen heb ik gelijk 2 naproxen genomen. Dat is dan zo'n 550mg geloof ik. Maar zelfs ondanks die twee (waar ik al suf van werd!) waren de krampen haast niet te doen. De eerste dag van mijn ongi spendeer ik ook vaak op bed. Heb er ook vaak voor naar huis moeten gaan, omdat ik er echt beroerd van ben. Dag twee heb ik vaak ook nog fors krampen, maar is het te doen zonder pijnstilling en dan is het gelukkig ook al grotendeels weer over. Het lijkt wel alsof mijn lichaam in 2 dagen het slijmvlies eruit stoot en dat het dan weer klaar is. Ik loop in de mmm doordat ik pcos heb en geen eisprong krijg. Na het stoppen met de pil ben ik in 1 jaar maar 3x ongesteld geweest. Uit onderzoeken bleek pcos. Mijn bloedwaarden schenen goed te zijn (echter nooit progesteron geprikt), maar uit de echo was duidelijk de 'kralenkrans' te zien. Met clomid kreeg ik prachtige eitjes, maar ik had ongelofelijk veel last van de bijwerkingen dus daarom nu de overstap op injecties. Meiden, ik ga afsluiten. Ga ff lekker voor de buis hangen. Moet lief voor mezelf zijn vandaag Tot morgen en fijne avond!