Ja dat heb je verkeerd gelezen, want ik spuit niet . Heb een rustperiode dus gebruik helemaal geen medicatie .
@ laurise.. ik moest eerst provera slikken.. omdat mijn cyclus niet op gang kwam na verwijderen van de implanon.. dit was ook het probleem na het stoppen met de pil in 2005 dus we zijn nu gelijk gestart met alles... ben benieuwd
@ luukske, tnx voor de tip van het koelen voor de pregnyl. Het is inderdaad echt een hele pijnlijke spuit. Voelde alsof mn buik werd opgesneden En had echt goed gekoeld van tevoren! Het zou super zijn als Jaapie is gedraaid!!! Wat leuk dat je gaat zwemmen met Luka! Veel plezier!!!! @ laurise, fijn dat je man je weer positieve energie heeft gegeven. Volgende ronde clomid en dan krijg je prachtige eitjes!!! Herkenbaar wat je schrijft over hoe mensen met je omgaan. Ik sta ook altijd voor anderen klaar en krijg gelukkig van veel ook wel die steun terug, maar er is een vriendin die ik al heeeeel lang heb en die alleen maar over haar eigen ding praat en nooit vraagt hoe het nou met mij gaat. Voelt soms erg vervelend.. Maar er zijn maar een paar vriendinnen die weten waar ik mee bezig ben. En mijn schoonouders dan. Die vragen er trouwens ook nooit naar. Als ik vertel dat ik nu aan het spuiten ben, krijg ik een verhaal over het zwanger worden van mijn schoonma (40 jaar geleden, waarschijnlijk was haar man steriel)... Groot gelijk dat je niet zondagochtend daar om 10u gaat zitten na een feestje zaterdagavond. Dan komen jullie toch na de kaarsjes? Daar merkt je neefje vast weinig van, want die zal wel druk zijn met zijn cadeautjes @ juulz, wat lief dat je vader jullie zo goed helpt in het huis! Wat je schrijft over hoe de MMM een stukje van je eigen 'ik' in beslag neemt, herken ik wel. Die spanning en zorgen die erbij komen kijken zijn ook allemaal niet niks, dus het is ook wel logisch. Maar lastig om zelf te merken dat je een stukje van jezelf verliest. Aan de andere kant wel positief dat je thuis de ruimte voelt om klein en kwetsbaar te zijn, want het moet er natuurlijk wel uit kunnen! Lief dat je zo voor me duimt. Ik zal op vakantie kaarsjes voor jullie branden! Die staan elke avond aan dus dan MOET het goedkomen!! Vandaag lekker naar de kapper. Geniet ervan even een momentje voor jezelf! @ spannendetijden, haha de bonken zijn al gepromoveerd tot tennisballen! Zolang het maar geen bowlingballen worden Veel succes op je werk vandaag! Hopelijk gaat de dag snel voorbij. Over die vraag die je stelt heb ik eigenlijk nooit nagedacht. Zouden kinderen daar echt elkaar over pesten? Ik weet persoonlijk niet eens of ik het zou zeggen.. Kijk als je een geadopteerd kindje hebt, is het anders naar mijn mening. Maar dit is jullie kindje dus maakt niet uit hoe het verwekt is toch? Ik hoop dat het niet bot over komt wat ik schrijf, want zo bedoel ik het absoluut niet! Soms erg lastig om de juiste bewoording te vinden voor wat je bedoelt... @ lelymupske, morgen eerste clomid! Veel succes voor deze ronde @ lima, hoe gaat het met jou? Nog steeds druk met nieuwsgierig bezoek? En hoe gaat het met de hummeltjes in je buik? @ all, gisteravond even helemaal geknakt en ongelofelijk gehuild. Ik heb heel erg het gevoel dat ik er alleen voor sta en dat we alleen het klussen samen doen. Als ik pijn heb door het spuiten, krijg ik amper reactie. Geen knuffel, geen kusje. Alleen 'oh vervelend'. Gisteravond een zere prik gezet en vervolgens weer zo'n vage opmerking dus dat was de druppel. Heb echt ontzettend gehuild Gelukkig begreep vriendlief het goed en heeft hij ook zijn gevoel eindelijk eens geuit (is nogal een binnenvetter). Het was dus voor ons allebei een grote opluchting dat het eruit is. Vanmorgen de pregnyl gezet. Nou daar sprongen ook de tranen van in mijn ogen hoor! Wat een snijdende/brandende pijn zeg! En ik had echt flink voorgekoeld met een ijsklontje en de spuit er een half uur van tevoren uit gehaald. Ben blij dat het spuiten nu even 2 weken voorbij is, want mijn buik is zo gevoelig!! Ik hoop dat ik niet teveel last krijg van de pregnyl, want morgen gaan we op vakantie! Ik moet trouwens nog ff uitvogelen hoe ik via mijn telefoon kan reageren. Had hier op het forum ergens gelezen dat je bij mijn telefoon iets met java moet doen, dus ff uitzoeken hoe dat werkt. Ik kan nu namelijk wel bijlezen, maar niet reageren.. Liefs en dikke knuffel voor iedereen!
Nen: liefie wat vervelend voor je dat je dat gevoel hebt en gister ff helemaal bent geknakt!!!!! Maar ook wel fijn dat jullie allebei jezelf hebben kunnen uiten!!! das erg belangrijk!!! Meisie geniet lekker van je vakantie!!!!!!! En elkaar!!!!!!!!! en je komt helemaal niet bot over skat!!!!!! Ik begrijp je gedachte!!!! Ik weet niet of kids elkaar daarover zouden pesten! Maar ik kan me voorstellen dat er toen der tijd ouders scheef kenen naar de juf! kan me nog wel herinneren toen de juf met hem opschool kwam na zn geboorte dat een kindje zei "nou die ziet er helemaal niet anders uit juf! Net als baby .." zijn broertje hahaha dus wat dat betreft .. t zal wel meevallen! Ik had nog reactie op ander topic waar iemand ook al zei : we leven in 2010!!! Heel veel kindjes zijn zo verwekt!!! Stelt me weer gerust hor!!!!!! En of mn knikkers, bonken zijn geworden en nu tennisballen?!?! Geen idee maar zo voelt het wel!!!!! We zullen t morgen zien dag gaat helaas niet snel maar ga optijd naar huis!!! Lekker naar mn mannetje (Over mn mannetje en jouw "break/knik" te spreken: ik had t zondag ook ff hor!!! Man wou zwemmen en t was 1,5uur voor priktijd! Dus ik zeg gaan we na t prikken?! Kreeg ik me toch een commentaar dat t prikken hem niet boeide en dat niet alles daarom draaid!!! We leven ons leven en t prikken is een bijkomst kan mij t schelen wat je doet! dus ik tranen!!!!!!! Later hebben we in het pashokje de prik gezet! Weer tranen want het deed zo;n zeer en toen heb ik meteen verteld dat ik zijn reactie die middag niet leuk vond en toen hebben we er rustig over gepraat!!!! En ik kan m wel ergens gelijk geven hor! Maar daar zitten we helemaal niet op te wachten! We willen steun en we willen t samen doen!!! Toch?!?! Gelukkig is het weer opgelost en je/jullie weten hoe hij normaal is met prikken enzo dus er zal wel wat dwars hebben gezeten en daarom denk ik ook dat het kwam omdat we al sinds vrijdag beetje woorden hadden!! Gelukkig ist nu uitgesproken en zijn we klaar voor morgen en de punctie tis ook niet niets allemaal!!! maar gaan jullie nu maar lekker van elkaar genieten!!! zet de tent op zn kop hahahaha fijne vakantie!!!!)
@ spannendetijden, dank je voor je lieve berichtje! Hmz dat is van jouw hubbie inderdaad ook even niet zo'n geslaagde opmerking geweest. Fijn dat ook dat uit de lucht is. Het is wat he in die mmm. Voor de mannetjes natuurlijk ook heel spannend, maar die uiten dat zo lastig!!
@ lelymupske suc6 met de clomid! Mijn zoontje is ook verwekt met een beetje van ons en een beetje (100mg) clomid, maar toen we ons meldden met onze nieuwe kinderwens werden we toch echt weer naar huis gestuurd om het zelf eerst een jaartje te proberen. Dat was wel na een cyclus van onderzoeken, en alle uitslagen waren oké. Ik had het natuurlijk geweldig gevonden om spontaan zonder meds zwanger te raken van nr 2, maar helaas na een maand of 10 begon mijn cyclus toch weer raar te doen en mocht ik - na weer een ronde van onderzoeken, alle uitslagen oké - toch weer aan de clomid. Gewoon weer begonnen met 50mg, en daar ga ik volgende maand ook weer mee door. Ik hoop dat je weer zo'n prachtig resultaat zult hebben! Was je snel zwanger van je zoontje? @ nen alvast een heeeeeeele fijne en vooral vruchtbare vakantie! Waar gaan jullie naartoe? @ spannendetijden en nen zoooo herkenbaar. Logisch dat je er als vrouw veel meer mee bezig bent, het is ten slotte jouw lichaam, jouw pijnlijke borsten, jouw puisten, jouw beurse buik (al kan ik over dat laatste niet echt meepraten ). Mijn man doet er altijd heel laconiek over; als het niet lukt dan zijn we toch gewoon heel gelukkig met één kindje? En daar heeft hij natuurlijk ook wel gelijk in. Ik wou dat ik er zo mee om kon gaan, zou een hoop spanning en frustratie zo nu en dan schelen. Maar ik weet dat als ik hem nodig heb, dan is hij er voor me. Als het even kan, gaat hij met me mee naar het zkh en dat vind ik al heel fijn. Hij is gewoon het type niet dat gaat zitten meezenuwen als die NOD weer in zicht komt, of gaat zitten janken als het eerste bruin is gearriveerd. Maar ik kan altijd wel even lekker uithuilen bij hem, en dat lucht prima op vanwege die lange verhalen ben ik de rest al weer kwijt wat ik heb gelezen * sorry *
mielen: k heb altijd word ernaast open staan hahahahah ik onthoud het anders ook niet!!! en zal mn verhalen wat inkrimpen wel fijn zo;n man!!!!! wees dr maar trots op
@nen, helemaal niet raar dat je geknakt bent....heb het de ronde van het spuiten ook erg gehad, het idee dat ik het alleen wilde....gelukkig hebben we het uitgepraat, want ik wilde de hele spuit zooi inleveren....hubbie wilde echt die avond een kindje maken...haha...op de avond van mijn ei, en raak geschoten.... @mielenl, hubbie heeft ook steeds gedacht dat we het gewoon bij Luka moesten laten, de hele zwangerschap etc had zo'n impact, dat het voor hem echt niet meer hoefde.... ik heb gewoon 4 jaar tegen mijn zin in gezegd tegen de buitenwereld dat Luka alleen zou blijven, maar in de tussentijd heeft het voor heel wat stress gezorgd binnen ons huwelijk... gelukkig is hij nu zooooo trots op "nog" een zoon, hij vertelde het als eerste aan iedereen... @spannendetijden, ik hoop ook dat na deze ronde voor jullie de MMM stopt....zoals gezegd, de gevoelens zijn zzooooo herkenbaar! @lely, succes....hopelijk is het weer zo snel raak.... @babii, een dikke knuf voor jou! @juulz, fijn een dag vrij....en gaat het klussen een beetje? ik herken het helemaal dat je op je werk een heel ander iemand bent, dan thuis....zoooo herkenbaar! @all, zijn net terug van het zwemmen, hebben daar een frietje gegeten(hubbie gaat vanavond op de boerderij van zijn oom helpen met de laatste loodjes op het nieuwe dak, dus die eet wrs daar). Luka geeft genoten, en ik vond het wel raar, die dikke buik in het water...beeb was druk in de weer!
@ spannendetijden ik had het niet over jouw verhalen maar over die van mezelf! leef je gerust uit owja en over de "reageerbuisbaby".....ik zou daar ook niet te zwaar aan tillen denk ik. Jullie kindje, hoe hij/zij dan ook verwekt is, is uit liefde geboren en dat is het belangrijkste. Kan me echt niet voorstellen dat een kind daarom gepest zou worden. Ik zou het - als ik het al zou doen - denk ik vertellen op het moment dat hij/zij zich zou gaan settelen, zeg maar dat er misschien een kinderwens aan zit te komen. Maar dan meer om daarmee aan te geven dat het niet altijd vanzelf gaat, niet speciaal om te vertellen dat je kindje een reageerbuisbaby is. (enfin, alweer zo'n lang verhaal van mij....) @ luukske ohja ik vergeet iedere keer dat luka zo klein was bij z'n geboorte. Fijn dat je er zo relaxed over kunt zijn.....bij mij was er ook even sprake dat ik een ks moest (vanwege voorliggende placenta), en daar zag ik zoooo tegenop! Maar we duimen natuurlijk volop voor een prachtig mooi en gezond jochie, alles erop en eraan, minimaal 37wkn, inclusief lekkere babyspekkies! En natuurlijk voor een niet-al-te-zware-vaginale-bevalling. (tjee wat komt dat allemaal rottig mijn toetsenbord uit.....maar ik bedoel het goed hoor ) @ lelymupske wauw twee rondes! Hopelijk lukt het nu weer zo snel! Wij hebben er de eerste keer 7 rondes over gedaan (incl. 1 rustronde ivm een cyste) en de tweede keer 3 rondes, alleen jammergenoeg was dat geen blijvertje. @ all zie je wel dat ik iets was vergeten zonet.....ik klets hier ook nog niet zo lang mee maar het voelt echt alsof ik al veel langer meeschrijf. Vind het echt super hoe er op iedereen gereageerd wordt. dus ja, ik kan me helemaal bij de anderen aansluiten, we hebben hier echt een superleuk cluppie
@ spannendetijden, ja we moeten er maar gauw vanaf zijn die hele mmm! @ mielen, we gaan naar bloemendaal aan zee. Helaas wordt het niet zo zomers als ik had gehoopt, maar wie weet in/na het weekend beter weer! @ luukske, ja wij hadden het er gisteren ook over dat we allebei wel eens het gevoel hebben van LAAT MAAR! Ik heb ook momenten dat ik de hele rotzooi uit het raam wil gooien en niet wil klussen omdat ik er geen zin meer in heb en er niet meer tegen kan. Maar gelukkig duren die momenten niet al te lang. Ik wil niet een ronde vergooien. Wat fijn dat Luka zo heeft genoten van het zwemmen. Had jij nog niet eerder gezwommen sinds je zwanger bent?
@mielenl, ik weet nu wat een KS is, wil nu ook wel een keer de normale gang ervaren...mocht het een stuit blijven, tja....dan een 2e KS....maar hoop het nie! @nen, ben wel nog in Kroatie in de zee geweest, maar is ook alweer 6 weken geleden.... en daarvoor was het met een week 6 en 12 dat we zijn gaan zwemmen.... vond het gewoon een raar gevoel aan mijn buik....Jaapie was ook best actief
@ luukske, je krijgt dan natuurlijk een hele andere drukverdeling door de druk van het water. Voelt je buik dan 'lichter'?
als je je verveelt, er is autoracen op zandvoort komend weekend lekker uitwaaien, mensen kijken, best leuk! veel plezier en hopelijk komen jullie terug met z'n drietjes EDIT: MINIMAAL met z'n drietjes
@ mielen, haha ik hoop zeker dat we met zn 3tjes thuis komen!! Het circuit zitten we vlakbij. Als de wind goed staat kunnen we ze horen racen haha.
Heey dames! Sorry dat het (wederom!) zo lang geleden is! Beetje druk de laatste tijd Hoe is het met jullie? Hopelijk weer nieuwe zwangeren erbij?? Hier is alles goed, Yaro groeit ook lekker en is echt een vrolijk lachebekkie Er is hier wel iets raars gebeurd.... Ik moest vorige week op nacontrole van mijn spiraaltje, kon de ha de touwtjes niet vinden. (gebeurd wel vaker) Dus werd ik naar het zh doorgestuurd voor echo foto's te maken. Meestal is het spiraaltje verder de bm geschoven, en kan dus geen kwaad. Heel erg zelden, die kans is echt nihil, ben je het spiraaltje verloren... Yes, I did it... I lost it!! Ik heb nog niet echt een idee wat ik nu moet doen... Pil, prikpil of nuvaring wil ik absoluut niet, omdat ik bang ben dat mijn cyclus dan weer wordt plat gelegt en als we voor een 2de willen gaan dat ik weer de mmm in moet... Condooms is weer zo'n gesodehannes en alles behalve romantisch en spontaan... Spiraaltje blijft dus toch over, maar ik zie ertegen op om dat weer te laten plaatsen.. Was toch pijnlijk... Pff, ik ben nog druk in discussie met mezelf... Liefs Kimonootje
Hoi schatties, Sorry heb geen tijd gehad om te lezen en te reageren. Ik hoop t zo snel mogelijk te kunnen doen, maar wilde toch even een hele dikke vette cyberknuffel sturen!!! Denk wel aan jullie hoor!! xxxxxxxxxxxxxx ps. hier alles ok, meisje groeit goed en 20 weken echo was helemaal goed!
@ kimonootje tjee je spiraal verloren! gelukkig maar dat je nog een nacontrole had dan Ik heb zelf ook een koperspiraal gehad omdat ik geen hormonen in mijn lijf wilde. Tsja het plaatsen is inderdaad vervelend maar ik dacht dat een koperspiraal het enige hormoonvrije anticonceptiemiddel was (behalve een condoom natuurlijk...) Fijn dat Yaro het zo goed doet! Tijd vliegt he! @ brabantse fijn dat de 20 weken echo goed was! Bijzonder he, zo'n klein mensje met alles erop en eraan. Nu is het alleen nog een kwestie van groeien!