Clomid deel 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Babii, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @laurise, zou idd groeipijn kunnen zijn....enne die bijwerkingen zijn heeeel herkenbaar!
    heb maar een enkele keer gehad dat ik weinig van de bijwerkingen en eigroei voelde....maar kan per cyclus verschillen.

@babii, spannend!!
    ben idd ook helemaal verliefd op het kamertje....ben benieuwd naar het eindresultaat als de naam ophangt en de canvas....

@all, vanavond naar de bingo geweest met mijn ma en zus, helaas geen geluk gehad....
    morgen een bruiloft van vrienden, en nog 1 weekje en de vakantie van Luka zit er weer op, ben dan 30 weken, en dan gaan de weken ook weer sneller....door het ritme van school etc...was voor de vakantie ook zo!

2. kimonootje

kimonootje Fanatiek lid

21 mrt 2009
    1.195
    0
    0
    schipperin
    Ik heb 1 heel groot voordeel: wij zijn schippers, dus we werken terwijl onze kleine man altijd bij ons is:D We zijn een week na de bevalling alweer gaan varen, maar Yaro is dus altijd bij ons, we hebben een box beneden (woning) en een box in de stuurhut op raamhoogte, zodat hij altijd lekker naar buiten kan kijken:)

Babi, 29september, gelijk een behandeling of een gesprek?

Zal zo effe foto van Yaro spammen!
    Liefs Kimonootje

3. kimonootje

kimonootje Fanatiek lid

21 mrt 2009
    1.195
    0
    0
    schipperin
    Kleine blijhoofd:D

4. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @kimonootje, wat een knapperd!!!

5. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Wat een pracht ventje zeg!!!!! Ik Ik krijg me medicatie voorgeschreven en de prikinstructie e.d. Maar ja, kan natuurlijk al prikken heb mezelf al een jaar geprikt ;).

6. kimonootje

kimonootje Fanatiek lid

21 mrt 2009
    1.195
    0
    0
    schipperin
    thx voor de leuke reacties! :D Yaro is zeker een prachtig mannetje! Echt een lieverd maar ook een giftige driftkikker als iets niet lukt haha! Hij probeert nu om te rollen, maar komt nog niet verder dan op zn zij en wordt hij dus echt rood en begint te krijsen van boosheid haha!
    Al bekend welke medicatie of weet je dat pas eind sept?

7. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Dag lieverds,

Ik zwaai even vanuit Ver Weg! Druk met werk en voel mijn jetlag wel... Had me vanmorgen zwaar verslapen!!!
    Wilde even zeggen dat ik aan jullie denk!
    En Yaro is idd een lekker ventje, mooie lach!
    Nen, had je nog een PB-tje gestuurd, ontvangen?
    En Luukse, hoe gaat het met Japie? Doe je rustig aan?
    En Babi, al wat meer zicht op je wonderbaarlijke cyclus? Wanneer gaan jullie nu starten met IVF? Of stel je het nog even uit?

Mijn NOD is precies over een week.... Voel niet echt iets en ga dus van niets uit. We hebben het startgesprek voor IVF dus al gehad en als ik volgend weekend weer ongie wordt, dan start de IVF-behandeling met alle spuiten van dien... Weet je wat het is, ik kijk er enerzijds enorm tegenop en vindt het zo oneerlijk dat het niet wil lukken. Waarom, waarom waarom maalt dan door mijn hoofd. Anderzijds sta ik er ook zo in van: tja, we kunnen niets anders dan ons erbij neerleggen... De kansen zijn groter bij IVF, dus wie weet... En soms denk ik ook wel eens aan hoe en wat als het voor ons niet zo mag zijn. En heeel soms heb ik een goed gevoel bij deze 6e IUI. Want dat hoop ik met heel mijn hart en ziel...

Tot zover deze update weer :) ! Sorry voor de lange radiostilte, verhuizen en reisje voor het werk...Denk aan jullie allemaal!

Hele dikke knuffs voor allemaal!

xxxx

8. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    @ laurise, bij mij voelde de groeipijn ook altijd als felle steken. Hoe groter de follikels werden, hoe pijnlijker die steken. Maar blijft lastig, want elke vrouw zal het wel anders voelen. Hopelijk is het gauw raak zodat je niet meer deze rotzooi hoeft te slikken en geen endo pijn meer hebt!

@ babii, oh spannend zeg voor 29 september! Nog maar een maandje! :D Op naar een babii-baby! ;)

@ kimonootje, wat heerlijk dat jullie kleine Yaro altijd om je heen hebben :) Wat een superknap mannetje zeg!!

@ juulz, ik pb je terug! :)

@ all, hier weinig nieuws! Voel me prima, maar dat maakt me ook wel eens onzeker! Maar ik geniet er nog maar even van, want wie weet lig ik over een week wel elke ochtend bij de wc te kotsen hahaha. Heb vandaag een zwangerschapsdagboek gekocht dus dat maakt het alweer een beetje echter :)

9. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ Kimonoontje, dat vind ik het leukste aan die kleintjes. Ze zijn op die leeftijd al zo lekker bijdehand :D. En kunnen al heel goed aangeven wat ze wel/niet willen. Heerlijk mannetje (ben echt verliefd op hem :D).

En volgens mij is het echt het bespreken van het behandelplan en de medicatie de 29e. Waarschijnlijk krijg ik recepten e.d. mee. Vindt niet dat ik nog op prikles moet, want heb dat potjandozie een jaar lang al gedaan :p.

@ Nen, meissie! Mijn zusje is 26 weken zwanger en die heeft nooit last gehad van kwaaltjes. Nooit last van haar borsten, nooit last van krampen, nooit last van steken en nooit last van misselijkheid, duizeligheid of vermoeidheid. Nee hoor, ze werd maar niet ongesteld en testte en ja hoor: zwanger!

Bedoel ermee te zeggen dat je echt niks hoeft te voelen. Hoe staat het met je scriptie?

@ Juulz, jij hebt over een weekje niet je NOD, maar simpelweg een knaltest :D. Jahaaaa dat moet van Babii :D. Meissie, ik denk aan je en duim onwijs hard voor je!

Enneh, verslaap je toch niet hahah :p.

@ All, nou vandaag negatieve zwangerschapstest, met vlagen giga krampen, temperatuur die iets gedaald was, dus het lijkt erop dat er een menstruatie aankomt, maar ben blij dat het vandaag al 11 DPO is. Wauw dat heeft Babii lichaam toch maar even goed gepresteerd ;). Nu nog het BMS.

En wat betreft het BMS, ben een grote zeur, maar ben er zo freaking onzeker over :(. Ben zo bang dat het zelfs met de IVF niet dikker wordt :(. En ben zo bang dat het invriezen niet goed gaat en het ontdooien.

Ik hoop en bid en hoop dat jullie dit allen doen, dat aankomende cyclus mijn BMS hersteld is. Zou namelijk betekenen dat het de vierde eigen cyclus is en dan moet het BMS toch gewoon herstellen? Pffffffff wat een frustratie dat BMS :(......

xxxx

10. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @juulz, ik snap je gemengde gevoelens....IVF is toch weer een stap verder....
    een dikke knuf voor jou!!

@babii, balen van de test, maar iig is je slijm wat beter gezien het aantal dagen DPO....

@nen, geniet er maar van, kwaaltjes loos....wie weet wat je nog te wachten staat, of heb je geluk dat je tot de kwaaltjesloze gaat horen....

@all, zijn net thuis van de bruiloft van vrienden...was echt een sprookjesfeest, zo goed geregeld allemaal, echt tot in de puntjes!

11. hoi dames!

babii, hoe is het met je? is die &*^*% ongi al doorgebroken? ik duim voor je dat je bms hersteld is! ik heb echt nog steeds het gevoel dat je voor het eind van het jaar een positieve test gaat hebben!

nen, leuk om het allemaal te gaan bijhouden he.. ik lees het nu ook vaak even terug! hoop dat het knuffelen met de wc pot je bespaard gaat blijven!

@ luukske, lekker een dagje rustig aan, aan het doen? zijn echt veel mensen die trouwen in de zomermaanden, hoor het veel om me heen..

@ juulz, hoop dat de ivf jullie bespaard blijft.. ik brand een kaarsje voor je deze week in de hoop dat je een hele mooie test mag hebben volgende week!

12. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ Luukske, nee dat denk ik niet hoor :). Weet het bijna wel zeker ;). Het heeft niet altijd met slijm te maken dat je LF korter is hoor. Het heeft natuurlijk ook met het Progesteron te maken dat je LF in stand houdt.

Slijm was gewoon niet goed, heb daar bewijs van per echo. Heb ook altijd een LF gehad van 12 dagen na de Ovitrelle/Pregnyl op 1x na. Toen werd ik op 6 DPO ongesteld, maar daarvoor was alles echt een LF van 12 tot 18 dagen zelfs.... Dus denk dat het er niks mee te maken heeft. Behalve als ik straks giga veel bloed, dan geloof ik dat het slijm wel op orde was :).

@ Einad, hier gaat het goed hoor. Geen menstruatie, wel veel pijn (moet nog even doorzetten). Vandaag 12 DPO en een giga temp zakker. Zag hem gisteren al zakken, maar nu is ie echt gezakt.... Dus hoop vandaag of morgen ongi te worden.

Ik heb die hoop niet voor eind van het jaar, ben best wel bang dat het niet lukt :(. Maar goed....

Hoe is het met jou?

Dit is btw me temp kaartje:

282197 Ovulation Charts

13. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    @ babii, tnx voor je peptalk over geen kwaaltjes! :) Mijn scriptie ga ik vandaag afmaken. Morgen inleveren. Spannend!!! Balen van je nega test, ook al verwachtte je dat zelf ook.. Je hebt in ieder geval niet weer zo'n idioot korte lf!

@ luukske, stiekem hoop ik wel tot de kwaaltjesloze te gaan behoren! Al zou het alleen maar gaan om de misselijkheid die weg blijft. Heb emetofobie dus zie ENORM op tegen misselijkheid en spugen. Dan durf ik haast de deur niet meer uit.. Wat leuk dat die bruiloft zo mooi geregeld was!

@ einad, ja lijkt me echt leuk om het helemaal bij te houden! vind het nu alleen nog griezelig om in te vullen. Wat als het fout gaat? Misschien doe ik eerst maar met potlood ofzo... Of eerst op een los briefje en later overschrijven?

@ all, pff vandaag ff zooooo'n onzekere dag!!! De eerste dagen had ik veel last van maagzuur en nu al zoveel minder. En af en toe van die steken waardoor ik ff moet broekloeren.. Pff probeer het van me af te zetten, maar dat lukt niet gemakkelijk!

14. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ Nen, het is logisch dat je het niet van je kan afzetten, maar probeer er wel elke dag van te genieten meis. Echt niet iedereen heeft die kwaaltjes. Zie mijn zusje ;).

Denk dat de ongi niet meer voor 18.00 uur komt :(. Dus dan zou mijn LF al 13 dagen zijn haha, want na 18.00 uur is de volgende dag CD1 en voor 18.00 uur is CD1.

Ik heb maar 1 keer een korte LF gehad hoor, dat was na het spuiten met de Menopur toen ik de Ovitrelle heb gehad. Daarvoor was mijn LF gewoon netjes en goed. Alleen mijn BMS gewoon niet.

Het is gewoon irritant dat je die menstruatie niet kan opwekken he :(. Heb je al dagen krampen e.d. en dan komt het niet wanneer ik het wil :p.

15. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    @ babii, wat grappig in ons ziekenhuis rekenen ze 12u om CD 1 te bepalen.

16. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Heel apart, want het is standaard 18.00 uur ;). Staat ook overal op internet als je googled :).

Is ook wel logisch, want om 18.00 uur begint de avond en om 12.00 uur de middag.

17. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Dit schema wordt bij IUI-behandelingen gebruikt en soms bij IVF- of ICSI-behandelingen.
    Het schema start op eerste dag van de menstruatie.
    Wanneer u voor 18.00 uur ongesteld wordt, geldt dit als de eerste cyclusdag (= eerste menstruatiedag).

Fertiliteit.info - Kunstmatige inseminatie

18. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    @ babii, oh heb er nooit op gegoogeld. Misschien houden ze bij ons 12u aan omdat dat makkelijker is als er mensen op die dag bellen. Dan is dat wellicht makkelijker voor de administratie ofzo? Ach doet er ook niet toe :p

Aaahh heb zulke gemene steken af en toe :( Is dat al bandenpijn? Lijkt me zo vroeg!

19. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Die gemene steken horen er wel bij haha :p. Dat betekend dat je kindje lekker verder aan het innestelen is en Mama lekkere felle steken aan het geven is :D. En ja dat is dus bandenpijn ;). Het oprekken van de baarmoeder!!!

Ooo dat kan best hoor Nen, ja ik kan dus altijd bellen (moet ook wel voor IVF)....

Ga even verse lasagne eten! Erg he?? Eet altijd giga veel als ik ongesteld moet worden haha.

20. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Dag lieve meiden!

Lees mee vanaf the airport, over een uurtje vertrek ik, over 20 min boarden. Heb net onder Nen's Wanneer is 5000 Pregnyl uit je lichaam Topic een reactie geschreven...

Had vanmorgen dus een testje gedaan om te kijken of de Pregnyl al weg was, maar nee... Is dag 9,5 na de Pregnyl en het streepje was nog duidelijk zichtbaar. Veel te vroeg nog voor een positieve zwangerschapstest, dus het zal de Pregnyl wel zijn. Ach, hoe je jezelf gek kunt maken ;) !

Nen, die steken zijn misschien wel verdere innesteling van die 2 embryootjes, ha ha :) :) !

En Babii, kan het geen goed teken zijn dat je ongie er nog niet is....???

Luukske, Brabantse en Einad. hoe voelen jullie je?

Schattigkindje, waar ben je???? Mis je!
    Miele, alles goed meis?

Dikke kus en morgen meld ik me weer!!!

xxxxxxxxxxxxxxxxx

Deel Deze Pagina