@ babii, hier is het altijd 1 dag helemaal leegbloeden en daarna alleen nog bruinrode afscheiding.. @ luukske, fijn dat het toch is gelukt! Is het huis maar weer lekker klaar
@Babii Pffff grr pffff grrr ik ben nu echt KWAAD op die gyn.. 1e keer dat we kwamen zei zij volgens ons inderdaad dat ik wel een eisprong krijg maar dat het geen goed eitjes is. Laatste keer (heb het notabene op mijn voicemail) zegt ze mevrouw u heeft GEEN eisprong gehad.. ggrrrrrr dat is nog al een verschil.. ik in zak en as omdat ik geen eisprong heb.. maar als ik dus wel een eisprong heb maar geen goed eitje is de kans groter dat de clomid wel aanslaat toch? Vandaar ook dat de hormoonscreening gewoon goed was, heb de stoffen maakt het aan maar geen goed eitje.. en vandaar de goede temp kaarten.. ga het opschrijven voor de andere gyn.. @Luukske Oke dus je progesteron meet je eisprong waarde en niet de kwaliteit van je eitjes.. sorry hoor ben er nog niet helemaal in thuis.. (gelukkig).. Mag ik je nog wat vragen.. stel mijn eitje is nu wel boven de 30 heb ik dan evenveel kans als iemand zonder clomid en gewoon zwanger wordt of heb ik nu met Clomid meer kans.. want als je "gewoon" zwanger wordt heb je toch elke maand 30 procent kans als je het op het goede moment doet.. Sorry even ego vragen...
@ Laurise, je eisprong is niet sterk genoeg, dus in feite klopt het dat je "geen" eisprong hebt gehad (zo beschouwen ze het). Je hebt hem wel degelijk had, maar doordat ie niet sterk genoeg is, kan hij niet bevrucht worden. Als de Clomid aanslaat heb je dikke kans dat de eisprong ook goed is. Mocht dat niet werken, dan kan je rond de eisprong Pregnyl spuiten. Daar krijg je over het algemeen een goede eisprong mee. Jij ehbt geen FM's toch? Vindt dat namelijk wel erg vreemd. Ze moeten je BMS in de gaten houden, de aantal eitjes en of de Clomid aanslaat. Progesteron meet de waarde van een eisprong. Dus was je eisrpong krachtig genoeg om bevrucht te raken. Maar je kan aan een Progesteronwaarde niet afmeten of er meerdere eitjes gesprongen zijn.
@laurise, idd wat babii zegt, je progestron geeft een waarde van kwaliteit, maar niet hoeveel eitjes het zijn.... en idd je bms lijdt van de Clomid, dus ik zou er op aandringen.... en als je waarde boven de 30 is, heb je net zoveel kans als zonder Clomid, elke ronde is dat 20%!!! @all, dadelijk naar mijn dinnetje aan de overkant, onze baas komt dan even lang om te kijken hoe het gaat.... zo maar even Luka aankleden, en zelf even opfrissen.....
@ laurise, ik had helemaal geen eisprong en bij mij werkte clomid 50 ook heel goed   @ luukske, have fun straks met je vriendin en de baas
@Babii Thanks weer voor je uitgebreide antwoord. Oke dus er is een eisprong geweest maar omdat het niet bevrucht kan worden noemen artsen het geen eisprong.. Oke helder, progesteron meet je eisprong. Nee heb inderdaad geen fm, doen ze niet hier in het ziekenhuis.. misschien ga ik toch maar overstappen dan.. Zal het nogmaals bespreken met mijn nieuwe gyn 9 september. Hoe is het met jou, het bloeden al wat minder? @Luukske Hmm dat is minder dat mijn bms weer minder wordt door de Clomid, zal het nogmaals met mijn nieuwe gyn bespreken en anders overgaan naar een ander ziekenhuis. Oke net zoveel kans.. hmm 20% tja dan kan het dus ook nog een tijdje, ook al slaat de Clomid aan.. Wat leuk dat je baas even langs komt en handig dat hij 2 vliegen in 1 klap kan pakken haha. Veel plezier. @nen Oke nen ik ga jou achterna!! Volgende week weet ik het eindelijk.. Nu helemaal klaar met je scriptie...? Vanmorgen CB digitaal smiley gedaan maar nee geen eisprong vandaag.. het was ook meer om te kijken of ijskoninging gelijk had of niet.. nou dus niet stom ijskonijn ! Maar we blijven lekker door klussen deze week
@ Luukske, have fun vandaag . Het is prachtig weer . @ Laurise, inderdaad je snapt hem! Ik heb dan (zei vorige maand) maar de maand ervoor een eisprong gehad met een waarde van 6.1 en werd toch echt ongesteld (eisprong dus). Mijn eisprong was alleen heel erg zwak en slecht en kon dus niet bevrucht worden. Erg jammer dat je geen metingen krijgt, want net wat Luukske zegt: je BMS lijdt onder de Clomid en zonder een BMS op goede dikte raak je ook niet zwanger (zie mij).... Ik bloed nog wel (helderrood) gelukkig geen bruin. Het is niet heel veel meer, maar wel meer als normaal (ook omdat het helderrood is). Vandaag de IVF afdeling gebeld en damn wat zijn die vrouwen aardig daar! Vrijdag 10 september mijn eerste FM, CD13 en nu maar hopen dat er daadwerkelijk wat gaat groeien, dat het niet zoals deze cyclys op CD13 springt... Hoop gewoon op een mooi BMS!
@Babii Inderdaad, want als je helemaal geen eisprong hebt dus waarde lager dan 5 dan word je ook niet ongi toch..? Ik dacht al wat vreemd bij mij als zij zegt dat ik geen eisprong krijg maar wel ongi wordt.. maar ze bedoelt geen ei die bevrucht kan worden pff had ze toch even wat anders kunnen zeggen.. En precies door jullie adviezen en ervaring ga ik de fm zeker nog eens aankaarten bij mijn nieuwe gyn.. Goed teken dat het nog rood is en meer dan normaal, niet lekker maar hopelijk is dit het begin van iets heeeel mooi's! Wat fijn dat ze zo aardig waren, dat moet ook op zo'n afdeling!!! Ik vind dat er een extra screening op die functie moet zijn, en dat er alleen maar lieve mensen mogen werken netzoals voor de functie fertiliteitsarts.. Spannend vrijdag 10 september je eerst fm..ik duim heeeel hard voor een mooi Bms voor jou!!
Als mijn lichaam weer zo eigenwijs is als afgelopen maand, dan heb ik op CD13 mijn eisprong. Had liever op CD10 een FM gehad, maar goed... De IVF arts had het zo aangegeven en dan gaan ze geen uitzonderingen maken .... Ach, ik vind die metingen niet spannend meer, lig al meer als 1,5 jaar continu met mijn benen wijd . Het enige wat ik spannend en doodeng vindt is mijn BMS, want die moet echt groeien.... Zucht, ga er niet eens meer vanuit dat die nu groeit hoor .
Ja inderdaad, dat had beter uitgekomen maar inderdaad helaas kunnen ze geen uitzondering maken.. en inderdaad dat je bms groeit is het belangrijkst! Krijg je nu iets waardoor misschien wel je bms gaat groeien of heb je inmiddels alles geprobeerd .. we blijven duimen voor je.. Waar is de rest..? Heb geen zin om te werken maar wil lekker kletsen
hey meiden, mijn baas is weer weg....5 okt komt ze hier op bezoek....kijken hoe het gaat.... @babii, fijn dat ze zo vriendelijk zijn.... nu hopen dat het ook allemaal goed gaat, maar daar ga ik wel van uit! @laurise, meis....geen zin in werken, haha.... hier op het froum word je idd wel een stuk slimmer over dat MMM gedoe....was natuurlijk fijner als je het niet nodig had.... @all, mijn ma belde straks nog even, ze komt Luka ophalen om 14 uur, en dan heb ik lekker even voor mezelf.... heb gisteren gepoetst dus ga even de stad in, bij de kruidvat kreeg je gratis pasgeborenen luiers....dus die gaan we maar even halen....
@Luukske Was het gezellig met je baas? Of is ze alleen aan de overkant geweest? Nee blehhh al die stomme notulen uitwerken daar heb ik helemaal geen zin in en mijn hoofd staat echt op iets anders haha. Ja inderdaad liever had ik het niet willen weten maar ben al een wandelende medicie (medisch secr.) dus dat kan er ook wel bij alleen een beetje jammer inderdaad dat het voor mezelf is. Maar ik ben heeeel blij met jullie!! Wat heerlijk dat je mams Luka even heeft opgehaald zodat jij even wat tijd hebt voor jezelf. Hahaha gratis luiers altijd goed, rennen maar!
@ Luukske, die rust zal je nu wel nodig hebben hihi . Het wordt nu vast zwaar voor je? @ Laurise, nou bij mij helpt geen medicatie tegen het BMS, hij weigert gewoon te groeien, dus de IVF is ook maar een "gok".... En ze kunnen dan wel proberen als het niet groeit Progynova toe te dienen, maar dat werkte al die tijd niet, waarom nu dan wel... Afwachten en afwachten . Mijn vorige ziekenhuis maakte trouwens wel uitzonderingen hoor .
@Babii Hmm IVF een gok.. klinkt goed uhm.. stom dat het niet werkt bij jou..! Pff dat eeuwige afwachten.. Mmm lekker hoor mijn tranen zitten weer lekker hoog pfff...
Dat is mijn eigen gok hoor . Want als het aan de artsen lag zaten ze nog te zoeken naar oorzaken en ik ben er klaar mee. Of het komt goed of het komt niet goed! We proberen het dus en als het niet groeit hebben we een probleem en moeten we naar een draagmoeder kijken (wat ik veel te link vindt). Die kunnen namelijk ten alle tijden ONS kind opeisen, ook al is het mijn eitje en zijn zaad. Zij blijft de "moeder" en ik moet het kind terug adopteren.... Dus vindt dat link!
Oke, je hebt gelijk dat je alles wil proberen! Dat zou ik ook doen! Pff ja dat zou ik ook link vinden.. wat bizar dat als het jou ei is en je mans zaad dat de draagmoeder dan het kind op kan eisen.. Heb je niemand in je naaste omgeving die het eventueel zou willen doen..?
@babii, ik hoop ook dat jullie nooit een draagmoeder nodig zullen hebben.... @laurise, ik ben zelf verpleegkundige, dus de hele medische terminologie is hier ook aanwezig, soms een beetje TE aanwezig... @all, ga even dutten, mijn ma heeft Luka opgehaald.... tot straks!
@Babii Ja dat snap ik meis.. maar je begon er zelf over dus vandaar dat ik er ook op reageerde. Natuurlijk wil je eigen beebje dragen, ik wil niet eens een draagmoeder.. dus snap heeel goed hoe je voelt. @Luukske Hahah inderdaad dat herken ik wel ja dat die medisch terminologie soms te veel in mij zit.. als ik naar een zkh programma zit te kijken zit ik heftig mee te praten en te knikken haha.. en zeg ik tegen mijn man: nu gaan ze dit zeggen. Is het gelukt met de gratis luiers..? Lekker gedut?