He meiden, Even weggeweest. Hier ben ik weer. Ik ben flink ziek geweest afgelopen dagen. Ik heb astma en dat is helaas nogal uit de hand gelopen, erg benauwd geweest en m'n longen vol gelopen met slijm. Maar gelukkig slaan de meds goed aan, planning was ook goed : want deze medicijnen mag je absoluut niet als je zwanger bent. En aangezien ik zonder ei zit te wachten op m'n ongi, kon het niet beter! Volgende week vrijdag moet ik terug naar de huisarts om nog een keer naar de longen te laten luisteren. Ik loop ook bij een longarts (maar kon hem zo snel niet bereiken, dus dan maar de huisarts), dus er wordt ook met hem overlegd. Ze vinden namelijk dat mijn astma nogal onstabiel is en willen kijken hoe het stabieler kan worden, zeker nu ik weer zwanger wil worden. Ah fijn, even afwachten maar. Hier verder niks bijzonders, wachten op m'n ongi die waarschijnlijk niet komt. Als ik dinsdag nog niet ongi ben, mag ik aan de provera, en dan maar wachten. Zodra ik ongi ben moet ik naar het ZKH, krijg dan een echo en prikinstructie. BRRRR... dan gaat het dus echt beginnen. Maar: ik volg Luukske en Nen gewoon op, eerste ronde raak! Luukske; ik dacht al babynieuws van je te lezen, maar nee, zit nog in je buik. Wel goed, zeg! Nu echt de laatste loodjes, en maandag inleiding. Heb je met Luka ook ingeleide bevalling gehad? Ik bij Koen wel, ik vond het wel te doen. Spannend... Babii: jippie, soms kun je zo blij zijn met een ongi. NU gaat het dan echt gebeuren. Succes met alles; spuiten, echo's, punctie en daarna heel hard duimen. Ik denk aan je! Ik zag allemaal mails voorbij komen: ik houd wel van rechtstreekse mensen, een Rotterdamse meid. Houden zo! Bdrcm: zo, dat klinkt best goed, hoor. Ik kan me bij Koen ook herinneren dat ik nogal krampgevoel gehad zo na de eisprong. Dat bleek ook de innesteling te zijn. Super spannend, zeg. Wanneer mag je testen? Juulzon: super, een spontaan ei. En nu maar afwachten! Lima; goed zeg, weer thuis. Da's vast genieten alle anderen: ik schrijf nog niet zo lang mee, probeer alles bij te houden, maar er komen steeds weer nieuwe namen bij! Ik doe m'n best. Hoop dat jullie het goed vinden dat ik mee ga schrijven. MamaKoen
@ Mamakoen, wat ontzettend vervelend dat je astma zo aan het opspelen is. Hopelijk slaan de meds een beetje aan. Benauwd en vollopen is niet fijn, werk zelf als verpleegkundige op de long/neurologie afdeling en zie teveel problemen brrrrrr. Beterschap meid!! En tuurlijk mag je meeschrijven dat hoef je toch niet te vragen, haha. En dat prikken niet te bang voor zijn hoor. Vond het zelf niet heel erg veel voorstellen en daar komt bij het is voor een goed doel. Nu maar hopen dat de ongi snel gaat komen zodat je verder kan en ons met goed nieuws kan komen verblijden.
@ MamaKoen, wat onwijs balen zeg dat je z'n last van je astma hebt. Helpt medicatie wel meis? Heb een neefje die astma heeft, dus weet hoe vreselijk naar het is. Je schrijft overigens dit: "Ik zag allemaal mails voorbij komen: ik houd wel van rechtstreekse mensen, een Rotterdamse meid. Houden zo!" Was dat aan mij gericht, want ehm... welke mails en ik ben niet Rotterdams haha.
kan het me goed voorstellen er komt ook een hoop op je af. Maar het komt vast goed, en wij denken graag mee en zijn je tot steun.
Dank je wel Ricmar! Vindt het knap dat jij altijd zo lief blijft ondanks dat je het zelf al zo zwaar hebt . Ben je er overigens al uit met je mannetje?
Babii, ik doe het zelfde als jou, het kost niet veel moeite, en dat komt omdat we weten hoe zwaar het gemis is. We hebben een donor en we hebben besloten dat ik ichting donor ga en dan thuis ga insemineren, zo hoeft mannetje de donor niet echt te leren kennen (dat is wat hij zo zwaar vind) Hij is namelijk bang voor "herkenning" Het is goed zo en iedereen is tevreden. Deze week ongi worden en dan beginnen. Ovu testen komen morgen en bij dag 1 tempen en we zijn er klaar voor.
Wat een ontzettend moedig besluit Ricmar! En vindt het ook erg goed van je mannetje dat hij de donor niet wil zien. Ben blij dat jullie het in ieder geval op die manier proberen! Ja, ik doe het ook. Ben ook altijd meegaand met iedereen, maar jij hebt al zoveel klappen gehad. Dat ik het echt heel moedig vindt hoe je anderen steunt.
Hee meiden, ik kwam even zwaaien!! Lees wel mee.. maar reageer een beetje weinig. Voel me erg druk, heb het niet zo druk maar ben erg druk in mijn hoofd.. kan me moeilijk ontspannen.. Luukske, sorry een beetje laat maar nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! hoop dat je goed verwend bent! wat spannend zeg maandag!! zie je er tegen op of kijk je er erg naar uit.. wat onwerkelijk nog een paar dagen en dan heb je gewoon je prachtige zoontje in je armen! babii, wat goed dat jullie nu gaan voor de eerste ivf poging.. wat een spanning zal het ook zijn! ik gun het jullie zo! laurise, wat heb je al een mooi buikje! puk, wat een plaatje van een dochter heb je!! lima, wat fijn dat je weer thuis bent! het is toch het prettigst in je eigen omgeving denk ik! hoop dat alles goed blijft gaan! juulz, wat goed dat je een spontaan ei hebt gekregen! zal straks ff in je dagblogje bijlezen!
@marsim, ja hier kriebelt het nu wel...alles moet klaar voor maandag! @einad, bij jou schiet het nu ook op....heerlijk.... @mamakoen, Luka is mbv een KS geboren met 32 weken, en een groeiachterstand van ruim 5 weken....hij was 1 kilo en 35 cm, moest dus een KS worden omdat hij niet sterk genoeg zou zijn.... @ricmar, wat moeten jullie sterk in jullie schoenen staan om zo'n grote beslissing te nemen voor jullie kinderwens...ik hoop zo dat het jullie gaat lukken! mag ik vragen hoe je aan de donor bent gekomen? @babii, vandaag starten met de Gonal....spannend.... mijn duimen draaien!! @juulz, blijf lekker op de wachtbankje, je mag mijn plek innemen, heb hem ruim 37 weken voor je warmgehouden, dus dat moet goedzitten!! @laurise, heb een lodger shelter gekocht op marktplaats om uit te proberen.....voor 15 eurootjes!! @all, ga vandaag weer lekker rustig spulletjes opruimen etc...en zondag genieten van de laatste dag van mijn 2 mannetjes....daarna moet ik alles verdelen over 3 mannetjes! (Luka vond het trouwens zielig voor mama, alleen maar jongens en 1 meisjes....haha....hij wilde nog een zusje erbij....maar meiden, ik vind het goed zo!)
Hahahahah Luukske, dan weet je wat te je te doen staat zodra de kleine er is. Luka wil nu eenmaal nog een zusje voor Mama erbij . Lekker hoor Luukske, lekker genieten met ze drietjes, je hebt het straks druk zat! @ Einad, dank je schat..... Hoe is het met jou??? All, Zit er wel tegenop om Gonal te spuiten. Bms was al die tijd slecht daarmee, maar ook met Menopur. Voorgaande ronde was ie iets dikker, 5.6 mm dus laten we hopen dat ie herstellende is.... En hopen dat het goed komt met het spuiten. Ben namelijk als de dood dat de eitjes te snel groeien en er te weinig BMS groeit. Zucht.....
@babii, meis ik duim zo dat het bms zich herstelt, en iig al herstellende is.... enne, nee...hierna is het wel welletjes....kan alleen een eisprong krijgen met meds, en heb het wel gehad.... we hebben Luka gezegd dat de kamertje in huis allemaal vergeven zijn, dus geen plaats meer, OF hij moet delen....maar nee, het is echt goed geweest....ik gun het jullie allemaal zo!! ik blijf hier wel gezellig kletsen, en jullie steunen in die slopende MMM
@ babii wat spannend meis, dat het nu echt gaat beginnen! ik leef met je mee meis! @ luukske hoe gaat het? krijg je al de zenuwen? had ik toen wel hoor, toen mijn vliezen gebroken waren maar nog geen weeën zat ik ook maar te wachten en te bedenken wat ik nog moest doen. Heel veel succes maandag!! hier vanmiddag de uitslag gekregen van mijn progesteron: 62! Had ik echt niet verwacht, aangezien ik op 3dpo bloed heb laten prikken. En dan te bedenken dat hij bij mn vorige zwangerschap 58 was op 6dpo.....dus ik knijp m behoorlijk nu!
Miele, spannend, klinkt goed hoor! Babii, hoe ging het spuiten? Wel spannend dat jullie nu echt van start gaan hoor!!! Hoop zo dat het nu eindelijk eens zo mag zijn voor jullie! Sterkte met spuiten! Luuske, wat spannend hé, dat Jaapie er nu bijna echt is! Geef jullie helemaal gelijk dat jullie Luka als 1e aan zijn broertje willen voorstellen! Zou niets liever willen dan zsm op jouw plekje zitten... Hoop ook echt dat het voor ons nog zo mag zijn. Merk - zonder dat ik het wil - dat ik steeds meer probeer afstand te nemen van mijn droom. Wil zo graag positief denken, maar ik ben oprecht zo bang.. We zijn nu al zo lang bezig... In juli 2006 gestopt met de pil, dat stemt we wel erg droevig met dit herfstige weer... Maar goed, alles sal reg kom.... (de vraag is hoe ) Liefs v allemaal en Luuske, geniet van je weekend met zijn 3tjes!!!! xxxxxxxxxxxxxx
@mielenl, wat een super progesteron...dat moet goed zitten.... enne heb nog geen zenuwen, heb wel enorme nestdrang, heb de hele bovenverdieping gedaan vandaag, incl de 2 trappenhuizen, hubbie heeft de woonkamer gezogen, de wasmachine maakt overuren, de wieg is opgemaakt, en zondag nog even ons bed verschonen, en dan klaar is kees.... @juulz, meis het is ook niet niks....al meer dan 4 jaar die wens, maar geef hem aub niet op, want jullie droom komt echt wel uit....en zoals ik al zei, ik hoop dat je mijn stokje mag overnemen....ik gun het je zo!!!
@ Mielenl, wauw meid! Dat is echt een prachtige uitslag! Zou het zo zijn ???? Ik hoop het zo.......... @ Juulz, inderdaad niet opgeven meis! Wij zijn dan aanzienlijk minder lang bezig, maar het neemt niet weg dat we allen dezelfde pijn hebben gevoeld/voelen. De eerste spuit zit er weer in, moest 150 IE spuiten. Bah, wat is dat weer eng zeg spuiten... Laten we nu hopen op een goed BMS, want dat is toch het grootste probleem. Stel dat ik zoveel eitjes heb en een slecht BMS: zucht Mannetje is al bezig met namen te verzinnen, wordt moe van hem.... Hij denkt dat het nu snel raak is, ik niet! Maar ik ben momenteel gewoon de hoop kwijt!
*zucht* nu maak ik me weer zorgen of er uberhaupt wel een bevruchting komt in het IVF lab en of me BMS het wel trekt. Wat een onzekerheid! Stel er komt heel geen bevruchting???