Clomid deel 2

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Babii, Jan 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. puk25

puk25 Actief lid

Mar 14, 2009
    381
    0
    0
    twente
    Juulz: aa nee toch! Ik kan me voorstellen dat je baalt...echt zwaar shit is dat...hopelijk komt je ongie toch niet en heb je toch te vroeg getest!

Babii: Ja stom van me ik had het ook niet goed gehoord, we hadden visite en het geluid had ik niet aan... ook al is het maar iets slijm...dan groeit het echt wel hoor! niet teveel zorgen om maken hoor..

2. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    hey meiden,

hier druk met de voorbereidingen van Luka's verjaardag komende woensdag....vind dat de beeb wel voor die tijd mag komen....morgen weer naar de gyn, toucheren, hopelijk was meer ontsluiting....beeb is iig nu wel ingedaald

3. puk25

puk25 Actief lid

Mar 14, 2009
    381
    0
    0
    twente
    Hey luukske:Je loopt er nog! nog geen beebje? Hoeveel ontsluiting loop je nu mee dan?

Fijne verjaardag alvast..hopelijk dat dan de baby niet zal komen...

en veel succes maar weer!!

4. mielenl

mielenl VIP lid

Jun 29, 2007
    6,257
    0
    0
    @ juulz he bah meis, dat is echt balen......dikke knuff.....ik denk aan je en duim voor een mooi resultaat volgende maand!

@ luukske jee nog steeds geen jaapie! of misschien ben je nu wel "bezig" ;) Ik hoop voor je dat hij er is voor Luka's verjaardag!!

5. juulzon

juulzon Fanatiek lid

Apr 29, 2009
    4,486
    57
    48
    ... Hier nog steeds geen ongie en ook geen spotting meer.... Hoop maar dat de ongie niet morgen komt, want moet dag 1 de decapeptyl zetten en mijn vriend is er morgenavond niet :(.. Hoop natuurlijk dat het de komende maanden weg blijft, maar ja, vrees dat dat te optimistisch is :(

xxx

6. Laurise

Laurise Niet meer actief

@Babii
    Ik heb je gezien meis, je deed het ech onwijs goed!! Alleen zeiden ze niet dat je van freya was maar dat jezelf je eerste ivf poging had..is er iemand al van je werk naar je toe gekomen? Hoop zo met je mee dat je BMS flink dikker aan het worden is! Weet je al wanneer je de punctie hebt?

@Luukse
    Ooohhh woensdag is Luka natuurlijk jarig...jeetje ga je daar nog voorbereidingen voor treffen..tja aan de ene kant snap ik het wel hoor maar lijkt mij pittig zo nog op het laatst in jou toestand! Hoop dat het toucheren inderdaad jaapie wakker maakt en dat hi jer lekker uitkomt! Mama en papa en Luka hebben nu lang genoeg in spanning gezeten.. ik hoop dat Luka geen gelijk heeft! Succes morgen!!!

@Juulz
    Ooohh jeetje meis, geen ongi meer..pffff voel de kriebels in mijn buik voor jou..zou toch geweldig zijn met spontaan ei, op de gewone manier.. maar ik snap dat je niet te vroeg blij bent en altijd van het negatieve uitgaat... PFFFFFFFFFFFFF blaas HCG naar je toe!!!!

@Mielenl
    Hoe is het meis..ik vind het gezellig dat je naast mij zit ;) lekker blijven zitten! Is je bruinverlies gestopt...nog een testje gedaan??

Hier 12 weken...toch wel lekker die grens voorbij, al ben ik nooit echt bang geweest dat het mis zou gaan. Heb vanaf het begin een goed gevoel gehad dat dit wonder zou gaan komen..maar helaas zegt het niks..weet dat het ook anders kan gaan... Denk veel aan de meiden die nog niet zwanger zijn, houdt mij op 1 of andere manier erg veel bezg....wil zo graag dat iedereen dit gevoel mee kan gaan maken!!

7. mielenl

mielenl VIP lid

Jun 29, 2007
    6,257
    0
    0
    @ juulz oei dus toch nog spannend bij jou!!!

@ laurise godzijdank geen bruinverlies meer en ook niet moedig genoeg om nog een testje te wagen.....heb er ook geen meer in huis, ik weet nog niet of ik ze ga halen van de week.
    En jij gefeliciteerd met je 12 weken! :D :D ik vond (en vind) dat zelf ook een bijzondere mijlpaal.

8. MamaKoen

MamaKoen Actief lid

Oct 20, 2008
    122
    1
    0
    Babii; meid, ik ga zo hard duimen voor je vandaag. Ik hoooooopp zo dat het BMS goed voor je is. Veel sterkte! En ja, bij ijs denk ik ook aan Italiaans ijs in een warm zonnetje, pfoe, het is pas november, en ik heb al zin in de zomer;)!

Laurise; jippie, de 12 weken grens voorbij. Super fijn, de eerste mijlpaal gehaald!

Mielenl; fijn dat bruinverlies nu is afgelopen. En nu op naar de 12 weken.

Luukske: en?en? Ik hoop zo dat Japie zich nu gaat aandienen. Veel sterkte!

Brdcm; lang niks van je gehoord. Alles goed met je?!

Juulz: sjips, sjips, wachten op de ongi. Heel veel sterkte met jullie 2e poging. Ik ga duimen!

Ik heb zojuist het ziekenhuis gebeld. Dat moest van de huisarts omdat ik nog aan de prednison zit als ik aan het spuiten ben. Vannacht helaas weer wakker geworden van benauwdheid:x, dus ik heb het spul echt hard nodig. Ik kan het echt niet meer ontkennen. Maar goed, even kijken wat de fertiliteitsarts er van vindt. Ze bellen me vandaag terug. Volgens mijn berekening zou ik alleen prednison slikken in de eerste week van de cyclus, dus dan zou het geen probleem moeten zijn, alleen weet ik niet hoe lang dat spul in je lichaam zit en of ze het wel verstandig vinden om nu te beginnen. Ik loop dus het risico te moeten wachten tot volgend jaar, want in december gaat de fertipoli dicht. Duimen jullie met me mee dat het toch nog dit jaar kan??!! Maar ik ben ook wel nuchter: beter een paar maandjes nog wachten en een gezonde beeb. Maar gevoel zegt vaak wat anders dan verstand. Die zitten zeg maar niet altijd op 1 lijn;)!

Liefs,
    MamaKoen

9. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    hey meiden,

hier nog steeds de beeb in buik....balen....kon gisteravond gewoon alleen nog liggen, zitten lukte niet echt, zo drukte hij daar beneden!

@juulz, meis mijn duimen draaien!!

@mielenl, fijn dat het bruinverlies weg is, hopelijk gewoon over een dikke 7-kleine 8 maandjes een brusje voor Bosch!!

@laurise, gefeliciteerd met je 12 weken grens....dat onzekere gevoel heb ik bij Luka ook nooit gehad, en bij Jaapie ook niet...ja de brusjes die bij beide zijn afgekomen zijn geen pretjes geweest, maar toch....het gevoel van een beeb was er gewoon....en dit had ik in januari helemaal niet, toen was het ook echt een twin-MK!

@puk idd ik loop nog gewoon rond....afgelopen week was dus de inleiding, en Jaapie was nog niet ingedaald, had een verstreken bmm, en ontsluiting was een topje van een vinger....dus nu duimen dat het meer is, en de gyn aan de vliezen kan....

@nen, meis waar ben je?

@all, dadelijk weer richting ziekenhuis, en duimen jullie voor ons mee??!!

10. kimonootje

kimonootje Fanatiek lid

Mar 21, 2009
    1,195
    0
    0
    schipperin
    Heey meiden!

Mielenl, gefeliciteerd met je zwangerschap!!!!!
    Luukske nog steeds niet bevallen?

Ego: Afgelopen weekend een heerlijk weekendje met zn 2tjes weggeweest naar Luxemburg, lekker luxe gedaan in het Hiltonhotel:D
    Ennnnnnnnnn..... Ik ben ten huwelijk gevraagt!!!!!!!
    Juli 2011 gaan we trouwen!!!!!!!!!!!!!
    :D:D:D:D
    Liefs vanuit de wolken;)

11. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    1,980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Hi Girls!

Ik heb een vraagje voor jullie aangezien jullie al aan de Clomid zijn :)
    Ik moet binnenkort waarschijnlijk ook clomid slikken echter ben ik een beetje bang voor de bijwerkingen.
    Ik heb gelezen dat je je er erg down van kan voelen en dat is iets wat ik (uiteraard) liever niet heb.
    Dit omdat ik net sinds een paar maanden eindelijk weer fulltime werk na een half jaar thuis gezeten te hebben na een burn out.

Wat zijn jullie ervaringen hierin?

12. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    1,980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Wauwieeee gefeliciteerd!! :D

13. Marsim

Marsim Fanatiek lid

Jan 29, 2009
    2,646
    0
    0
    @ Luukske, meid het begint nu toch echt eens tijd te worden. Succes in het zkh!! Mocht je de 10e bevallen dan kan je een gratis lodger aanvragen he!! TIPJE! Kan je eventueel een linkje geven. Deze actie is geldig tot het einde van het jaar omdat ze 10 jaar bestaan.

@ Babii, ik heb je gezien op het nieuws. Dat heb je goed gezegd meid. Hopelijk hoef jij niet na te denken over meer vergoedingen en heb jij er aan 1 genoeg!!

@ Laurise, gefeliciteerd met je 12 weken. Nog 28 te gaan, hihi.

@ Mamakoen, meid ik duim met je mee hoor. Waardeloos als het niet loopt zoals je zou willen. Heel vervelend om je kinderwens in de koelkast te moeten zetten. Ik heb in het begin 3 maanden niet zwanger mogen worden en dat was heel erg frustrerend.

@ Kimonootje, meid gefeliciteerd ik ben onwijs blij voor je. Nu alles gaan organiseren en voorbereiden, helemaal leuk!! Gaan jullie het groots vieren of intiem klein? En heb je het droog kunnen houden?
    Snap dat je op een wolk zit, lekker blijven zitten.

@ Yotsuba, stemmingswisselingen ken ik zeker van de clomid. Ik geloof ook wel dat het met de clomid te maken had maar als je in de mmm zit geloof ik sowieso dat je off-days hebt. Die medicijnen verzwaren soms je gevoel. Het zijn toch hormonen. De ene reageerd er heftiger op dan andere. Ik kan je wel vertellen dat ik erg blij was dat ik over mocht op spuiten. Voelde me echt beter. MAAR....... nu heb ik een lief klein en mooi meisje naast me liggen en het is me het allemaal waard geweest!!

@ All, zo weer even bekomen van de drukte, de stress enz enz.
    Mijn nichtjes gezien zaterdag, wat een verschil zeg. Alleen qua grote al, haha. Ben zaterdag onwijs hard door mijn enkel gegaan, heb me op kunnen vangen en gelukkig niet met mijn snuitje op straat beland EN..... gelukkig had ik Isa niet op de arm pffff. Nu nog aardig wat last van. Denk dat mijn enkelbanden een opdonder hebben gekregen. Ach we kijken het nog even aan. Kan er wel aardig op lopen, op het moment dat ik stil zit dan voel ik hem goed en trekken pijnscheuten door tot mijn knie.
    Verder gaat het met Isa heel erg goed. Ze slaapt overdag alleen heel erg weinig. Heb echt van alles al geprobeerd maar het blijft bij hazeslaapjes van hooguit een half uur en ze wil overdag ook niet op bed. Ze slaapt wel goed in haar schommeltje en ik ken haar ritme ook wel aardig waardoor ik weet wanneer ze moe aan het worden is. Baal er alleen soms wel van dat ze niet een klein dutje op bed kan doen. Voor haar lijkt het me ook beter, iets meer rust. Ach ze is verder wel vrolijk dus daar doen we het voor, toch?

14. MamaKoen

MamaKoen Actief lid

Oct 20, 2008
    122
    1
    0
    JIPPIE: meiden, ik ben zo blij: zojuist gebeld door het ziekenhuis: ik heb groen licht gekregen voor de behandeling:)!
    Ik mag dus door. Hele lieve fertiliteitsarts aan de lijn (ik kon dat mens wel in de armen vliegen, ware het niet dat ik haar aan de telefoon had...:p). Aangezien ik in een afbouwschema zit als ik aan de menopur zit, vindt zij het geen probleem. Ze gaan wel bekijken hoe ik er aan toe ben, en als het toch fout gaat, kan de behandeling altijd nog worden gestopt. Maar ze ziet dus geen reden om dat nu al te beslissen. Aangezien astma erg grillig kan zijn, vond zij het geen reden om er nu niet voor te gaan. Je weet immers niet of het dan alsnog gaat opspelen. Het is zo onvoorspelbaar.
    Meiden, ik heb echt een dansje gemaakt. Dit was al zo lang een donderwolk boven m'n hoofd. Nu maken we nog een kansje voor de kerst!:)

Luukske: ik duim voor je meid. Hoop dat je nu gewoon lig te puffen in het ziekenhuis.

Babii: en?en? hoe is het gegaan vandaag. Kaarsjes staan hier te branden voor jou!

Marsim: dank voor je lieve woorden. Je ziet: het heeft geholpen;)!

Kimonootje: ik ken je nog niet goed. Maar WAUW, ten huwelijk gevraagd. Super gefeliciteerd!

Yotsuba: jij dus aan de clomid binnenkort. Veel succes. Ik had bij clomid 50 niet zo veel last. Wat depri gevoel, beetje gevoelige buik ook. Echte 'ellende' begon pas bij clomid 100. Toen kreeg ik er ook echte opvliegers bij. En een keer ook koorts en een hoge bloeddruk. Maar dat bleek ook niet goed te gaan: clomid 100 ging te hard, ik had 3 eitjes (op CD 11, daarna geen echo's meer gehad, dus wellicht nog wel meer...). Toen weer clomid 50 maar die deed niks. Nu over naar spuiten. Zodra ik ongi word, is het zo ver.
    Meid, ik ga super duimen voor je. Hoop dat de bijwerkingen mee vallen en je met clomid 50 een mooie beeb krijgt!

Zwaai zwaai naar iedereen!

MamaKoen

15. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    @ Juulz, had net in het IVF topic al gereageerd, hoop dat je niet ongi wordt lieffie.

@ Luukske, whahaha Jaapie is echt een eigenwijs ventje hoor! Hoop echt dat hij nog voor Luka zijn birthday komt.

@ Laurise, ik werk nog niet bij de nieuwe werkgever, pas per 22 november en heb er niks over gehoord. Niet via de tel, niet via de mail. En als ze vragen hebben dan was ik woordvoerder voor Freya en heeft men dat niet duidelijk gemaakt in het nieuws, maar heb er wel het bewijs voor.

Maar ga me niet verantwoorden, wellicht hebben ze het niet eens gezien, you never know. En als ze erom vragen krijgen ze bovenstaand antwoord. Wel jammer dat RTL alles met Freya eruit had geknipt :(.

@ Kimonoontje, wauwww!!!!!! Gefeliciteerd meissie!!!

@ MamaKoen, *Babii doet een vreugde dansje*. Yeahoee!!! SUper, super nieuws meissie! Ben blij voor je!

@ All,

Vandaag de tweede FM gehad en had z’n lieve arts (dezelfde als donderdag, dokter Van de Horst (heb dit keer het naamplaatje gezien haha)). Ze deed de echo erin en zag direct grote eitjes zitten. Ze zegt: zoooo die zijn gegroeid en ik natuurlijk met een big smile van oor tot oor lig ik daar.

Mijn vriendinnetje was mee (die is zelf nu 14 weken zwanger), maar wilde graag zien hoe dit er nu uit zag, dus was ze helemaal meegekomen naar het ziekenhuis en had vrij genomen, super lief.

Uiteindelijk alle eitjes opgemeten, weet helaas de exacte afmetingen niet meer, maar er zaten er 2 van 13 mm volgens mij en de rest ging vanaf 15 mm. Mijn BMS was 6 mm en dit is het dikste tot nu toe!

De arts is over het BMS kort, maar krachtig: er zijn vrouwen met 4 mm zwanger geworden en met 5 mm. Jouw BMS is waarschijnlijk gewoon zo, daar is niks aan te doen. Je hebt genoeg oestrogenen in je lijf en klaarblijkelijk is dit jouw BMS en u bent in 2006 al zwanger geweest (miskraam, maar goed).

We krijgen hem gewoon niet dikker, maar hij is al dikker als 1 á 2 mm. Het feit dat de eitjes er zitten, dat het BMS nu 6 mm is en dat ze serieus vrouwen heeft gezien met dit BMS die dus wel zwanger zijn geraakt (ze zegt dat ze genoeg vrouwen heeft gezien met een BMS van 4 tot 6 mm die toch zwanger zijn geraakt), heeft ze goede hoop.

Ik heb nu 10 follikels waarvan ze denkt dat er 8 follikels echte follikels worden om bevrucht te worden. Morgen word ik gebeld hoe laat ik de Pregnyl moet zetten en donderdag heb ik de punctie. Bij een bevruchting heb ik op 14 november een TP van een verse emmy en dat is de dag dat ik in 2006 mijn miskraam kreeg, erg dubbel, maar blijkbaar moet het zo zijn.

Liefs van mij!

16. mielenl

mielenl VIP lid

Jun 29, 2007
    6,257
    0
    0
    @ mamakoen jaaaaa wat een geweldig nieuws!!! ik duim evengoed, maar nu voor een plakbeeb ;)

@ luukske voor jou draaien de duimen ook, hopelijk is het begonnen en heb je vandaag of morgen jaapie (met z'n echte naam) in je armen!

@ marsim jeetje, gelukkig had je isa niet op je arm! Bosch sliep ook nooit erg lang overdag, maar tegenwoordig meestal anderhalf/2 uur! Ik zou me er ook niet zoveel zorgen over maken; als ze er zelf geen last van heeft dan is het goed toch?

@ yotsuba suc6 met de clomid! hier ook iemand die extra gevoelig was voor tegenslagen met de clomid. Nu zwanger van de 2e clomid-beeb, en het is het echt dubbel en dwars waard hoor! Het is wat Marsim ook al zei; de MMM is gewoon een grote emotionele achtbaan en als je dan ook nog die hormonen erbij krijgt da's soms geen pretje ;)

17. mielenl

mielenl VIP lid

Jun 29, 2007
    6,257
    0
    0
    @ babii wauw wat een goed nieuws! ik duim keihard! Lijkt me ook wel bijzonder om juist op die datum de tp te hebben. Zo krijgt die datum iets positiefs! Meis ik hoop echt dat een van die eitjes een plakkertje is!

18. ricmar94

ricmar94 VIP lid

Dec 17, 2008
    11,713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    even kort heb weinig tijd, maar babii wat goed nieuws wat zul je opgelucht zijn, nu duimen.
    afhankelijk van mijn ei gaan we ws redelijk gelijk op samen duimen??

19. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    Wanneer is jouw eitje er dan Ricmar??? Ben overigens niet echt opgelucht, had liever een BMS van 7 mm gehad en liever zelfs 9! Maar goed, moet maar de arts vertrouwen dat er dus zeker vrouwen met z'n BMs zwanger raken en dit dus bij mij hoort. Alles beter dan die 1 á 2 mm en die 3 en 4 die ik gehad heb.

@ Mielenl, thanks meissie. Heeeee ik had de vraag al vaker gesteld, of ik heb niet goed bijgelezen of jij hebt de vraag niet beantwoord :p. Maar ehm...... Is dit nu een Clomid Beebje of is dit een spontaan ei beebje :D??

20. ricmar94

ricmar94 VIP lid

Dec 17, 2008
    11,713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    Babii ik verwacht mijn ei zondag of anders net na het weekend,

Share This Page