Clomid deel 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Babii, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wat een heerlijk mannetje is het toch!
    nou hij drinkt ook slecht idd, hij mag 150+5 maar laat vaak 40 staan..
    maar goed het cb heeft het niet altijd bij het juiste eind natuurlijk, ik dacht dat krampjes een groot kenmerk was van kma..
    nog maar ff aankijken!
    hij spuugt niet echt heel veel eigenlijk geeft wel wat voeding terug maar niet in golven, dacht dat dat hoorde bij een reflux?

2. Marsim

Marsim Fanatiek lid

29 jan 2009
    2.646
    0
    0
    @ Luukske, na het hele mmm gebeuren hebben wij geen kinderwens meer. Het is voor ons goed zo nu. Je weet natuurlijk nooit hoe je er in de toekomst over denkt maar nu en zeker de eerste jaren niet.

@ All, heb al het één en ander gelezen over de geneesmiddelen. Hier zit een stof in die de aanmaak en afgifte van oestrogeen blokkeert. Je komt dan tijdelijk in een menopauze. Die mogelijk gepaard kan gaan met alle overgangsklachten. De vleesboom krimpt dan in de meeste gevallen en meestal is het ook blijvend maar niet altijd.

Hmmm, ik denk dat ik het vanavond verder maar even laten rusten.
    Begin zo langzaam aan een beetje depri te worden van het hele gebeuren.
    Alsof er mbt het hele gynaecologische gebeuren niets goed kan gaan bij ons. BLEH.

Laat het even bezinken en dan zien we wel weer verder.

3. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @einad, hier deed Mika dus hetzelfde....liet veel staan, kreeg er soms met pijn en moeite 80-100cc in, en hij wilde maar max 5-6 voedingen, dus echt niet veel, en mondjes maat gaf hij ook terug....heb van alles geprobeerd, andere flessen, rustige omgeving etc....ben bij de HA geweest, en die gaf aan dat Mika wrs gewoon niet zo'n "trek" heeft in Melk!! zolang hij goed groeit, is er niks aan de hand....meende ook vanalles, maar ben er nu een stuk rustiger onder, en het drinken gaat nu wat beter, soms gaat er 150 in, en een andere keer 100-120, en ik mocht zelfs over naar 4 flessen....

@marsim, ja de hele MMM heeft er bij ons toen ook ingehakt, na de zwangerschap van Luka....hubbie wilde idd ook niet meer, maar ik kon het gewoon nog niet afsluiten, vandaar ook wel die 5 jaar er tussen....snap het dus echt wel! EN ik ben me er ook echt bewust van dat je blij mag zijn met gezonde kindjes!!

@all, ga even het taartje voor mijn ma afmaken!

4. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    Luukske: beterschap voor je kereltje meis!!! En wat een prachtig gewicht van mika! En wat fijn dat het drinken nu beter gaat!!! En tis idd zomer in je bol sop weer!!! :-D ik was gister al lekker bezig en vandaag in de tuin en ga t weekend op de boven verdieping aan de slag!!!
    En wat een pracht foto weer!!! Heeeeeerlijk ventje!!!!!! (lijkt ie eigenlijk op zn broer al baby zijnde?!)

Marsim: jeetje meid,…wat een verhaal!!! Tja wat moet je dan he?!?! Moeilijke keus hor!!! Succes !! en miss is het idd goed om je er goed in te verdiepen!

All: hier is manlief weer beter! Nouja,..zo goed als! Nu nog dagje lekker thuis ff bijtrekken en vanaf vrijdag weer te werk!! En met mij gaat t ook goed :-D zit nog lekker in de wacht tot mn ongi en heb nogsteeds mn ongi krampies dus zal denk toch wel van t weekend komen (gelukkig) en mn gewicht schiet alweer omhoog dus,…denk zaterdag of zondag :-D hooop t zo!!!! Verder hier weinig nieuws!

5. brabantse1982

brabantse1982 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.137
    0
    0
    lerares
    west brabant
    Hoi lieve schatten,
    Wat lang geleden is het alweer, mijn excuus daarvoor, het is zo druk geweest de laatste weken. Hier gaat alles goed, met Meike gaat het super. Ik had jullie het bevallingsverhaal beloofd, dus hier komt ie zo kort mogelijk ;)
    Op 30 december naar het zh gegaan omdat we een week over tijd waren. CTG en vruchtwater waren prima, dus inleiden gepland op 4 januari. Volgende dag weer een check (routine), maar de hartslag daalde bij beweging en vruchtwater was ineens op.....(tip...laat echt elke dag je controleren als je over tijd bent!!) Gyn liet me blijven...oei...voorbereiden is er dus niet bij ;) Ik had gelukkig al 1 cm, dus gell was niet nodig, ze konden de vliezen meteen breken en de opwekkers erin gooien. Manlief naar huis voor de vluchttas, die we gisteren wel bij ons hadden maar nu natuurlijk niet ;)
    Weeen kwamen heel vlot op gang, maar ik ben geen pieper, dus dat ging allemaal wel. Gyn kwam infuus snel lager zetten, want een weeenstorm na 1 uur infuus was toch wel te gek.....heftig hoor. Om half 6 maar een ruggenprik gevraagd, als t dan toch niet thuis kan...dan maar zonder teveel gedoe was mn instelling.... Ruggenprik gezet (stelt niks voor en doet geen pijn) en 3 kwartier heel relaxe geweest... Daarna werd het echt pijnlijk, weeen om de minuut, heel sterk en gyn kwam infuus uitzetten, mn lichaam deed het nu zelf. Ruggenprik helpt daar nix tegen, beetje jammer....maarrrrr wel in 1,5 uur van 3 naar 9 cm. Randje wegmasseren ging niet, persdrang had ik nog niet, kindje lag nog erg hoog... Gevolg, (21.00 inmiddels) we moesten een uurtje passief gaan meepersen voor t randje en dat beebje meer zou zakken. Oke dan....dat hebben we samen gedaan, ik heb mezelf lekker uitgesloofd, met resultaat. Na t uurtje was beeb goed gezakt, 10 cm ontsluiting en persdrang, daar gingen we dan! Moest mn voet in de schoot van de verloskundige zetten en ze vond het heel gek dat ik vroeg of ik haar geen pijn deed.... (dus dames, ook tijdens je bevalling kun je heel aardig zijn, ik heb geen woord verkeerd gezegd, en btw....ook niet gekrijst...tv is niet reeel ;) )
    Heerlijk dat persen, je moet wel, maar t is ook gewoon fijn. Helaas bleek na een uur persen (en ik ben een harde...ga gewoon door) dat onze meid een sterrenkijker was en om een hoekie lag...grrrrr... Ze besloten uiteindelijk na 1,5 actief persen (na het uur passief persen..) om een handje te helpen, want ze moest nu toch wel komen... Ok de pomp moest erbij komen. Die bleef niet zitten...dus een andere pomp halen...terwijl ze gewoon vergeten waren iets aan te draaien, waardoor t ding niet vast zoog. Gelukkig maak je dat als barende vrouw niet bewust mee, ook niet dat ze over een keizersnee speculeren..gelukkig maar. Ik heb ze meerdermalen gevraagd hoelang t nu nog ging duren, niet lang meer zeiden ze... Ik dacht: jaja, dat zeggen jullie al uren, haha. Vervolgens kwam er een spuit en kreeg ik 4 spuiten van onder en ik zag een mooie glimmende schaar verschijnen....ook fijn, maar niet boeiend want ik wilde dat kind nu wel eens zien. Al geloofde ik nog steeds niet dat er een kind uit me zou komen, pfff. Oke....daar ging die glimmende schaar (wel erg ver open, maar ook das niet interessant op dat moment ;) ) Onderaan een gyn die aan een pomp trekt, bovenaan een vrouw die hard op je buik duwt, in het midden je lieve man die zo hoopvol mogelijk probeert te blijven kijken en iemand die roept dat je het verschrikkelijk goed doet, maar dat je door moet blijven gaan. Nou, dat laatste hoef je niet tegen mij te zeggen, ik ga toch wel door tot het bittere einde, no worrys!! Manlief beweert dat het hoofd eruit is....jaja....ik geloof er niet veel van... En dan ineens komt er een glibberig mensje op je buik...bizar!!! Even niet in de gaten hebbende dat het 1 januari is geworden, 00.03 is, het vuurwerk om de oren vliegt en onze dame 9 pond zal blijken te zijn.....straal ik de ogen uit mn kop, zo gelukkig kan een mens blijkbaar zijn.
    Onze Meike ligt zo een half uur bij me, de placenta komt goed en makkelijk los, alleen wordt ik nogal suffig en beroerd. Sja...ik had toch wel erg veel bloed verloren bleek achteraf...aan de zuurstof, vocht erbij..dan gaat t snel beter. Lekker belangrijk, ik voelde me toch wel goed zat hoor ;) Een uur later naar de OK, want eerder was er geen plek, om onder algehele narcose gehecht te worden... Nou dames....of ze wilde er een kunstwerk van maken, of de knip was redelijk.....haha...je begrijpt m wel denk ik. Ik werd wakker en vertelde de broeder dat ik het wel lang vond duren...het was immers al 7 uur in de ochtend. Ahum...het was pas 03.00...hoe ik erbij kwam dat t 7 uur was...t zal de narcose geweest zijn. Eindelijk mocht ik naar de kraamkamer, waar mn 2 grootste schatten zaten te wachten. Kind in t bakkie, mannie er trots naast, mooi man.
    We moesten een dag blijven ivm die vacuumpomp, ik zat trots in kleermakerszit in bed, de hele dag. De kraamhulp vertelde me later dat dat toch gek en slecht was, ivm alle hechtingen. Nou dames....ik heb miss in hele gekke houdingen gezeten, zoals in kleermakerszit...maar geen enkele seconde last gehad van mn hechtigen...en ik had er echt een heleboel haha. Dus ik adviseer iedereen de kleermakerszit, loll. Al goed, de kraamperiode ook goed doorgekomen, alleen vaak teveel wakker gebleven en daardoor een paar dagen heel veel moeten huilen...(pfff...dat viel me ff tegen van mn stoere zelf), maar ja...eigen schuld, het is niet nix allemaal.

Nou, dat was het in het kort...haha. Meike is alweer 6 weken vrijdag en zal om en nabij 5 kilo wegen. Ze was 2 weken geleden 4750 gram en 57 cm...grote meid dus. Ze slaapt netjes door en is heel tevreden.... Zucht...dat was m ff voor vandaag.

Ik hoop dat de nog niet zwangere het niet erg vinden dat ik dit verhaal hier neerzet. Onthou altijd goed, ik heb het ook met clomid moeten doen, alles kan en alles lukt....ook jullie verhaal zal hier ooit staan. Ik duim voor jullie allemaal schatten!
    xxxxxxxxxxxxxxxx

6. brabantse1982

brabantse1982 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.137
    0
    0
    lerares
    west brabant
  7. Marsim

Marsim Fanatiek lid

29 jan 2009
    2.646
    0
    0
    Wat een bikkel ben je toch, haha.
    Lijkt me heerlijk om het op de natuurlijke manier te doen.
    Vooral het moment dat je je kind op je buik krijgt.
    Helaas heb ik dat moeten missen.

En wat een prachtmeid heb je. Fijn om te horen dat alles goed gaat.

Geniet er lekker van meid.

8. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @spannendetijden, Luka en Mika lijken totaal niet op elkaar. Luka is een blonde krullenkop, die lang en smal is, en Mika is echt een donker kindje, donkere haartjes en een donkerdere huid dan Luka(is echt een bleekscheet, haha).
    Luka is 2 druppels water zijn papa en Mika, tja....zeg wel eens dat ik nog steeds verbaasd ben over dit manneke, maar hij "schijnt" op mij en nog meer op mijn moeder te lijken!
    qua huidskleur zou het kunnen, mijn moeder is namelijk vrij donker en heeft pikzwart haar(ik ben daarintegen ook een bleekscheet met sproeten!).

@brabantse, wat een verhaal meis!
    en wat een mooie meid hebben julie toch!!
    Meike is lekker lang, toch? Mika zat met 2 maanden op 55 en nu met 3 maanden op 60cm!

@all, wist vanochtend niet wat me overkwam....
    had Mika om 19u de fles gegeven, en daarna Luka en Mika in bed gelegd. had zelf ontzettend pijn aan mijn handen, ben om 21.30u naar bed gegaan, flesje mee(we hebben voor de laatste voeding/nachtvoeding een flessenwarmer op onze slaapkamer staan). Ik verwachtte Mika rond 23u. Maar ik werd dus wakker van het hoesten van Luka, om 5 uur vanochtend! Luka begon wat te vertellen(hij leest/kijkt plaatjes in zijn boekjes als hij wakker wordt, hij mag pas na 6 uur van zijn kamer) en daarop reageerde Mika door ook te gaan brabbelen, echt lachen!
    Uiteindelijk ze toch bij ons gepakt, Mika de fles gegeven, en nu zitten we beneden, Luka (nog steeds ziek) op de bank, en Mika ligt weer op bed!

wij hebben zelf onrustig geslapen, maar als dit vaker gaat gebeuren, zal het snel wennen zijn!

9. Lima 84

Lima 84 Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.998
    27
    48
    brabantse....BIKKEL!! :) ...haha net zoals marsim ook al zie...het leek mij ook geweldig om natuurlijk te bevallen maar ook hier helaas een keizersnede...

@all...ik zal zo even foto spammen

10. Lima 84

Lima 84 Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.998
    27
    48
    Koen

11. Lima 84

Lima 84 Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.998
    27
    48
    lotte

12. Lima 84

Lima 84 Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.998
    27
    48
    @luukske...Wat lekker dat Mika al goed door slaapt!! Kan me goed voorstellen dat het wel even schrikken was maar dat went snel ;)

13. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @lima, hoe slapen koen en lotte?

@marsim en Lima, kan me idd wel voorstellen dat jullie een natuurlijke bevalling ook een mooie ervaring vinden, heb het zelf bij Luka ook zo jammer gevonden, en bij Mika wilde ik dus echt niet zomaar opgeven, haha....
    lichamelijk ben ik zelf sneller hersteld van de KS dan de vag. bevalling. had behoorlijk last van de hechtingen.
    als ik het nog eens moest overdoen zou ik idd weer voor een vag. bevalling kiezen, maar dan wel ook weer met ruggeprik en zonder rugweeen, haha.....

@all, vandaag is een bijzondere dag: 10 maart 2010 is de eerste spuit Fostimon er in gegaan in de ronde dat ik zwanger werd van Mika!
    het is ook mijn moeders verjaardag!

14. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    Brabantse: hey :-D nice to see you here ;) en fijn om te horen dat alles goed gaat!!!
    Jeetje wat een verandering zeg zo tussen de ene en andere controle!! Dus meteen blijven en aan de slag!!! (wat t vr.water op omdat de bevalling al op weg was?!?!?! ,…ben daar nie in thuis ;) ) van 3 naar 9 in 1,5???,…knap werk meid!! Moet heftig zijn geweest!!!! (lees terwijl ik antw geef stuk je voor stukje je verhaal) wat ben je ook een lieverd he!?! Door aan de verloskundige te vragen of ze geen pijn heeft!!!! Waar je je wel niet mee bezig houd!! Hahaha maar zoals ik het lees,…heb je behoorlijke bevalling gezegd zeg!!! petje af hor!!! Ook voor het feit dat je je niet hebt laten horen (qua gillen, vloeken klagen ed. ) t was toch pittige dame!! Snap best dt het niet allemaal volgens plan ging!! Maaruh…. well done ;) !!!
    En dat moment dat je dr eindelijk vast hebt!!! (terwijl ik lees,..zie ik t helemaal voor me (lang leve de tv momenten)) wat lijkt me dat mooi!!!!!!!!! En idd,…zoals hier al werd gezegd,…terwijl er vuurwerk om je heen werd afgestoken!! Prachtig begin van het mooie leventje!!! :-D en oooooh Brabantse wat is ze mooooooooooooi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ben verliefd!!!!!!!! Heb er stiekem beetje tranen van in mn ogen!!!!! Ook door de afsluiting van je berichtje trouwens,….ik persoonlijk vind het helemaal niet erg dat je je verhaal hier hebt gezet! En geniet ervan om het te lezen!!!!!! En ja,…ook mijn verhaal komt hier vast ooit!!!
    (ondanks is eigenlijk niet meer in dit topic thuis hor ;) )
    Geniet lekker van je kleine meid!!!!!! En thanx voor je verhaal en foto! :-D

Luukske: wat een verschil dan he?!?!?! Hahahhaha ook wel leuk denk ik!!! Zo hebben wij ook een “verdwaalde” in huis hahaha mijn zus!!! Ik en mn broers zijn blond, blauwe ogen, ronde kop en sproeten! Mn zus,..is donker, donkere ogen, smal lang bekkie en geen sproet te bekennen hahahaha en haar kindjes,..die zijn weer net als ons!!! Heeeel vreemd!!! Hahaha
    Vind trouwens wel allebei je knulletje knappe jongens hor!!!
    En wat een heerlijke nacht!!! Kan me voorstellen dat dat wel vaker mag gebeuren :-D
    En mooi he dat brabbelen!?! Als de kleine van mn schoonzus blijft slapen lig ik ook altijd vol genot naar de babyfoon te luisteren ,..ze praat dan tegen haar knuffel denk ik hahaha
    Nou beterschap voor luka en knuf voor jullie allemaal :-D
    en gefeliciteerd met je bijzondere dag vandaag!! zeker een ding om even bij stil te staan!!!! ;) en gefeliciteerd met moeders :-D

Lima: o o o o o o jij hebt ook al zulk goed werk geleverd!!!! :-D wat een prachtig stel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wow!!!!!!!! Die meid van jou,…die gaat heeeeel wat vriendjes voor de deur verwachten ;) maak je borst maar nat!!! Wat een plaatje!!! En natuurlijk broer koen ook !!! knapperd hor!!!!

All: hier weinig nieuws! Ben blij dat t bijna weekend is! Ongi krampies zijn er nog wel maar gelukkig wel minder!!! T was net of ik zwaar ongi was maar zonder bloed :-s heeeel lastig! Maar bijna over dus! Ben nu lekker aan het werk en moet tot sluit dus ben pas half 6 thuis! Moet nog ff langs app. Want kan mn medicijnen ophalen!! :-D morgen ook nog ff tot sluit werken en dan ,…weekend!!!! Jeej!!! Morgen avond met vrienden afgesproken en t weekend is manlief werken en ga ik in huis aan de slag! Wil boven wat veranderen en grote voorjaars schoonmaak houden!!! En hopelijk breekt mn ongi zaterdag ook aan!!!! En zondag is manlief ook thuis en gaan we op zolder klussen!!!! En kan ik hopelijk beginnen met de progy!! :-D en maandag afspraken maken gyn voor cd 5!!!!
    Ohhh meiden,..ik ben zoooo positief ingesteld opt moment en zooo lekker in mn velletje :-D helemaal goed!!! Hahahahah

Fijne dag allemaal!!!!! :-D knuf

15. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @spannendetijden, meid hou dat posi gevoel vast!! haha....komt goed schatje!! haha....
    mijn duimen draaien voor jou deze ronde!!

@ricmar, hoe is ie?

@heb in mijn vorige mail een fout gemaakt....10 febr was de eerste spuit erin, en 10 maart een posi test!!
    kan me nog herinneren dat ik me zo druk was aan het maken over mijn lage progestron na de eisprong....

16. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    kan gebeuren luukske,..... :) en ik ga zeker proberen die spirit vast te houden!!!!

17. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    dames ik sta weer op rood...

18. Marsim

Marsim Fanatiek lid

29 jan 2009
    2.646
    0
    0
    @ Luukske, gefeliciteerd met je mams!! En bijzonder he zo'n dag.
    Ik weet ook altijd nog wanneer ik een positieve test in mijn handen had.

@ Spannendetijden, dat gevoel vasthouden meid!! Mijn duimen draaien.

@ Lima, wat een schatjes!

@ Ricmar, he meid wat ontzettend **PIEP** zeg! Dikken knuffel voor jou!

@ All, niet zoveel te melden. Vandaag een pittig dagje achter de rug. Isa had een off-day. Ach dat kan een keer gebeuren he. Ze ligt nu lekker op 1 oor.
    Morgen een dagdienst en het weekend avonddienst. Heb er zoveel zin in NOT.
    Ach daarna ben ik weer een hele tijd vrij.

19. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    ricmar: wat ontzettend .... meid!!! dikke knuf!!! x

marsim: tja,..je hebt wel eens van die dagen ;)
    werkze morgen en t weekend!!!

hier: weinig nieuws!

20. Lima 84

Lima 84 Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.998
    27
    48
    @luukske...Koen en lotte slapen op zich wel goed maar niet lang genoeg ;). Ze slapen tot ongeveer 4.30 uur en worden dan wakker voor de fles. Een speen is niet genoeg. We proberen wel te rekken maar dat gaat niet altijd. We zouden graag de dag willen beginnen om 6 uur omdat ze om 7.30 uur op het KDV moeten zijn. Ik denk toch echt dat we geduld moeten hebben en dat er niks anders op zit.
    Ik weet ook nog precies alle datums...Blijft toch altijd wel speciaal.

@spannendetijden...Dank voor het compliment :D...We zijn ook super trots op ze. Maar wat goed dat je zo positief bent!! Heerlijk....vasthouden die gedachte

@ricmar....wat vreselijk balen meis :(

@marsim...helaas horen die dagen er ook bij :(...Even van het weekend doorbijten op je werk en dan lekker van je vrije dagen genieten.

@all...Hier niet zo heel veel nieuws. Geen nieuws is goed nieuws :)

Deel Deze Pagina