hallo gelijk even wat vraagjes zit nu op dag 4 met clomid25 mg dus echt heel weinig. maar heb steeds steken links het voelt alsof mijn ei op springen staat. is dit herkenbaar voor jullie??
Op cd 6 lijkt me niet dat je ei op springen staat. Het kan wel zijn dat het aan het groeien is en dat is wel positief. Je eisprong zal met clomid tussen dag 15 en 20 vallen. Als je vanaf dag 13 om de dag klust tm dag 20-21 dan zit je goed. Maar als ik je een advies mag geven zou ik de komende ronde eens gaan temperaturen om inzicht te krijgen in je cyclus. Neem elke ochtend op de zelfde tijd zonder op te staan je temperatuur rectaal op en noteer deze. Als je straks ongesteld bent kun je in je grafiek zien op welke dag je temp is gestegen in je cyclus, daar heb je dan je eisprong gehad. Meer is erover te lezen in het forum onder temperaturen. Ben je al 15 jaar bezig voor een kindje? En dan nu pas aan de clomid??? xxxxxxxxxxxx
Hallo ik denk dat mij ei wel eerder is dan wat jij noemt want hij is altijd eerder maar groeit niet door. Ik temp al bijna 1, 5 jaar nu en idd met tussen pozen al 15 jaar bezig en 2 keer mk gehad. helaas kan ik niet zelf aan de klus omdat we IUI-D doen. Omdat mijn etjes lijken te stoppen met groeien na 14 mm nu aan de clomid om te kijken wat het doet. Maar ik zit krom van de pijn
Iui d is toch dat je donorsperma gebruikt he? Wat lastig lijkt me dat. 15 jaar is ook echt wel al heeeel lang, hoe oud ben je als ik vragen mag? En gaan ze pas na 15 jaar clomid doen om de eitjes verder te laten groeien, of hebben ze al heel wat andere dingen geprobeerd? Heb het echt met je te doen meis, wat een hoop rottigheid heb jij al moeten verdragen dan!! Helpt een kruikje tegen je buik niet of een pijnstiller? xxxxxxxxxxxxxxxxxx
mijn eitjes waren altijd goed, en we hebben eerst veel zelf geprobeerd en gehoopt je weet mmers maar nooit,maar nu in de MMM en een donor en nu maar hopen dat dit lukt. Had al 3 keer IUI gehad met pregnyl, maar vorige cylcus leken de eitjes niet te groeien en bij 16 mm pregnyl gezet en duimen gedraaid zonder resultaat zit al met hittepit op de buik maar het voelt als een bal in mijn buik... maar alles voor het goede doel
Zo meiden, ik kom ook weer eens langs Heb dit weekend heerlijk genoten van het weer en we hebben zaterdag een meeting gehouden met een club van dit forum die al ong 2 jaar samen kletst. Was zo gezellig! Ook erg schattig al die babys, maar ook wel confronterend. @ schattigkindje, ik hoop dat ze donderdag al mooie eitjes zien groeien! Wat voor nieuwe verdoving hebben ze nu voor de punctie? @ luukske, wat vervelend dat je ineens zo misselijk was geworden zeg! Gelukkig had je daar niet eerder veel last van gehad. Snap best hoor dat je het liefst zo veel mogelijk echo's wilt! Nu is het zo lastig om die bevestiging te krijgen dat er iets groeit in je buik. Straks als het kindje groter is, merk je natuurlijk de bewegingen wel. Wat leuk zeg dat je zoveel paars hebt!! Mooie combi hoor, paars wit & zilver. Chique! Super dat de echo weer goed was! Wel heel jammer van die strepen door de foto.. Wat kinderwagen betreft zijn wij fan van Stokke! Hij is lekker hoog (handig, want vriendlief is lang). @ brabantse, top dat je hcg lekker hoog was!!! Volgende week dus een echo, spannend zeg!! @ einad, fijn dat de gyn positief was over je echo! En je was natuurlijk nog heel vroeg he. Gelukkig heeft luukske je gerust kunnen stellen met haar ervaring Wat irritant dat de ha niet wilde meewerken aan bloedonderzoek. Pfff wat is nou de moeite voor hem?? Kinderachtig hoor.. Als jou dat nou gerust stelt! Wat leuk dat je bent geslaagd voor je bruidsjurk!!! Heb je daar veel jurken voor moeten passen? Prachtige jurk zeg @ babii, meis wat ongelofelijk *** dat de gyn nu opeens met een heel ander verhaal komt over het zaad van je man. Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat ze jullie dat nooit eerder hebben verteld? Echt slecht! Kan me voorstellen dat je daar heel verdrietig van bent. Ik gun het je zo dat het maar snel raak mag zijn als jullie met ivf beginnen! Dikke knuff xx @ juulz, lief dat je naar me vroeg! Het herstel van mijn knie gaat redelijk maar lang niet zo snel als ik had gehoopt. Donderdag moet ik op controle bij de chirurg en dan zal ik waarschijnlijk wel horen wanneer de pennen enzo er weer uit moeten. De bijwerkingen van clomid vallen tot nu toe nog mee. Wel af en toe een opvlieger, maar niet zo heftig gelukkig. En af en toe wel ff goed kattig, maar ook die buien vallen alles mee! Vorig jaar had ik zulke erge hormoonbuien dat ik gewoon kookte van binnen *shame on me..* Wat ontzettend balen dat jullie bouwvergunning is afgewezen? Waarom is dat? Fijn dat je die 'aanvaring' met je vriend snel hebt kunnen goedknuffelen. Maar bah wat een nare droom zeg!! Kan me voorstellen dat je gelijk je moeder ff belde om te horen dat alles goed was. Ik vind die test niet lijken op een indroogstreep hoor! Je moet je niet verontschuldigen voor lange ego's hoor, daar zijn we voor!!! Dus gooi er gewoon uit wat je kwijt wilt meid Het streepje staat er echt hoor!!!!!!!!!!!!! JAAAAAA wat een mooie clearblue test! Whoooeehooeeee *doet een vreugdedansje voor Juulz* Meid ik ben zoo ongelofelijk blij voor je! De tranen staan zowat in mn ogen! @ marsim, wat vervelend dat je zo ontzettend last hebt van je bekken! Jammer dat de kleine meid zich weer niet wilde laten zien op de echo. Ook lastig dat ze in stuit ligt! Hopelijk draait ze nog. Gefeliciteerd met je nichtje @ lima, kan me voorstellen dat je even schrikt van die roze afscheiding. Volgens mij kan dat ook een klein vaatje zijn in je baarmoedermond die knapt. Fijn dat je verder eigenlijk geen last hebt van kwaaltjes. @ kimonootje, wat vervelend dat het inwendig onderzoek zo pijnlijk was zeg!! Deed hij zo lomp ofzo? @ mercedes, balen dat je je niet lekker voelt zeg! Knap maar gauw op (als het idd een griepje is..)!! @ ricmar, veel succes met de clomid! Hopelijk is het gauw raak! Wat een lage dosis krijg je! Heeft je lichaam maar een heel klein duwtje in de rug nodig? Op CD6 lijkt me wel erg vroeg als je ei al op springen zou staan. Lastig dat je eitjes niet doorgroeien na 14mm @ all, hier weinig nieuws. Zit nu te wachten op mn eisprong (waarschijnlijk komt die aanstaande zondag) en dan weer de wachtweken in. Ik hoop dat ik al het roze nieuws dan eens mag gaan volgen!!! Veel liefs en voor jullie allemaal een dikke knuffel!
dag nen, Ze hebben een nieuwe verdoving maar wat de naam is dat weet ik niet hety schijnt wel beter te gaan werekn dus ben benieuwd. Ik ben nu nog bezig met puregon en moet donderdag voor echo ik voel wel heel wat steekjes en het lijkt alsof ik helemaal van de wereld ben met al deze medicijnen. Ik heb haast geen honger meer echt heel raar....maar goed we doen het voor een goed doel. De punctie zal al volgende week plaatsvinden maar welke dag weet ik nog niet ik hoop wel zo snel mogelijk want ik zit vol zenuwen pfffffff. Juulzon lieffie kan je je ogen al geloven of denk je dat je nog droomt, schat eindelijk kan je ook eens ervaren....
@nen, weer spannend de wachtweken in na zondag! Ik hoop dat je snel op roze mag! Mooi dat het wel redelijk met je knie gaat, maar zoiets gaat natuurlijk nooit snel genoeg! Hopen dat die pennen er zsm uit mogen! De arts was trouwens niet lomp ofzo Maar ben volgens mij erg gevoelig op het moment... Sex doet ook pijn Al vanaf ongeveer week 25 geen sex gehad... Ben bang dat ik strax weer maagd ben haha Liefs Kimonootje
@Luukske: mijn broertje en zijn vriendin hebben die van Stokke in het groen. Erg handig! Ze hebben m vooral gekozen omdat je er niet tegenaan botst met het lopen. Die paarse variant is ook echt gaaf !!! (pfff, kinderwagens, heb ik me nog nooit in verdiept!!! J ) Maartje: Dankjewel lieverd Het is nog heel onwerkelijk, vooral doordat ik echt iedere keer met plassen bij het afvegen dat rozige bruinrood zie op het wcpapiertje Zo irrittant, het maakt me zo onzeker . En dan ga je op Internet van alles opzoeken en dan lees je dat de meeste miskramen gebeuren tm 5 weken Dus de komende weken duim ik knoerthard Erg hé? Heb je eindelijk een positieve test kun je nog niet 100% blij zijn door die verrekte onzekerheid! Jij veel sterkte de komende ronde Want bij jou wordt het gewoon 3 x IVF is scheepsrecht J Duim heeeeel hard voor je!!! Lima: Voorbij de 5 weken, al bijna in week 6 J !!! Wanneer is je 1e echo??? Is het roze al opgehouden?? Kimonootje: wat ik bij Maartje al schreef, zo onwerkelijk Echt genieten? Durf het nog niet echt Stom hé ? Jouw beebje kan ieder moment komen ! Spannend!!! Voel je dat je er klaar voor bent? Sterkte!!!! Mercedes, dankjewel J Al kan ik het nog niet bevatten door dat verrekte br-rood-rozeverlies Marsim, thnx girl!!! Ik houd daar maar aan vast om mezelf meer moed te geven Vriendlief en ik zitten elkaar soms aan te kijken en dan lachen we alleen maar. Hij heeft ook al het eea opgezocht en durft nog niet goed heeeeel enthousiast blij te zijn omdat het nog zo pril is allemaal Moeilijk hoor Hoe gaat het met jullie kleine meid? Brabanste: thnx girl!!! Wat je zegt, positieve vibes, dus ik probeer ze erin te houden J Gaan jij en Lima nu gelijk op??? Hoe voel jij je verder? Weer wat beter? Kan me zo goed voorstellen dat je aftelt naar zaterdag Ik duim heel hard voor je meid!!! En je hebt gewoon een super echo de 6e!!! xxxx Schattigkindje: Dankjewel lieverd! Hoe ik me verder voel? De hééééle tijd alsof ik ongie ga worden (en das echt irritant, vooral niet leuk en heel onzekermakend!!!!). Dus echt genieten lukt nog niet zo goed . Hoe gaat het nu verder met jouw behandeling? Wanneer weet je nu hoeveel eitjes er groeien enzo? Oh, lees net dat dat donderdag is!!!Ook superspannend, dit is allemaal natuurlijk compleet nieuw voor jullie Maar, ik blijf er een goed gevoel bij hebben J Dikke knuf! Ricmar: welkom ,helaas Zie dat jullie al 15 jaar bezig zijn Jeetje meis Heb je je verhaal al elders op het forum opgeschreven of wil je het nogmaals delen? Hopen dat Clomid je gaat helpen!!! Je schrijft dat je op dag 4 al steekjes hebt Bedoel je de 4e dag dat je clomid slikt? Je slikt clomid van dag 3 tm 7, dus je zit nu op dag 6 van je cyclus als ik het goed heb ??? Bij mij moest ik op dag 10 van de cyclus meestal voor een 1e meting en dan was het nog niet zo heel groot . Dus mij lijkt de kans klein dat er nu al een grote follikel is Geen idee . Anders even bellen met je gyn???Suc6! Nennetje!!! Lieverdje, dankjewel voor je blije reactie Moet eerst nog even wachten tot het bruinige verlies weg is bij het vegen en de testen donkerder worden Dan pas doe ik een vreugdedansje J. Balen dat je herstel niet zo soepel loopt En dan die pennen er weer uit, bah Wat jij schrijft van die Stokke , hadden mijn broertje en zijn vriendin ook!!! Hopelijk zondag een mooi eitje, dus maak er een gezellig weekend van J !!!! Balen dat je herstel niet zo soepel loopt En dan die pennen er weer uit, bah Wat jij schrijft van die Stokke , hadden mijn broertje en zijn vriendin ook!!! Hopelijk zondag een mooi eitje, dus maak er een gezellig weekend van J !!!! Nou, hoe ik me verder voel heb ik al geschreven, ha ha Heb gewoon bevestiging nodig, daarom kan ik al die echos van Luukske ook heeeeeeel goed voorstellen! De kaarsjes branden weer (en ik moet megavaak plassen en iedere keer is er dat . Grrrrrrr!!!) Dikke knuffel meiden!!! xxxx
Babii, jou al een tijdje niet gelezen hier... Gaat het wel goed met je lieverd? Wil je een hele warme, dikke knuff vol energie en vertrouwen geven!!! xxxx
juulzon ik zal mijn verhaal hier later even neer zetten, ik zit idd op de 4 de met clomid, moest op dag 3 starten en moet woensdag voor fm. pijn is met hittepit nu wat afgezakt maar hele lichaam lijkt in brand te staan. Morgen anders toch even bellen en anders zien we het woensdag ga nu weer terug op de bank en dan zo richting bed
Juulz, zit echt met tranen in mijn ogen je test te bekijken! Echt helemaal geweldig, super! Hoe heb je het je mannetje verteld of was hij erbij met testen? Nen, fijn dat je niet al te veel last hebt van de clomid, hoop dat je ons snel mag volgen met een mooie test! Hoop dat je pennen er snel uit mogen, heb je daar ook last van of voel je ze niet? De jurk die het is geworden was de eerste die ik aanhad, en heb er daarna nog vier gepast, maar dit was hem gewoon! All, heb net drie stroopwafels weggewerkt en zou nog wel ff door kunnen gaan.. maar dat gaan we niet doen anders pas ik mijn jurk straks niet meer.. Sommige mensen die weten dat ik zwanger ben reageren zo super blij, blijer dan ikzelf omdat ik nog niet blij durf te zijn, maar dan voel ik me gelijk weer schuldig, herkenbaar? Slaap lekker allemaal!!
@juulz, dat ongie-gevoel is erg herkenbaar!! Toen ik een paar dagen overtijd was, wou ik eerst n iet testen. Ik was erg negatief ingesteld, omdat ik die ongiekrampjes ook had! Moest een maandag ongie worden, en testte pas op de vrijdag. En dat was nog op aandringen van mn lief! (zo erg was ik overtuigd dat ik elk moment ongi kon worden!!) Dus geniet van deze 'ongi-krampjes' want volgens mij zijn het innestelingskrampjes!
Hé lieve Einad, Was jou net even per abuis vergeten (niet echt natuurlijk, maar was even op iedereen ah reageren!!!) Al ben ik nog maar nog priller zwanger dan jij, herken je gevoel maar al te goed.. Maar ja, ik heb tot nu toe vanaf zaterdagnacht al iedere keer lichtroodroze verlies bij het afvegen en drupjes in le toilet Als dat nu eens ophield... Had vanmorgen die vage streep aan mijn vriend laten zien en toen moest hij naar zijn werk. Hij geloofde het toen nog niet echt... toen ik die clearblue had gedaan, heb ik 'm gelijk gebeld!!! En heb de foto ook naar hem gemaild met als onderwerp 'papa in spé'. Kon het niet voor me houden als verrassing hoor.... En nu, ik weet het, het kan gewoon 2 kanten op gaan. We duimen voor de goede!!! Vriendlief had trouwens voor mij het blad 'Mama' gekocht, ha ha! Lief hé! Heb nog nooit zo'n blad ingezien of durven lezen... Zonder wééér te willen zeuren, maar net weer dat lichtrode bloedverlies... Als het nu eens zou ophouden *zucht* ! Wil gewoon zo graag dat dit kleine frummeltje zich lekker innestelt om in mijn buik te wonen en daar lekker groot gaat groeien!!! Enne Einad, 3 stroopwafels kan best... Voor een keertje Als je er maar van geniet! Vind je jurk echt mooi, had ik al gezegd, maar nog eens! Jouw verloofde heeft 'm nog niet gezien...??? Meiden, moet ik deze 1e weken nog extra op mijn voeding letten....??? Graag advies! Trusten voor zo lieve meiden! xxxxx
slik je foliumzuur juulz? Of Davitamon voor zwangeren? Als je verder gezond eet heb je ze misschien niet nodig, maar je kkunt ze altijd extra nemen. Verder de standaard dingen: geen rauwe eiers/vlees/melk. In het begin twijffelde ik aan bijna alles, maar dat went, en weet je op een gegeven moment precies wat je wel en niet mag eten/doen! En bij medicatie altijd op de verpakking na checken of het geschikt is voor zwangeren! En bij twijfel, gewoon vragen
@juulzon, ik zou willen dat we gewoon een paar weekjes vooruit konden dromen....voorbij die eerste 10-12 weken....volgens mijn fert arts is de kans op een MK na de 9e week iets van 5%...ik weet dat het een lange maand gaat worden voor je, maar echt het komt goed....dikke knuf!! @einad, ach meis, ik eet ook goed hoor....na de zwangerschap moet ik echt aan het SB dieet verder gaan.... @ricmar, met Clomid kan je ei later groeien/springen dat bij je eigen eisprong...heb in totaal voor 2 zwangerschappen 2 jaar Clomid gebruikt, en echt, de meeste meiden hebben een "goed"rijp ei tussen de 15-21 dagen.... moet je wel de Pregnyl gewoon zetten als je ei rijp is? neem aan van wel, als je IUI krijgt... ik duim voor je dat het eindelijk eens raak mag zijn @nen, lieve meid....wat lief dat jij altijd op iedereen reageert...klus ze komend weekend, en dit moet jullie ronde worden.... @schattigkindje, ik duim voor je dat jullie veel en vooral mooie eitjes kunnen oogsten.... @All, lag gisteravond al vroeg te slapen, heb grey's anatomy half slapend gekeken, en toen....knock out! ennne vandaag 11 weekjes!!! jippie!!!